ΕΣ/Τ4/78/1996
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ελάχιστα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει η διακήρυξη. Όρος περί προηγούμενης εμπειρίας 5 ετών και άνω ως τυπικό προσόν συμμετοχής σε διαγωνισμό δεν είναι νόμιμος. Η εμπειρία αποτελεί στοιχείο αξιολόγησης και βαθμολογίας της τεχνικής ικανότητας του προμηθευτή:
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/157/2002
Χρονικός υπολογισμός εκπαιδευτικής εμπειρίας σε ΣΜΕΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απαιτούμενη από το άρθρο 4 παρ.1 του Ν 2817/2000 πενταετής εκπαιδευτική εμπειρία σε ΣΜΕΑ ως τυπικό προσόν για την τοποθέτηση στα σχολεία αυτά με μετάθεση, υπολογίζεται σε διδακτικά έτη και όχι σχολικά.
ΝΣΚ/47/2010
Τυπικό προσόν της τετραετούς επαγγελματικής ή εργαστηριακής εμπειρίας υποψηφίου για διορισμό σε θέση μέλους Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα προσόντα διορισμού για την κάλυψη της θέσης Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι. είναι: 1) πτυχίο Τ.Ε.Ι. ή ισότιμο αυτού πτυχίο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και 2) τετραετής εργαστηριακή ή επαγγελματική εμπειρία. Τα προσόντα αυτά πρέπει να είναι αντίστοιχα της θέσης που πρόκειται να πληρωθεί. Η εργαστηριακή και επαγγελματική εμπειρία του υποψηφίου που είναι κάτοχος αλλοδαπού τίτλου σπουδών προσμετράται από την ημερομηνία αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ της ισοτιμίας και αντιστοιχίας του τίτλου αυτού με το πτυχίο των Τ.Ε.Ι.
ΑΕΠΠ/1894/2021
Με την Προδικαστική Προσφυγή της, η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση ή τροποποίηση της διακήρυξης του δημοσίου ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού (ΑΔΑ: ...) για την ανάθεση υπηρεσιών διαχείρισης ιατρικών αποβλήτων (CPV ...), με συνολικό προϋπολογισμό 699.761,76 € με ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες συλλογής και μεταφοράς ιατρικών αποβλήτων για χρονικό διάστημα ενός έτους. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι της διακήρυξης περιλαμβάνουν μη νόμιμους και αντι-ανταγωνιστικούς περιορισμούς, ειδικά στα κριτήρια τεχνικής ικανότητας (π.χ. απαίτηση προηγούμενης εμπειρίας με νοσοκομεία συγκρίσιμης κλινικής δυναμικότητας), οι οποίοι την αποκλείουν ουσιαστικά από τη συμμετοχή. Ζητεί την αντικατάσταση αυτών με κριτήρια που ευνοούν τη δική της εμπειρία στη διαχείριση ποσοτήτων αποβλήτων, καταγγέλλοντας παράλληλα την έλλειψη έννομου συμφέροντος λόγω αόριστων αιτιάσεων.
ΑΕΠΠ/1610/2021
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση και τροποποίηση του όρου 2.2.5 της διακήρυξης που αφορά την απόδειξη ποιοτικής επιλογής, συγκεκριμένα την απαίτηση τριετούς τεχνικής και επαγγελματικής εμπειρίας της μονάδας επεξεργασίας ΕΑΑΜ (εκτεθειμένων ιατρικών αποβλήτων). Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάθεση υπηρεσιών συλλογής, μεταφοράς και επεξεργασίας τέτοιων αποβλήτω για τις ανάγκες μιας κλινικής με εκτιμώμενη αξία 80.560 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) ετησίως. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο όρος αποκλείει άδικα νεοσύστατες επιχειρήσεις που διαθέτουν σχετική εμπειρία μέσω πρόσφατων συμβάσεων αλλά όχι τριετή λειτουργία, παραβιάζοντας την αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού. Περιλαμβάνει αποδεικτικά στοιχεία για πέντε μεγάλης κλίμακας συμβάσεις που εκτέλεσε η συνεργαζόμενη μονάδα επεξεργασίας το 2019-2020.
ΝΣΚ/441/2006
Δυνατότητα ακύρωσης και επαναπροσδιορισμού της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού επιλογής αναδόχου του έργου παραγωγής, εκτύπωσης κ.λπ. εκπαιδευτικού υποστηρικτικού υλικού και κατακύρωσης του διαγωνισμού στον μοναδικό υποψήφιο προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμος ο όρος της διακηρύξεως προμήθειας ο οποίος διαχωρίζει τον τομέα προεκτυπώσεως από τον τομέα εκτυπώσεως. Είναι δυνατή η κατακύρωση ανοικτού διαγωνισμού στον μοναδικό υποψήφιο προμηθευτή εφόσον τηρηθούν οι αρχές της διαφάνειας και ελευθέρου ανταγωνισμού και η αναθέτουσα αρχή κρίνει ικανό τον μοναδικό υποψήφιο να μετάσχει στον διαγωνισμό.
ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/64/2010
Προμήθεια υγρών καυσίμων από Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Με την ως άνω Πράξη κρίθηκε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ.1 και 2 εδ.β'και 21 παρ.1 περ.α'του π.δ/τος 118/2007, τόσο στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια υλικών του Δημοσίου όσο και στην κατακυρωτική απόφαση πρέπει να προσδιορίζεται σαφώς η ποσότητα του υπό προμήθεια υλικού, ενώ παρέχεται στην αναθέτουσα αρχή η δυνατότητα να προβλέψει στην οικεία διακήρυξη δικαίωμα για κατακύρωση στον προμηθευτή που αναδεικνύεται μειοδότης ποσότητας μεγαλύτερης από εκείνη που προκηρύχθηκε μέχρι ποσοστού 15% (για διαγωνισμούς προϋπολογισθείσης αξίας από 100.001 ευρώ και άνω με Φ.Π.Α.). Το δικαίωμα όμως αυτό για αύξηση της προκηρυχθείσας ποσότητας μπορεί να ασκηθεί μόνο κατά το χρόνο κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού και όχι κατά το στάδιο εκτέλεσης της σύμβασης. Συνεπώς, όρος της διακήρυξης που προβλέπει δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής να αυξήσει την κατακυρωθείσα ποσότητα κατά το στάδιο εκτέλεσης της σύμβασης είναι μη νόμιμος.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/87/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ, Μετατάξεις: Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε υπάλληλο καθαριότητας Δήμου που μετατάχθηκε στην κατηγορία ΔΕ κλάδου Οδηγών Αυτοκινήτων, με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατείχε, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 75 ν. 3584/2007 και 35 παρ. 5 ν. 4024/2011, καθόσον, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 2 εδ. β΄ του π.δ. 50/2001, προκύπτει ότι ο ανωτέρω υπάλληλος διαθέτει το απαιτούμενο τυπικό προσόν της τριετούς εμπειρίας για την ως άνω μετάταξη (άρθρο 77 του ΚΚΔΚΥ, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007 και άρθρο 21 παρ. 2 εδ. β΄ του π.δ. 50/2001, ΦΕΚ Α΄ 39/2001).
ΝΣΚ/34/2003
Επανάκριση εργοληπτικών επιχειρήσεων. Υπολογισμός εμπειρίας από έργα στην αλλοδαπή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως εμπειρία των επιχειρήσεων που εμπίπτουν στις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 εδ.4 και 5 του Ν. 2940/2001 (η οποία χρησιμοποιείται ως προσόν για την επανάκρισή τους επί τη βάσει των διατάξεων του άρθρου 4 του Ν. 2940/2001) για τα έτη 1972 έως 1987 θα υπολογιστεί αυτή που προκύπτει εκ του κύκλου εργασιών εκάστου έτους με βάση την ισοτιμία δηναρίου/ δολαρίου / δραχμής την 31η Δεκεμβρίου του έτους αυτού. (Διευκρινίσεις επί της γνωμοδότησης 5/2003 Τμ.Α’ ΝΣΚ) (ομοφ.).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/20/2019
Καταβολή αποδοχών: Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙΙ, ο Δήμος Κεντρικών ..... νομίμως προέβη στην πρόσληψη του φερόμενου ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, προς αναπλήρωση του μοναδικού στον κλάδο ΠΕ3 Πολιτικών Μηχανικών, τακτικού υπαλλήλου του, στον οποίο είχε χορηγηθεί άδεια ανατροφής τέκνου άνευ αποδοχών και για το χρονικό διάστημα της άδειας αυτής. Εξάλλου, εκ του γεγονότος ότι ο Δήμος προέβη οικειοθελώς σε δημόσια πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων για την πλήρωση της θέσης αυτής, αναφέροντας σ' αυτή τις συγκεκριμένες θεματικές ενότητες στις οποίες θα απασχοληθεί ο προσλαμβανόμενος και θέτοντας ως προϋπόθεση πρόσληψης, μεταξύ άλλων, την ύπαρξη τουλάχιστον τριετούς εμπειρίας στις ενότητες αυτές, δεν συνάγεται ότι όφειλε να προβεί και σε συγκριτική αξιολόγηση των υποψηφίων. Και τούτο διότι ο νόμος δεν επιβάλλει, όπως προεκτέθηκε, την πρόσληψη του προσωπικού κατόπιν τήρησης συγκεκριμένης διαδικασίας