×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ1/209/2007

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 166/2000

Από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του π.δ. περί αποστρατείας στρατιωτικού έπρεπε να του καταβάλλονται τρίμηνες αποδοχές (κατ’ άρθρο 57 του π.δ.166/2000), ακόμη και αν αυτός εξακολουθούσε να παρέχει και μετά το χρονικό αυτό σημείο τις υπηρεσίες του.Νομιμότητα συμψηφισμού τρίμηνων αποδοχών με αποδοχές ενέργειας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/91/2002

Χρόνος ενάρξεως πληρωμής του απονεμομένου από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων μερίσματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οταν, κατά τον κανονισμό του απονεμομένου από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) μερίσματος, τα αρμόδια όργανα αυτού διαπιστώσουν ότι η λύση της υπαλληλικής σχέσεως του μετόχου-υπαλλήλου έλαβε χώρα σε χρόνο προγενέστερο αυτού της πραγματικής αποχωρήσεώς του από την υπηρεσία, η πληρωμή του μερίσματος αρχίζει από την παύση της μισθοδοσίας του. Ως μισθοδοσία θεωρούνται και οι τρίμηνες αποδοχές του άρθρου 57 του Π.Δ/τος 166/2000.


Π.Δ. 1041/1979

Περί κωδικοποίησεως εις ενιαίον κείμενον υπό τον τίτλον "Κώδιξ Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, των ισχυουσών διατάξεων περί απονομής των πολιτικών και στρατιωτικών συντάξεων

Π.Δ 166/2000- ΦΕΚ: 153/Α/2000 -και Π.Δ.169/2007- ΦΕΚ: 210/Α/2007 -άρθρο 105 παρ. 23: Καταργείται από την έναρξη της ισχύος του Ν. 1489/1984 κάθε διάταξη που αναφέρεται στον Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 1041/1979) και τάσσει προθεσμία για την υποβολή αίτησης για αναγνώριση δικαιώματος σύνταξης ή την αύξηση της σύνταξης γενικά, καθώς και διατάξεις που τάσσουν προθεσμία για τη χορήγηση επιδομάτων που καταβάλλονται με τη σύνταξη


ΝΣΚ/108/2012

Δυνατότητα ή μη λήψης πλήρων αποδοχών από το Δημόσιο δικηγόρου, ο οποίος διορίζεται σε θέση ειδικού επιστήμονα σε γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού, ενώ, παράλληλα, παρέχει υπηρεσίες με έμμισθη εντολή στα «ΕΛΤΑ ΑΕ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δικηγόρος ο οποίος έχει συνάψει σύμβαση έμμισθης εντολής με το ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Ελληνικά Ταχυδρομεία ΑΕ» (ΕΛΤΑ ΑΕ) και ο οποίος παρέχει τις υπηρεσίες του ως ειδικός συνεργάτης στο πολιτικό γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού δύναται να λαμβάνει το σύνολο των αποδοχών που προβλέπονται για τις αντίστοιχες θέσεις του ειδικού επιστήμονα με την επιφύλαξη της παραγράφου 8 του άρθρου 57 του Π.Δ. 63/2005. (ομοφ.)


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/166/2014

Α. Νόμιμη η καταβολή αποδοχών και επιδομάτων ειδικής απασχόλησης σε τέως αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώματος, λόγω αναδρομικής αποκατάστασης αυτών στην υπηρεσία, κατά  τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ/τος 18/1989 (ΦΕΚ Α΄ 8/1989), καθόσον: α) η χορήγηση αυτών περιλαμβάνεται στις επιβαλλόμενες από τις ανωτέρω διατάξεις θετικές ενέργειες, στις οποίες η διοίκηση πρέπει να προβεί, σε συμμόρφωση προς τις εκδοθείσες ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, διότι τα ανωτέρω επιδόματα περιλαμβάνονται στις αποδοχές που αυτοί θα ελάμβαναν κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα της παράνομης αποστρατείας τους, δεδομένου ότι αυτά καταβάλλονται παγίως και κατά τακτά χρονικά διαστήματα στους τελούντες σε ενεργό υπηρεσία αξιωματικούς και β) δεν απαιτείται η προσκόμιση εκ μέρους των ανωτέρω αξιωματικών δικαστικής απόφασης, που να επιδικάζει τα επιδόματα αυτά ή πράξης του Ν.Σ.Κ., με την οποία να αναγνωρίζονται οι σχετικές αξιώσεις.
Β. Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών και επιδομάτων ειδικής απασχόλησης και θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης σε τέως αξιωματικό του Πυροσβεστικού Σώματος, λόγω αναδρομικής αποκατάστασης αυτού στην υπηρεσία, κατά  τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ/τος 18/1989, καθόσον με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου που εκδόθηκε επί αιτήσεως ακυρώσεως του ανωτέρω, ακυρώθηκε μόνο η παράλειψη προαγωγής του στο βαθμό του Πυράρχου από το έτος 2007, όχι όμως και η αυτεπάγγελτη αποστρατεία, στην οποία ο ίδιος τέθηκε αρχικά με το από 22.1.2009 π.δ/μα, ως ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του, το οποίο στη συνέχεια ανακλήθηκε με το από 13.4.2011 π.δ/μα. 

