×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ1/116/2007

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1649/1986

Σε περίπτωση, που έχουν συσταθεί με τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας ορισμένου δήμου θέσεις δικηγόρων με πάγια αντιμισθία, λόγω ύπαρξης παγίων και διαρκών αναγκών σε νομικές υπηρεσίες, τότε οι ανάγκες του δήμου αυτού πρέπει να καλύπτονται από τους προσλαμβανόμενους με πάγια αντιμισθία και κατά την προβλεπόμενη νόμιμη διαδικασία δικηγόρους. Κατ’ ακολουθία, δεν είναι νόμιμη η παροχή εντολής σε δικηγόρο για το χειρισμό «όλων» γενικά των νομικών υποθέσεων ορισμένου δήμου για «αόριστο» χρονικό διάστημα, εφόσον υφίστανται θέσεις δικηγόρων με πάγια αντιμισθία, παρά μόνο η ανάθεση σ’ αυτόν συγκεκριμένων υποθέσεων μέχρι την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας πρόσληψης δικηγόρων με πάγια αντιμισθία (βλ. σχετ. Πράξεις Ι Τμήματος Ελ. Συν. 122/2005 και 204/2005).Περαιτέρω οι γνωμοδοτήσεις που ανατίθενται σε δικηγόρους πρέπει αφορούν σε θέματα «ιδιάζουσας φύσης» που δεν υπάγονται στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων .


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

9362/2006

Κατάργηση της υποβολής του αντιγράφου ποινικού μητρώου, ως δικαιολογητικού συμμετοχής στη διαδικασία πρόσληψης δικηγόρων με πάγια αντιμισθία ή για αποκλειστική ή συστηματική ανάθεση υποθέσεων με πάγια αμοιβή και αντικατάσταση του από υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, όπως ισχύει.


34550/2005

ΘΕΜΑ : «Κρατήσεις υπέρ Μ . Τ . Π . Υ . σε δικηγόρους με πάγια αντιμισθία»


ΣτΕ/989/2007

Πρόσληψη δικηγόρου με πάγια αντιμισθία σε Δήμο. Παραδεκτά προσβάλλεται μόνο η απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 11 του ν. 1649/1986. Οργανισμοί εσωτερικής υπηρεσίας των δήμων και πρόβλεψη σε αυτούς θέσης δικηγόρου με πάγια αντιμισθία. Μετά την 1/1/2002 κατά παράβαση του Συντάγματος εκδίδονται πράξεις από διοικητικά όργανα στα οποία μετέχει δικαστικός λειτουργός. Η απόφαση της ανωτέρω Επιτροπής είναι παράνομη, διότι λήφθηκε μετά την ανωτέρω ημερομηνία από διοικητικό όργανο, στο οποίο προήδρευσε δικαστικός λειτουργός. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης.


ΕΣ/Τ1/79/2009

Πρόσληψη νομικού συμβούλου.Προσληφθείς ως νομικός σύμβουλος σε ν.π.δ.δ. - σε αντίθεση με το δικηγόρο που έχει προσληφθεί νόμιμα με πάγια αντιμισθία - δεν δικαιούται το σύνολο των αποδοχών του κλιμακίου στο οποίο ανήκει, αλλά οι αποδοχές αυτού (κλιμακίου) μειώνονται κατά το 1/3 (Πρ. Ι Τμ. 6/2007). Σε κάθε περίπτωση, για τη λήψη του συνόλου των αποδοχών του οικείου μισθολογικού κλιμακίου απαιτείται η νόμιμη κατοχή υφιστάμενης οργανικής θέσης δικηγόρου, χωρίς να αρκεί η εν τοις πράγμασι απασχόληση με το χειρισμό δικαστικών υποθέσεων του εντολέα ν.π.δ.δ.(Πρ. Ι Τμ.216/2007)


ΝΣΚ/104/2003

Δικηγόροι ΟΤΑ. Πρόσληψη, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των άρθρων 245 Ν. 1188/1981 και 111 παρ.2 ΔΚΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) ι. Είναι δυνατή, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των άρθρων 245 του Ν. 1188/1981 και 111 παρ.2 του ΔΚΚ η ανάθεση χειρισμού μεμονωμένων υποθέσεων Δήμου σε δικηγόρο, εφόσον ο υπηρετών με πάγια αντιμισθία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, πλήρως, στο σύνολο των δικαστικών παραστάσεων για λόγους αντικειμενικά διαπιστωμένους (βεβαιωμένη αναπηρία). ιι. Η απόφαση ανάθεσης της δημαρχιακής επιτροπής δεν καταλαμβάνει και την παροχή γνωμοδοτήσεων, πρέπει, δε, να είναι αιτιολογημένη και να υπηρετεί την αρχή της αναλογικότητας. ιιι. Παρέχεται, ομοίως, δυνατότητα ανάθεσης σε δικηγόρο για την εκπροσώπηση του Δήμου, ενώπιον των Ακυρωτικών Δικαστηρίων (Άρειος Πάγος και Συμβούλιο της Επικρατείας), εφόσον ο υπηρετών με πάγια αντιμισθία, είναι διορισμένος παρ’ Εφέταις. β) Δεν συντρέχει δυνατότητα, εφόσον δεν υφίσταται, σχετική, ειδική νομοθετική πρόβλεψη, για την υπεράσπιση και εκπροσώπηση, ενώπιον των δικαστηρίων, των αιρετών οργάνων και υπαλλήλων ΟΤΑ, από δικηγόρους του Δήμου, ακόμη και όταν εγκαλούνται ή ενάγονται, εξαιτίας της άσκησης των καθηκόντων τους.


