×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.7/2634/2014

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Με την κρινόμενη αγωγή, το ενάγον Ελληνικό Δημόσιο ζητεί να υποχρεωθεί ο εναγόμενος Δήμος να του καταβάλει, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 105 και 106 του Εισ.Ν.Α.Κ., νομιμοτόκως από τις 17.5.2006, άλλως από την επίδοση της υπό κρίση αγωγής και μέχρι την ολοσχερή εξόφληση, το ποσό των 279.428,20 ευρώ, για την  αποκατάσταση της ζημίας την οποία υπέστη από παράνομες πράξεις  και παραλείψεις των οργάνων του εναγόμενου Δήμου κατά την  διαχείριση από αυτά ισόποσης χρηματοδότησης, η οποία του καταβλήθηκε στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης Ε.Π.Τ.Α. για την υλοποίηση της επισκευής υφιστάμενου κτιρίου και την κατασκευή νέου σε ακίνητο του Δήμου που επρόκειτο να παραχωρηθεί κατά χρήση στην ΕΛ.ΑΣ., προκειμένου να στεγαστεί το ιδρυθέν την 1.1.2002 Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης και Δίωξης Λαθρομεταναστών … Ν. Χαλκιδικής.(....)Αβασίμως, τέλος, προβάλλεται ότι έχει παραγραφεί η σχετική αξίωση του Δημοσίου, διότι, καθ’ όλο το χρονικό διάστημα από το 2001 έως το 2006, ο Δήμος διαβεβαίωνε την ΕΛ.ΑΣ. ότι βρίσκονταν σε εξέλιξη οι εργασίες επισκευής – συντήρησης, οι οποίες επρόκειτο να ολοκληρωθούν με το ποσό τη χρηματοδότησης, η δε αδυναμία εκπλήρωσης του δημόσιου σκοπού γνωστοποιήθηκε στην ΕΛ.ΑΣ. με το 6659/24.12.2007 έγγραφο του Δήμου και με την 103/23.7.2008 απόφαση του ΔΣ, με τα οποία ο Δήμος αποδέχθηκε ότι αδυνατεί να καλύψει τη δαπάνη κατασκευής – επισκευής, διότι είχαν ήδη αναλωθεί τα σχετικά ποσά για άλλο σκοπό. Συνεπώς, η απαίτηση  του Δημοσίου κατέστη απαιτητή και δικαστικώς επιδιώξιμη κατά το οικονομικό έτος 2007, από το τέλος του οποίου και άρχεται η πενταετής παραγραφή, η δε αγωγή ασκήθηκε το έτος 2008, πριν την παρέλευση του χρόνου παραγραφής. Δέχεται την αγωγή.

ΑΝΑΙΡΕΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/201/2021


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/223/2017

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. (..) αμοιβή  εταιρείας  για την επισκευή δημοτικού οχήματος. Ως αιτιολογία της άρνησής της προέβαλε ότι δεν τηρήθηκαν ουσιώδεις όροι της σχετικής διακήρυξης και της οικείας σύμβασης αναφορικά αφενός με την αιτιολόγηση της αδυναμίας επισκευής του οχήματος με ίδια μέσα του Δήμου και αφετέρου με την ύπαρξη κοινής συμφωνίας για παράταση του ορίου των επτά ημερών ως προς τον χρόνο επισκευής. Με τα δεδομένα αυτά αιτιολογείται η αδυναμία εκτέλεσης των επίμαχων εργασιών με ίδια μέσα του Δήμου, όπως απαιτούν οι διατάξεις των άρθρων 25ου παρ. 3 εδ. α΄ της διακήρυξης και Β παρ. 2 εδ. γ΄ της από 10.3.2015 σύμβασης-πλαισίου μεταξύ του Δήμου και της εταιρείας, καθόσον ο Δήμος δε διέθετε στο συνεργείο του το απαιτούμενο εξειδικευμένο προσωπικό ούτε τα απαραίτητα ειδικά εργαλεία και ανταλλακτικά. Περαιτέρω, η διακήρυξη απαιτεί απλώς συμφωνία και όχι έγγραφη εκ των προτέρων συμφωνία για την παράταση του ορίου των επτά ημερών ως προς τον χρόνο επισκευής και ο Δήμος συνήνεσε, όπως ο ίδιος ομολογεί με το 4601/71539/1.8.2017 έγγραφό του, στην καθυστέρηση της επισκευής του οχήματος.  Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί


ΓΔΟΕΣ/1/2/302/2016

Τροποποίηση της υπ' αρ. ΕΜ/2/201/20.12.2014 απόφασης του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη «κατανομή προσωπικού στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού Υ.Δ.Τ. και Π.τ.Π. και έναρξη λειτουργίας της». Ρύθμιση θεμάτων εγκατάστασης του ΕΣΚΕΣΜΑ και συναφών υπηρεσιών του κλάδου Αλλοδαπών και προστασίας Συνόρων της ΕΛ.ΑΣ.