ΝΣΚ/178/2011

Υπάλληλοι διπλωματικοί – Συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις – Αυτοδίκαιη αποχώρηση υπαλλήλου – Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ – Υπηρεσιακή αποκατάσταση απολυθέντος – Καταβολή οφειλομένης μισθοδοσίας του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς την ακυρωτική απόφαση, οφείλει: α) να θεωρήσει ως νομικά ανίσχυρη την ακυρωθείσα απόφαση, χωρίς να απαιτείται η τυπική ανάκληση της πράξης αυτής, εκτός εάν το κρίνει σκόπιμο για λόγους ασφάλειας δικαίου, β) να εκδώσει σχετική διαπιστωτική πράξη περί υπηρεσιακής αποκατάστασης του απολυθέντος, καλώντας τον ταυτόχρονα να αναλάβει εκ νέου καθήκοντα στην υφιστάμενη κενή οργανική θέση από την οποία απομακρύνθηκε, γ) να καταβάλει, άτοκα, στον αποκαθιστάμενο τις αποδοχές ενέργειας του χρονικού διαστήματος, που αυτός παρέμεινε, άνευ υπαιτιότητάς του, εκτός υπηρεσίας, στις οποίες περιλαμβάνονται και τα πάσης φύσεως και οιασδήποτε μορφής επιδόματα, τα οποία, αφενός καταβάλλονται, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, παγίως και κατά τακτά χρονικά διαστήματα στους τελούντες σε ενεργό υπηρεσία, αφετέρου θα καταβάλλονταν με σοβαρή πιθανότητα και κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων και στον απομακρυνθέντα, εκτός του επιδόματος υπηρεσίας αλλοδαπής, η καταβολή του οποίου εξαρτάται από την πραγματική παροχή των υπηρεσιών του υπαλλήλου στην οργανική του θέση στην αλλοδαπή. Στις ως άνω αποδοχές, πρέπει να συμψηφισθεί ότι ο αποκαθιστάμενος έλαβε στο μεταξύ από το Δημόσιο Ταμείο με τη μορφή αποδοχών ή σύνταξης ή τρίμηνων αποδοχών, καθώς επίσης και ότι ωφελήθηκε καθ οιονδήποτε τρόπο κατά τον κρίσιμο χρόνο που ήταν εκτός υπηρεσίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/261/2016

Ε.Κ.Δ.Δ.Α. - Καταβολή εκτός έδρας δαπανών διατροφής και διανυκτέρευσης των εκπαιδευομένων του ΙΝ.ΕΠ., μετά την ισχύ του ν. 4336/2015.Η έναρξη ισχύος των διατάξεων της υποπαραγράφου Δ.9 της παραγράφου Δ' του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, δεν επέφερε κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 36 του π.δ. 57/2007, όσον αφορά την αρμοδιότητα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) να αντιμετωπίζει τις εκτός έδρας δαπάνες διατροφής και διανυκτέρευσης των συμμετεχόντων στις εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές δράσεις του ΙΝ.ΕΠ. Οι εν λόγω δαπάνες καταβάλλονται σε όλες τις περιπτώσεις, που πραγματοποιείται εκτός έδρας μετακίνηση, με βάση τα χιλιομετρικά όρια που θέτουν σχετικώς οι διατάξεις του άρθρου 1 της υποπαραγράφου Δ.9 της παραγράφου Δ' του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 και ανεξαρτήτως της συνδρομής ή όχι των χιλιομετρικών ορίων του άρθρου 10 του ίδιου νόμου. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/143/2018

