ΕΣ/Τ1/40/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Πρόσληψη μουσικού από Κοινότητα με σύμβαση εργασίας ιδ. δικαίου μερικής απασχόλησης, σύμφωνα με το ν.3250/2004. Μη νόμιμη, καθόσον δεν προκύπτει από την αίτηση της δικαιούχου σε ποιά κατηγορία κοινωνικής ομάδας αυτή υπάγεται, κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 5 περ. Ε΄της οικ.52769/2004 (ΦΕΚ 1557 Β΄) κοινής υπουργικής απόφασης, ενώ δεν ασκεί καμιά έννομη επιρροή το γεγονός ότι δεν κατατέθηκαν άλλες αιτήσεις από υποψήφιους για τη συγκεκριμένη θέση μουσικού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/10/2007
Μερική απασχόληση.α)Μη νόμιμη συγκρότηση επιτροπής επιλογής των υποψηφίων.β)Από τον πίνακα κατάταξης των υποψηφίων δεν προέκυπτε ότι τηρήθηκε η τυπική διαδικασία πρόσληψης (σειρά προτεραιότητας και εφαρμογή των νόμιμων κριτηρίων επιλογής), όπως ορίζεται στο ν. 3250/2004 και στην κατ΄εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα οικ. 52769/18.10.2004 υπουργική απόφαση
ΕΣ/Τ1/9/2007
Μερική απασχόληση.Δεν αποδεικνύεται η συνδρομή των ιδιοτήτων και προϋποθέσεων πρόσληψης, όπως αυτές ορίζονται, κατά τρόπο σαφή και λεπτομερειακό, στο ν.3250/2004 και την κατ’ εξουσιοδότησή του εκδοθείσα οικ. 52769/18.10.2004 απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
ΕΣ/ΟΛΟΜ/25/2005
Τρόπος αμοιβής του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μερικής απασχόλησης προσωπικού, που προσλαμβάνεται στους Δήμους της χώρας σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του ν. 3250/2004.
ΕΣ/Τ1/309/2006
Για την κατάταξη υπαλλήλων Δήμων με σχέση εργασίας ιδ. δικαίου ορισμένου χρόνου σε οργανικές θέσεις ιδ. δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004, δεν λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος απασχόλησης αυτών σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, που συστήθηκαν ή εποπτεύονται από τους παραπάνω Δήμους.
ΝΣΚ/32/2015
Δυνατότητα ή μη κατοχής θέσης μερικής απασχόλησης μουσικού της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε Ωδείο.
Υπάλληλος που προσφέρει εργασία με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ως μουσικός στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, δεν είναι δυνατόν να κατέχει νόμιμα και δεύτερη θέση, έστω και μερικής απασχόλησης, στο Δημοτικό Ωδείο Ελληνικού- Αργυρούπολης και να εργάζεται προσφέροντας σ’ αυτό διδακτικό έργο, αφού η εν λόγω υπηρεσία χαρακτηρίζεται ως δημοτική και όχι κρατική και έτσι δεν καλύπτει την πρώτη και κύρια απαίτηση του νομοθέτη της διάταξης του άρθρου 69 ενότητα Β παρ.2 του ν. 2065/1992. (ομοφ.)
ΝΣΚ/181/2021
Εάν επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ (Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης) (πρώην ΟΑΕΕ) από την κατηγορία ΥΕ (κλάδος ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Μερικής Απασχόλησης) σε κλάδο της ΔΕ κατηγορίας, της ίδιας Υπηρεσίας και σε περίπτωση που επιτρέπεται, εάν η μετάταξη θα γίνει σε θέση πλήρους ή μερικής απασχόλησης.(..)