ΝΣΚ/133/2008

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών – νομιμοποίηση υπογραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιος για την υπογραφή σύμβασης παροχής υπηρεσιών τεχνογνωσίας, εμπειρίας και εξειδικευμένων συμβουλευτικών γνωμών κατά τη διαδικασία παραλαβής του συστήματος Ασφαλείας C4I είναι και ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. ή το υπ’ αυτού νομίμως εξουσιοδοτούμενο όργανο της ΕΛ.ΑΣ.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/217/2018

Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής οχημάτων:Με δεδομένα αυτά, επιτρεπτώς ο Δήμος προέβη σε ορθή επανάληψη της 500/25.1.2018 σύμβασης προκειμένου να περιληφθεί ένα υπό επισκευή όχημα που, μολονότι αναφερόταν στην τεχνική μελέτη, εκ παραδρομής δεν ανεγράφη στο αρχικό συμβατικό κείμενο. Περαιτέρω, μη νομίμως ο Δήμος εξέδωσε τις αποφάσεις ανάληψης των δαπανών (δημοσιονομική δέσμευση) μετά τις αποφάσεις απευθείας ανάθεσης των υπηρεσιών (νομική δέσμευση), παρέλειψε δε, να τις αναρτήσει στο ΚΗΜΔΗΣ. Λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι, η σχετική διαδικασία ανάληψης των δαπανών και ανάρτησης των σχετικών αποφάσεων στο ΚΗΜΔΗΣ είχε ήδη τηρηθεί κατά την προκήρυξη του ανοικτού διαγωνισμού λόγω όμως της κήρυξής του άγονου ο Δήμος ανέθεσε το ίδιο αντικείμενο απευθείας, τα όργανά του ενήργησαν από πλάνη και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων.


ΝΣΚ/210/2010

Κατάταξη ή μη υπαλλήλου σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 201/2007 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Κέρκυρας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Δημόσιο οφείλει σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 201/2007 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Κέρκυρας να κατατάξει την υπάλληλο σε προσωρινή προσωποπαγή οργανική θέση αορίστου χρόνου.


ΝΣΚ/390/2003

Δυνατότητα χειροτονίας αξιωματικού της Ελλ. Αστυνομίας ως κληρικού της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κατόπιν αδείας του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. Υποχρεωτικότητα περιβολής κληρικού κατά την άσκηση των αστυνομικών καθηκόντων του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν απαιτείται εκ μέρους του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. η παροχή αδείας για την χειροτονία αστυνομικού και την άσκηση καθηκόντων θρησκευτικού λειτουργού, καθόσον άδεια δίδεται μόνον για την άσκηση έργου ή επαγγέλματος «επ’ αμοιβή». (ομόφωνα) Υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ της ιδιότητος του αστυνομικού και αυτής του κληρικού σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες, το οποίο κρίνεται από τον οικείο Μητροπολίτη πριν τη χειροτονία. (πλειοψ.) Σε περίπτωση χειροτονίας αστυνομικού από τον οικείο Μητροπολίτη παρά την ύπαρξη του ασυμβιβάστου, υποχρεούται αυτός κατά την εκτέλεση των αστυνομικών καθηκόντων να φέρει την προβλεπόμενη από τον Νόμο στολή του αστυνομικού. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/48/2004

Ανάκληση διοικητικών πράξεων περί αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού κατά την υποβολή της σχετικής περί τούτου αιτήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή, κατά νόμο, η ακύρωση της αιτήσεως αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού και η ανάκληση από τη Διοίκηση των σχετικών περί αποστρατείας του διοικητικών πράξεων, εφόσον αυτός με αίτησή του, υποβληθείσα εντός ευλόγου χρόνου, επιδιώκει τούτο και δεν παραβλάπτεται ουσιωδώς το δημόσιο συμφέρον και η εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Με την έκδοση των σχετικών πράξεων ανακλήσεως θα καταστεί δυνατό ο αιτών να επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία και στην κατάσταση που βρισκόταν κατά το χρόνο αποχωρήσεως από αυτήν. Περαιτέρω, εφόσον στο πρόσωπο του αιτούντος δεν συντρέχει λόγος αυτεπάγγελτης αποστρατείας, η διαδικασία για την εκ νέου αποστρατεία του δύναται να κινηθεί μόνο κατόπιν σχετικής αιτήσεως αυτού.


