×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/41/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016, 3463/2006, 2963/2001

Προμήθεια λεωφορείου:Με τα δεδομένα αυτά η νομιμότητα της δαπάνης προς πληρωμή της οποίας εκδόθηκε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν επλήγη λόγω μη εγκρίσεως από αρμόδιο όργανο συγκοινωνιακής γραμμής την οποία θα εξυπηρετούσε η χρήση του υλικού αντικειμένου της υπό κρίση προμήθειας. Τούτο, διότι δεν ορίζεται              από το νόμο, ως απαραίτητη προϋπόθεση της νομιμότητας της λήψης απόφασης περί αγοράς λεωφορείου από δήμο η προϋφιστάμενη αυτής έγκριση από το αρμόδιο όργανο της Περιφέρειας συγκεκριμένης συγκοινωνιακής γραμμής,           ενώ συνιστά στοιχείο λειτουργικότητας της οικείας δαπάνης η δυνατότητα διεξαγωγής μεταφορικού έργου από Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, η οποία προβλέπεται από το οικείο νομοθετικό πλαίσιο, στο οποίο περιλαμβάνεται όχι μόνο η λειτουργία γραμμής, αλλά και η αναφερόμενη, στην 106/2017 απόφαση του Δ.Σ. Πόρου, μεταφορά ηλικιωμένων και Α.Μ.Ε.Α.. Διάφορα της λειτουργικότητας της υπό κρίση προμήθειας και της νομιμότητας της ελεγχόμενης δαπάνης ζητήματα συνιστούν η νομιμότητα της τροποποίησης των προσδιορισθέντων, με πράξεις του τότε αρμόδιου Νομάρχη, όρων συγκοινωνίας και η νομιμότητα της διάθεσης του εν λόγω οχήματος για τη εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου επί συγκεκριμένης γραμμής, η οποία, άλλωστε, δεν περιελήφθη ως αιτιολογία στην απόφαση αγοράς του λεωφορείου. Περαιτέρω, η αγορά του εν λόγω λεωφορείου (όπως και η θέση του σε κυκλοφορία) έτυχε εγκρίσεως από το Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (πρβλ. Ε.Σ. Πράξεις VII Τμ. 33/2012, Κ.Π.Ε.Δ. VII Τμ. 345/2016), ενώ έλαβε χώρα έκδοση και της προβλεπόμενης, από την παρ. 1 του άρθρου 83 του Κ.Δ.Κ., ως προϋπόθεση της δυνατότητας των δήμων να ασκούν συγκοινωνιακό έργο για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των κατοίκων της περιφέρειάς τους, πράξη του αρμοδίου οργάνου της Περιφέρειας, με την οποία διαπιστώθηκε η μη εξυπηρέτηση του διαγραφόμενου, στη σχετικώς εκπονηθείσα μελέτη, συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή της Σφαιρίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)207/2014

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:Μη νόμιμη η καταβολή τιμήματος από το Κέντρο Κοινωνικής Ανάπτυξης Δήμου σε δύο αυτοκινητιστές ΤΑΞΙ για τη μεταφορά νηπίων προς και από το Δημοτικό Παιδικό Σταθμό του Δήμου, καθόσον  η εν λόγω μεταφορά των νηπίων στους παιδικούς σταθμούς αρμοδιότητάς του, δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των υποχρεώσεων του Κέντρου, όπως αυτές απαριθμούνται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του, υπερέβη δε η ως ανάθεση, τα όρια της ιδίας αρμοδιότητας και της ευθύνης, τα οποία καθορίζονται περιοριστικά και χωρούν μόνο στην περίπτωση που ο παιδικός σταθμός κάνει χρήση σχολικού λεωφορείου, (16065/17.4.2002 ΚΥΑ Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Υγείας και Πρόνοιας, ΦΕΚ Β΄ 497/2002). Το άρθρο 83 παρ.2 του ν.3463/2006 αφορά στην εκτέλεση, αποκλειστικώς με ιδιόκτητα μέσα ή λεωφορεία, συγκοινωνιακού έργου από τους Δήμους και όχι από τα δημοτικά νομικά πρόσωπα.


ΣΤΕ/1220/2020

Ζητείται η ακύρωση α) της 156/2017 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ..., με θέμα τον καθορισμό της φοράς κίνησης του λεωφορείου της άγονης γραμμής ιδιοκτησίας των αιτούντων στο νησί του ...(....)Συνεπώς, ενόψει των εκτεθέντων ανωτέρω, το Δημοτικό Συμβούλιο ... στερείτο της σχετικής αρμοδιότητας για τη ρύθμιση των ως άνω θεμάτων, (ήτοι του καθορισμού της υπεραστικής γραμμής του λεωφορείου των αιτούντων) η οποία ανήκει, κατά τα ανωτέρω, στον Περιφερειάρχη και επομένως η προσβαλλόμενη πράξη του (υπ' αριθμ. 156/2017 απόφαση) εκδόθηκε αναρμοδίως, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα και με τον σχετικό λόγο(....) Δέχεται την κρινόμενη αίτηση. Ακυρώνει την υπ’ αριθμ. 156/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ..., καθώς και την σιωπηρά απόρριψη τόσο από του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όσο και από την Επιτροπή του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 των προσφυγών νομιμότητος των αιτούντων κατά της ανωτέρω αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου.


