×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/323/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4270/2014/A.33

Αμοιβή για τη σύνταξη ειδικών περιγραμμάτων θέσεων εργασίας...Με τα ανωτέρω δεδομένα οι επίμαχες υπηρεσίες μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος, καθώς το αντικείμενό τους εμπίπτει στις προβλεπόμενες στον Οργανισμό του Δήμου αρμοδιότητες του Γραφείου  Ποιότητας & Οργάνωσης, ως εκ της φύσης του δε δεν αποτελεί εξειδικευμένη εργασία. Επιπλέον, για τη σύνταξη των ειδικών περιγραμμάτων οι Δήμοι έχουν την δυνατότητα να μελετήσουν την ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, όπου έχει αναρτηθεί σχετικό πρότυπο, αλλά και να ακολουθήσουν τις οδηγίες των σχετικών εγκυκλίων. Πέραν αυτών είχε συσταθεί και δωδεκαμελής ομάδα εργασίας για την σύνταξη γενικών και ειδικών περιγραμμάτων θέσεων εργασίας που θα μπορούσε να συνδράμει τους 3 υπαλλήλους που υπηρετούν στο Γραφείο Ποιότητας και Οργάνωσης, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση θα βασίζονταν στα προαναφερόμενα πρότυπα και εγκυκλίους. Εξάλλου, το «Πρότυπο Ειδικού Περιγράμματος θέσης Εργασίας» που συνέταξε η ανάδοχος αντλήθηκε από το τα ως άνω πρότυπα, αφού είναι πανομοιότυπο με αυτά που έχει συντάξει το Υπουργείο Εσωτερικών και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του. Τέλος, ο Δήμος αβασίμως επικαλείται τον φόρτο εργασίας του προσωπικού που θα μπορούσε να διεκπεραιώσει την εργασία αυτή, καθόσον ο φόρτος εργασίας δεν απαλλάσσει τις υπηρεσίες του από την εκτέλεση των επίμαχων εργασιών που αποτελούν καθήκον των υπαλλήλων τους και θα μπορούσαν να διεκπεραιωθούν με έγκαιρο προγραμματισμό και ορθή κατανομή. Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/507/οικ.15891/2024

Επικαιροποίηση των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας. ΑΔΑ:91ΟΓ46ΜΤΛ6-Π7Φ


ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/335/οικ.15885/2020

Ολοκλήρωση εκκρεμοτήτων σύνταξης ειδικών περιγραμμάτων θέσεων εργασίας ΑΔΑ:Ψ9Υ346ΜΤΛ6-14Β


ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/513/οικ.17442/2024

Επικαιροποίηση των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας. ΑΔΑ:6ΖΓΦ46ΜΤΛ6-25Π


ΣΧΕΤΙΚΗ Η: ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/507/οικ.15891/2024-11.09.2024:Επικαιροποίηση των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας. ΑΔΑ:91ΟΓ46ΜΤΛ6-Π7Φ


ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/523/οικ.837/2025

Κατάρτιση και οριστικοποίηση των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσεων Ευθύνης. ΑΔΑ:Ψ7ΧΨ46ΜΤΛ6-ΘΡΣ


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/324/2019

Παροχή υπηρεσιών υγείας..:Με τα δεδομένα αυτά η συμφωνηθείσα με την ελεγχόμενη σύμβαση αμοιβή του ιατρού εργασίας, η οποία είναι οριακά αυξημένη σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη αμοιβή δεν παραβιάζει την αρχή της οικονομικότητας. Περαιτέρω, η μη έγκαιρη ανάρτηση της απόφασης ανάθεσης των υπηρεσιών και της σύμβασης στο ΚΗΜΔΗΣ δεν ασκεί επιρροή, καθόσον, σύμφωνα με το από 24.4.2019 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, λόγω του εξαιρετικά μεγάλου αριθμού καταχωρήσεων στο ΚΗΜΔΗΣ, παρατηρήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάρτηση πράξεων ή και πρόσκαιρη παντελής αδυναμία έγκαιρης ανάρτησης αυτών. Τέλος, δεδομένου ότι η ελεγχόμενη σύμβαση του ιατρού εργασίας προσομοιάζει με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας (πρβλ. ΑΠ 185/2000 ), η απόδειξη της προσήκουσας παροχής των υπηρεσιών του δεν εμπίπτει στις διατάξεις του ν. 4412/2016, που αναφέρεται σε παροχή εφάπαξ ολοκληρωμένης υπηρεσίας. Κατ’ ακολουθία η υπό κρίση δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΑΔΗΣΥ/204/2022

