×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/307/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 307/2025 του Ε΄ Κλιμακίου (Γ΄ Διακοπών) του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Στατική ενίσχυση και νέα διαρρύθμιση του κτηρίου του Πανεπιστημίου Κρήτης» στο Ρέθυμνο. Το έργο, προϋπολογισμού €2.671.348,48 πλέον ΦΠΑ, ανατέθηκε μέσω ανοικτής διαδικασίας με κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη τιμή, με αξιολόγηση μελέτης (άρθρο 50 του ν.4412/2016). Φορέας υλοποίησης ήταν ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. (Ο.Α.Κ. Α.Ε.). Παρότι υποβλήθηκε προδικαστική προσφυγή, αυτή τέθηκε στο αρχείο λόγω παραίτησης. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου (του οικονομικού φορέα «… ΑΕ») και, κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο να συνυπογραφεί και από τον Κύριο του έργου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/192/2025

Η Πράξη 192/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού, για την προμήθεια 7.300.000 κ.μ. ύδατος από τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Χανίων (Δ.Ε.Υ.Α. Χανίων) προς τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. (Ο.Α.Κ. Α.Ε.), εκτιμώμενης αξίας 2.263.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, με δικαίωμα προαίρεσης. Το Κλιμάκιο εφάρμοσε αναλόγως τις διατάξεις του Βιβλίου ΙΙ του ν. 4412/2016 και έκρινε ότι η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία διαπραγμάτευσης (άρθρο 269 περ. γ΄ υποπερ. ββ΄) είναι νόμιμη, καθώς ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. αποτελεί τον μοναδικό τεχνικά ικανό πάροχο ύδατος. Καταλήγοντας, αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό την προϋπόθεση συμπλήρωσης των αριθμών των σχετικών αποφάσεων των Δ.Σ. στο προοίμιο.


ΝΣΚ/329/2016

Άσκηση καθηκόντων Προέδρου του Δ.Σ. του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ. Α.Ε.), θέση την οποία καταλαμβάνει ο εκάστοτε Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, μετά από την παραίτηση του τελευταίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα καθήκοντα του Πρόεδρου του Δ.Σ. του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ. Α.Ε.), μετά από την παραίτηση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, ασκεί ένα από τα μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού του Συμβουλίου του Οργανισμού, μετά από σχετική απόφαση του τελευταίου, σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 1 του καταστατικού του (υπ’ αριθμ. Δ16γ/584/7/425/Γ/2013 απόφαση του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων), και όχι ο αρχαιότερος Γενικός Δ/ντής, ο οποίος ασκεί τα καθήκοντα του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, όταν η θέση είναι κενή, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 2 υποπαράγραφος ζ του ν. 2503/1997 (ΑΊ07), όπως η υποπαράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 56 του ν. 4257/2014 (Α' 93). (πλειοψ.)


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/258/2025

Η Πράξη 258/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για το έργο της Περιφέρειας Κρήτης «Διαμόρφωση Πλέγματος Πεζοδρόμων περιοχής πλατείας αγοράς Μοιρών- 25ης Μαρτίου- Ε.Ο. 097», προϋπολογισμού 3.889.717,30 ευρώ (με ΦΠΑ). Ως προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία «... Α.Ε.» με συμβατικό τίμημα 2.886.681,56 ευρώ (με ΦΠΑ), αφού κλήθηκε να αιτιολογήσει την ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά της. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, με την επισήμανση διόρθωσης εκ παραδρομής του συμβατικού ανταλλάγματος στη σελίδα 3 του σχεδίου.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/139/2025

Η Πράξη 139/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την εκτέλεση του έργου «Στατική και Λειτουργική Αποκατάσταση των Στεγάστρων του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου του Ο.Α.Κ.Α.». Το έργο, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 63.089.312,29 ευρώ πλέον Φ.Π.Α., εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με αναθέτουσα αρχή το Ο.Α.Κ.Α. και διενεργούσα αρχή/ φορέα ωρίμανσης τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας της Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε. Αναδείχθηκε ως ανάδοχος ένας οικονομικός φορέας με συμβατική δαπάνη 61.355.005,20 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.. Μετά τον έλεγχο των στοιχείων, το Κλιμάκιο απέφασε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΔΠΔΑ/70338/3849/Φ.OAΚ/2019

Έγκριση του Προϋπολογισμού έτους 2019 του εποπτευόμενου φορέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. (Ο.Α.Κ. Α.Ε.)".


