×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/329/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 329/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας σχεδίου τροποποίησης και παράτασης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Αιγάλεω για το έργο «Παρεμβάσεις σε υφιστάμενους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου Αιγάλεω». Η αρχική σύμβαση προϋπολογισμού 1.430.000,00 ευρώ είχε υπογραφεί το 2022. Η παράταση κρίθηκε αναγκαία λόγω εννεάμηνης καθυστέρησης στην περαίωση του έργου και της ανάγκης κάλυψης δεκαπέντε μηνών υποχρεωτικής συντήρησης έως την οριστική παραλαβή. Το σχέδιο προβλέπει παράταση της διάρκειας ισχύος κατά είκοσι τέσσερις (24) μήνες, ήτοι έως 24.9.2027, και τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της τροποποιητικής σύμβασης, καθώς τηρήθηκαν οι προβλεπόμενοι όροι για την αλλαγή της διάρκειας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΠΟΛ 1241/2011

Παράταση προθεσμίας υποβολής των Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων για την περαίωση υποθέσεων με βάση τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 13 του ν. 3888/2010 και υποβολής οφειλόμενων δηλώσεων με βάση τις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 4002/2011

Δ1β/ ΓΠ οικ. 39558/2025

Διατροφή παιδιών στους δημόσιους και ιδιωτικούς βρεφικούς. βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς


Σχετικά: 1. Η υπ.αριθμ.πρωτ. Υ1α/Γ.Π.OΙK.76785/2017 (ΦΕΚ 3758/τ.Β/25-10-17) Απόφαση Υπουργού Υγείας όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει

2. H υπ.αριθμ.πρωτ.Δ1β/ ΓΠ οικ. 49444/2024 (ΑΔΑ: 6ΛΟΗ465ΦΥΟ-ΣΚ7) εγκύκλιος μας 


ΑΕΠΠ/93/2020

Η α' προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που δεν την ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο στο Τμήμα 3 του διαγωνισμού για τις «Επεμβάσεις σε δημοτικούς βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς για την προσαρμογή τους στο Π.Δ. 99/2017», ζητώντας να αναδειχθεί ως ανάδοχος. Παράλληλα, η β' προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της ίδιας απόφασης που δεν την ανέδειξε στο Τμήμα 1 του ίδιου έργου, επικαλούμενη παράβαση των όρων της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τρία τμήματα εργασιών ανακαίνισης και προσαρμογής παιδικών σταθμών σε διαφορετικές δημοτικές κοινότητες, με ξεχωριστή κατακύρωση ανά τμήμα.


ΑΕΠΠ/1492/2021

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (αριθ. 171/6-7-2021) που απέρριψε την προσφορά της για τις Ομάδες 1 και 2 του διαγωνισμού με αντικείμενο την «Προμήθεια Ειδών Καθαριότητας & Ευπρεπισμού του Δήμου … για δύο έτη» (προϋπολογισμός 67.499,46 ευρώ). Επικουρικώς, ζητεί την ακύρωση της ίδιας απόφασης για το τμήμα που έκανε δεκτή την προσφορά του προσωρινού αναδόχου, καθώς και των απορριφθεισών προσφορών άλλων διαγωνιζόμενων, προκειμένου να ματαιωθεί και να επαναπροκηρυχθεί η διαγωνιστική διαδικασία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού για Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, Δημοτική Κατασκήνωση και άλλες δομές του Δήμου.


ΑΕΠΠ/1172/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 876/6-7-2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, η οποία αφορά την ανάθεση της σύμβασης με τίτλο «ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΒΡΕΦΙΚΟΥΣ, ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ Π.Δ. 99/2017». Η σύμβαση αυτή περιλαμβάνει επεμβάσεις σε δημοτικούς βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς σε διάφορες Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Αθηναίων και χωρίζεται σε τρία τμήματα, με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 1.834.677,42 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα κατέβαλε το νόμιμο παράβολο των 3.686,00 € και επιδιώκει να ακυρωθεί η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής που απέρριψε την προσφορά της για το Τμήμα 3 του έργου, ισχυριζόμενη παραβιάσεις της διαδικασίας και έλλειψη αιτιολογίας.


