×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/170/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 170/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας σύναψης και του σχεδίου της 19ης εκτελεστικής σύμβασης της συμφωνίας πλαισίου 0005Μ/23. Η σύμβαση συνάπτεται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (δια της ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ») και της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για την προμήθεια 7.700.000 λίτρων πετρελαίου κίνησης (κωδικός NATO F-54), συνολικού ποσού 4.600.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάθεσης, αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου εκτελεστικής σύμβασης, με το ποσοστό ανάλωσης ποσοτήτων της Σ-Π να ανέρχεται στο 80,27%.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/162/2025

Η Πράξη 162/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας σύναψης και του σχεδίου της 6ης εκτελεστικής σύμβασης της συμφωνίας-πλαίσιο 0073Μ/23. Αντικείμενο της σύμβασης, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ») και της εταιρείας «...», είναι η προμήθεια 3.100.000 λίτρων αμόλυβδης βενζίνης (κωδικός ΝΑΤΟ F-67) για λογαριασμό του ΓΕΣ, με ποσό έως 1.850.000 ευρώ χωρίς φόρους και δασμούς. Το Κλιμάκιο, κατά τη συνεδρίαση της 26ης Μαΐου 2025, έκρινε ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 6ης εκτελεστικής σύμβασης. Με την υπογραφή αυτής της σύμβασης, το ποσοστό ανάλωσης των προβλεπόμενων ποσοτήτων καυσίμου στην αρχική Σ-Π ανέρχεται σε 38,30%.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/150/2025

Η Πράξη 150/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας σύναψης και του σχεδίου της 18ης εκτελεστικής σύμβασης της συμφωνίας-πλαίσιο 0005Μ/23, για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης οχημάτων NATO F-54. Η σύμβαση αφορά 7.700.000 λίτρα πετρελαίου, συνολικής εκτιμώμενης δαπάνης 4.600.000 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.), μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (δια της Α.Σ.Δ.Υ.Σ. «ΘΗΣΕΑΣ» του ΥΠΕΘΑ) και της εταιρείας «... Α.Ε.». Το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη έγκριση της συμφωνίας-πλαίσιο με την 48/2023 πράξη, διαπίστωσε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάθεσης της εκτελεστικής σύμβασης. Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου εκτελεστικής σύμβασης.


ΕΑΔΗΣΥ/377/2023

Με τις ανωτέρω προδικαστικές προσφυγές οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της με αριθ. 54/29.12.2022 απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, ως και της ενσωματωθείσας σε αυτήν με αριθ. 52/13.12.2022 απόφασης, καθ’ ο μέρος (α) κατά την πρώτη προσφεύγουσα έγιναν δεκτές οι οικονομικές προσφορές όλων των προτασσόμενων αυτής σε σειρά κατάταξης οικονομικών φορέων και δη των οικονομικών φορέων i) «Π.... Η....του .....», ii) «Ν.... Χ...- A.... Β... F..... », iii) «M.... S.... ... F.... A.E.» και iv) «Α.... ... ... ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.» και αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος ο οικονομικός φορέας «Π.... Η....του Β....», και (β) κατά την δεύτερη προσφεύγουσα έγινε δεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα «Π.... Η....του .....» και αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος της υπό ανάθεση σύμβασης. 


ΕΑΔΗΣΥ/378/2023

Με τις ανωτέρω προδικαστικές προσφυγές οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της με αριθ. 54/29.12.2022 απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, ως και της ενσωματωθείσας σε αυτήν με αριθ. 52/13.12.2022 απόφασης, καθ’ ο μέρος (α) κατά την πρώτη προσφεύγουσα έγιναν δεκτές οι οικονομικές προσφορές όλων των προτασσόμενων αυτής σε σειρά κατάταξης οικονομικών φορέων και δη των οικονομικών φορέων i) «Π.... Η....του .....», ii) «Ν.... Χ...- A.... Β... F..... », iii) «M.... S.... ... F.... A.E.» και iv) «Α.... ... ... ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.» και αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος ο οικονομικός φορέας «Π.... Η....του Β....», και (β) κατά την δεύτερη προσφεύγουσα έγινε δεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα «Π.... Η....του .....» και αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος της υπό ανάθεση σύμβασης. 


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/221/2017

Νομιμότητα του 3ου «mini» διαγωνισμού (call-off) και του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο, για την προμήθεια από την Πολεμική Αεροπορία φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων (....) Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις πλημμέλειες και, συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο, όπως η τελευταία έχει τροποποιηθεί και ισχύει.Για τους λόγους αυτούςΔεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο.


