×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/234/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 234/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο (αρ. 33/25) διάρκειας τεσσάρων (4) ετών, μεταξύ της Υπηρεσίας Προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας (ΥΠ/ΠΑ) και οικονομικών φορέων, για την προμήθεια 352 τεμαχίων κύριου τροχού (MLG) και 296 τεμαχίων ριναίου τροχού (NLG) ελαστικών επισώτρων για τα αεροσκάφη CL-215/415. Η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη ανέρχεται σε 1.781.408,33 ευρώ. Η διαδικασία ήταν ανοικτός διαγωνισμός με κριτήριο ανάθεσης αποκλειστικά βάσει τιμής. Μετά την αξιολόγηση, ορισμένοι οικονομικοί φορείς κρίθηκαν οριστικοί ανάδοχοι, ενώ η προσφορά του φορέα «De...» απορρίφθηκε καθώς δεν υπέβαλε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά κατακύρωσης. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/78/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με δεδομένα αυτά και την 125762/19.11.2021 βεβαίωση του ως άνω Γενικού Γραμματέα ότι δεν εκκρεμούν ένδικα μέσα (βοηθήματα) κατά των πράξεων της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 1 (προμήθεια 3.780 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 1.290 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 1.975 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 1.848 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης και του ΟΑΕΠ, που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης), στο Τμήμα 2 (προμήθεια 1.640 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 384 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 1.395 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 679 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης, που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων), στο Τμήμα 3 (προμήθεια 3.763 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 777 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 2.166 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 2.188 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των  Υπουργείων που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου), στο Τμήμα 4 (προμήθεια 2.876 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 1.892 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 2.798 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 1.809 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης, που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Πειραιά και Νήσων Αττικής), στο Τμήμα 5 (προμήθεια 4.732 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 918 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 3.702 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 1.476 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης και του ΟΑΕΠ, που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Αττικής) και στο Τμήμα 7 (προμήθεια 3.000 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 3.000 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 1.500 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 1.500 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών της ΕΛΑΣ - Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που εδρεύουν στην Αττική).


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/542/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη ότι η ισχύς της προσφοράς του αναδειχθέντος οριστικού αναδόχου έχει λήξει, μετά την άρνηση του τελευταίου να την παρατείνει σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, το Κλιμάκιο, ελλείψει παραδεκτής προσφοράς, κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο οικείου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, διά της Υπηρεσίας Προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας και του οικονομικού φορέα «…….» για την προμήθεια αερίου πρωτοξειδίου του αζώτου προς κάλυψη λειτουργικών αναγκών  του 251 ΓΝΑ.


ΑΕΠΠ/822/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά με την προδικαστική προσφυγή της: (Α) την ανάκληση, ακύρωση ή μεταρρύθμιση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής με ΑΔΑ: ..........................., ημερομηνίας 22-05-2019, η οποία απέρριψε την τεχνική της προσφορά και δεν αξιολόγησε την οικονομική της προσφορά, (Β) την ανάκληση, ακύρωση ή μεταρρύθμιση κάθε προγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης που αποτέλεσε βάση της απορριπτικής απόφασης και (Γ) την κατακύρωση του Διαγωνισμού σε αυτήν. Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά τη Γενική Επισκευή (Overhaul) τεσσάρων (4) τεμαχίων υλικού ΛΟΛ (NSN 1680-14-532-6030, Ρ/Ν 76368-240-D, HYDRAULIC HOIST, E/Π SUPER PUMA) της Πολεμικής Αεροπορίας.


ΑΕΠΠ/500/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε τα δικαιολογητικά συμμετοχής της, χαρακτήρισε ως ψευδή τη δήλωσή της σχετικά με την εφαρμογή τιμών Dumping στα προσφερόμενα ελαστικά επίσωτρα και διέταξε την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια 2.926 τεμαχίων ελαστικών επισώτρων αυτοκινήτων για τις ανάγκες του στρατού. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη βασίστηκε σε εσφαλμένη ερμηνεία του όρου για τις τιμές Dumping, καθώς τα είδη που προσέφερε υπάγονταν στον κανονισμό της ΕΕ για αντιντάμπινγκ, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη επιβληθεί δασμοί που εξισορροπούν τις τιμές, και δε δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός της δήλωσής της ως ψευδούς.


