Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΣΤ΄ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/371/2021

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προμήθεια ελαστικών επισώτρων .(...) Τούτων δοθέντων και λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι, α) όπως προκύπτει από τις 160836/17-6-2021 και 212192/20-8-2021 βεβαιώσεις του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προμηθειών και Αποθηκών, στο πλαίσιο της υπό κρίση διαγωνιστικής διαδικασίας δεν ασκήθηκαν και δεν εκκρεμούν προδικαστικές προσφυγές, αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων ή άλλα ένδικα βοηθήματα ή μέσα, ενώ, β) όπως προκύπτει από το 160371/17-6-2021 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Υποστήριξης Συλλογικών Οργάνων, Δημοτικών Παρατάξεων και Αιρετών προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, καθώς και την 211797/19-8-2021 βεβαίωση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προμηθειών και Αποθηκών, έως την παρούσα συζήτηση έχει παρέλθει άπρακτη η τασσόμενη από τον νόμο προθεσμία ενέργειας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής σχετικά με την έγκριση της ανωτέρω αποφάσεως της Οικονομικής Επιτροπής περί κατακυρώσεως του αποτελέσματος της διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει εν προκειμένω ουσιώδης νομική πλημμέλεια που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου συμφωνίας – πλαίσιο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας Πράξης, μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και του ανωτέρω αναδειχθέντος αναδόχου οικονομικού φορέα για την προμήθεια των κατακυρωθέντων σε αυτόν τμημάτων της ελεγχόμενης προμήθειας.Για τους λόγους αυτούς .Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμφωνίας - πλαίσιο 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Γ΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/104/2025

Ενόψει αυτών, εφόσον απόκτηση ειδικότητας και μετεκπαίδευση, έστω και αν αφορούν στο ίδιο επιστημονικό-ιατρικό αντικείμενο, δεν αποτελούν ταυτόσημες, ως προς τη νομική αξιολόγησή τους, έννοιες, όπως εσφαλμένα υπολαμβάνει ο αναιρεσείων, ορθώς με την αναιρεσιβαλλομένη απόφαση δεν υπολογίστηκε ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας του αναιρεσείοντος το χρονικό διάστημα κατά το οποίο αυτός μετεκπαιδεύτηκε στη Μ. Βρετανία, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 64 παρ. 15 εδ. β΄ του ν.δ/τος 1400/1973, όπως ισχύει, στο οποίο ρητώς ορίζεται ότι ο χρόνος εκπαίδευσης δεν προσμετράται για τη συμπλήρωση της αναλαμβανόμενης υποχρέωσης παραμονής. Τούτο δε, ενόψει και του ότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις 21 (στ) και 21 (ζ) της παρούσας, ο μη συνυπολογισμός κατά τα ανωτέρω του διανυθέντος χρόνου εκπαίδευσης στον χρόνο πραγματικής υπηρεσίας του προώρως αποχωρήσαντος στρατιωτικού δεν τελούν σε αντίθεση με το Σύνταγμα (άρθρα 2 παρ. 1, άρθρο 4 παρ. 1, 5 παρ. 1, 22 παρ. 4 και 25 παρ. 1δ), ούτε στις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 2 της ΕΣΔΑ, καθώς και 1 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, καθόσον συνιστά θεμιτό περιορισμό του δικαιώματός του για ελεύθερη επιλογή, άσκηση και αλλαγή επαγγέλματος, που τελεί σε δίκαιη σχέση αναλογίας με τον σκοπό υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος που εξυπηρετεί η εν λόγω ρύθμιση, ήτοι την παραμονή των εκπαιδευμένων με μέριμνα των Ενόπλων Δυνάμεων αξιωματικών στις τάξεις τους για χρονικό διάστημα τέτοιο που να διασφαλίζεται η συνεχής στελέχωσή τους με εξειδικευμένους στρατιωτικούς ιατρούς. Τούτο δε ισχύει, κατά κύριο λόγο, στην περίπτωση της εκπαιδευτικής άδειας, η οποία λαμβάνεται κατόπιν πρωτοβουλίας του ίδιου του αξιωματικού, κατ’ ενάσκηση της σχετικής δυνατότητας που του παρέχει η νομοθεσία για την επιστημονική και, κατ’ επέκταση, επαγγελματική αναβάθμισή του.



ΕΣ/ΚΛ.Ζ/313/2023

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι α) δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 1, με τις επισημάνσεις που αναφέρονται στη σκέψη 11 της παρούσας, β) κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 2 και γ) πρέπει να αναβληθεί η έκδοση οριστικής Πράξης για το Τμήμα 3 του διαγωνισμού, ώστε να συμπληρωθεί ο φάκελος με τα αναφερόμενα στη σκέψη 14 της παρούσας στοιχεία.