ΑΕΠΠ/1068/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αρ. 220/15.7.2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τις Ομάδες 1 (προμήθεια συσκευασμένων τροφίμων) και 4 (προμήθεια κατεψυγμένων ψαρικών) του διαγωνισμού για προμήθεια τροφίμων για τους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς του Δήμου. Προσβάλλει τον αποκλεισμό της λόγω: α) υποβολής δείγματος φασολιών πλακέ αντί μέτριων, β) δήλωσης εργοστασίου και χώρας προέλευσης για τυρί gouda/edam, γ) χαρακτηρισμού εγγράφων ως εμπιστευτικών χωρίς νόμιμη αιτιολογία, δ) υποβολής επιπλέον στοιχείων για γάλα και ε) μη δήλωσης χώρας προέλευσης για βακαλάο και πέρκα. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια τροφίμων (7 ομάδες) με προϋπολογισμό 300.000€ για διάστημα 2 ετών.


ΑΕΠΠ/94/2020

Η α' προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που δεν την ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο στο Τμήμα 3 του διαγωνισμού για τις «Επεμβάσεις σε δημοτικούς βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς για την προσαρμογή τους στο Π.Δ. 99/2017 στην 6η και 7η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου», ζητώντας να αναδειχθεί στον εν λόγω αναδόχο. Η β' προσφεύγουσα προσβάλλει την μη ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου στο Τμήμα 1 του ίδιου διαγωνισμού, το οποίο αφορά επεμβάσεις στις 1η, 2η και 3η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου, θέλοντας να τροποποιηθεί η προσβαλλόμενη απόφαση ώστε να κηρυχθεί αυτή ως ανάδοχος. Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τρία τμήματα με ξεχωριστές συμβάσεις και ο καθένας μπορεί να αναδειχθεί σε ένα μόνο τμήμα.


ΑΕΠΠ/737/2018

Ο προσφεύγων επιδιώκει: 1) **Ακύρωση της απόφασης 378/2018** της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, 2) **Δήλωση οριστικής λήξης** της εξέτασης των δικαιολογητικών κατακύρωσης της προσωρινής αναδόχου, 3) **Κήρυξη έκπτωσης** της προσωρινής αναδόχου ως προς το Τμήμα 1 της διακήρυξης (Προμήθεια γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου), και 4) **Ανάθεση του Τμήματος 1** στον ίδιο, ως επόμενο μειοδότη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά **διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό** για την **«Προμήθεια τροφίμων για βρεφονηπιακούς/παιδικούς σταθμούς και γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου»**, με προϋπολογισμό 305.000 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Το Τμήμα 1, στο οποίο αφορά η διαμαρτυρία, έχει εκτιμώμενη αξία **93.000 € (πλέον ΦΠΑ 13%)** και αφορά αποκλειστικά την προμήθεια γάλακτος.


ΝΣΚ/102/2011

Δυνατότητα ή μη παράτασης συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού, που προσλήφθηκε για την εκτέλεση έργου χρηματοδοτούμενου από το Γ΄ Κ.Π.Σ., το οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί.Είναι δυνατή η παράταση των συμβάσεων εργασίας του εν λόγω προσωπικού πέραν των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών συνολικού χρόνου εργασίας και μέχρι την περαίωση του έργου.

ΝΣΚ/461/2011

Περαίωση των διαχειριστικών περιόδων 2003 έως και 2006 ανώνυμης εταιρείας, ως καθολικής διαδόχου ομόρρυθμης εταιρείας, βάσει των διατάξεων των άρθρων 1-11 του Ν.3259/2004, όπως αυτές τροποποιήθηκαν με το άρθρο 28 του Ν.3697/2008, ενώ συνέτρεχε λόγος εξαίρεσης.(...)Η περαίωση των διαχειριστικών περιόδων 2003 έως και 2006 της Α.Ε., με την επωνυμία «ΑΙ……..ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.», ως καθολικής διαδόχου της Ο.Ε. με την επωνυμία «Κ.Γ…..-Γ.Δ……Ο.Ε.», που έλαβε χώρα βάσει των διατάξεων των άρθρων 1-11 του Ν.3259/2004, όπως αυτές τροποποιήθηκαν με το άρθρο 28 του Ν.3697/2008, παράγει έννομα και δεσμευτικά αποτελέσματα και δεν επιτρέπεται η διενέργεια επανελέγχου και η έκδοση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου, ή πράξης προσδιορισμού φόρου, εκτός αν συντρέξουν συμπληρωματικά στοιχεία, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 68 παρ.2 περ.α’ του Ν.2238/1994. (ομοφ.)