με κριτήρια επιλογής και κατάταξη σε αξιολογικούς πίνακες, όπως στις αντίστοιχες περιπτώσεις πρόσληψης προσωπικού σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 22 του ν. 2190/1994, ούτε όμως και η παραπάνω πρόσκληση είχε την έννοια αυτή, καθώς η τριετής εμπειρία στις θεματικές ενότητες, στις οποίες θα απασχολείτο ο υπάλληλος, τέθηκε σ' αυτήν ως ελάχιστο τυπικό προσόν για την πρόσληψη και όχι ως αξιολογούμενο προσόν, βάσει του οποίου θα έπρεπε να καταταχθούν οι υποψήφιοι και να επιλεγεί αυτός που διέθετε τη μεγαλύτερη εμπειρία. Δοθέντος δε ότι δεν αμφισβητείται ότι ο προσληφθείς υπάλληλος διέθετε το απαιτούμενο τυπικό προσόν της ελάχιστης τριετούς εμπειρίας, η επιλογή του έναντι των συνυποψήφιων του δεν έχρηζε ειδικότερης αιτιολογίας. Κατά την ειδικότερη δε γνώμη του Προέδρου του Κλιμακίου, κατά τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών, το Ελεγκτικό Συνέδριο περιορίζεται στον έλεγχο της εξωτερικής νομιμότητας της διοικητική πράξεως από την οποία απέρρευσε η επίμαχη δαπάνη (έκδοση από το αρμόδιο όργανο και τήρηση της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας για την έκδοσή της), καθώς και στον έλεγχο της ακρίβειας και του ορθού νομικού χαρακτηρισμού των πραγματικών γεγονότων και περιστατικών, στα οποία στηρίχθηκε το διοικητικό όργανο για να εκδώσει την απόφασή του. Παρέπεται εκ των ανωτέρω ότι η εξουσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν εξικνείται μέχρι τον έλεγχο των ουσιαστικών εκτιμήσεων – αξιολογήσεων της διοικήσεως, προβαίνοντας το ίδιο σε υποκατάσταση της δικής του ουσιαστικής εκτιμήσεως των πραγμάτων σε αυτήν που σχημάτισε το διοικητικό όργανο, ούτε βεβαίως ελέγχεται εάν τα συντρέχοντα πραγματικά περιστατικά δικαιολογούν την εξενεχθείσα κρίση και επιλογή. Κατά τη γνώμη όμως της Παρέδρου Ελβίρας Βλαντού, στην προκειμένη περίπτωση ο Δήμος Κεντρικών ..... αν και είχε, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 206 παρ. 2 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων, την δυνατότητα να προβεί απευθείας στην πρόσληψη, αποφάσισε οικειοθελώς να ζητήσει, με την 4278/21.8.2018 δημόσια πρόσκληση, την υποβολή υποψηφιοτήτων για την προσωρινή πλήρωση της θέσης αυτής, επί τη βάσει συγκεκριμένου αντικειμένου της θέσης αυτής και από πρόσωπο που αποδεικνύει τριετή εμπειρία σε αυτό. Με τον τρόπο αυτό η Διοίκηση αυτοδεσμεύθηκε, κατά την άσκηση της διακριτικής της ευχέρειας, ότι θα προβεί στην πρόσληψη του προσωπικού αυτού, κατόπιν αξιολόγησης μεταξύ των υποψηφίων για την επιλογή του επικρατέστερου. Ενόψει του ότι από τον φάκελο της υπόθεσης ελλείπει οποιαδήποτε αιτιολογία ως προς την επιλογή του Γ. Φώτη για την θέση αυτή, ο οποίος, όπως προκύπτει, είχε λιγότερη εμπειρία (71 μηνών), έναντι άλλων συνυποψηφίων του (όπως του Θωμά Παπαλάσκαρη και του Βασιλείου Θάνου, οι οποίοι είχαν εμπειρία 107 και 91 μηνών αντίστοιχα), η πρόσληψή του δεν ήταν νόμιμη, όπως ορθώς υποστήριξε η Επίτροπος (πρβλ. ΚΠΕΔ Ι Τμ. 320/2017, 205/2015, IV Tμ. 180/2015, VIΙ Τμ. 23/2006 κ.α. πρβλ. ΣτΕ 3346/2005, 2121/1999). Η γνώμη αυτή όμως δεν εκράτησε.
ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/34/2010
Προμήθεια υγρών καυσίμων προς κάλυψη αναγκών Δήμου. Νόμιμη η διαδικασία διενέρ- γειας διαγωνισμού. Ο όρος στο σχέδιο σύμβασης περί δυνατότητας παράτασης της σύμβασης «για όσο χρονικό διάστημα κρίνει σκόπιμο ο Δήμος ή και μέχρι την ανακήρυξη νέου μειοδότη με τις ίδιες προϋποθέσεις και τιμές που προβλέπονται και πάντως όχι πέραν του εξαμήνου» είναι νόμιμος, στο μέτρο που δεν θα υπάρξει κατά το χρόνο αυτό υπέρβαση των ανά είδος ποσοτήτων που καθορίζονται στη διακήρυξη και κατακυρώθηκαν στην προμηθεύτρια εταιρεία.