ΣΤΕ 2885/2013

Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση,κατόπιν διενεργηθείσας στις 10.11.1997 δημοπρασίας, υπεγράφη σύμβαση μεταξύ των διαδίκων για την εκτέλεση του προαναφερθέντος έργου και εν συνεχεία, στις 8.10.2003, η 1η συμπληρωματική σύμβαση, δεδομένου ότι ο αναιρεσείων Δήμος ανέθεσε στην αναιρεσίβλητη την εκτέλεση πρόσθετων εργασιών έναντι πρόσθετης αμοιβής, πλέον Φ.Π.Α. Κ... Εξάλλου, στις 8.9.2005 εγκρίθηκε από τον Προϊστάμενο της προαναφερθείσας Υπηρεσίας ο τελικός λογαριασμός της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τέλος, στις 15.12.2004 η αναιρεσίβλητη υπέβαλε τον 1ο λογαριασμό – πιστοποίηση της συμπληρωματικής σύμβασης που εγκρίθηκε από τον ανωτέρω Προϊστάμενο στις 19.5.2006. Οι λογαριασμοί, όμως αυτοί δεν εξοφλήθηκαν, Τελικώς, το έργο περαιώθηκε εμπροθέσμως στις 31.12.2003 και οι μεν εργασίες της αρχικής συμβάσεως παρελήφθησαν οριστικά από τον αναιρεσείοντα Δήμο στις 19.9.2005, οι δε εργασίες της συμπληρωματικής στις 23.2.2006, χωρίς όμως να εξοφληθούν τα οφειλόμενα ποσά στην αναιρεσείουσα παρά το γεγονός ότι ο αναιρεσείων Δήμος παρέλαβε ανεπιφύλακτα το έργο. Κατόπιν τούτου η αναιρεσίβλητη άσκησε αγωγή με την οποία ζητούσε να υποχρεωθεί ο αναιρεσείων να της καταβάλει το συνολικό ποσό των 286.136,46 ευρώ, με το νόμιμο τόκο υπερημερίας από την επίδοση της αγωγής έως την εξόφληση. Το δικάσαν δικαστήριο δέχθηκε εν μέρει την αγωγή της αναιρεσίβλητης και υποχρέωσε τον αναιρεσείοντα Δήμο να καταβάλει σε αυτήν, νομιμοτόκως, το ποσό των 286.136,46 ευρώ, το οποίο αντιστοιχούσε στους ανωτέρω μη εξοφληθέντες λογαριασμούς. Ειδικότερα, το δικάσαν δικαστήριο απέρριψε ως αβάσιμο ισχυρισμό του αναιρεσείοντος Δήμου ότι η αναιρεσίβλητη δεν είχε προσκομίσει τιμολόγιο, ώστε να καταστεί δυνατή η έκδοση χρηματικού εντάλματος, με την αιτιολογία ότι, πέραν του ότι για τον πρώτο λογαριασμό που παρέμεινε ανεξόφλητος, είχε εκδοθεί από την αναιρεσίβλητη σχετικό τιμολόγιο, η προηγούμενη έκδοση τιμολογίου δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εξόφληση των εγκριθέντων λογαριασμών μετά την πάροδο μηνός από την έγκριση αυτών. Εξάλλου, όπως έγινε δεκτό, δεν προέκυψε, ούτε ο Δήμος προέβαλε σχετικό ισχυρισμό ότι η αναιρεσίβλητη αρνήθηκε να εκδώσει τιμολόγια ενόψει της καταβολής των εγκριθέντων λογαριασμών. Περαιτέρω, απερρίφθη ως αόριστος ο ισχυρισμός του αναιρεσείοντος Δήμου σχετικά με την παραγραφή των απαιτήσεων που αφορούσαν στον 6ο και 7ο λογαριασμό, για τον λόγο ότι δεν αναφερόταν ο χρόνος αυτής και το αφετήριο σημείο της.. Απορρίπτει την αίτηση


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/20/2019

Εργασίες συντήρησης και επισκευής μηχανημάτων και προμήθεια ανταλλακτικών μηχανημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά, οι επίμαχες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι   η προμήθεια των ανταλλακτικών και η εκτέλεση των εργασιών συντήρησης   και επισκευής των μηχανημάτων ανατέθηκαν απευθείας, παρά το ότι, λόγω της λειτουργικότητάς τους, εντάσσονται, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας  και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, σε παρεμφερείς κατηγορίες - γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι γι’ αμφότερες τις συμβάσεις ο Δήμος απευθύνθηκε στον ίδιο προμηθευτή/πάροχο υπηρεσιών - η δε προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους, αθροιζόμενη, υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται απευθείας ανάθεση. Όμως, τα αρμόδια όργανα του Δήμου … δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά ενόψει του διαφορετικού είδους των συμβάσεων αυτών - προμήθειας η μεν, παροχής γενικών υπηρεσιών η δε - πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, θεώρησαν ότι αυτές εντάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες. Συνεπώς, τα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν, λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018


7011/7/59-ιδ’/2023

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τη χορήγηση αντιγράφου αποσπάσματος από βιβλία - έντυπα της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), την υποβολή καταγγελιών οικονομικών εγκλημάτων και την υποβολή ένστασης επί πράξεων βεβαίωσης παράβασης.