×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τμ6(ΚΠΕ)955/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4071/2012

ΠΡΟΜΗΘΙΕΣ: Μη νόμιμη η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο τεσσάρων  σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια υγρών καυσίμων για τις ανάγκες του και των  νομικών του προσώπων για ένα έτος. Με δεδομένα αυτά δεν μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό υποψηφίου που υποβάλει προσφορά σύμφωνη με τις προαναφερόμενες διατάξεις, νομίμως στον ως άνω διαγωνισμό έγιναν  αποδεκτοί οι όροι της  προσφοράς της εταιρείας …………………, που τέθηκαν σε συμμόρφωση  με τις προαναφερόμενες  διατάξεις και   αφορούσαν, το μεν,  στην πληρωμή,  εντός τριάντα (30) ημερών από την εκάστοτε παράδοση του προϊόντος, της αξίας των τιμολογίων αγορών για τα προϊόντα της  υποομάδας β της ομάδας Α και της  υποομάδας α της Ομάδας Β, το δε,  στις κρατήσεις υπέρ ασφαλιστικών ταμείων για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης για τις ανάγκες του Δήμου …………….. Περαιτέρω,  νομίμως,  σύμφωνα με το άρθρο 14 της διακήρυξης, αξιολογήθηκε και έγινε τελικά αποδεκτός   ο όρος της οικονομικής της προσφοράς που αφορούσε στην πληρωμή της  αξίας των τιμολογίων αγορών των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ………………  εντός δέκα (10) ημερών από την εκάστοτε παράδοση του προϊόντος (βλ. και σχετική επιφύλαξη στην  από 27.10.2014 υπεύθυνη δήλωσης της εταιρείας), με την αιτιολογία ότι οι Σχολικές Επιτροπές δεν  υποχρεούνται, σύμφωνα με το άρθρο 3 της προαναφερόμενης υπουργικής απόφασης (8440/2011), σε σύνταξη προϋπολογισμού. Και τούτο διότι  οι Σχολικές Επιτροπές δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων (β.δ. 17- 5/15.6.1959 - ΦΕΚ 114 Α΄), όπως ισχύει, καθώς και του λογιστικού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ν.δ. 476/1974 –ΦΕΚ Α΄ 204) και δεν υποχρεούνται σε σύνταξη προϋπολογισμού, για την πληρωμή δε των  δαπανών τους ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 3 της υπουργικής αυτής απόφασης για την ολοκλήρωση της οποίας κρίθηκε επαρκής ο χρόνος των 10 ημερών από την εκάστοτε παράδοση του προϊόντος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τμ6(ΚΠΕ)955/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Νόμιμη(...) Με δεδομένα αυτά και  αφού, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, όροι της διακήρυξης που αντίκεινται στις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας, ήτοι,  μεταξύ άλλων, στις διατάξεις της υποπαραγράφου Ζ.5 της παραγράφου Ζ του άρθρου 1 του ν. 4152/2013 και της παραγράφου15 του άρθρου 6 του ν.  4071/2012, δεν μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό υποψηφίου που υποβάλει προσφορά σύμφωνη με τις προαναφερόμενες διατάξεις, νομίμως στον ως άνω διαγωνισμό έγιναν  αποδεκτοί οι όροι της  προσφοράς της εταιρείας …., που τέθηκαν σε συμμόρφωση  με τις προαναφερόμενες  διατάξεις και αφορούσαν, το μεν,  στην πληρωμή,  εντός τριάντα (30) ημερών από την εκάστοτε παράδοση του προϊόντος, της αξίας των τιμολογίων αγορών για τα προϊόντα της  υποομάδας β της ομάδας Α και της  υποομάδας α της Ομάδας Β, το δε,  στις κρατήσεις υπέρ ασφαλιστικών ταμείων για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης για τις ανάγκες του Δήμου ……. Περαιτέρω,  νομίμως,  σύμφωνα με το άρθρο 14 της διακήρυξης, αξιολογήθηκε και έγινε τελικά αποδεκτός   ο όρος της οικονομικής της προσφοράς που αφορούσε στην πληρωμή της  αξίας των τιμολογίων αγορών των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ……. εντός δέκα (10) ημερών από την εκάστοτε παράδοση του προϊόντος (βλ. και σχετική επιφύλαξη στην  από 27.10.2014 υπεύθυνη δήλωσης της εταιρείας), με την αιτιολογία ότι οι Σχολικές Επιτροπές δεν  υποχρεούνται, σύμφωνα με το άρθρο 3 της προαναφερόμενης υπουργικής απόφασης (8440/2011), σε σύνταξη προϋπολογισμού. Και τούτο διότι  οι Σχολικές Επιτροπές δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων (β.δ. 17- 5/15.6.1959 - ΦΕΚ 114 Α΄), όπως ισχύει, καθώς και του λογιστικού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ν.δ. 476/1974 –ΦΕΚ Α΄ 204) και δεν υποχρεούνται σε σύνταξη προϋπολογισμού, για την πληρωμή δε των  δαπανών τους ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 3 της υπουργικής αυτής απόφασης για την ολοκλήρωση της οποίας κρίθηκε επαρκής ο χρόνος των 10 ημερών από την εκάστοτε παράδοση του προϊόντος. Εξάλλου,  οι λοιποί επί μέρους όροι που τέθηκαν με την οικονομική προσφορά της και δεν αφορούσαν στο προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης, δεν κατέστησαν την προσφορά της απαράδεκτη, αφού οι όροι αυτοί απορρίφθηκαν σιωπηρώς και δεν λήφθηκαν υπόψη από την  Επιτροπή του Διαγωνισμού (Πρακτικό 1ο/31.10.2014), ενώ σε κάθε περίπτωση η αναφορά τους στο έντυπο της οικονομικής προσφοράς δεν έπληξε, τελικά, τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης, υπό την έννοια της τήρησης της αρχής της ισότητας και διαφάνειας καθώς και της τυπικότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας,  αφού η προσφορά της εταιρείας αυτής κρίθηκε ως η μόνη τελικά αποδεκτή στο διαγωνισμό, οι δε σχετικοί όροι απορρίφθηκαν από την Επιτροπή του Διαγωνισμού. Τέλος, στα συνημμένα στο φάκελο έγγραφα περιλαμβάνεται η 133/29.10.2013 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ν.π.δ.δ. «Πολιτισμού και Αθλητισμού Δήμου …. για την διενέργεια της εν λόγω προμήθειας, ενώ δεν περιλαμβάνονται αντίστοιχες αποφάσεις των διοικήσεων της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ωστόσο, το Τμήμα, λαμβάνοντας υπόψη: α) το ιδιαίτερο νομικό καθεστώς λειτουργίας τους, ήτοι τη μη υποχρέωση τήρησης του λογιστικού των ο.τ.α.  (β.δ. 17-5/15.6.1959)  ή  των ν.π.δ.δ. (ν.δ. 476/1974) και την πρόβλεψη ειδικού πλαισίου οικονομικής διαχείρισης με την προαναφερόμενη απόφαση και, τέλος, την περιορισμένη αρμοδιότητά τους, που αφορά μόνο στη διαχείριση των πιστώσεων που τους διατίθενται για την κάλυψη των τρεχουσών δαπανών λειτουργίας των σχολικών μονάδων, β) ότι για την  προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης για τις ανάγκες των σχολικών επιτροπών  συντάχθηκε η 95/2013 τεχνική μελέτη και η 11047/22.7.2014 εισήγηση της Διεύθυνσης Οικονομικών  Υπηρεσιών  του Δήμου ……., γ) ότι η προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης αποτελεί πάγια ανάγκη των σχολικών επιτροπών, καθώς  και ότι η προς προμήθεια  ποσότητα δεν μεταβάλλεται ανά έτος και γ)  την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης της εν λόγω προμήθειας πετρελαίου θέρμανσης για τις ανάγκες των ως άνω σχολικών επιτροπών προκειμένου να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητας τους, κρίνει ότι  η έλλειψη των ως άνω απαιτουμένων αποφάσεων δεν πλήττει ουσιωδώς τη νομιμότητα της ελεγχόμενης  διαγωνιστικής διαδικασίας.


