ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/20/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή αποδοχών: Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙΙ, ο Δήμος Κεντρικών ..... νομίμως προέβη στην πρόσληψη του φερόμενου ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, προς αναπλήρωση του μοναδικού στον κλάδο ΠΕ3 Πολιτικών Μηχανικών, τακτικού υπαλλήλου του, στον οποίο είχε χορηγηθεί άδεια ανατροφής τέκνου άνευ αποδοχών και για το χρονικό διάστημα της άδειας αυτής. Εξάλλου, εκ του γεγονότος ότι ο Δήμος προέβη οικειοθελώς σε δημόσια πρόσκληση για την υποβολή υποψηφιοτήτων για την πλήρωση της θέσης αυτής, αναφέροντας σ' αυτή τις συγκεκριμένες θεματικές ενότητες στις οποίες θα απασχοληθεί ο προσλαμβανόμενος και θέτοντας ως προϋπόθεση πρόσληψης, μεταξύ άλλων, την ύπαρξη τουλάχιστον τριετούς εμπειρίας στις ενότητες αυτές, δεν συνάγεται ότι όφειλε να προβεί και σε συγκριτική αξιολόγηση των υποψηφίων. Και τούτο διότι ο νόμος δεν επιβάλλει, όπως προεκτέθηκε, την πρόσληψη του προσωπικού κατόπιν τήρησης συγκεκριμένης διαδικασίας με κριτήρια επιλογής και κατάταξη σε αξιολογικούς πίνακες, όπως στις αντίστοιχες περιπτώσεις πρόσληψης προσωπικού σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 22 του ν. 2190/1994, ούτε όμως και η παραπάνω πρόσκληση είχε την έννοια αυτή, καθώς η τριετής εμπειρία στις θεματικές ενότητες, στις οποίες θα απασχολείτο ο υπάλληλος, τέθηκε σ' αυτήν ως ελάχιστο τυπικό προσόν για την πρόσληψη και όχι ως αξιολογούμενο προσόν, βάσει του οποίου θα έπρεπε να καταταχθούν οι υποψήφιοι και να επιλεγεί αυτός που διέθετε τη μεγαλύτερη εμπειρία. Δοθέντος δε ότι δεν αμφισβητείται ότι ο προσληφθείς υπάλληλος διέθετε το απαιτούμενο τυπικό προσόν της ελάχιστης τριετούς εμπειρίας, η επιλογή του έναντι των συνυποψήφιων του δεν έχρηζε ειδικότερης αιτιολογίας. Κατά την ειδικότερη δε γνώμη του Προέδρου του Κλιμακίου, κατά τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών, το Ελεγκτικό Συνέδριο περιορίζεται στον έλεγχο της εξωτερικής νομιμότητας της διοικητική πράξεως από την οποία απέρρευσε η επίμαχη δαπάνη (έκδοση από το αρμόδιο όργανο και τήρηση της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας για την έκδοσή της), καθώς και στον έλεγχο της ακρίβειας και του ορθού νομικού χαρακτηρισμού των πραγματικών γεγονότων και περιστατικών, στα οποία στηρίχθηκε το διοικητικό όργανο για να εκδώσει την απόφασή του. Παρέπεται εκ των ανωτέρω ότι η εξουσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν εξικνείται μέχρι τον έλεγχο των ουσιαστικών εκτιμήσεων – αξιολογήσεων της διοικήσεως, προβαίνοντας το ίδιο σε υποκατάσταση της δικής του ουσιαστικής εκτιμήσεως των πραγμάτων σε αυτήν που σχημάτισε το διοικητικό όργανο, ούτε βεβαίως ελέγχεται εάν τα συντρέχοντα πραγματικά περιστατικά δικαιολογούν την εξενεχθείσα κρίση και επιλογή. Κατά τη γνώμη όμως της Παρέδρου Ελβίρας Βλαντού, στην προκειμένη περίπτωση ο Δήμος Κεντρικών ..... αν και είχε, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 206 παρ. 2 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων, την