18361/2022

Διευκρινίσεις σχετικά με την ισχύ του ν. 2963/2001 όσον αφορά την αποκλειστικότητα παροχής συγκοινωνιακού έργου στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ.  ΑΔΑ: 9Ψ0Λ465ΧΘΞ-4ΘΦ 


Αριθμ. ΟΙΚ. Β/37843/3546/2013

Έκδοση επικαιροποιημένου χάρτη υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή (Χ.Υ.Κ.) των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου του ν. 2963/2001.

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 11 της 362897/2023-ΦΕΚ:7483/Β/29.12.2023 και με την Α/27733/2213/2015 (ΦΕΚ 1181 Β/19-06-2015)


Φ. 800/1/20227Σ.2951/2025

Μετακίνηση δικαιούχων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), με πλήρη ή μερική απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς των παρόχων αστικών συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής (ΟΑΣΑ Α.Ε.), του συγκοινωνιακού φορέα της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης [Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ Α.Ε.)] και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς των παρόχων αστικών συγκοινωνιών των περιοχών Ιωαννίνων, Ηρακλείου, Νάουσας, Καρδίτσας, Βόλου, Χανίων, Πάτρας, Λάρισας και Λαμίας, καθώς και της υπεραστικής γραμμής Λάρισας - Τυρνάβου κατά το έτος 2025.



408948/2022

Περί ορίου ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία οχημάτων των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου (Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ.), ειδικών τουριστικών λεωφορείων, ειδικών τουριστικών λεωφορείων Δημοσίας Χρήσης ανοικτού τύπου, σχολικών λεωφορείων ιδιωτικής χρήσης, επιβατηγών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) και επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) με οδηγό του ν. 4093/2012. ΑΔΑ:9ΠΦΗ465ΧΘΞ-75Ε


ΝΣΚ/224/2002

Νομιμότητα χρηματοδοτικής μίσθωσης. Ελεγχος πράξεων Γεν.Γραμματέα ΕΟΤ περί έγκρισης μεταβίβασης τουριστικών λεωφορείων από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι νόμιμη η σύμβαση πώλησης τουριστικού λεωφορείου ως πράγματος σε χρηματοδοτικό φορέα, στην οποία χαρακτηρίζεται το τουριστικό λεωφορείο ως δημόσιας χρήσης. Η έννοια του ρήματος «παραμένει» στη διάταξη της περ.δ της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν 2446/96 είναι «πρέπει να εκδίδεται». Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν οφείλει να ελέγχει την νομιμότητα των αποφάσεων του Γεν.Γραμματέα του ΕΟΤ.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/160/2019

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν σε προηγούμενη σκέψη (υπό II), νομίμως εκκαθαρίζεται το αντίτιμο του εισιτηρίου του φθηνότερου συγκοινωνιακού μέσου (λεωφορείου ΚΤΕΛ) για τη διαδρομή Άρτα – Αθήνα, δεδομένου ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος μετακινήθηκε με Ι.Χ. αυτοκίνητο, χωρίς να συντρέχουν οι προϋποθέσεις της υποπαράγραφου Δ.9. της παραγράφου Δ. του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 (άρθρο 7 παρ. 3), ενώ δεν απαιτείτο η προσκόμιση αποδείξεων διοδίων, η οποία είναι αναγκαία μόνο για την καταβολή της σχετικής χιλιομετρικής αποζημίωσης, όπως εκτέθηκε υπό την προηγούμενη σκέψη.


Α-8949/834/2009

Αντικατάσταση διατάξεων της υπ’ αριθμ. οικ. Β- 54871/ 4060/17.9.2003 (Β΄ 1364) απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών «Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία για τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως αστικής, μιας γραμμής ως αστικής ή υπεραστικής, καθώς και για τον καθορισμό αφετηριών, τερμάτων, διαδρομών, στάσεων σταθμών πρακτορείων εξυπηρέτησης και εκδοτηρίων εισιτηρίων», όπως ισχύει.


214397/2024

Καθορισμός τιμολογιακής πολιτικής και τύπων κομίστρου μετακίνησης με τα μέσα των εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή αρμοδιότητας του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.) από 01.12.2024.