Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.4/131/2004

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΔΕΣΜΑΤΩΝ:Με τα παραπάνω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εν λόγω δαπάνες, οι οποίες δεν υπερβαίνουν  το προσήκον μέτρο, βρίσκουν νόμιμο έρεισμα στην προπαρατεθείσα διάταξη του  άρθρου 218 παρ. 4 α΄ του ΔΚΚ, καθόσον αφενός μεν εγκρίθηκαν με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου, δηλαδή του δημοτικού συμβουλίου, σε βάρος  της ως άνω εγγεγραμμένης στον οικείο προϋπολογισμό πίστωσης,  αφετέρου δε σχετίζονται με τον εορτασμό, εντός της εδαφικής περιφέρειας του παραπάνω Δήμου, της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου και συνίστανται η μεν πρώτη στην προσφορά μικρών εδεσμάτων και αναψυκτικών κατά την ανταλλαγή ευχών τη συγκεκριμένη ημέρα, συμβάλλοντας έτσι στην εορταστική ατμόσφαιρα και στην επίδειξη πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου, η δε δεύτερη στην αποτύπωση των  σχετικών εορταστικών εκδηλώσεων. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής είναι νόμιμες και επομένως αυτά πρέπει να θεωρηθούν.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)278/2014

Παράθεση γευμάτων: Νόμιμη η δαπάνη που αφορά την προμήθεια εδεσμάτων που πρόσφερε ο Δήμος στο πλαίσιο διαφόρων πολιτιστικών εκδηλώσεων, καθόσον συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, συνδεόμενη με την καλλιέργεια των κοινωνικών σχέσεων στην τοπική κοινωνία, υπαγορεύεται δε ευλόγως βάσει των κανόνων  της κοινωνικής ευπρέπειας και της σύγχρονης φιλοξενίας και εξυπηρετεί την επιτυχή διοργάνωση των ανωτέρω εκδηλώσεων, συμβάλλοντας έτσι στην προαγωγή των ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών.


ΕΣ/ΤΜ.7/68/2011

Προμήθεια εδεσμάτων.(..) καταβολή δαπάνης προμήθειας εδεσμάτων για τη δεξίωση της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν μπορεί δε να θεωρηθεί ότι καλύπτει λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, αφού δεν εξυπηρετεί άμεσα ή έμμεσα τους σκοπούς αυτού, με την έννοια ότι δεν αποτέλεσε αναγκαίο μέσο για τη διοργάνωση της προαναφερόμενης εθνικής εορτής (της 25ης Μαρτίου), ούτε συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της. Περαιτέρω, η επίμαχη δαπάνη δεν συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην προαγωγή των κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων ή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών του Δήμου ούτε συνέβαλε στη δημιουργία ανάλογου προς την εθνική εορτή κλίματος για τον τοπικό εορτασμό αυτής. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ7(ΚΠΕ)291/2014

ΠΡΟΜΗΘΙΕΣ:  Νόμιμη πληρωμή της φερόμενης ως δικαιούχου εταιρείας με την επωνυμία «……………………..», για την προμήθεια διαφόρων γλυκισμάτων (βασιλόπιττες, κουραμπιέδες και μελομακάρονα) που πρόσφερε       ο Δήμος στους δημότες του, στο πλαίσιο των διαφόρων εκδηλώσεων που διοργάνωσε για τον εορτασμό των Χριστουγέννων 2013 και του νέους έτους 2014. Ως αιτιολογία της άρνησής της η Επίτροπος προέβαλε ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, γιατί δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν συντελεί στην εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών του Δήμου, ούτε συμβάλλει, άμεσα ή έμμεσα, στην εκπλήρωση των σκοπών του. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η επίμαχη δαπάνη που αφορά στην προμήθεια βασιλόπιτας, κουραμπιέδων και μελομακάρονων   για την διάθεσή τους στους δημότες του …………………, στο πλαίσιο των διαφόρων εορταστικών εκδηλώσεων του Δήμου, κατά τη διάρκεια του εορταστικού εικοσαημέρου των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους, είναι νόμιμη. Τούτο διότι η εντελλόμενη συνιστά δαπάνη παρεπόμενη, συνάδουσα     με  τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, που συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου των ως άνω εορταστικών εκδηλώσεων, ενώ δεν υπερβαίνει και το επιβαλλόμενο από την  υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, προσήκον μέτρο, ενόψει και του πλήθους των δημοτών του καλλικρατικού Δήμου ……………………………, της πολυήμερης διάρκειας των εκδηλώσεων και της χαμηλής συμβατικής τιμής μονάδος προμήθειας των προαναφερομένων ειδών.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/277/2017

