Φ.114/497810/2024
Τύπος: Αποφάσεις
Καθορισμός των δικαιολογητικών για την άρση της απαγόρευσης των δικαιοπραξιών σε παραμεθόριες περιοχές, και των ειδικότερων κριτηρίων που αξιολογούνται και ρύθμιση λοιπών σχετικών θεμάτων.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ.114/403507/Σ.2221/2023
Καθορισμός δικαιολογητικών για την άρση της απαγόρευσης των δικαιοπραξιών σε παραμεθόριες περιοχές, των ειδικότερων κριτηρίων που αξιολογούνται και ρύθμιση λοιπών σχετικών θεμάτων.
Φ.114/497810/2024 ΦΕΚ: 1893/Β/26.03.2024:Άρθρο 9 Καταργούμενες διατάξεις Η υπό στοιχεία Φ.114/403507/Σ.2221/06-04-2023 (Β’ 2308) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εθνικής Άμυνας, του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη και των Υπουργών Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καταργείται από την έναρξη ισχύος της παρούσας
85118/2014
Σύσταση − συγκρότηση της Επιτροπής του άρθρου 26 του N. 1892/1990 στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, ανά Περιφέρεια, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 18 του N. 4071/2012, για την άρση απαγόρευσης δικαιοπραξιών στη νήσο Θήρα και στις παραμεθόριες περιοχές των Νομών Δωδεκανήσου, Λέσβου, Σάμου και Χίου.
ΝΣΚ/171/2004
Παραμεθόριες περιοχές. Απαγόρευση δικαιοπραξιών. Άδεια ΥΦΕΘΑ για σύναψη δικαιοπραξιών σε αλλοδαπούς. Μη αναγκαιότητα αυτής στην περίπτωση που έχει δοθεί για απόκτηση ψιλής κυριότητας, μετά τον θάνατο του επικαρπωτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η απόσπαση των τότε Επαρχιών Πιερίας και Γρεβενών από τους Νομούς Θεσσαλονίκης και Κοζάνης αντίστοιχα, για αμιγώς διοικητικούς λόγους, δεν αναιρεί το υπ’ αριθμ. 22/24-6-1927 ΝΔ περί χαρακτηρισμού των περιοχών αυτών ως παραμεθορίων για λόγους αναγομένους στην ασφάλεια της χώρας και, ως εκ τούτου, οι Νομοί Πιερίας και Γρεβενών εξακολουθούν να εμπίπτουν στις παραμεθόριες περιοχές, με αποτέλεσμα να απαιτείται άδεια για σύναψη δικαιοπραξιών στις περιοχές αυτές, και β) η άρση απαγορεύσεως για μεταβίβαση ψιλής κυριότητος σε αλλοδαπό τρίτης χώρας με παρακράτηση επικαρπίας εφ’ όρου ζωής, καλύπτει και το δικαίωμα της επικαρπίας μετά το θάνατο του επικαρπωτή και δεν απαιτείται εξ’ αρχής έγκριση του αρμοδίου φορέα (εν προκειμένω του ΥΦΕΘΑ).
ΝΣΚ/288/2011
Παραμεθόριες περιοχές – Άρση απαγόρευσης σύναψης δικαιοπραξιών στους ομογενείς – Έννοια «ομογενούς».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ως ομογενής νοείται αυτός που ανήκει στο ελληνικό γένος ή έθνος, δηλαδή αυτός που έχει ελληνική εθνική συνείδηση, η οποία συνάγεται από τα στοιχεία που τον συνδέουν με το ελληνικό έθνος και από τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του, που αναφέρονται, ιδίως, στην καταγωγή του (από πατέρα ή μητέρα ή απώτερους προγόνους), τη γλώσσα, τη θρησκεία, τις εθνικές παραδόσεις και γενικά τη συνείδηση των ιστορικών πεπρωμένων του έθνους. (ομοφ.) β) Το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς (Ε.Δ.Τ.Ο.) δεν αποτελεί, άνευ ετέρου, απόδειξη της ιδιότητας κάποιου ως ομογενούς κατ’ άρθρο 26 παρ. 1 του Ν 1892/1990, αλλά στοιχείο, ανάμεσα στα άλλα, που συνεκτιμάται κάθε φορά και για κάθε μία περίπτωση ξεχωριστά από την επιτροπή που σταθμίζει την άρση ή μη των απαγορεύσεων του άρθρου 25 του Ν 1892/1990. (ομοφ.) γ) Η χορήγηση του Ε.Δ.Τ.Ο. στις αλλοδαπές συζύγους ή τέκνα ομογενούς δεν τους προσδίδει την ιδιότητα του ομογενούς και για την άρση των απαγορεύσεων του άρθρου 25 του Ν 1892/1990 πρέπει να διαπιστώνεται ειδικά σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση ο σύνδεσμός τους με το ελληνικό γένος ή έθνος. (ομοφ.)
18068/2016
Καθορισμός των κριτηρίων και της διαδικασίας αξιολόγησης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υπαλλήλων της Βουλής και ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων του συστήματος αξιολόγησης».
ΔΙΔΑΔ−ΔΙΠΙΔ/οικ.5/2013
Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων διαδικασίας και κριτηρίων κινητικότητας υπαλλήλων κατά το άρθρο πρώτο, παρ. Ζ (υποπαρ. Ζ.1 και Ζ.2), του ν. 4093/2012.
ΔΙΔΑΔ/6378/2008
Προσαύξηση της κανονικής άδειας των υπαλλήλων που υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές.
ΝΣΚ/127/2006
Επιτροπές που γνωμοδοτούν για την άρση της απαγόρευσης κτήσεως εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί ακινήτων σε παραμεθόριες περιοχές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ανωτέρω επιτροπές συγκροτούνται και προεδρεύονται από το Νομάρχη, δεν υπάρχει δυνατότητα συγκροτήσεώς των από Επάρχους, έχουν πενταετή θητεία, δεν μετέχει σ αυτές ως μέλος εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών. Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Γεωργίας, (ήδη Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων) πρέπει να ορίζεται από το Υπουργείο και όχι από την Περιφέρεια. Η αρμοδιότητα του Νομάρχη για συγκρότηση της επιτροπής μπορεί να μεταβιβασθεί σε Αντινομάρχη. Αρμόδιο Υπουργείο για ρυθμίσεις στο καθεστώς των επιτροπών κρίνεται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η διάταξη του εδαφίου β της παρ.9 του άρθρου 10 του Ν 2503/1997 ισχυροποιεί τις πράξεις συγκροτήσεως Επιτροπών, οι οποίες αναρμοδίως συγκροτήθηκαν από τους Νομάρχες και μόνο για τον λόγο αυτό.
ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/οικ.24199/2013
Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων σχετικών με τα κριτήρια και τη διαδικασία για την κατά προτεραιότητα μετάταξη ή μεταφορά των τρίτεκνων υπαλλήλων (άρθρο 91 του Ν. 4172/2013, ΦΕΚ 167/Α΄).
189/2023
Καθορισμός ειδικότερων θεμάτων σχετικών με τη λειτουργία του προγράμματος «Σπίτι μου» του Κεφαλαίου Α’ του Μέρους Β’ του ν. 5006/2022 (Α’ 239).