×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/Τμ.7/227/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (στειρωση αδέσποτων ζώων).(..)Με δεδομένα τα ανωτέρω η δημοσιονομική ανάληψη της συγκεκριμένης υποχρέωσης αρχικώς έλαβε χώρα με την από 5.8.2016 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, ήτοι σε χρόνο πριν από τη διοικητική ανάληψη αυτής, ενώ, δεδομένου ότι η δαπάνη δεν εκτελέσθηκε εντός του έτους 2016, ακολούθησε ανατροπή της πίστωσης και εκ νέου δέσμευσή της.... Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι το τρίμηνο για την ολοκλήρωση των ανατεθεισών υπηρεσιών διέδραμε μετά την 31η Δεκεμβρίου 2016 δεν συνιστά τροποποίηση της ανατεθείσας με τη σύμβαση υπηρεσίας κατά τρόπο επαγόμενο δημοσιονομικής φύσης συνέπειες (μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση του φορέα), δοθέντος ότι οι συγκεκριμένες κτηνιατρικές υπηρεσίες αφορούσαν συγκεκριμένο αριθμό αδέσποτων ζώων, προκύπτει δε ότι εκτελέσθηκαν καθ’ ον τρόπο προβλέφθηκε τούτο στην Τεχνική Περιγραφή. Εξάλλου, το γεγονός ότι εκ παραδρομής ανεγράφη στην Τεχνική Περιγραφή η εκτέλεση του έργου έως 31η Δεκεμβρίου 2016 προκύπτει από την από 15.12.2016 «Ορθή Επανάληψη» αυτής που προσκομίσθηκε από τον Δήμο κατά την επανυποβολή του χρηματικού εντάλματος, όπου έχει γίνει η σχετική διόρθωση, μπορεί δε αυτή να ληφθεί υπόψη παρότι μεταγενέστερη της από 22.11.2016 πρόσκλησης υποβολής προσφορών προς τους ενδιαφερόμενους. Τούτο, διότι η τηρηθείσα εν προκειμένω διαδικασία ήταν αυτή της απευθείας ανάθεσης επομένως δεν ετίθετο ζήτημα παρεμπόδισης του ανταγωνισμού, ενώ ακόμη και αν ήθελε υποτεθεί ότι οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι που προσκλήθηκαν δεν είχαν λάβει γνώση του εγγράφου συγγραφής υποχρεώσεων, η μεταγενέστερη ενημέρωση αυτών περί ολοκλήρωσης της υπηρεσίας εντός τριμήνου, αντί -το πολύ- ενός μήνα (μέχρι 31.12.2016), οπωσδήποτε δεν θα επηρέαζε τη συμμετοχή τους. Τέλος, όπως προκύπτει από την Τεχνική Περιγραφή και τον Ενδεικτικό Προϋπολογισμό για την ανάθεση των υπηρεσιών κτηνιάτρου, η προϋπολογισθείσα δαπάνη αφορούσε προεχόντως τις εργασίες κτηνιάτρου, αφού, όπως διευκρινίσθηκε ανά ειδικότερη εργασία, τα υλικά και τα αναλώσιμα για την εκτέλεση αυτής θα τα παρείχε ο κτηνίατρος, επιβαρυνόμενος, συνεπώς, ο ίδιος με τη δαπάνη τους.V. Εκ των ανωτέρω παρέπεται ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, συνεπώς αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/185/2015