ΣτΕ/909/2011

ΦΠΑ δικηγόρων που απασχολούνται με εμμισθη εντολή.(...)11. Επειδή, η προσβαλλομένη πράξη του Υπουργού Oικονομικών, κατά το μέρος που απαλλάσσει από τον Φ.Π.Α. τους δικηγόρους που εργάζονται με πάγια αντιμισθία για τις εν λόγω αμοιβές τους, και έχει, κατά τα προεκτεθέντα, κανονιστικό χαρακτήρα, επεβάλλετο από το Σύνταγμα και το άρθρο 5 παρ.2 του ν. 3469/2006 (ΦΕΚ Α΄131) να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου να λάβει νόμιμη υπόσταση. Όπως, όμως, προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλλου, η υπ' αριθμ. ΠΟΛ 1100/24.6.2010 πράξη δεν έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου, κατά το ως άνω κανονιστικό μέρος της, είναι ανυπόστατη. Συνεπώς, προεχόντως για τον λόγο αυτόν ακυρώσεως, που λαμβάνεται υπ' όψη αυτεπαγγέλτως, και ανεξαρτήτως της υπάρξεως ή μη έγκυρης νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως για την θέσπιση της ανωτέρω ρυθμίσεως, πρέπει η κρινομένη αίτηση να γίνει εν μέρει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλομένη πράξη, κατά το πληττόμενο μέρος αυτής, που θεσπίζει απαλλαγή των δικηγόρων που εργάζονται με πάγια αντιμισθία από τον φόρο προστιθεμένης αξίας για τις σχετικές αμοιβές τους (πρβλ. ΣτΕ 87/2011 Ολομ.).


ΝΣΚ/435/2004

Διορισμός αθλητή με εξαιρετική αγωνιστική διάκριση, ως δικηγόρου επί παγία αντιμισθία, σε φορείς του δημοσίου τομέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αθλητής με εξαιρετική αγωνιστική διάκριση, έχει το δικαίωμα να ζητήσει τον διορισμό του μόνο σε κενή θέση τακτικού προσωπικού μονίμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων του δημοσίου τομέα. Δεν δικαιούται όμως βάσει του προνομίου του αυτού, να ζητήσει την πρόσληψή του στους ίδιους φορείς ως δικηγόρου με πάγια αντιμισθία ή με αποκλειστική ή συστηματική ανάθεση σ’ αυτόν υποθέσεων με πάγια αμοιβή.


ΝΣΚ/380/2007

Δικηγόροι Δήμων. Προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η συνταξιοδότηση δικηγόρων των Δήμων, με σχέση έμμισθης εντολής, που υπάγονται και στην ασφάλιση του ασφαλιστικού οργανισμού που καλύπτει το προσωπικό του εντολέα τους, διέπεται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 63Α του Κώδικα περί Δικηγόρων. Ειδικότερα, δεν προβλέπεται υποχρεωτική αποχώρηση για όσους δεν συμπλήρωσαν προϋποθέσεις της ανωτέρω διάταξης και συνεπώς μη δικαιούμενους πλήρους συντάξεως δικηγόρους, οι οποίοι εξακολουθούν να παραμένουν στην υπηρεσία παρά τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους, εκτός, εάν από τον Οργανισμό της Νομικής Υπηρεσίας του οικείου Δήμου, προβλέπεται υποχρεωτική αποχώρησή τους με τη συμπλήρωση ορισμένου χρόνου υπηρεσίας ή ορίου ηλικίας.


ΝΣΚ/111/2012

Παρακράτηση ή μη της ειδικής εισφοράς υπέρ του Ο.Α.Ε.Δ. κατ’ άρθρο 38 παρ. 2 περ. β΄ του Ν. 3986/2011, από τις αποδοχές των δικηγόρων, οι οποίοι παρέχουν τις υπηρεσίες τους με σχέση πάγιας περιοδικής έμμισθης εντολής στο δημόσιο τομέα.Η προβλεπόμενη από το άρθρο 38 παρ. 2 περίπτωση β΄ του Ν. 3986/2011 ειδική εισφορά 1% υπέρ του Ο.Α.Ε.Δ. πρέπει να παρακρατείται από τις τακτικές και πρόσθετες αποδοχές των δικηγόρων, οι οποίοι παρέχουν τις νομικές υπηρεσίες τους με σχέση έμμισθης εντολής και πάγια περιοδική αντιμισθία στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς και Ν.Π.Ι.Δ., ως μισθοδοτουμένων από τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα. (ομοφ.) 

ΝΣΚ/376/2012

Μεταφορά προσωπικού με σχέση έμμισθης εντολής από την καταργηθείσα εταιρεία ΟΔΔΥ Α.Ε. και τοποθέτησή του σε οργανικές μονάδες του Υπουργείου Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το προσωπικό με σχέση έμμισθης εντολής και πάγια αντιμισθία που υπηρετούσε στην εταιρεία ΟΔΔΥ Α.Ε. μεταφέρεται, εφόσον κατείχε οργανικές θέσεις στην εταιρεία κατά το χρόνο κατάργησής της, δυνάμει του άρθρου 14Β του Ν. 3429/2005, στις οργανικές μονάδες του Υπουργείου Οικονομικών, που ορίζονται στο άρθρο 2 της ΚΥΑ Δ6Β/1036440/ΕΞ2012/5-3-2012, οι οποίες ασκούν εφεξής τις αρμοδιότητες της ΟΔΔΥ Α.Ε. και θα ασκεί όλα τα καθήκοντα που ασκούσε και στον ΟΔΔΥ Α.Ε., πλην αυτών που ασκούνται από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, για την τοποθέτησή του δε πρέπει να εκδοθεί απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. (ομοφ.)