Η υπάλληλος με θέση εργασίας με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ειδικότητας καθαριστριών της ΥΕ κατηγορίας, μερικής απασχόλησης, παρότι απέκτησε τίτλο σπουδών, που κατά τη διάταξη του άρθρου 12 παρ. 5 του ν. 3230/2004, της παρέχεται το δικαίωμα μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία ΔΕ, δεν δύναται να μεταταχθεί στην ανώτερη κατηγορία, διότι οι κατισχύουσες ως ειδικότερες διατάξεις του άρθρου 80 του π.δ. 8/2019 (Οργανισμός e-ΕΦΚΑ) δεν προβλέπουν οργανικές θέσεις μερικής απασχόλησης και μάλιστα, τις υφιστάμενες τις καταργεί, μετά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο κένωσή τους (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/310/2008
Εκπαιδευτικοί – Ρύθμιση της διάταξης του άρθρου 13 παρ.45 περ.β του Ν 3149/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ρύθμιση της διάταξης της παρ.45 περ.β του άρθρου 13 του Ν 3149/2003: α) δεν καταλαμβάνει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν είχαν αποδεχθεί μόνιμο διορισμό τους πριν την 10-6-2003, οπότε άρχισε να ισχύει ο Ν 3149/2003 και β) δεν καταλαμβάνει τους υποψήφιους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς της παρ.5β του άρθρου 6 του Ν 3255/2004.
ΝΣΚ/233/2009
Ευρωπαϊκή Κοινότητα – Κοινή Αλιευτική Πολιτική – Εθνικό Πρόγραμμα Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων 2009 – Δυνατότητα απ’ ευθείας ανάθεσης του έργου, στα πλαίσια της υπάρχουσας νομοθεσίας, σε ερευνητικούς και επιστημονικούς φορείς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 16 εδ. στ΄ της Οδηγίας 2004/18, δεδομένου ότι το Εθνικό Πρόγραμμα Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων 2009-2010, αφορά αναμφίβολα την έρευνα και την ανάπτυξη, δεδομένου ότι η συλλογή, διαχείριση και αξιοποίηση των αλιευτικών δεδομένων, συμβάλλει στην περαιτέρω επεξεργασία της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής στην αντιμετώπιση των ανακυπτόντων προβλημάτων και στη χάραξη νέων στόχων που στηρίζονται στα συλλεγέντα δεδομένα. Κατά συνέπεια, δεν εμπίπτει, ως δημόσια σύμβαση υπηρεσιών έρευνας και ανάπτυξης, στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2004/18, πολύ περισσότερο που τα αποτελέσματα/προϊόντα του προγράμματος αυτού θα χρησιμοποιηθούν από πολλούς φορείς και η χρηματοδότησή του δεν βαρύνει αποκλειστικά την αναθέτουσα αρχή (Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων) αλλά συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ κατά 50% (DG XIV) και άρα, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο απ’ ευθείας ανάθεσης σε ερευνητικούς και επιστημονικούς φορείς.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)51/2013
Πρόσληψη προσωπικού ΙΔ.Μη νόμιμη η πληρωμη δαπανης που αφορούσε στην καταβολή αποδοχών μηνός Δεκεμβρίου 2012 σε εργαζόμενους, οι οποίοι προσελήφθησαν από τον τελευταίο Δήμο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας οκτώ (8) μηνών, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 205 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων σε συνδυασμό με το άρθρο 21 του ν. 2190/1994(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας, νομίμως οι ανωτέρω προσελήφθησαν στον Δήμο …., καθόσον οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δυνάμει των οποίων εντέλλεται η ελεγχόμενη δαπάνη, δεν είναι διαδοχικές εκείνων που αμέσως προηγήθηκαν και συνήφθησαν με τον ίδιο εργοδότη (Δήμο….) και με την ίδια ειδικότητα (εργάτης καθαριότητας), ούτε κατά την έννοια του π.δ/τος 164/2004, διότι ότι το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ τους υπερέβη κατά πολύ τους τρεις μήνες, ούτε κατά την έννοια άλλης διάταξης της κείμενης νομοθεσίας και, ως εκ τούτου δεν προσμετρώνται για την εφαρμογή του περιορισμού της 24μηνης μέγιστης χρονικής διάρκειας της απασχόλησης, όπως αβασίμως προβάλλεται με το λόγο διαφωνίας. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/285/2019
