ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/120/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Παροχή λογιστικών υπηρεσιών:Με δεδομένα τα ανωτέρω, μη νομίμως ο Δήμος ...... ανέθεσε τις προαναφερόμενες υπηρεσίες στη δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος, καθόσον δεν είναι εξειδικευμένες αλλά εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος Προϋπολογισμού - Λογιστηρίου και στα καθήκοντα των εκεί υπηρετούντων υπαλλήλων. Όπως δε προεκτέθηκε, στο Τμήμα υπηρετούν τρεις (3) υπάλληλοι που μπορούν να ασκήσουν τις λογιστικές υπηρεσίες που συνδέονται με την τήρηση του Διπλογραφικού Συστήματος, ενώ οι λοιπές εργασίες δύνανται να υλοποιηθούν από τους λοιπούς υπαλλήλους Οικονομικού ή Λογιστικού, οι οποίοι υπηρετούν στον Δήμο (22240/28.7.2016 πράξη κατάταξης). Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 38 του Οργανισμού, η κατανομή του προσωπικού στις επί μέρους οργανικές μονάδες γίνεται με απόφαση του Δημάρχου, λαμβάνοντας υπόψη τις λειτουργικές ανάγκες των μονάδων, τα προσόντα, την πείρα και τις ειδικές γνώσεις των υπαλλήλων και επομένως, ανάγεται στην ευθύνη του Δημάρχου η μη ορθολογική κατανομή του υπηρετούντος προσωπικού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/21/2019
Παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και λειτουργίας διπλογραφικού λογιστικού συστήματος:.. Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν προηγουμένως στη σκέψη ΙΙ, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι επίμαχες υπηρεσίες υποστήριξης και λειτουργίας του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος και της εφαρμογής των διεθνών προτύπων χρηματοοικονομικής πληροφόρησης μη νομίμως ανατέθηκαν, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου, σε ιδιώτη τρίτο, διότι: α) οι επίμαχες υπηρεσίες εντάσσονται στα καθήκοντα του Τμήματος Οικονομικού της Διοικητικής - Οικονομικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου το οποίο, σύμφωνα με το προπαρατεθέν άρθρο 11 παρ. 6 α του Οργανισμού του είναι υπεύθυνο για όλες αδιακρίτως τις λογιστικές δραστηριότητες αυτού, β) το χρονικό διάστημα το οποίο έχει παρέλθει από την αρχική θέσπιση της υποχρέωσης εφαρμογής του Κλαδικού Λογιστικού από τις Μονάδες Υγείας με το π.δ. 146/2003 είναι ιδιαιτέρως μακρύ, χωρίς η συνέχειά της να διακόπτεται από τις σημειακές τροποποιήσεις που επέφερε μεταγενέστερα σε αυτή ο νομοθέτης, γ) το Νοσοκομείου όφειλε να διασφαλίσει τη δυνατότητά του να ανταποκριθεί στο ανατεθέν από τον νομοθέτη αντικείμενο με ορθολογική κατανομή του προσωπικού του, δ) δεν προκύπτει ότι διερευνήθηκε η δυνατότητα ενίσχυσης του προσωπικού που υπηρετεί στο Οικονομικό Τμήμα της Διοικητικής – Οικονομικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου με υπαλλήλους που διαθέτουν τα προσόντα που απαιτεί η κείμενη νομοθεσία για την εφαρμογή των προβλεπόμενων σε αυτή συστημάτων οικονομικής και λογιστικής διαχείρισης, δ) υφίσταται συντρέχουσα υποχρέωση του Νοσοκομείου και των υπαλλήλων αυτού για την εκπαίδευση των τελευταίων προκειμένου να δύνανται να ασκήσουν τα ανατιθέμενα σε αυτούς καθήκοντα, πολλώ μάλλον όταν, σύμφωνα με την παράγραφο παρ. 2 της ΚΥΑ 62008/ΕΓΔΕΚΟ 1992/2008, η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των υπηρετούντων υπαλλήλων στο Τμήμα Οικονομικού περιλαμβάνεται ρητώς μεταξύ των υποχρεώσεων του επιλεγόμενου αναδόχου, ε) δεν προκύπτει ότι διερευνήθηκε η δυνατότητα πιστοποίησης των υπαλλήλων του Νοσοκομείου από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, προκειμένου να αποκτήσουν άδεια λογιστή-φοροτέχνη Α΄ τάξης.(..)το Κλιμάκιο κρίνει ότι το Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο … ενήργησε εν προκειμένω συγγνωστώς, προκειμένου να καλύψει επιτακτικές ανάγκες του. Ως εκ τούτου, δέχεται συνδρομή συγγνωστής πλάνης υπέρ αυτού, η οποία δικαιολογεί τη θεώρηση του ελεγχόμενου εντάλματος, το ένταλμα όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΝΣΚ/223/2015
Εξομοίωση των αποδοχών των υπηρετούντων στην Προεδρία της Δημοκρατίας υπαλλήλων με τις αποδοχές των υπαλλήλων που υπηρετούν στο Υπουργείο Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εξομοίωση των αποδοχών του προσωπικού της Προεδρίας της Δημοκρατίας με τις αποδοχές των υπαλλήλων που υπηρετούν στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 9 του ν. 4111/2013, καταλαμβάνει μόνο τους υπαλλήλους της Προεδρίας που υπηρετούν σε οργανικές θέσεις και όχι τους υπηρετούντες κατόπιν αποσπάσεως, διαθέσεως ή αναθέσεως καθηκόντων. Επίσης, οι διατάξεις αυτές δεν εφαρμόζονται στο πάσης φύσεως προσωπικό της Προεδρίας που προσελήφθη μετά την 1-1-2013. (πλειοψ.) Τελικά δεν θα παραπεμφθεί στην Ολομέλεια, διότι το ερώτημα είναι άνευ αντικειμένου.