Υιοθεσία αδέσποτων ζώων συντροφιάς - Διατήρηση και παραμονή αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε καταφύγια εκτός Ελλάδος.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Στην περίπτωση μετακίνησης στο εξωτερικό ζώων συντροφιάς και ειδικότερα σκύλων, γατών και νυφιτσών περισσότερων από πέντε (5), με σκοπό την υιοθεσία τους από ενδιαφερόμενο νέο ιδιοκτήτη, που δεν είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας, η διάταξη του άρθρου 9, παράγραφος 8 του ν. 4039/2012, που απαιτεί την απευθείας παράδοση των ζώων στον ενδιαφερόμενο νέο ιδιοκτήτη, έχει την έννοια ότι για μεν τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις, τα ζώα μετακινούνται με τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2013, για δε τις εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 10 παράγραφος 2 της Οδηγίας 92/65/ΕΚ. Η κατά τη διάταξη του άρθρου 9, παράγραφος 8, εδάφιο β’ του ν. 4039/2012 απαγόρευση της διατήρησης και παραμονής των αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε καταφύγια εκτός Ελλάδος, δεν έχει την έννοια της απαγόρευσης υιοθεσίας των ζώων αυτών από φιλοζωικά σωματεία του εξωτερικού, ούτε αντίκειται στην Οδηγία 92/65/ΕΟΚ. (ομοφ.) ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΚΥΑ/1711/150664/2014

Καθορισμός των προϋποθέσεων επιχορήγησης των Δήμων, των Συνδέσμων Δήμων για τη δημιουργία και λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, για την υλοποίηση των ενεργειών διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς και του ύψους, της διαδικασίας και των προϋποθέσεων καταβολής της οικονομικής ενίσχυσης.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1670/2024

Υλοποίηση του επιχειρησιακού προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς.(...) Υπό τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 7, πρέπει να γίνει δεκτό, κατ΄αρχάς, ότι η ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα και από τον προσφεύγοντα, έχει ως νομικό έρεισμα τις διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 4830/2021, με τις οποίες προβλέπεται η υποχρέωση των Δήμων για την εκπόνηση, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, ενός ολοκληρωμένου επιχειρησιακού προγράμματος διαχείρισης των αδέσποτων ζώων που διαβιούν εντός των διοικητικών τους ορίων και ειδικότερα στις διατάξεις της παρ. 12 του εν λόγω άρθρου ρητά προβλέπεται η δυνατότητα συνεργασίας τους με αναπτυξιακό οργανισμό μέσω προγραμματικής σύμβασης του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 για την υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος και την εκτέλεση όλων των απαιτούμενων δράσεων για την διασφάλιση της ευζωίας των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Στο πλαίσιο δε αυτό, το Δικαστήριο κρίνει ότι οι αιτιάσεις της προσβαλλόμενης που περιέχονται στους δεύτερο και τρίτο κατά σειρά διακωλυτικούς λόγους αναφορικά με το ότι οι υπηρεσίες και οι προμήθειες που αποτελούν αντικείμενο της προγραμματικής σύμβασης είναι πάγιες και έχουν μεγάλη διάρκεια, έχουν περιοδικό και επαναλαμβανόμενο χαρακτήρα, είναι συνήθεις χωρίς τεχνική πολυπλοκότητα και ανατίθενται χωρίς τεκμηρίωση της αδυναμίας της Διεύθυνσης Προμηθειών του Δήμου να τις διενεργήσει, καθώς και τα περί μη επικουρικού ρόλου της ΕΑΣΥ στη σύμβαση, ερείδονται, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα και με την προσφυγή, επί της εσφαλμένης νομικής προϋπόθεσης ότι εν προκειμένω τυγχάνουν εφαρμοστέες οι διατάξεις του άρθρου 44 του ν. 4412/2016, ενώ στο προπαρατιθέμενο ειδικό νομοθετικό πλαίσιο προβλέπεται ρητώς η δυνατότητα σύναψης προγραμματικής σύμβασης για την υλοποίηση επιχειρησιακού προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων τουλάχιστον δωδεκάμηνης διάρκειας, χωρίς περαιτέρω να απαιτούνται όλες οι ανωτέρω προϋποθέσεις, που θέτει η προσβαλλόμενη Πράξη. Συνεπώς, οι προμήθειες και υπηρεσίες που συνιστούν μέρος του προς υλοποίηση επιχειρησιακού προγράμματος του προσφεύγοντος Δήμου και αφορούν στην ολοκληρωμένη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, νομίμως αποτελούν αντικείμενο της υπό κρίση σύμβασης. Λαμβανομένου υπόψη του συνόλου των ανωτέρω σκέψεων, και δεδομένου ότι, παρά τη βασιμότητα ορισμένων από τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος, εξακολουθεί να συντρέχει λόγος που κωλύει την υπογραφή του σχεδίου της ελεγχόμενης προγραμματικής σύμβασης, πρέπει η κρινόμενη προσφυγή ανάκλησης να απορριφθεί και να μην ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη.Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης του Δήμου Αθηναίων κατά της 24/2024 Πράξης της Αναπληρώτριας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου 


35743/2017

Σύσταση συνδέσμου Ο.Τ.Α. Δυτικής Θεσσαλονίκης με την επωνυμία «Σύνδεσμος Ο.Τ.Α. Δυτικής Θεσσαλονίκης για τη μέριμνα αδέσποτων ζώων “Η ΑΛΚΥΟΝΙΔΑ”».


KYA/276855/2010

Χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για την ίδρυση και λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς.


ΚΥΑ/207106/2011

Χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για την ίδρυση και λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς.


ΝΣΚ/130/2013

1) Όροι παραμονής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς (σκύλοι), εκτός της κατοικίας του ιδιοκτήτη τους, σε ιδιόκτητα αγροκτήματα κ.λπ. 2) Ερμηνεία του όρου «εθελοντές αλλοδαποί κτηνίατροι» (άρθρο 9 παρ.1 του Ν.4039/2012).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Επιτρέπεται να παραμένουν τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς (σκύλοι) σε ιδιόκτητα αγροκτήματα, όπου δεν υπάρχει κατοικία καθώς και σε αγροκτήματα όπου υπάρχουν καλλιέργειες, ως φύλακες των καλλιεργειών, εφόσον ασκείται άμεση επίβλεψη και εποπτεία αυτών είτε από τους ιδιοκτήτες τους είτε από τα πρόσωπα που ορίζονται ως φύλακες των ζώων από τους ιδιοκτήτες και υπό την προϋπόθεση α) ότι τηρούνται όλες οι υποχρεώσεις που επιβάλλει ο Ν. 4039/2012 στους ιδιοκτήτες δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς (άρθρο 5) και β) ότι τηρούνται οι κανόνες καλής μεταχείρισης και ευζωίας των ζώων, (στους οποίους κανόνες περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η παραμονή των ζώων σε κατάλληλες κατασκευές σε χώρο στεγνό, καθαρό και προστατευμένο από τις καιρικές συνθήκες, χωρίς να είναι μόνιμα δεμένα), καθώς και οι ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις και οι αστυνομικές διατάξεις περί κοινής ησυχίας. 2) Δεν απαιτείται για την κατά τα άνω παραμονή, η ύπαρξη κτιριακών εγκαταστάσεων ομοίων με αυτές που προβλέπει ο νόμος (Ν. 604/1977, Π.Δ. 463/1978, ΚΥΑ 280262/2003 για τα καταφύγια αδέσποτων ζώων συντροφιάς. 3) Ως αλλοδαποί κτηνίατροι, κατά την έννοια του άρθρου 9 παρ.11 του Ν. 4039/2012, θεωρούνται τόσο οι κτηνίατροι οι οποίοι είναι υπήκοοι κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και οι υπήκοοι τρίτων χωρών, εφόσον και στις δύο περιπτώσεις συγκεντρώνουν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις, προκειμένου να μπορούν να ασκήσουν νόμιμα το επάγγελμα του κτηνιάτρου στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία. (ομοφ.)


61365/2020

Έκτακτη επιχορήγηση ποσού 100.000,00€, από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους έτους 2020 σε Δήμους της Χώρας, προς κάλυψη αναγκών αναφορικά με την προστασία αδέσποτων ζώων


ΚΕΕΛΠΝΟ/6359/2018

Συνεργασία Δήμων με τις Υπηρεσίες Υγείας για την κτηνιατρική παρακολούθηση για λύσσα αδέσποτων Ζώων


53717/2024

«Έκτακτα μέτρα προστασίας των αδέσποτων ζώων συντροφιάς λόγω του κύματος καύσωνα που πλήττει την χώρα»