ΕλΣυν/ΚλΣΤ/11/2017

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά η ελεγχόμενη διαδικασία ανάθεσης της επίμαχης προμήθειας είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου της συμφωνίας - πλαίσιο για την υλοποίησή της.


ΥΠΕΝ/ΔΑΠ122790/596/2024

Άρση αναστολής των διατάξεων του Μεταλλευτικού Κώδικα στην οριζόμενη, δυνάμει της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΑΠ/58343/821/19.06.2020 απόφασης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ερευνητέα περιοχή της περιφερειακής ενότητας Σάμου.



ΝΣΚ/46/2017

Συνέπειες αργίας προϊσταμένου διεύθυνσης, μετά την έκλειψη του λόγου επιβολής της.(...)Ο υπάλληλος που τελούσε αυτοδικαίως σε αργία, λόγω επιβολής της ποινής της οριστικής παύσης, κατά τη διάρκεια της οποίας έληξε χωρίς παράταση η θητεία του, ως προϊσταμένου διεύθυνσης και επανέρχεται αυτοδικαίως στην υπηρεσία, επειδή εξέλιπε ο λόγος επιβολής της αργίας, δεν καταλαμβάνει θέση προϊσταμένου διεύθυνσης. Περαιτέρω, το ίδιο αυτό διάστημα της αργίας, δεν θεωρείται, είτε εν όλω είτε εν μέρει, ότι διανύθηκε σε θέση προϊσταμένου διεύθυνσης και τέλος, κατά το διάστημα της αργίας, δεν οφείλεται στον υπάλληλο επίδομα θέσης ευθύνης (ομοφ).


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/344/2019

Προμήθεια αντιδραστηρίων...Με τα δεδομένα αυτά, πρέπει να γίνει δεκτό ότι, από τον έλεγχο των υποβληθέντων στο Κλιμάκιο στοιχείων: α) Δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου της ελεγχόμενης συμφωνίας-πλαίσιο και, ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος για προσυμβατικό έλεγχο σχετικού σχεδίου σύμβασης.β) Κωλύεται, για τους λόγους που αναφέρονται στην προηγούμενη σκέψη, η υπογραφή του σχεδίου της πρώτης εκτελεστικής σύμβασης της ανωτέρω συμφωνίας-πλαίσιο.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/436/2018

Καθαρισμός ρεμάτων...Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη το T.E. 240749/6532/οικ/3.12.2018 έγγραφο του Αναπληρωτή Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας ...., σύμφωνα με το οποίο κατά του κύρους του διαγωνισμού δεν έχουν ασκηθεί ενδικοφανή ή ένδικα βοηθήματα, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο, με το Α.Π. 229957/6223/οικ/19.11.2018 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 74816) έγγραφο του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας ...., σχεδίου σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται ηλεκτρονικά στη γραμματεία του Κλιμακίου.


ΕλΣυν.Κλ.Ε/434/2016

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι, όπως προκύπτει από την 206031/2.11.2016 βεβαίωση του Αν. Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, κατά του κύρους του διαγωνισμού δεν έχουν ασκηθεί ενστάσεις, προσφυγές ή ασφαλιστικά μέτρα ή άλλα ένδικα μέσα, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/164/2018

Μελέτη οδοποιίας...Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει της επιτακτικής και αδήριτης ανάγκης παροχής των εν λόγω υπηρεσιών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος με το οικ. 81272/26.4.2018 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 30099/27.4.2018) έγγραφο του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Τεχνικών έργων της Περιφέρειας ..., σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας ... και της σύμπραξης μελετητικών γραφείων «…..», αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Κλιμακίου.


ΕΣ/Κλ.Ζ/.224/2017

Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου της «παροχής υπηρεσιών για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στο πλαίσιο του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2017....» (...)Με τα δεδομένα αυτά, και λαμβάνοντας υπόψη α) ότι, από τη σύγκριση της μοναδικής προσφοράς της αναδόχου εταιρείας με τα στοιχεία αντίστοιχων διαγωνισμών των ετών 2014, 2015 και 2016, προκύπτει ότι οι εργασίες δακοκτονίας, για την ίδια Περιφερειακή Ενότητα, είχαν, κατά τα ως άνω έτη, ανατεθεί στην εν λόγω εταιρεία και πάλι με την τιμή των 0,0535 ευρώ ανά προστατευόμενο ελαιόδεντρο, γεγονός που καταδεικνύει ότι η προσφορά της κρίθηκε συμφέρουσα για την αναθέτουσα αρχή και β) την 8978/25.7.2017 βεβαίωση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, σύμφωνα με την οποία κατά της οικείας διακήρυξης και της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας δεν εκκρεμούν ενστάσεις ή ένδικα μέσα, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Κλιμακίου.