Αναδρομικός διορισμός σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στις προηγηθείσες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ. 18/1989, σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 70 του ν. 4257/2014, καταβάλλονται στον ανωτέρω δημοτικό υπάλληλο αποδοχές,  αναδρομικώς για το διάστημα από 23.8.2008 έως και 14.4.2014. Και τούτο, διότι ο αναδρομικός διορισμός του περιλαμβάνεται στις επιβαλλόμενες  από τις εν λόγω  διατάξεις θετικές ενέργειες, στις οποίες έπρεπε να προβεί η Διοίκηση,  σε συμμόρφωση προς την εκδοθείσα ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου ..., οι οποίες (ενέργειες) ανατρέχουν στο χρόνο συντέλεσης της κριθείσας παράνομης παράλειψης να συμπεριληφθεί ο δικαιούχος στον πίνακα κατάταξης για την πλήρωση των προκηρυχθεισών θέσεων δημοτικών αστυνομικών. Εφόσον, συνεπώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου περιέλαβαν τον τελευταίο στον αναμορφωμένο πίνακα  επιτυχόντων του διαγωνισμού, όφειλαν  να τον διορίσουν αναδρομικώς από την ημερομηνία διορισμού των λοιπών επιτυχόντων, ώστε να αποκαταστήσουν πλήρως τα πράγματα – και, ειδικότερα, τη νομική κατάσταση του θιγέντος υπαλλήλου – στη θέση, στην οποία θα βρισκόταν, αν από την αρχή δεν είχε χωρήσει ο αποκλεισμός του από τη διαδικασία κατάληψης των προκηρυχθεισών θέσεων. Στην έννοια, δε, της αποκατάστασης αυτής περιλαμβάνεται, εκτός από την υπηρεσιακή και η μισθολογική αποκατάστασή του, η οποία συνίσταται στην αναδρομική καταβολή των οφειλόμενων σε αυτόν αποδοχών. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω – και στο μέτρο που δεν ανακύπτει ζήτημα συμψηφισμού των οφειλομένων αναδρομικώς αποδοχών με τυχόν απολαβές του ανωτέρω υπαλλήλου από άλλη απασχόληση ή εργασία κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα (βλ. το 2/105049/0022/31.1.2014 έγγραφο της 22ης Διεύθυνσης Μισθολογίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ. στο Ι Τμ. 67/2018) – η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/110/2023