Προμήθεια πυροτεχνημάτων για τον εορτασμό της Πρωτοχρονιάς.(..) Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένης υπόψη και της ποσότητας των πυροτεχνημάτων, η επίμαχη δαπάνη δεν υπερβαίνει σημαντικά το ποσό που δικαιολογείται για τη διεξαγωγή αντιστοίχου επιπέδου εκδηλώσεων σε πρωτεύουσες ευρωπαϊκών χωρών. Οι εκδηλώσεις αυτές συνδέονται άρρηκτα   με την τουριστική προβολή της πόλης, συμμετέχει δε σ’ αυτές μεγάλος αριθμός επισκεπτών και παρακολουθούνται ταυτόχρονα και από πλήθος τηλεθεατών.    Η σύγκριση εξάλλου με την αντίστοιχη εορταστική εκδήλωση του ... κατά την Πρωτοχρονιά του προηγούμενου έτους δεν αποκλείει την τήρηση του προσήκοντος μέτρου, καθόσον δεν αποδεικνύεται ότι το περιεχόμενο των δύο εκδηλώσεων ήταν παρόμοιου περιεχομένου και διάρκειας. V. Μετά από αυτά το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί. 


ΕλΣυν.Τμ.7/392/2006

ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 1175/2006 χρηματικό ένταλμα δαπάνη για την προμήθεια εδεσμάτων βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παρ. 4 εδ. β΄ του άρθρου 218 του π.δ.410/1995 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 3202/2003), καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε εκδήλωση, που διενεργείται από αθλητικό φορέα του Δήμου στην εδαφική του περιφέρεια – αφιερωμένη στον εορτασμό των 80 χρόνων από την ίδρυση του … Συλλόγου, συμβάλλει δε στην προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών του και κυρίως στην προαγωγή του αθλητικού ιδεώδους, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο.


οικ.6164/2018

Περιορισμός των εκπομπών ορισμένων ρύπων στην ατμόσφαιρα από μεσαίου μεγέθους μονάδες καύσης - μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2193 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕL 313/1/28.11.2015). 

25297/1645/2022Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή της ΚΥΑ οικ 6164/2018 (Β’ 1107) «Περιορισμός των εκπομπών ορισμένων ρύπων στην ατμόσφαιρα από μεσαίου μεγέθους μονάδες καύσης – μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2193 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕL 313/1/28.11.2015)» ΑΔΑ:Ψ6Ν64653Π8-ΜΡΜ


Ελ.Συν/Τμ.7/40/2006

Προμήθεια κρασιών ως εορταστικών δώρων Χριστουγέννων για τους υπάλληλους του Δήμου,προμήθεια ποτών για τη δεξίωση της Πρωτοχρονιάς,προμήθεια αναψυκτικών και ποτών για διάφορες εκδηλώσεις του Δήμου προμήθεια ροδιών για την Πρωτοχρονιά και την προμήθεια αναμνηστικών (γουριών) για τη γιορτή της Πρωτοχρονιάς :(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, κατά τη γνώμη που επικράτησε στο Τμήμα, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες, σύμφωνα με το άρ. 218 παρ. 4 περ. α΄ του π.δ. 410/95, όπως αντικαταστάθηκε από το άρ. 25 παρ. 2 του ν. 3202/03, περαιτέρω δε, δεν υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο, ενόψει του μεγέθους και του πληθυσμού του Δήμου και της σπουδαιότητας της εορτής της Πρωτοχρονιάς. Συνεπώς, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα θα έπρεπε να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος εντός του οποίου αυτά είχαν εκδοθεί. Κατά τη γνώμη όμως της Συμβούλου …., οι εντελλόμενες με τα 1194, 1197 και 1205/2005 χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες, ούτε συμβάλλουν στην εκπλήρωση των σκοπών του ως άνω Δήμου, καθόσον δεν αφορούν τη διοργάνωση και πραγματοποίηση των αναγκαίων εκδηλώσεων για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αλλά αφορούν την προμήθεια κρασιών, ροδιών και γουριών αντίστοιχα, που θα προσφέρονταν ως δώρα στους υπάλληλους του Δήμου, ενώ η εντελλόμενη με το 1207/2005 χρηματικό ένταλμα δαπάνη που αφορά την  προμήθεια αναψυκτικών και ποτών για διάφορες εκδηλώσεις του Δήμου δεν είναι νόμιμη, αφού δεν εξειδικεύεται σε τι συνίστανται οι εν λόγω εκδηλώσεις, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η διαπίστωση ως υπαγωγής τους σε κάποια από τις αναφερόμενες στο άρθρο 218 παρ. 4 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα περιπτώσεις.