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αρ. … Διακήρυξης (εφεξής «η προσβαλλομένη»), άλλως να ακυρωθούν και να μεταρρυθμιστούν οι όροι 2.2.7 «Πρότυπα διασφάλισης ποιότητας και πρότυπα περιβαλλοντικής διαχείρισης», 2.2.9.2 Β.5 «Αποδεικτικά μέσα» και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ - 1.5 της Διακήρυξης, ώστε να απαλειφθεί η απαίτηση περί κατοχής και προσκόμισης Πιστοποιητικού για την συμμόρφωση συστήματος διαχείρισης προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με το πρότυπο BS10012:2017 και ώστε οι αιτούμενες πιστοποιήσεις να αφορούν στις υπηρεσίες φύλαξης βάσει του CPV της Διακήρυξης … Παροχή Υπηρεσιών Φύλαξης.


ΥΠ.ΕΣ/15017/2025

Υπενθύμιση Επικαιροποίησης των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας δεσμευμένων θέσεων στο πλαίσιο του Ετήσιου Προγραμματισμού Προσλήψεων 2026» ΑΔΑ:Ψ82246ΜΤΛ6-ΦΛΦ

Σχετ: Η υπ’ αριθμ. ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/545/οικ.13718/1-9-2025 (ΑΔΑ: ΨΙΦΔ46ΜΤΛ6- 7ΡΘ) εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/280/2018

Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης: Με δεδομένα αυτά οι επίμαχες υπηρεσίες μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος, καθώς το αντικείμενό τους εμπίπτει στις προβλεπόμενες στον Οργανισμό του Δήμου αρμοδιότητες του Τμήματος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης και του Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού και Εποπτείας Νομικών Προσώπων/Υποστήριξης Πολιτικών Οργάνων. Επίσης, ως εκ της φύσης του αντικειμένου τους, οι εργασίες αυτές, που αφορούν σε καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και των οργανωτικών αναγκών του Δήμου, στην εκπόνηση των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας και στην εκπόνηση νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας δεν συνιστούν εξειδικευμένη εργασία. Σε κάθε περίπτωση δε οι υπάλληλοι των ως άνω Τμημάτων αλλά και οι εκάστοτε Προϊστάμενοι των Τμημάτων και Διευθύνσεων του Δήμου, λόγω της ιδιότητάς τους και της καθημερινής τους παρουσίας και ενασχόλησης με τα ζητήματα του Δήμου, μπορούν να εντοπίζουν τις ελλείψεις και τις αδυναμίες του οργανογράμ-ματός του και άρα είναι τα πλέον κατάλληλα όργανα για να προτείνουν τις ενδεδειγμένες μεταβολές στη δομή και στην οργάνωσή του. Επιπλέον, για την αξιολόγηση των υπηρεσιών τους οι Δήμοι έχουν την δυνατότητα να ακολουθούν ως πρότυπο το εγχειρίδιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Προδιαγραφές του έργου των ομάδων αξιολόγησης και αναδιοργάνωσης των Δήμων», το οποίο προδιαγράφει το έργο των ομάδων εργασίας, ώστε η αξιολόγησή τους και οι προτάσεις αναδιοργάνωσης να καταγράφονται με ομοιόμορφο τρόπο για όλους τους δήμους και να ακολουθείται ενιαία μεθοδολογία. Πέραν αυτών, για την εκτέλεση των σχετικών υπηρεσιών ο Δήμαρχος .....-... συνέστησε ήδη 10μελή Ομάδα Εργασίας. ανάθεσε δε τις σχετικές υπηρεσίες και στη φερόμενη ως δικαιούχο «για την υποστήριξη της ανωτέρω ομάδας εργασίας». Όπως, όμως, προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα, οι δύο εργασίες, δηλαδή τόσο η ανατεθείσα στην ανάδοχο όσο και η ανατεθείσα στην ομάδα εργασίας του Δήμου, έχουν κοινή στόχευση, ήτοι την καταγραφή και αξιολόγηση της υφιστά-μενης κατάστασης και την αναδιάρθρωση των δομών του Δήμου μέσα από την σύναξη ενός νέου Ο.Ε.Υ. και των σχετικών περιγραμμάτων θέσεων εργασίας (Ε.Σ. Πραξ. ΚΠΕΔ στο VII Τμ. 92/2015, 261/2016 και 59/2018) και συνεπώς δεν πρόκειται για «υποστήριξη» του έργου της ομάδας εργασίας αλλά για υλοποίηση του έργου της. Τέλος δεν συντρέχει περίπτωση συγγνωστής πλάνης των οργάνων του Δήμου, καθόσον ενόψει του άρθρου 35 του ν. 4024/2011, έχει παγίως κριθεί ότι δεν είναι επιτρεπτή η ανάθεση των ελεγχόμενων υπηρεσιών σε τρίτο, παρά μόνον η ένταξη εξωτερικού συμβούλου στην Ομάδα Εργασίας που συστήνεται για την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του Δήμου. Τέλος, η απαίτηση της Διακήρυξης ο Υπεύθυνος της Ομάδας Έργου να κατέχει Πτυχίο Οικονομικών ή Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων καθώς και Μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και 10ετή εμπειρία, καθώς και τα μέλη να είναι Πτυχιούχοι με 5ετή συναφή εμπειρία δεν συνιστά υπέρμετρο περιορισμό για τη συμμετοχή περισσοτέρων, καθόσον η κατοχή ενός των ως άνω Πτυχίων και ταυτόχρονα και Μεταπτυχιακού δεν συνιστούν «κλειστή» προδιαγραφή, που απαντάται σε ελάχιστα ή ένα μόνο, πρόσωπα, σε κάθε περίπτωση δε δικαιολογείται και από τη φύση των υπό ανάθεση υπηρεσιών.ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.7/5/2019 (σε συμβούλιο)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/14/2018