Ερωτάται εάν: α) μετά τη σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας», σύμφωνα με το άρθρο 102 του ν. 4808/2021 (Α΄ 101) και την έναρξη λειτουργίας της Αρχής αυτής, η Σ.Κ., η οποία απασχολήθηκε από 08-03-2007 έως 07-09-2008 και από 03-12-2008 έως και 03-06-2010 σε υπηρεσία του τότε Υπουργείου Εργασίας (και νυν υπηρεσία της ως άνω Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας) και πιο συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Κοινωνικής Επιθεώρησης Δυτικής Αττικής – Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Ελευσίνας του πρώην Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) μέσω συμφωνητικών συνεργασίας στο πλαίσιο προγράμματος απόκτησης εργασιακής εμπειρίας (stage) του O.A.E.Δ., και συνέχισε να παρέχει τις υπηρεσίες της στην ίδια Υπηρεσία δυνάμει της με αριθμό 6920/2010 απόφασης ασφαλιστικών μέτρων του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, θα εξακολουθήσει να παρέχει τις υπηρεσίες της στην προαναφερθείσα Διεύθυνση της ανωτέρω Αρχής (πρώην Σ.ΕΠ.Ε) η οποία, μέχρι σήμερα, αποδέχεται μεν, τις προσφερόμενες υπηρεσίες της, χωρίς ωστόσο, να τις καταβάλλει αποδοχές ή θα πρέπει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ήδη Κοινωνικής Ασφάλισης), ως διάδικος στην ανωτέρω δίκη, να αποδεχτεί από τούδε και στο εξής τις υπηρεσίες αυτής (και μάλιστα σε διαφορετική θέση εργασίας και διαφορετικό τόπο εργασίας από τον υφιστάμενο) και β) από 01.02.2023 που ανέλαβαν τη διαχείριση των οικονομικών θεμάτων της Επιθεώρησης Εργασίας οι οικείες υπηρεσίες της νεοσύστατης αυτής Αρχής, και στο εξής, και μέχρι την τελεσίδικη κρίση της εριζόμενης εργασιακής σχέσης, οι αποδοχές της Σ.Κ. θα καταβάλλονται πλέον από την εν λόγω Αρχή ή το Υπουργείο, το οποίο τις κατέβαλε έως και την ανωτέρω ημερομηνία.(..)α) Μετά τη σύσταση, σύμφωνα με το άρθρο 102 παρ. 1 του ν. 4808/2021, της Ανεξάρτητης Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας», καθολικής διαδόχου του καταργηθέντος Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) - όπως ρητώς ορίζεται στην παράγραφο 5 της προαναφερθείσας διάταξης - και την έναρξη λειτουργίας της εν λόγω Αρχής την 19.07.23, η Σ.Κ. θα συνεχίσει να παρέχει ως διοικητική υπάλληλος τις υπηρεσίες της προς τη Διεύθυνση Κοινωνικής Επιθεώρησης Δυτικής Αττικής – Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Ελευσίνας, η οποία πλέον, σύμφωνα με το άρθρο 125 παρ. 6 εδάφ. α΄ του ίδιου ως άνω νόμου, ως οργανική μονάδα του καταργηθέντος πρώην Σ.ΕΠ.Ε. έχει μεταφερθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή, υπαγόμενη σε αυτή, από την ανωτέρω ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας της. β) Η εν λόγω Ανεξάρτητη Αρχή η οποία εντάσσεται στο νομικό πρόσωπο του Ελληνικού Δημοσίου και έχει οικονομική αυτοτέλεια, υποχρεούται στην καταβολή των αποδοχών της Σ.Κ. από 1.2.23 και έως την έκδοση τελεσίδικης απόφασης, σύμφωνα με το διατακτικό της με αριθ. 6920/2010 απόφασης των ασφαλιστικών μέτρων (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/213/2019

Αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης:Σύμφωνα, ωστόσο, με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 197 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και της παραγράφου 2 του άρθρου 49 του π.δ. 410/1988, η παραμονή της ως άνω υπαλλήλου στην υπηρεσία ήταν επιτρεπτή μετά και τη συμπλήρωση του 65 έτους της ηλικίας της, δοθέντος ότι δεν συμπλήρωνε τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό ενσήμων (4.500) για τη λήψη έστω μειωμένης σύνταξης. Ωστόσο, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η παραμονή της αυτή στην υπηρεσία ήταν επιτρεπτή μόνο μέχρι τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, που, όπως προκύπτει από την 785/12.5.2017 απόφαση απονομής σύνταξης του ΕΦΚΑ, συντελέστηκε στις 28.7.2015, και όχι μέχρι τη συμπλήρωση του 70ου έτους της ηλικίας της. Ως εκ τούτου, μετά την άνω ημερομηνία η εργασιακή της σχέση θα έπρεπε να λυθεί αυτοδικαίως με την έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης του αρμόδιου για την πρόσληψη οργάνου. Το γεγονός αυτό, πέραν των τυχόν άλλων  συνεπειών, επηρεάζει και τη νομιμότητα της ελεγχόμενης δαπάνης, αφού το ύψος της οφειλόμενης αποζημίωσης απόλυσης προσδιορίζεται με βάση τις καταβαλλόμενες τακτικές αποδοχές, κατά τον τελευταίο μήνα απασχόλησης, και συναρτάται επίσης με τους συνολικούς μήνες νόμιμης απασχόλησης. Κατά συνέπεια και για το λόγο αυτό, μη νομίμως εκκαθαρίζεται στην υπάλληλο αποζημίωση απόλυσης, η οποία υπολογίζεται με βάση τις τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα απασχόλησής της (Δεκέμβριος 2016) και για χρόνο υπηρεσίας δεκαπέντε (15) ετών, εννέα (9) μηνών και είκοσι πέντε (25) ημερών. Ωστόσο, αβάσιμος και απορριπτέος τυγχάνει ο δεύτερος προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας, σύμφωνα με τον οποίο η καταβαλλόμενη αποζημίωση απόλυσης θα πρέπει να συμψηφιστεί με τις αποδοχές που έλαβε η πρώην υπάλληλος κατά το χρονικό διάστημα από 23.7.2013 έως 17.7.2014, κατά το οποίο τελούσε υπό καθεστώς διαθεσιμότητας. Και τούτο δοθέντος ότι αυτό δεν προβλέπεται από καμία διάταξη νόμου, αφού με την περίπτωση 4.α.ι της υποπαραγράφου Ζ2 του ν. 4093/2012, όπως τροποποιήθηκε, εισάγεται ειδική ρύθμιση και θεσπίζεται ειδική περίπτωση αποζημίωσης απόλυσης, λόγω κατάργησης θέσης, στην περίπτωση μη μεταφοράς του υπαλλήλου που τέθηκε σε καθεστώς διαθεσιμότητας σε άλλη θέση και λύσης της εργασιακής του σχέσης, που αποδίδεται και τους μόνιμους υπαλλήλους, για τον υπολογισμό του ύψους της οποίας γίνεται κατά τα λοιπά παραπομπή στις ρυθμίσεις του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988 και ως προς την οποία αποκλειστικά επιβλήθηκε η υποχρέωση συμψηφισμού με τις ληφθείσες αποδοχές διαθεσιμότητας. Αν δε ο νομοθέτης επιθυμούσε τον συμψηφισμό των αποδοχών διαθεσιμότητας, ο χρόνος της οποίας θεωρείται, άλλωστε, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 39 του ν. 4369/2016, όπως τροποποιήθηκε, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, με την αποζημίωση απόλυσης, κατά το χρόνο οριστικής αποχώρησης του υπαλλήλου από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης, θα έπρεπε να το θεσπίσει ρητά.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/183/2016

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νόμιμα, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ. 18/1989, σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 70 του ν. 4257/2014, καταβάλλονται από 12.9.2010 από τον ενδιαφερόμενο Δήμο οι αποδοχές των δικαιούχων ..... και ... –.... Και τούτο, διότι ο αναδρομικός διορισμός των τελευταίων περιλαμβάνεται στις επιβαλλόμενες από τις εν λόγω διατάξεις θετικές ενέργειες, στις οποίες έπρεπε να προβεί η Διοίκηση, σε συμμόρφωση προς τις εκδοθείσες ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου …., οι οποίες (ενέργειες) ανατρέχουν στο χρόνο συντέλεσης της κριθείσας παράνομης παράλειψης να συμπεριληφθούν οι δικαιούχοι στον πίνακα κατάταξης για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων. Εφόσον, συνεπώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου περιέλαβαν τις τελευταίες στον αναμορφωμένο πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού, όφειλαν να τις διορίσουν αναδρομικά από την ημερομηνία διορισμού των λοιπών επιτυχόντων, ώστε να αποκαταστήσουν πλήρως τα πράγματα -και, ειδικότερα, τη νομική κατάσταση των θιγεισών με την ακυρωθείσα παράλειψη υπαλλήλων- στη θέση, στην οποία θα ευρίσκοντο, αν από την αρχή δεν είχε χωρήσει ο ακυρωθείς, κατά τα προεκτεθέντα, λόγω της κριθείσας ως αντισυνταγματικής διάταξης του άρθρου 7 παρ. 2 του π.δ. 135/2006, αποκλεισμός τους από τη διαδικασία κατάληψης των προκηρυχθεισών θέσεων (πρβλ. ΔΕφΑθ 1643, 1530, 1375/2007 κ.ά.). Στην έννοια, δε, της αποκατάστασης αυτής περιλαμβάνεται, εκτός από την υπηρεσιακή και η μισθολογική αποκατάσταση των δικαιούχων, η οποία συνίσταται στην αναδρομική καταβολή των οφειλόμενων σε αυτές αποδοχών. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται νόμιμη και το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.