×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/100/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.53, 2190/1994, 4551/2018, 4504/2017

Παροχή υπηρεσιών:..Με τα δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον οι άνω υπηρεσίες ανατέθηκαν σε ιδιώτη δυνάμει σύμβασης, κατά παράβαση του άρθρου 90 παρ. 1 του ν. 4504/2017, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο υπογραφής της οικείας σύμβασης (27.4.2018), ήτοι πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο 24 παρ. 1 του ν. 4551/2018 (ΦΕΚ Α΄116/2.7.2018), που προέβλεπε ότι οι υπηρεσίες αυτές διενεργούνται από το προσωπικό του οικείου Δημοτικού - Λιμενικού Ταμείου και σε περίπτωση μη επάρκειας αυτού από προσωπικό που προσλαμβάνεται προς το σκοπό αυτό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τη διαδικασία του άρθρου 21 του ν. 2190/1994. Συναφώς δε, στο άρθρο 4 του ισχύοντος Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του ως άνω Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου (3050/1408/14/21.2.21014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ... και ..., ΦΕΚ Β΄ 689/19.3.2014) προβλέπονται οκτώ (8) θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (Ι.Δ.Ο.Χ.) διαφόρων ειδικοτήτων για την αντιμετώπιση εποχιακών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών. Τέλος, ο προϋπολογισμός της σύμβασης είναι αόριστος και αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, διότι εξ ουδενός στοιχείου προκύπτει, έστω και κατ’ εκτίμηση, η ποσότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που πρέπει να παρασχεθούν καθώς και η τιμή μονάδας. Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/67/2019

Καταβολή αποδοχών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης αποτελούν συμβάσεις εργασίας επικουρικού προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, που έχουν συναφθεί μετά από παράταση προηγούμενων όμοιων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 4551/2018, διαδοχικά, χωρίς η διαδοχή αυτή να δικαιολογείται από αντικειμενικούς λόγους, σε αδιάλειπτη ακολουθία προς προηγούμενες, περισσότερες από τρεις, όμοιες συμβάσεις, για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, καθ’ υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των είκοσι τεσσάρων μηνών συνολικής διάρκειας των διαδοχικών συμβάσεων. Τούτο δε χωρίς να συντρέχει η προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία εξαιρετική περίπτωση συνολικής απασχόλησης ειδικής κατηγορίας εργαζομένων άνω των είκοσι τεσσάρων μηνών. Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι στηρίζεται σε μη νόμιμες, αυτοδικαίως άκυρες συμβάσεις, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στη σκέψη 3 ανωτέρω, και συγκεκριμένα, διότι οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 4551/2018 είναι αντίθετες προς τις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 7 (εδ. α) και 8 (εδ. α και β) του Συντάγματος και προς τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του π.δ. 164/2004.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/143/2019

Ζητήματα που γεννώνται κατά την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 4551/2018 και του άρθρου 65 του ν. 4504/2017, σχετικά με την αναδρομική διοικητική αποκατάσταση βαθμοφόρων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, οι οποίοι προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων. (...) α) Η διοικητική αποκατάσταση, λόγω σύντμησης του χρόνου παραμονής στο βαθμό που κατέχουν οι ως άνω βαθμοφόροι Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., είναι υποχρεωτική εκ του νόμου, γίνεται δε αυτεπάγγελτα και κατά παρέκκλιση της διαδικασίας κρίσεων από τα αρμόδια κατά περίπτωση Συμβούλια Κρίσεων. β) Η ως άνω διοικητική αποκατάσταση γίνεται αναδρομικά και έχει ως αποτέλεσμα την απονομή του κατεχόμενου βαθμού ένα έτος νωρίτερα. γ) Η Διοίκηση δεν οφείλει να ανακαλέσει τις διοικητικές πράξεις εγγραφής ορισμένων από τους ανωτέρω βαθμοφόρους Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. σε πίνακα κρίσεων «Παραμενόντων στον ίδιο βαθμό». δ) Η ως άνω διοικητική αποκατάσταση δεν γίνεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων των άρθρων 11 και 19 του π.δ/τος 81/2012 (ομόφ.).


3122.3-2.11/27492/2019

Έγκριση του συστήματος επιβολής τελών για την παραλαβή και διαχείριση των υγρών και στερεών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίων των πλοίων, τα οποία καταπλέουν στη θαλάσσια περιοχή αρμοδιότητας και ευθύνης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κορινθίων.


ΕΣ/Τ7/0003/2007

Νομίμως συνήφθη η από 20.7.2005 προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Θήρας, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, της Δημοτικής Επιχείρησης Τουριστικής Πολιτιστικής Ανάπτυξης και της Δημοτικής Επιχείρησης Ανάπτυξης Θήρας, καθόσον το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας δεν συμμετέχει τυπικά, αλλά συμβάλλει ουσιαστικά στην υλοποίηση του αντικειμένου αυτής.


ΝΣΚ/115/2010

Ασυμβίβαστο ή μη μεταξύ της ιδιότητας του υπαλλήλου ΔΟΥ και αυτής α) του Προέδρου Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, β) του μέλους Διοικητικού Συμβουλίου ανώνυμης εταιρείας.