ΔΠΔΑ/90912/7132/Φ. ΟΑΚ/2020

Έγκριση του προϋπολογισμού έτους 2020 του εποπτευόμενου φορέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. (Ο.Α.Κ. Α.Ε.)».


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/102/2025

Η Πράξη 102/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Εκβάθυνση Διαύλου και Λιμενολεκάνης στον Λιμένα της Στυλίδας», με δικαιούχο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το έργο, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 7.954.193,55 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο διαγωνισμός, ο οποίος διενεργήθηκε από τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας της ΕΕΣΥΠ ΑΕ, είχε κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη τιμή. Ως προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η ένωση οικονομικών φορέων «... Α.Ε.» με συμβατικό τίμημα 6.840.606,47 ευρώ. Το Κλιμάκιο, ολοκληρώνοντας τον έλεγχο, διαπίστωσε ότι δεν υπήρχαν νομικές πλημμέλειες και αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΝΣΚ/105/2019

Αρμοδιότητα συντήρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.).(...)Η αρμοδιότητα συντήρησης του οδικού δικτύου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) ανήκει στην Περιφέρεια Κρήτης και στις οικείες υπηρεσίες αυτής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3852/2010 («Καλλικράτης»), ως ασκούμενη μέχρι την έναρξη ισχύος του (01.07.2011) από την τότε (κρατική) Περιφέρεια Κρήτης, όπως προβλεπόταν με την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας με αριθμό 3292/12.11.2010, που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 7 του ν.3481/2006, χωρίς να ασκεί έννομη επιρροή η ένταξη του Β.Ο.Α.Κ. στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, ενώ η αρμοδιότητα συντήρησης των νέων ή σε εξέλιξη έργων οδικών υποδομών ή τμημάτων τους στον οδικό αυτό άξονα, μετά την αντικατάσταση του εδαφίου i) της περίπτωσης β΄ της παρ.11 του άρθρου 3 του ν.4138/2013 με την παρ.1 του άρθρου 22 του ν.4519/2018, ανατίθεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης» (Ο.Α.Κ. Α.Ε.) (ομόφ.).


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/145/2025

Η απόφαση αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ». Το έργο, προϋπολογισμού 9.677.419,36 ευρώ (άνευ Φ.Π.Α.), περιλαμβάνει μελέτη, στατικές ενισχύσεις και πλήρη ανακαίνιση της εστίας. Φορέας υλοποίησης είναι η «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ Α.Ε.». Κριτήριο ανάθεσης ορίστηκε η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Ως προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ Α.Τ.Ε» με συνολική βαθμολογία 62,21 και συμβατική δαπάνη 9.483.870,97 ευρώ. Το Ε΄ Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/263/2025

Η Πράξη 263/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο της Περιφέρειας Κρήτης «Επισκευή βλαβών στις γέφυρες του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) Π.Ε. Ηρακλείου - Ρεθύμνου». Ο προϋπολογισμός του έργου ανερχόταν σε 4.110.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Η πρώτη προσφορά απορρίφθηκε (λόγω έκπτωσης 35,54%) ως ασυνήθιστα χαμηλή κατά την έννοια του άρθρου 88 παρ. 5α του ν. 4412/2016, καθώς οι εξηγήσεις που υποβλήθηκαν κρίθηκαν ανεπαρκείς, ενώ η προσφέρουσα συνομολογούσε οικονομική ζημία 8%. Ως προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «... Α.Ε» με μέση έκπτωση 25,49% και συμβατικό τίμημα 3.077.727,22 ευρώ. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.