×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/367/2021

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.107, 4412/2016/Α.108, 4412/2016/Α.109, 4412/2016/Α.109Α

Σύναψη συμφωνίας – πλαίσιο τετραετούς διάρκειας, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών παρασκευής, μεταφοράς και διανομής γευμάτων σε δομές φιλοξενίας προσώπων που έχουν ζητήσει διεθνή προστασία (...)Τέλος, με την 131796/15.07.2021 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Μεταναστευτικής Πολιτικής εγκρίθηκε το 10/14.07.2021 πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού περί ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης των ως άνω τριών προσωρινών αναδόχων και η οριστική κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού ως ανωτέρω, χωρίς να ασκηθούν κατά της απόφασης αυτής προδικαστικές προσφυγές ή να έχει εκδοθεί άλλη απόφαση επί ενδίκου μέσου κατά την οποία να κωλύεται η σύναψη της ελεγχόμενης συμφωνίας – πλαίσιο (...)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης 


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/739/2021

Οι προσφεύγουσες αιτούνται την ακύρωση της διακήρυξης του Υπουργείου για τη σύναψη τετραετούς Συμφωνίας-Πλαίσιο με τίτλο 'Παροχή Υπηρεσιών παρασκευής, μεταφοράς και διανομής γευμάτων σε δομές φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών που έχουν αιτηθεί διεθνή προστασία'. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει παροχή υπηρεσιών σίτισης (3 γεύματα ημερησίως) για 36.000 άτομα σε 6 γεωγραφικά τμήματα, με εκτιμώμενη ετήσια αξία €102,9 εκ. (συνολική αξία €411,8 εκ. συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης έως 100%). Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι όροι (κριτήρια ποιοτικής επιλογής, δικαίωμα προαίρεσης, τιμή μονάδας γεύματος) παραβιάζουν την ισότητα και τον ανταγωνισμό, καθιστώντας δυσχερή ή αδύνατη τη συμμετοχή τους.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/886/2024

Παροχή γευμάτων σίτισης νοσηλευομένων και προσωπικού (catering).(...)Ο περαιτέρω, όμως ισχυρισμός, ότι η προκαλούμενη, εκ της παράλειψης δημοσίευσης της προκήρυξης στην Ε.Ε.Ε.Ε. ακυρότητα είναι μερική και περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στο δικαίωμα προαίρεσης ή σε μέρος αυτού δεν έχει έρεισμα στο νόμο ενώ και  η επικαλούμενη 1641/2020 απόφαση της Ολομέλειας Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά άλλο ζήτημα. Πλην, όμως το Δικαστήριο κρίνει, εκτιμώντας τις περιστάσεις της συγκεκριμένης υπόθεσης, ότι, κατ’ εξαίρεση, η πλημμέλεια αυτή δεν παρίσταται στην προκειμένη περίπτωση ουσιώδης, λαμβανομένου υπόψη σωρευτικώς ότι: i) τηρήθηκαν όλες οι επιβαλλόμενες σε εθνικό επίπεδο διατυπώσεις δημοσιότητας χωρίς να υποβληθούν κατά της διακήρυξης προσφυγές ή άλλα ένδικα βοηθήματα εκ μέρους κάποιου υποψηφίου, ii) κατά τα γνωστά στο Δικαστήριο, σε ανάλογους διαγωνισμούς δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον συμμετοχής εκ μέρους αλλοδαπών εταιριών, ακόμη και σε περιπτώσεις προκηρύξεων με κατά πολύ μεγαλύτερη εκτιμώμενη αξία (βλ. ενδεικτικά την υπόθεση του Εβδόμου Τμ. 1815/2021, όπου η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 224.335.075,50 ευρώ, τον διαγωνισμό για την  «Παροχή υπηρεσιών σίτισης και καθαριότητας στα Κ.Υ.Τ. των νησιών του ανατολικού Αιγαίου και κάλυψη των λειτουργικών εξόδων τους», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 40.405.500,00 ευρώ, Πρ. Ζ΄ Κλιμακίου 771, 885/2019    ή την σύναψη από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου συμφωνίας - πλαίσιο τετραετούς διάρκειας, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών παρασκευής, μεταφοράς και διανομής γευμάτων σε δομές φιλοξενίας προσώπων που έχουν ζητήσει διεθνή προστασία, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 823.673.600 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), Ζ΄ Κλ. 367/2021 κ.α) iii) στην διακήρυξη του διαγωνισμού μνημονεύεται συγκεκριμένη ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης στην Ε.Ε.Ε.Ε., γεγονός που στηρίζει την βασιμότητα των προβαλλομένων με την ένδικη προσφυγή ισχυρισμών, ότι από απειρία και σφάλμα των αρμοδίων υπηρεσιών του προσφεύγοντος δεν ολοκληρώθηκε τελικά η διαδικασία δημοσίευσης της προκήρυξης, γεγονός που διαπιστώθηκε εκ των υστέρων. Ως εκ τούτου, δικαιολογείται στην προκειμένη περίπτωση κατ’ εξαίρεση η υπογραφή του σχεδίου της ελεγχόμενης σύμβασης λόγω μη συνδρομής ουσιώδους νομικής πλημμέλειας τόσο για την ετήσια διάρκεια παροχής των ελεγχόμενων υπηρεσιών όσο και κατά το δικαίωμα παράτασης της σύμβασης για ένα (1) επιπλέον έτος.Για τους λόγους αυτούς.Διατάσσει την απόδοση στο προσφεύγον του κατατεθέντος από αυτό παραβόλου ως αχρεωστήτως καταβληθέντος.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης.Ανακαλεί την 4/2024 Πράξη του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη 2η Υπηρεσία Επιτρόπου αυτού στον τομέα Υγείας.