Καταβολή αποδοχών σε υπάλληλο Φιλαρμονικής Δήμου..Με τα δεδομένα αυτά, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε και λαμβάνοντας υπόψη ότι το ζήτημα τροποποίησης των συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης των μουσικών του ΝΠΔΔ και της αύξησης σε 121 των μηνιαίων ωρών εργασίας τους εξετάσθηκε στο πλαίσιο επίλυσης σχετικής διαφωνίας ως προς τη θεώρηση του 22, οικονομικού έτους 2015, χρηματικού εντάλματος πληρωμής του νομικού προσώπου, και με την 100/2016 Πράξη του Κλιμακίου τούτου κρίθηκε ως νόμιμη η σχετική δαπάνη και θεωρητέο το χρηματικό αυτό ένταλμα, χωρίς η Πράξη αυτή να ανακληθεί, ενώ αντίστοιχα τα ζητήματα καταβολής προσωπικής διαφοράς και επιδόματος μουσικού, μεταξύ των λοιπών και στο φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κρίθηκαν και καταβλήθηκαν οι σχετικές δαπάνες με τη θεώρηση προηγούμενων (των πρώτων μετά την εκάστοτε μεταβολή) χρηματικών ενταλμάτων (ενδεικτικά αναφέρονται τα 27, οικονομικού έτους 2016 και 43, οικονομικού έτους 2017 χρηματικά εντάλματα πληρωμής του ΝΠΔΔ Δήμου …), το παρόν Κλιμάκιο κρίνει ότι ο έλεγχος νομιμότητας της δαπάνης για την καταβολή μισθοδοσίας του συγκεκριμένου μουσικού, μετά τη μεταβολή του τρόπου υπολογισμού των αποδοχών του, δεν μπορεί, με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, να οδηγήσει σε παρεμπίπτοντα έλεγχο προηγούμενων μεταβολών, δημιουργικών άλλων δαπανών, οι οποίες ήδη διήλθαν τον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, ως εκ της θεώρησης του αντίστοιχου πρώτου χρηματικού εντάλματος, κρίθηκαν νόμιμες. Επομένως, οι σχετικώς προβαλλόμενοι λόγοι διαφωνίας του Επιτρόπου είναι απορριπτέοι ως απαράδεκτοι. Σε εσφαλμένη δε νομική βάση τίθενται τα ζητήματα περί παραγραφής καταβολής αναδρομικών αποδοχών και διενέργειας παρακράτησης με συντελεστή 20% στο καταβαλλόμενο ποσό, καθώς με το συγκεκριμένο χρηματικό ένταλμα δεν καταβάλλονται αναδρομικά ποσά αποδοχών, αλλά τακτικές αποδοχές μηνός Μαΐου 2019, απορριπτομένων ως αβάσιμων των ως άνω λόγων διαφωνίας. Επιπλέον, με το έγγραφο επανυποβολής προσκομίσθηκαν οι ΑΑΜΙΣ 27 και 78/2019 αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης του Προέδρου του ΝΠΔΔ Δήμου …, ενώ η μη έγκαιρη υποβολή της απόφασης 82/24.4.2019 του Διοικητικού Συμβουλίου του για την άσκηση ελέγχου νομιμότητας αυτής από το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν αποτελεί κατά νόμο όρο του κύρους ή της νομιμότητάς της και για το λόγο αυτό είναι εκτελεστή από την έκδοσή της, ενώ η παράλειψη αποστολής της δεν καθιστά την απόφαση αυτή πλημμελή, ανεξαρτήτως της τυχόν υπηρεσιακής ευθύνης των αρμοδίων οργάνων του νομικού προσώπου για την παράλειψη αυτή (πρβλ. Ε.Σ. ΚΠΕΔ στο Ι Τμ. 27/2016). Τέλος, η εσφαλμένη αναγραφή στο αρχικό κείμενο της απόφασης αποδοχής της επιχορήγησης (82/24.4.2019) των σχετικών κωδικών αριθμών εγγραφής ως εσόδου και εξόδου, αντίστοιχα, του ποσού της επιχορήγησης, καλύφθηκε με τη διόρθωση της απόφασης αυτής και την κατ’ ορθή επανάληψη αναγραφή των ορθών Κ.Α.. Επομένως, απορριπτομένων των ως άνω λόγων διαφωνίας, μη προβαλλομένου δε άλλου συγκεκριμένου λόγου, με τον οποίο να αμφισβητείται ευθέως η νομιμότητα της δαπάνης μισθοδοσίας καθεαυτήν (η αόριστη επίκληση του δυσερμήνευτου των μισθολογικών διατάξεων και των διατάξεων περί πολυθεσίας δεν συνιστούν παραδεκτώς προβαλλόμενους λόγους διαφωνίας), το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.