ΕΣ/ΚΛΣΤ/224/2017

Νομιμότητα του σχεδίου συμφωνίας - πλαισίου για την προμήθεια «Ιατρικών συσκευών νοσηλευτικού τομέα 251 ΓΝΑ», Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμφωνίας - πλαισίου.Για τους λόγους αυτούςΔεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας - πλαισίου για την προμήθεια «Ιατρικών συσκευών νοσηλευτικού τομέα 251 ΓΝΑ» του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/221/2017

Νομιμότητα του 3ου «mini» διαγωνισμού (call-off) και του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο, για την προμήθεια από την Πολεμική Αεροπορία φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων (....) Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις πλημμέλειες και, συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο, όπως η τελευταία έχει τροποποιηθεί και ισχύει.Για τους λόγους αυτούςΔεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 38/2014.9 σύμβασης, 3ης εκτελεστικής της 38/2014 συμφωνίας - πλαίσιο.


ΕλΣυν/Κλ.Ζ/229/2010

Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η προεκτεθείσα διαδικασία είναι νόμιμη και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας πλαισίου (άρθρ. 8 του ν. 3316/2005) Για τους λόγους αυτούς Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαισίου του άρθρου 8 του ν. 3316/2005, με αντικείμενο την εκπόνηση μελετών με τίτλο «Γεωτεχνικές έρευνες μελετών ολοκλήρωσης του οδικού άξονα ....


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/242/2017

Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου της 1080/17 συμφωνίας - πλαίσιο για την «Προμήθεια Φορτίου Υ.Φ.Α. για την Εξισορρόπηση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου κατά το έτος 2018» από το «Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε.» (...)ΙV. Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ανωτέρω διενεργηθείσα διαγωνιστική διαδικασία και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμφωνίας - πλαίσιο.Για τους λόγους αυτούςΔεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 1080/17 συμφωνίας - πλαίσιο για την «Προμήθεια Φορτίου Υ.Φ.Α. για την Εξισορρόπηση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου κατά το έτος 2018».


ΕΣ/ΣΤ΄ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/371/2021

Προμήθεια ελαστικών επισώτρων .(...) Τούτων δοθέντων και λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι, α) όπως προκύπτει από τις 160836/17-6-2021 και 212192/20-8-2021 βεβαιώσεις του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προμηθειών και Αποθηκών, στο πλαίσιο της υπό κρίση διαγωνιστικής διαδικασίας δεν ασκήθηκαν και δεν εκκρεμούν προδικαστικές προσφυγές, αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων ή άλλα ένδικα βοηθήματα ή μέσα, ενώ, β) όπως προκύπτει από το 160371/17-6-2021 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Υποστήριξης Συλλογικών Οργάνων, Δημοτικών Παρατάξεων και Αιρετών προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, καθώς και την 211797/19-8-2021 βεβαίωση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προμηθειών και Αποθηκών, έως την παρούσα συζήτηση έχει παρέλθει άπρακτη η τασσόμενη από τον νόμο προθεσμία ενέργειας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής σχετικά με την έγκριση της ανωτέρω αποφάσεως της Οικονομικής Επιτροπής περί κατακυρώσεως του αποτελέσματος της διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει εν προκειμένω ουσιώδης νομική πλημμέλεια που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου συμφωνίας – πλαίσιο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας Πράξης, μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και του ανωτέρω αναδειχθέντος αναδόχου οικονομικού φορέα για την προμήθεια των κατακυρωθέντων σε αυτόν τμημάτων της ελεγχόμενης προμήθειας.Για τους λόγους αυτούς .Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμφωνίας - πλαίσιο 


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/24/2025

Η απόφαση (Πράξη 24/2025) του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο για την «Προμήθεια εξοπλισμών συστημάτων πρόληψης, αντιμετώπισης, διαχείρισης και έγκαιρης προειδοποίησης - Συστήματα Πυρανίχνευσης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης». Η προμήθεια, συνολικής συμβατικής δαπάνης 21.739.200,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ανατέθηκε στην «.. Α.Ε.». Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η μη υποβολή της προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και της ΚτΠ Μ.Α.Ε. σε προσυμβατικό έλεγχο δεν αποτελεί ουσιώδη πλημμέλεια, καθώς η ΚτΠ Μ.Α.Ε. κρίθηκε ως οργανισμός δημοσίου δικαίου και η συμφωνία ως γνήσια συνεργασία. Επίσης, δεν βρέθηκαν άλλες ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία, συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο.