ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/239/2018
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΕΝΔΥΣΗΣ:..Με δεδομένα αυτά η χορήγηση των ειδών ένδυσης, που προβλέπονται στη σχετική ΣΣΕ, μετά τις προθεσμίες που ορίζονται σε αυτήν, δεν καθίσταται εκ μόνου του λόγου αυτού μη νόμιμη. Συνεπώς η ως άνω προμήθεια είναι νόμιμη, ως αποσκοπούσα στην εκπλήρωση της σχετικής υποχρέωσης της επιχείρησης και πρέπει, να θεωρηθεί το σχετικό χρηματικό ένταλμα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/242/2018
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΕΝΔΥΣΗΣ..:Με δεδομένα αυτά η χορήγηση των ειδών ένδυσης, που προβλέπονται στη σχετική ΣΣΕ, μετά τις προθεσμίες που ορίζονται σε αυτήν, δεν καθίσταται εκ μόνου του λόγου αυτού μη νόμιμη. Συνεπώς η ως άνω προμήθεια είναι νόμιμη, ως αποσκοπούσα στην εκπλήρωση της σχετικής υποχρέωσης της επιχείρησης και πρέπει, να θεωρηθεί το σχετικό χρηματικό ένταλμα.
ΕΑΔΗΣΥ/1046/2022
«ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΕΝΔΥΣΗΣ & ΥΠΟΔΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ … ΕΤΟΥΣ 2022»
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/260/2018
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΕΝΔΥΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΗΣΗΣ:.. Με δεδομένα αυτά, τα είδη ένδυσης και υπόδησης εμπίπτουν στην έννοια των παροχών που έχουν στόχο «τη διασφάλιση της υγιεινής και της ασφάλειας των συνθηκών εργασίας» και ως εκ τούτου νομίμως η ΔΕΥΑ ... προέβη στην προμήθειά τους. Εντούτοις η ως άνω δαπάνη υπερβαίνει το προσήκον συγκρινόμενη με την αντίστοιχη δαπάνη της ΔΕΥΑ Θερμαϊκού και λαμβανομένου προσέτι υπόψη ότι δεν αποδεικνύεται η από μέρους της ΔΕΥΑ ... διενέργεια οποιασδήποτε έρευνας αγοράς πριν από την ανάθεση της ελεγχόμενης προμήθειας, ούτε η αναζήτηση άλλων προσφορών, ενόψει και του ότι τα προς προμήθεια είδη διατίθενται σε πληθώρα στην αγορά.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/314/2017
Καταβολή ειδων ένδυσης σε χρήμα .(..) Με τα δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι σύμφωνα με το άρθρο 43 του ν. 4484/2017 οι παροχές που έχουν στόχο τη διασφάλιση της υγιεινής και της ασφάλειας των συνθηκών εργασίας χορηγούνται αποκλειστικά και μόνο σε είδος και επομένως και τα είδη ένδυσης ατομικής προστασίας των εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α. χορηγούνται πλέον αποκλειστικά και μόνο σε είδος, χωρίς να μπορεί να τύχει εφαρμογής η δυνατότητα που έδινε η από 28.5.2009 Κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας να καταβληθεί εξ ολοκλήρου η αξία των ειδών αυτών σε χρήμα. (..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν.Τμ.7/176/2009
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη διότι δεν βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ. 3 περ. γ΄ του άρθρου 158 του ν. 3463/2006, ούτε σε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου. Περαιτέρω, η ανωτέρω δαπάνη δεν αποδείχθηκε ότι συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 75 παρ. 1 του προαναφερόμενου ν. 3463/2006, ούτε ότι συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του... Το Τμήμα, όμως, λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερόμενα στο 7287/26.3.2009 έγγραφο του Δήμου, κρίνει ότι τα όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά διότι πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η επίμαχη δαπάνη εξυπηρετούσε λειτουργικές ανάγκες της υπηρεσίας.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/51/2019
Καταβολή σε χρήμα σε 121 εργαζομένους της της αξίας των ειδών ένδυσης για το έτος 2016::Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι μετά την ισχύ της παρ. 4 του άρθρου 24 της υποπαραγράφου Δ9 του Κεφαλαίου Δ΄ του ν. 4336/2015, οι παροχές που έχουν στόχο τη διασφάλιση της υγιεινής και της ασφάλειας των συνθηκών εργασίας χορηγούνται αποκλειστικά και μόνο σε είδος. Επομένως και τα είδη ένδυσης ατομικής προστασίας, που χορηγούνται στους εργαζομένους των Δ.Ε.Υ.Α., ως παροχή σε είδος που αποσκοπεί στην ασφαλή εκπλήρωση των καθηκόντων τους, χορηγούνται αποκλειστικά σε είδος, χωρίς να είναι δυνατή η καταβολή της αξίας τους σε χρήμα. Ενόψει αυτών παρέλκει η εξέταση του λόγου διαφωνίας ότι στη σχετική λίστα περιλαμβάνονται και μη δικαιούχοι υπάλληλοι.
ΕλΣυν.Τμ.7/254/2006
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΩΝ ΔΩΡΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει, ότι η εν λόγω δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, ούτε, τέλος, μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών του, όπως αυτοί διαγράφονται στο άρθρο 24 του π.δ.410/1995. Κατά συνέπεια, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΑΕΠΠ/357/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αίτεται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΕΙΔΩΝ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ – (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 2019-2020-2021)». Ειδικότερα, ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ο αποκλεισμός του βασίστηκε σε μη νόμιμη διευκρίνιση της διακήρυξης που απαγόρευε τη διαφορετική τιμολόγηση για το ίδιο προϊόν σε διαφορετικούς κωδικούς της ίδιας ομάδας (Ομάδα 7 - ΕΙΔΗ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ), χωρίς να έχει δημοσιευθεί κανονικά. Η σύμβαση αφορά προμήθεια τροφίμων και ειδών παντοπωλείου με εκτιμώμενη συνολική αξία 1.555.013,77 ευρώ άνευ ΦΠΑ, ενώ η επίδικη Ομάδα 7 είχε επιμέρους αξία 666.794,44 ευρώ άνευ ΦΠΑ.
ΕλΣυν/Κλ.Τμ.7/115/2014
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ορθώς κατακυρώθηκε το επίμαχο είδος (πολυμίξερ «...») στη δικαιούχο εταιρεία, δεδομένου ότι η αναγραφή, στις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, του εν λόγω εμπορικού σήματος δεν είχε ως αποτέλεσμα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, τον περιορισμό του κύκλου των ενδιαφερομένων προμηθευτών, κατά παράβαση των αρχών της διαφάνειας και του υγιούς ανταγωνισμού. Και τούτο, διότι αφενός η αναφορά στο εμπορικό σήμα «...» συνοδευόταν από τη λέξη «τύπου», συνεπώς κρίνεται μη δεσμευτική για τους υποψηφίους, κατά το πνεύμα των εφαρμοστέων διατάξεων του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α. και, αφετέρου, η προμήθεια των προκηρυχθέντων ηλεκτρικών συσκευών στο σύνολό της δεν ανατέθηκε σε συγκεκριμένο εργοστάσιο κατασκευής, αλλά σε εταιρεία που εμπορεύεται αυτές στην ελεύθερη αγορά, χωρίς, εκ των προτέρων, να ευνοείται συγκεκριμένη επιχείρηση. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν/Τμ.7/100/2012
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι με τη σχετική σημείωση του Προέδρου της Επιτροπής επιβεβαιώνεται, κατ’ ουσίαν, η απουσία του κατά την ημερομηνία παραλαβής των προμηθευθέντων ειδών, με αποτέλεσμα να καθίσταται μη νόμιμη η σύνθεση του ως άνω συλλογικού οργάνου και, συνεπώς, και η διαδικασία παραλαβής των προμηθειών, όπως η τελευταία περιγράφεται στις οικείες διατάξεις. Ως εκ τούτου, οι εντελλόμενες με τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα δαπάνες -τα οποία, λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2010, αντικαταστάθηκαν με τα 1558 και 1563, οικονομικού έτους 2011 χρηματικά εντάλματα- είναι μη νόμιμες και, επομένως, τα τελευταία αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.