67188/2025
Καθορισμός ωραρίου εργασίας σε 24ωρη βάση, καθώς και κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες των υπαλλήλων που υπηρετούν σε ελεγκτικές υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών καθώς και σε ελεγκτικές υπηρεσίες των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου για το έτος 2025 και εφεξής.
ΝΣΚ/344/2012
Δυνατότητα ή μη μετάταξης, αποσπασμένων υπαλλήλων που υπηρετούν στο Συνήγορο του Πολίτη και καλύπτουν θέσεις ΠΕ Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, στην εν λόγω Αρχή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.18 του ενάτου άρθρου του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αποσπασμένοι υπάλληλοι που υπηρετούν στο Συνήγορο του Πολίτη και καλύπτουν θέσεις ΠΕ Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, δεν μπορούν να μεταταγούν στην εν λόγω Αρχή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.18 του ενάτου άρθρου του Ν. 4057/2012, καθόσον γι’ αυτούς ισχύει η ειδική διάταξη της παρ.3 του άρθρου 5 του Ν. 3094/2003. (ομοφ.)
ΝΣΚ/260/2016
Αποσπάσεις δημοτικών υπαλλήλων – Σύμφωνη γνώμη Δημάρχου.(..) Είναι αναγκαία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 73 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών Υπαλλήλων, η χορήγηση σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου Δημάρχου, για την απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου σε γραφείο βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου (ομοφ.). Δεν απαιτείται η ως άνω σύμφωνη γνώμη για την απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (πλειοψ
ΕλΣυν.Κλ.4/60/2015
Υπηρεσίες πληροφορικής - λογιστικής υποστήριξης -Εσωτερικού Ελεγκτή:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 41.305,24 ευρώ, από Νοσοκομείο σε ανώνυμη εταιρεία, ως αμοιβή της για την παροχή υπηρεσιών συνεχής υποστήριξης της λειτουργίας του Διπλογραφικού Λογιστικού Συστήματος και την εφαρμογή της Αναλυτικής Λογιστικής για το χρονικό διάστημα από 21.6.2013 έως 21.6.2014, καθόσον οι ανωτέρω υπηρεσίες συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού του Νοσοκομείου, οι οποίοι, σύμφωνα με αναφερθείσες προβλέψεις του Οργανισμού αυτού, είναι επιφορτισμένοι με τη λογιστική υποστήριξη του Νοσοκομείου. Περαιτέρω, δεν προκύπτει έλλειψη προσωπικού σε τέτοια έκταση, ώστε να καθίσταται αδύνατη η εκτέλεση της συγκεκριμένης λειτουργικής δραστηριότητας από το προσωπικό του Νοσοκομείου.(συγγνωστή πλάνη)
2/11330/0004/2018
Κατανομή θέσεων προσωπικού στις Υπηρεσίες εντός της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών.
40719/2017
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. ΦΓ8/7791/22.02.2006 (ΦΕΚ 508/20.04.2006 τ.Β’) απόφασης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την κατανομή των οργανικών θέσεων των δικαστικών υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις Υπηρεσίες αυτού, όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις της.
2/96364/0004/2014
Κατανομή θέσεων προσωπικού ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα στις Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών.
2/94919/0004/2014
Κατανομή θέσεων προσωπικού ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα στις Υπηρεσίες της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.