Λογιστικές υπηρεσίες. (..)  παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και λειτουργίας του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος στη νοσοκομειακή μονάδα...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι επίμαχες εργασίες λογιστικής υποστήριξης του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας .... «....» μη νομίμως ανατέθηκαν σε ιδιώτη τρίτο, καθότι συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού (..)Σημειωτέον, τέλος, ότι η μη νομιμότητα της ανάθεσης των υπηρεσιών αυτών σε τρίτους ιδιώτες έχει επισημανθεί με σειρά πράξεων του Κλιμακίου κατά τα προηγούμενα έτη αναφορικά με τις λοιπές νοσοκομειακές μονάδες ....(βλ. Ελ.Συν. ΚΠΕΔ στο IV 200/2013, 155/2014, 120/2016), με αποτέλεσμα να μη δύναται να αναγνωριστεί συγγνωστή πλάνη στα όργανα αυτού.


ΑΕΠΠ/1293/2019

Ο προσφεύγων αιτείται να επανασυνταχθούν οι τεχνικές προδιαγραφές τεσσάρων ειδών (καρέκλα γραφείου, καρέκλα επισκέπτη, συρταριέρα, γραφείο εργασίας) του Τμήματος Ι του διαγωνισμού, σύμφωνα με τα πρότυπα ΕΝ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή με συγκεκριμένες προδιαγραφές για εργονομία, ασφάλεια και αντοχή. Επίσης, ζητεί εγγύηση διάρκειας πολλαπλάσια του ενός έτους και πιστοποιητικά ελέγχου από αναγνωρισμένα εργαστήρια για τα εν λόγω είδη. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι οι τρέχουσες προδιαγραφές δεν ανταποκρίνονται στα ευρωπαϊκά πρότυπα και μπορεί να οδηγήσουν σε ακατάλληλα προϊόντα, θέτοντας σε μειονεκτική θέση τους υποψήφιους που προσφέρουν προϊόντα υψηλής ποιότητας.