ΑΕΠΠ/738/2021

Με τις προδικαστικές προσφυγές οι προσφεύγουσες επιχειρήσεις αίτησαν την ακύρωση της διακήρυξης για τη σύναψη τετραετούς συμφωνίας-πλαισίου για υπηρεσίες παρασκευής, μεταφοράς και διανομής γευμάτων σε δομές φιλοξενίας μεταναστών. Το αντικείμενο της σύμβασης είχε εκτιμώμενη αξία 102.959.200€ ετησίως (χωρίς ΦΠΑ) και προέβλεπε δικαίωμα προαίρεσης έως 100%. Οι προσφεύγουσες επέκριναν τους όρους της διακήρυξης, ιδίως τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής (άρθρα 2.2.5 και 2.2.6), ισχυριζόμενες ότι περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζουν τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και αναλογικότητας.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1815/2021

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: Ζητείται η ανάκληση της 486/2021 Πράξης του Ζ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία α) κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή δεκατριών (13) σχεδίων συμβάσεων (αφορούν τα τμήματα 3, 6, 7, 8, 10, 11, 15, 18, 20, 22, 24, 25, 28, 29, 30, 31, 37, 44, 45, 46, 50, 51, 52, 54, 55, 57, 60, 61, 62, 63, 64, 66 και 73 του διαγωνισμού), με αντικείμενο την «Παροχή υπηρεσιών παρασκευής - συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τις σχολικές χρονιές 2021 - 2022, 2022 - 2023 με δικαίωμα προαιρέσεως για το σχολικό έτος 2023 - 2024», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 224.335.075,50 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης) πλέον Φ.Π.Α..(….)Ο τρίτος λόγος, με τον οποίο προβάλλεται ισχυρισμός περί συνδρομής λόγων δημοσίου συμφέροντος, που επιβάλλουν τη σύναψη των επίμαχων συμβάσεων πρέπει να απορριφθεί, καθόσον οι επικαλούμενες περιστάσεις δεν δύνανται να δικαιολογήσουν την παραβίαση των κειμένων διατάξεων, που αφορούν στις διαδικασίες ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων, επιπροσθέτως, δεν αναιρεί την υποχρέωση των αναθετουσών αρχών να τηρούν τις εν λόγω διαδικασίες. Ανακαλεί εν μέρει την 486/2021 Πράξη του Ζ' Κλιμακίου.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων που αφορούν στα τμήματα 3, 6, 7, 8, 10, 11, 15, 18, 20, 22, 24, 25, 28, 29, 30, 31, 37, 44, 45, 46, 50, 51, 52, 54, 55, 57, 60, 61, 62, 63, 64, 66 και 73 του διαγωνισμού.

ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/381/2022.