α) Ασυμβίβαστο της ιδιότητας υπαλλήλου της ΔΟΥ Θήρας με τα καθήκοντα του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, το οποίο αποτελεί δημοτικό Ν.Π.Δ.Δ., βάσει των άρθρων 56 παρ. 1 και 57 παρ. 3 του Συντάγματος και του άρθρου 33 του Ν 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας). Δεν υπάρχει πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 του Ν 3528/2007, με το οποίο επιτρέπεται σε δημόσιο υπάλληλο η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή κατόπιν χορήγησης αδείας. β) Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο της ιδιότητας υπαλλήλου της ΔΟΥ Σκάλας Λακωνίας με αυτή του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου ανώνυμης εταιρείας με έδρα τον Κοσμά Ν. Αρκαδίας καθώς επιτρέπεται, κατόπιν χορήγησης αδείας, μετά από σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η συμμετοχή δημοσίου υπαλλήλου ως μέλους του Δ.Σ. ανώνυμης εταιρείας, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 32 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/22/2012

Καταβολή αποζημίωσης σε Πρόεδρο ΔΣ...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, εφόσον ο Πρόεδρος του Δ.Σ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ... δεν λαμβάνει έξοδα παράστασης, νομίμως εντέλλεται η καταβολή σε αυτόν αποζημίωσης για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Τούτο διότι, κατ’ ορθή εκτίμηση του περιεχομένου του αριθ. πρωτ. 1000/42/1.2.2011 εγγράφου του, η παραίτηση αυτού για προσωπικούς λόγους από τα έξοδα παράστασης που δικαιούτο υπό την ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ. και ως εκ του ύψους του απολογισμού του Λιμενικού Ταμείου για το οικονομικό έτος 2010, που υπερβαίνει το όριο που τίθεται από το άρθρο 242 παρ. 1 Κ.Δ.Κ., δεν συνεπάγεται και παραίτηση αυτού από την αποζημίωση της παρ. 2 του ίδιου άρθρου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, το χρηματικό αυτό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/274/2017

Προσληψη Συμβασιούχων καθαριότητας.(..)Με δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και,  πάντως, όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και αυτά πρέπει να θεωρηθούν.


ΝΣΚ/277/2009

ΑΔΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ,ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ,ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,ΝΠΔΔ,Ασυμβίβαστο της ιδιότητας υπαλλήλου του Υπουργείου Εσωτερικών με τα καθήκοντα του προέδρου διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου-Αντιπάρου, το οποίο αποτελεί δημοτικό ΝΠΔΔ, σύμφωνα με τα άρθρα 56 παρ. 1 και 57 παρ. 3 του Συντάγματος και το άρθρο 33 του Ν 3528/2007. Ενόψει του προαναφερόμενου ασυμβίβαστου παρέλκει, κατ’ αρχήν, η εξέταση των θεμάτων που συνάπτονται με το γεγονός ότι η υπάλληλος τελεί σε άδεια εκπαίδευσης. Σε κάθε όμως περίπτωση, δεν είναι δυνατή η άσκηση κατά το εν λόγω διάστημα των προαναφερομένων καθηκόντων. Δεν υφίσταται πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 του Ν 3528/2007, περί άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή κατόπιν χορήγησης άδειας.


ΝΣΚ/597/2012

Υποχρέωση ή μη εγγραφής εισφοράς ποσοστού 5% επί των ακαθαρίστων εισπράξεων του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου στον ετήσιο προϋπολογισμό του Ιδρύματος. Η υποχρέωση εγγραφής εισφοράς ποσοστού 5% επί των ακαθαρίστων εισπράξεων του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου στον ετήσιο προϋπολογισμό του Ιδρύματος, που προβλέπεται στο άρθρο 142 του β.δ. της 14/19-1-1939, σε συνδυασμό με το τρίτο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 13, του Κανονισμού 8/1970 της Δ.Ι.Σ., που διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 7 παρ.β’ περ.4 του ν. 349 της 12/19-6-1976, έπαυσε υφισταμένη μετά την κατάργηση, (δια συγχωνεύσεως), του αρχικού δικαιούχου, Λιμενικού Ταμείου Τήνου και δεν αναβιώνει υπέρ του νυν υφισταμένου δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου-Άνδρου, άνευ ρητής νομοθετικής ρύθμισης που να αφορά το τελευταίο. (ομοφ.)

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/266/2016

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ:Με δεδομένα τα ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι η 361/29.10.2015 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την καταβολή εξόδων παράστασης, η οποία εκδόθηκε χωρίς τη σύμπραξη του Υπουργού Οικονομικών, δεν επιτρέπεται να αναπτύσσει αναδρομική ισχύ, συνεπώς ισχύει από την ανάρτησή της στις 5.11.2015. Εξάλλου, η δαπάνη είναι πλημμελής και ως μη κανονική, διότι η ανάληψη της εγγεγραμμένης στον προϋπολογισμό του νομικού προσώπου οικείας πίστωσης που αντιστοιχεί σε δαπάνη σταθερή περιοδικού χαρακτήρα, έπρεπε να συντελεστεί κατά την έναρξη εκτέλεσης του προϋπολογισμού του λιμενικού ταμείου, ήτοι ευθύς μετά από την έγκρισή του, με την 15716/31.7.2015 απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, και τη θέση του σε ισχύ.