δυνατότητα να προβεί απευθείας στην πρόσληψη, αποφάσισε οικειοθελώς να ζητήσει, με την 4278/21.8.2018 δημόσια πρόσκληση, την υποβολή υποψηφιοτήτων για την προσωρινή πλήρωση της θέσης αυτής, επί τη βάσει συγκεκριμένου αντικειμένου της θέσης αυτής και από πρόσωπο που αποδεικνύει τριετή εμπειρία σε αυτό. Με τον τρόπο αυτό η Διοίκηση αυτοδεσμεύθηκε, κατά την άσκηση της διακριτικής της ευχέρειας, ότι θα προβεί στην πρόσληψη του προσωπικού αυτού, κατόπιν αξιολόγησης μεταξύ των υποψηφίων για την επιλογή του επικρατέστερου. Ενόψει του ότι από τον φάκελο της υπόθεσης ελλείπει οποιαδήποτε αιτιολογία ως προς την επιλογή του Γ. Φώτη για την θέση αυτή, ο οποίος, όπως προκύπτει, είχε λιγότερη εμπειρία (71 μηνών), έναντι άλλων συνυποψηφίων του (όπως του Θωμά Παπαλάσκαρη και του Βασιλείου Θάνου, οι οποίοι είχαν εμπειρία 107 και 91 μηνών αντίστοιχα), η πρόσληψή του δεν ήταν νόμιμη, όπως ορθώς υποστήριξε η Επίτροπος (πρβλ. ΚΠΕΔ Ι Τμ. 320/2017, 205/2015, IV Tμ. 180/2015, VIΙ Τμ. 23/2006 κ.α. πρβλ. ΣτΕ 3346/2005, 2121/1999). Η γνώμη αυτή όμως δεν εκράτησε.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
6000/2/7944-π'/2025
«Προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη επτακοσίων (700) Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου στην Ελληνική Αστυνομία σε Περιφερειακές Ενότητες και Νησιά».ΑΔΑ: ΨΦ9Χ46ΜΤΛΒ-7Κ1
ΕλΣυν.Κλ.1/211/2016
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η μετακίνηση των φερόμενων στα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα ως δικαιούχων αιρετών γυναικών στην .. προκειμένου να παρακολουθήσουν το προαναφερόμενο συνέδριο ήταν νόμιμη. Και τούτο, διότι ναι μεν δεν συνάγεται ότι η μετακίνηση της ως άνω Αντιδημάρχου και των δύο (2) Δημοτικών Συμβούλων έγινε για εκτέλεση υπό στενή έννοια υπηρεσίας, στην προκειμένη, όμως, περίπτωση, δεδομένου ότι οι προπεριγραφόμενες θεματικές ενότητες του συνεδρίου άπτονταν αρμοδιοτήτων του Δήμου, όπως αυτές προσδιορίζονται στο άρθρο 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006), η συμμετοχή τους αυτή στο συγκεκριμένο συνέδριο αποσκοπούσε στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου.
ΕΣ/Τ4/78/1996
Ελάχιστα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει η διακήρυξη. Όρος περί προηγούμενης εμπειρίας 5 ετών και άνω ως τυπικό προσόν συμμετοχής σε διαγωνισμό δεν είναι νόμιμος. Η εμπειρία αποτελεί στοιχείο αξιολόγησης και βαθμολογίας της τεχνικής ικανότητας του προμηθευτή:
ΑΕΠΠ/619/2019
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης, συγκεκριμένα κατά του όρου 2.2.6, σημείο 2, ο οποίος αφορά την τεχνική ικανότητα και την απαιτούμενη προηγούμενη εμπειρία από την εκτέλεση αντίστοιχων έργων. Ζητεί επαναληπτική διάθεση του διαγωνισμού με νέα διακήρυξη, χωρίς τον παράνομο και καταχρηστικό όρο. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης (ΣΤΥ) της ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ, με ειδικότερες ενότητες όπως υποστήριξη σε δράσεις προγραμματισμού, αξιολόγηση πράξεων, διαχείριση πράξεων, εποπτεία φορέων και διαχείριση τεχνικής βοήθειας.