4892/1/127-ρκγ/2025

Τροποποίηση της υπό στοιχεία 4892/1/127-ριη' από 23.10.2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Μεταφορά στο ελληνικό δίκαιο της Εκτελεστικής Οδηγίας (ΕΕ) 2019/68 της Επιτροπής της 16ης Ιανουαρίου 2019 “για τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών για τη σήμανση των πυροβόλων όπλων και των ουσιωδών συστατικών μερών τους δυνάμει της Οδηγίας 91/477/ΕΟΚ του Συμβουλίου σχετικά με τον έλεγχο της απόκτησης και της κατοχής όπλων“ και άλλες διατάξεις» (Β' 4935), στο πλαίσιο μεταφοράς στο ελληνικό δίκαιο της Εκτελεστικής Οδηγίας (ΕΕ) 2024/325 της Επιτροπής της 19ης Ιανουαρίου 2024 για την τροποποίηση της εκτελεστικής οδηγίας (ΕΕ) 2019/68 όσον αφορά το ελάχιστο βάθος των σημάνσεων στα πυροβόλα όπλα και τα ουσιώδη συστατικά μέρη τους. 


ΑΕΠΠ/174/2018

Ο προσφεύγων (οικονομικός φορέας με την επωνυμία «…») ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της ΑΣΔΥΣ «ΘΗΣΕΑΣ», ζητώντας την ακύρωση της απόφασης 1/2/2018 που έκρινε αποδεκτή την προσφορά ενός άλλου οικονομικού φορέα για το προϊόν με α/α 4 «ΛΙΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΥΡΟΒΟΛΩΝ G-403» στον ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό για σύναψη συμφωνίας πλαισίου διάρκειας 2 ετών (2017-2019) για προμήθεια βασικών ελαιολιπαντικών μέσων εδάφους. Οι κύριοι λόγοι της προσφυγής είναι: (1) έλλειψη υποχρεωτικής υπεύθυνης δήλωσης για την αντικατάσταση ετικετών, (2) αναληθής υπεύθυνη δήλωση για τη διατήρηση των φυσικοχημικών χαρακτηριστικών, (3) μη νόμιμη επιλογή εργαστηρίου ελέγχου, και (4) αδικαιολόγητη έλλειψη τεχνικού φυλλαδίου για τις προδιαγραφές του προϊόντος. Η ΑΕΠΠ δέχτηκε την προσφυγή με βάση τον πρώτο λόγο, ακυρώνοντας την προσβαλλόμενη απόφαση.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/575/2021

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση του έργου του Δήμου … Αττικής με τίτλο «Αποκατάσταση Σχολικών Μονάδων από τον σεισμό της 19ης Ιουλίου 2019 στο Δήμο …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.747.160,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.)(....)Αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης επί της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «Αποκατάσταση Σχολικών Μονάδων από τον σεισμό της 19ης Ιουλίου 2019 στο Δήμο …».Διατάσσει τη συμπλήρωση των στοιχείων του φακέλου με τα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό στοιχεία.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/60/2023

Η Πράξη 060/2023 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας επιλογής αναδόχου από τον Δήμο Ηρακλείου Αττικής και του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια και τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού» συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 2.539.869,87 ευρώ (με ΦΠΑ). Το αντικείμενο υποδιαιρέθηκε σε Ομάδα Α (χώροι πρασίνου) και Ομάδα Β (παιδικές χαρές). Ως οριστικός ανάδοχος, μετά από αξιολόγηση και αντιμετώπιση οψιγενών μεταβολών στη νομική της μορφή (από ΙΚΕ σε ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ), ανακηρύχθηκε η εταιρεία «... ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ». Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης. Ωστόσο, έθεσε την επισήμανση για τη διόρθωση του αναγραφόμενου ποσού της εγγύησης καλής εκτέλεσης στο σχέδιο σύμβασης, από το εσφαλμένο 81.115,23 ευρώ στο ορθό 81.931,29 ευρώ (το οποίο αντιστοιχεί στο 4% της εκτιμώμενης αξίας πλέον ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/1593/2020

Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση (με επωνυμία που αντικαθίσταται με «…») άσκησε προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης της Εκτελεστικής Επιτροπής (αρ. 376/2020), με την οποία έγινε δεκτή η προσφορά της εταιρείας «…» για την ανάθεση σύμβασης προμήθειας 69.592 λίτρων φρέσκου γάλακτος ετησίως, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 86.502,86€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην παράνομη αποδοχή των προσφορών, ισχυριζόμενη ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τους όρους της διακήρυξης και το νόμο, ειδικά ως προς τους λόγους αποκλεισμού (συμφωνίες στρέβλωσης ανταγωνισμού και σοβαρά επαγγελματικά παραπτώματα), καθώς και την έλλειψη σωστής συμπλήρωσης δικαιολογητικών. Ζητείται η ακύρωση της προσβαλλομένης απόφασης και η επιστροφή του παραβόλου.