ΝΣΚ/315/1993

Σχολικές επιτροπές. Χαρακτήρας. Μαθητικές κοινότητες. Δικαιώματα εκπροσώπων των στο ΔΣ. Οι Σχολικές Επιτροπές της παρ.8 του άρθρου 5 του Ν.1894/1990 αποτελούν ΝΠΔΔ. Οι εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που μετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο των εν λόγω Σχολικών Επιτροπών, μετέχουν ισοτίμως με τα λοιπά μέλη στη λήψη των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου, ανεξαρτήτως εάν έχουν περιωρισμένη δικαιοπρακτική ικανότητα.


ΚΥΑ/58510/2009

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 13172/17.3.1995 (ΦΕΚ Β΄ 217/ 1995) κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, όπως αυτή ισχύει, περί εκτέλεσης έργων επισκευής και συντήρησης σχολικών κτιρίων από σχολικές επιτροπές.


ΑΕΠΠ/587/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση ή μεταρρύθμιση της απόφασης 76/12.3.2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Διονύσου, η οποία κρίνει αποδεκτή την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας για τις Ομάδες Β και Δ της σύμβασης και την ανάδειξή της ως προσωρινού αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου Διονύσου και των Νομικών Προσώπων Δημόσιου Δικαίου (ΝΠΔΔ) του για το διάστημα 2018-2019, με προϋπολογισμό 77.131,96 ευρώ. Η σύμβαση υποδιαιρείται σε τέσσερις ομάδες (Α: Δήμος Διονύσου, Β: ΝΠΔΔ «Η ΕΣΤΙΑ», Γ: Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δ: Σχολικές Επιτροπές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας για τα απολυμαντικά προϊόντα δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές, καθώς αναφέρει κατασκευάστρια που δεν παράγει τα προϊόντα αυτά.