ΝΣΚ/33/2004
Ειδικότερα τυπικά προσόντα υποψηφίου για την επιλογή και διορισμό στη θέση Συμβούλου Δημοτικής Εκπαιδεύσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την επιλογή και διορισμό στη θέση Συμβούλου Δημοτικής Εκπαιδεύσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο κατ’ άρθρο 25 Ν 1566/85 παρ.4, περ.β’ περ.1, εδ.γγ’ τίτλος αλλοδαπού ομοταγούς με ελληνικό ΑΕΙ πανεπιστημίου, πρέπει να είναι όχι μόνο ισότιμος αλλά και αντίστοιχος των χορηγουμένων από τα ελληνικά ΑΕΙ. Πτυχίο αλλοδαπής Παιδαγωγικής Ακαδημίας δεν θεωρείται κατά τις διατάξεις αυτές τυπικό προσόν παρέχον δικαίωμα επιλογής και διορισμού στην ανωτέρω θέση.
ΕΣ/Τ1/201/2007
Μετάταξη απο ΥΕ κατηγορία σε ανώτερη κατηγορία ΔΕ τεχνικού κλάδου.Παρέχεται απο τις ισχύουσες διατάξεις η δυνατότητα μετάταξής με απολυτήριο τίτλο αναγνωρισμένης κατώτερης τεχνικής σχολής αντίστοιχης ειδικότητας ή με τριετή τουλάχιστον αντίστοιχη εμπειρία και απολυτήριο τίτλο υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, κατά την οποία ως προσόν για τη μετάταξη του υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά και μόνο η εμπειρία του, απαιτείται να αποδεικνύεται, με τα από το νόμο προβλεπόμενα δημόσια έγγραφα,
Π.Δ. 399/1987
Προέλευση, προσόντα, επιλογή και πρόσληψη υγειονομικών αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας.
Π.Δ. 236/1988
Προέλευση, προσόντα, επιλογή και πρόσληψη αστυνομικού προσωπικού ειδικών καθηκόντων της Ελληνικής Αστυνομίας.
ΝΣΚ/157/2002
Χρονικός υπολογισμός εκπαιδευτικής εμπειρίας σε ΣΜΕΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απαιτούμενη από το άρθρο 4 παρ.1 του Ν 2817/2000 πενταετής εκπαιδευτική εμπειρία σε ΣΜΕΑ ως τυπικό προσόν για την τοποθέτηση στα σχολεία αυτά με μετάθεση, υπολογίζεται σε διδακτικά έτη και όχι σχολικά.
ΝΣΚ/164/2005
Προσόντα και δικαιολογητικά για την πρόσληψη αστυνομικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την πρόσληψη οικονομικού αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. με ειδικότητα στην Διοίκηση Επιχειρήσεων πρέπει να γίνονται δεκτοί, ως προσόντα διορισμού, αποκλειστικά και μόνο τίτλοι σπουδών Οικονομικού Πανεπιστημίου ή Τμήματος Πανεπιστημίου με το γνωστικό αντικείμενο της Διοίκησης Επιχειρήσεων (της ημεδαπής ή ισότιμοι και αντίστοιχοι της αλλοδαπής) και να απορριφθούν οι μη ομώνυμοι τίτλοι σπουδών των υποψηφίων, ανεξαρτήτως της υποβολής ή μη σχετικής βεβαίωσης του αρμοδίου οργάνου του Α.Ε.Ι. στο οποίο ανήκει το Τμήμα που χορήγησε αυτούς, περί της πλήρους επάρκειας στο γνωστικό αντικείμενο του πτυχίου που ζητείται με την προκήρυξη. Περαιτέρω, για την πρόσληψη πτυχιούχου βιοχημικού πρέπει να συμμετέχουν ως υποψήφιοι, πτυχιούχοι βιοχημικοί (ήτοι κάτοχοι ομώνυμου της ειδικότητας αυτής πτυχίου) και όχι πτυχιούχοι χημικοί, ασχέτως αν κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο με επιστημονική εξειδίκευση στη βιοχημεία, καθόσον ο ζητούμενος με την προκήρυξη βασικός τίτλος σπουδών είναι το πτυχίο βιοχημείας, η δε μεταπτυχιακή εξειδίκευση είναι περαιτέρω αιτούμενο προσόν.