ΑΕΠΠ/740/2021

Οι προσφεύγουσες επιχειρήσεις ζητούν την ακύρωση της διακήρυξης του Υπουργείου για τη σύναψη τετραετούς Συμφωνίας-Πλαισίου με τίτλο 'Παροχή Υπηρεσιών παρασκευής, μεταφοράς και διανομής γευμάτων σε δομές φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών που έχουν αιτηθεί διεθνή προστασία'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών σίτισης (3 γεύματα ημερησίως) για έως 41,000 σιτιζόμενους σε 6 γεωγραφικά τμήματα, με εκτιμώμενη ετήσια αξία 102.9 εκατ.€ (συνολικός προϋπολογισμός 411.8 εκατ.€). Οι προσφεύγουσες διαμαρτύρονται για περιοριστικούς όρους στους ποιοτικούς κριτήρια (άρθρα 2.2.5-2.2.6), την υπερτιμολόγηση (6.88€/μερίδα), το 100% δικαίωμα προαίρεσης και την κλιμάκωση απαιτήσεων ανά τμήμα, ισχυριζόμενες ότι παραβιάζουν τις αρχές του ανταγωνισμού και της αναλογικότητας.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/221/2017

Νομιμότητα του 3ου «mini» διαγωνισμού (call-off) και του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο, για την προμήθεια από την Πολεμική Αεροπορία φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων (....) Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις πλημμέλειες και, συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο, όπως η τελευταία έχει τροποποιηθεί και ισχύει.Για τους λόγους αυτούςΔεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/293/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της υποκείμενης διαδικασίας  με αντικείμενο τις «Υπηρεσίες φύλαξης κτιριακών εγκαταστάσεων φοιτητικής εστίας Πάτρας διαχειριστικής ευθύνης του ….», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης  1.152.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.)(....)Οι ανωτέρω πλημμέλειες παρίστανται εν προκειμένω ουσιώδεις, διότι α) είναι πολλαπλές και εντοπίζονται σε απαράβατους  όρους της διακήρυξης οι οποίοι  περιορίζουν κατά τρόπο παντελώς δυσανάλογο, το δικαίωμα συμμετοχής στην ελεγχόμενης διαγωνιστική διαδικασία,  με συνέπεια να πλήττονται καταδήλως οι αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των υποψήφιων οικονομικών φορέων, β) εν προκειμένω δεν αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός (...) καθόσον σε αυτόν συμμετείχε ουσιαστικά μία μόνο εταιρεία, αφού οι λοιπές δύο συμμετέχουσες είχαν τυπική συμμετοχή και οι προσφορές τους δεν πληρούσαν στοιχειώδεις απαιτήσεις νομιμότητας. Κωλύεται η σύναψη του σχεδίου σύμβασης  που αφορά τις «Υπηρεσίες φύλαξης κτιριακών εγκαταστάσεων φοιτητικής εστίας Πάτρας διαχειριστικής ευθύνης του ….».

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1226/2022.


ΑΕΠΠ/1281/2019

Η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» αιτείται με την προδικαστική προσφυγή της να ακυρωθεί άλλως τροποποιηθεί η προσβαλλόμενη απόφαση της αναθέτουσας αρχής και να διαταχθεί η αναθέτουσα αρχή να προβεί στις οφειλόμενες ενέργειες προκειμένου να εκδοθεί απόφαση περί της αποδοχής της τελικής τεχνικής και οικονομικής προσφοράς της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά ανταγωνιστική διαδικασία με διαπραγμάτευση για τη σύναψη συμφωνίας-πλαίσιο τετραετούς διάρκειας για την παροχή Υπηρεσιών Αεροπορικής Μεταφοράς προσωπικού από Ελλάδα στη Νήσο Κύπρο και αντιστρόφως. Το κριτήριο ανάθεσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/4/2025

Η Πράξη 4/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας και του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο τετραετούς διάρκειας μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και των εταιρειών «...», «... ΕΠΕ» και «...». Αντικείμενο της προμήθειας είναι 80 μικρές διασωστικές σειρές (Τμήμα 3), με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.290.320 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν εμφιλοχώρησε ουσιώδης νομική πλημμέλεια στη διαγωνιστική διαδικασία και δεν κωλύεται η υπογραφή της συμφωνίας. Ωστόσο, επιβάλλεται η διόρθωση συγκεκριμένων σφαλμάτων στο σχέδιο σύμβασης, όπως: η αναγραφή του ορθού ποσού των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης (6.451,60 ευρώ) για όλες τις αναδόχους, οι διορθώσεις στις τιμές και συνολικές αξίες (με και χωρίς ΦΠΑ) για την τρίτη εταιρεία, η διόρθωση του αντικειμένου της συμφωνίας από Τμήμα 9 σε Τμήμα 3, και η διόρθωση εσφαλμένων παραπομπών σε άρθρα της διακήρυξης.


6271/2012

ΘΕΜΑ:
Εγκύκλιος υλοποίησης των mini μειοδοτικών διαγωνισμών (call-offs) μετά τη σύναψη συμφωνίας - πλαίσιο