ΝΣΚ/358/2008

Παραγωγή ξηρής σταφίδας Καν.ΕΚ 1621/99. Δυνατότητα εκμετάλλευσης με οποιοδήποτε τρόπο (ακόμα και στην οινοποίηση) του προϊόντος της νωπής διαλογής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τηρουμένων των προϋποθέσεων της ελάχιστης απόδοσης και των ελάχιστων απαιτήσεων ποιότητας του αποξηραμένου προϊόντος, επιτρέπεται οι παραγωγοί ξηρής σταφίδας να εκμεταλλεύονται με οποιοδήποτε τρόπο (ακόμα και στην οινοποίηση) το προϊόν της νωπής διαλογής, η οποία διενεργείται πριν από την αποξήρανση των σταφυλιών που προορίζονται για την παραγωγή ξηρής σταφίδας, υπό την προϋπόθεση ότι πρόκειται για ελεύθερη εμπορική εκμετάλλευση των απορριμμάτων της διαλογής του νωπού προϊόντος, και δεν γίνεται στα πλαίσια άλλου καθεστώτος στήριξης που συνεπάγεται, για τη συγκεκριμένη εμπορική διάθεση, την πληρωμή οικονομικής ενίσχυσης. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/37/2025

Η Πράξη 37/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των τριών σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια πετρελαιοειδών για ένα έτος, συνολικού προϋπολογισμού 1.909.077,81 ευρώ πλέον ΦΠΑ (συμπεριλαμβανομένου δικαιώματος προαίρεσης 50%), για τον Δήμο Τρικκαίων και τις Σχολικές του Επιτροπές. Η διαδικασία διεξήχθη μέσω διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει του ποσοστού έκπτωσης στη μέση τιμή λιανικής. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων, καθώς δεν προέκυψαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, υπό την προϋπόθεση της τήρησης συγκεκριμένων όρων. Αυτοί περιλαμβάνουν τη διευκρίνιση ότι το ποσοστό έκπτωσης αναφέρεται στον Νομό Τρικάλων, τη διόρθωση του συνολικού συμβατικού τιμήματος στις συμβάσεις με τις Σχολικές Επιτροπές, και την έκδοση απόφασης ανάληψης της συνολικής δημοσιονομικής υποχρέωσης (συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης) για τη σύμβαση με τον Δήμο.


2/71338/0026/2013

Καθορισμός διαδικασίας και δικαιολογητικών για την πληρωμή της εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.(ΚΑΕ2751)


ΝΣΚ/437/2007

Επιβολή κρατήσεως 3% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ. επί των δαπανών των σχολικών επιτροπών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι δαπάνες των δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων με την επωνυμία «Σχολικές Επιτροπές» για την πραγματοποίηση του αναφερόμενου στο άρθρο 243 Ν 3463/2006 έργου, που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό υπόκεινται στην προβλεπόμενη από το άρθρο 22 του ΠΔ 422/1981 κράτηση 3% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ., ενώ δεν υπόκεινται στην κράτηση αυτή οι δαπάνες για την επισκευή και συντήρηση των δημοσίων σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βαρύνουν τον προϋπολογισμό των δημοσίων επενδύσεων.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/182/2017

Προμήθεια λογιστικού - πληροφοριακού συστήματος για εργασίες των Σχολικών Επιτροπών..(..). Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ήδη δεκτά στην 3η σκέψη της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον η αρμοδιότητα για τη διενέργεια της προμήθειας του ως άνω λογιστικού - πληροφοριακού συστήματος και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ανήκει αποκλειστικά στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου .... και όχι στον Δήμο, η δε δαπάνη που αφορά στην καταβολή του αντιτίμου του αναδόχου έπρεπε να διενεργηθεί από τις εν λόγω Επιτροπές και να βαρύνει τις πιστώσεις που προέρχονται από τις διατιθέμενες σε αυτές επιχορηγήσεις, και όχι τον προϋπολογισμό του Δήμου.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)406/2015

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ :Νόμιμη η καταβολή έκτακτης επιχορήγησης από Δήμο σε δύο Σχολικές Επιτροπές (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) του ως άνω Δήμου, καθόσον, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 262 του ν.3463/2006, όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 38 του ν.4257/2014 (ΦΕΚ Α΄ 93/14.4.2014) επιτρέπεται, κατόπιν απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, η επιχορήγηση από τους Δήμους των Σχολικών Επιτροπών  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιπροσθέτως, της τακτικής επιχορήγησης που λαμβάνουν.