ΕλΣυν/ΚΛ.7/224/2015

Προμήθεια εδεσμάτων σε χριστουγεννιάτικη εκδήλωση.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας Πράξεως, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι η επίμαχη προμήθεια εδεσμάτων για τη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του   ....., η οποία ανατέθηκε απευθείας ..., δεν είναι όμοια  ούτε ομοειδής, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις αντιλήψεις των συναλλαγών, με τις λοιπές ως άνω συμβάσεις, που πληρώθηκαν με τα ανωτέρω θεωρηθέντα χρηματικά εντάλματα πληρωμής. Και τούτο διότι, όπως αναλύθηκε ανωτέρω (σκέψη ΙΙ Β), δεν προκύπτει από κανένα στοιχείο του φακέλου ο ενιαίος χαρακτήρας των επικαλούμενων από την Επίτροπο προμηθειών, καθόσον, πέραν της γενικής αναφοράς του θέματος εκάστου χρηματικού εντάλματος, δεν προσκομίζεται οποιοδήποτε έγγραφο ή άλλο στοιχείο από την οποία να προκύπτει η ομοιότητα ή το ομοειδές των ανωτέρω συμβάσεων.Εξάλλου, από την περιγραφή του θέματος των ανωτέρω επικαλούμενων  χρηματικών ενταλμάτων προκύπτει ότι η μεν θεωρηθείσα δαπάνη για την αποκριάτικη εκδήλωση του , δεν βρίσκονταν σε χρονική αλληλουχία, ούτε καν σε χρονική εγγύτητα και σχέση με την επίμαχη δαπάνη για χριστουγεννιάτικη εκδήλωση (Δεκέμβριος 2014), ώστε να καθίστατο θεωρητικά δυνατή η ενιαία διάθεση αυτών, η δε καταρχήν χρονικά συναφής χριστουγεννιάτικη εκδήλωση   ....., αφορούσε σε παιδική γιορτή των βρεφών και νηπίων, που φοιτούν στους παιδικούς σταθμούς του Κέντρου, με συνέπεια την απουσία λειτουργικής αλληλεξάρτησης των δύο εκδηλώσεων, οι οποίες διέφεραν τόσο ως προς το αναγκαίο περιβάλλον και τον τρόπο διοργάνωσης, όσο και ως προς τα  άτομα στα οποία απευθύνονταν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/32/2005

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι οι εν λόγω δαπάνες βρίσκουν νόμιμο έρεισμα στην προπαρατεθείσα διάταξη του άρθρου 218 παρ.4 εδ. β΄του Δ.Κ.Κ., καθόσον αφενός εγκρίθηκαν με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου, δηλαδή του δημοτικού συμβουλίου, σε βάρος της ως άνω εγγεγραμμένης στον οικείο προϋπολογισμό πίστωσης και αφετέρου σχετίζονται με την διοργάνωση της εκδήλωσης καθόσον συμβάλλουν στην εορταστική ατμόσφαιρα και στην επίδειξη πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου, χωρίς να υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο. Περαιτέρω δε, η διοργάνωση της επετειακής αυτής εκδήλωσης συνδέεται με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου ....... καθώς αποτελεί αφορμή για την ανάδειξη του ιστορικού και θρησκευτικού μνημείου του ιστορικού πρωτοβυζαντινού Ναού του ..., που βρίσκεται στην εδαφική περιφέρεια του Δήμου και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία του Νομού…, διότι είναι προγενέστερο των Ναών του Μυστρά και επιπλέον αποτελούσε την έδρα της Βυζαντινής Επισκοπής Έλους (βλ. υπ’αρ.5915/31.8.2005 έγγραφο του Δήμαρχου .......). Κατά τη γνώμη όμως του έχοντος αποφασιστική ψήφο Συμβούλου Γεωργίου Κωνσταντά η συγκεκριμένη εκδήλωση δεν είναι τοπική ή θρησκευτική γιορτή του Δήμου ......., κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 218 του Δ.Κ.Κ. και δεν συνδέεται με την εδαφική του περιφέρεια  και, συνεπώς, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες ούτε μπορούν να θεωρηθούν ότι εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες του Δήμου ή συντελούν οπωσδήποτε στην εκπλήρωση των σκοπών αυτού. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες και, επομένως, αυτά πρέπει να θεωρηθούν


2472/2023

Προϋποθέσεις, διαδικασίες, όροι, όργανα και κάθε άλλο συναφές ζήτημα σχετικά με τη διαχείριση, τον έλεγχο και την υλοποίηση της Δράσης 2.2.1, «ΣΧΕΔΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ», της Ενωσιακής Προτεραιότητας 2, «Προώθηση δραστηριοτήτων βιώσιμης υδατοκαλλιέργειας και της μεταποίησης και εμπορίας προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, συμβάλλοντας έτσι στην επισιτιστική ασφάλεια στην Ένωση» και του Ειδικού Στόχου 2.2 «Προώθηση της εμπορίας, της ποιότητας και της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, καθώς και της μεταποίησης των εν λόγω προϊόντων», του Προγράμματος «Αλιεία, Υδατοκαλλιέργεια και Θάλασσα (ΠΑΛΥΘ) 2021-2027.