ΣτΕ/2778/2017
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
ΔΑΠΑΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΙΡΕΤΩΝ:Ενόψει, όμως, των όσων έγινα δεκτά στη σκέψη 4, η απόφαση αυτή του Δημοτικού Συμβουλίου του αιτούντος Δήμου, όπως προκύπτει από το παρατιθέμενο ανωτέρω περιεχόμενό της, δεν διαλαμβάνει μνεία περί της συνδρομής λόγων συνιστώντων καταπείγουσα περίπτωση, η οποία επέβαλε, κατ` εξαίρεση, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 140 του ΚΔΚ, τη μετακίνηση της Αντιδημάρχου στο εξωτερικό χωρίς την προηγούμενη εγκριτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Τέτοιους δε εξαιρετικούς λόγους δεν μπορεί, οπωσδήποτε, να θεωρηθεί ότι συνιστούν οι ισχυρισμοί, που προέβαλε ο αιτών το πρώτον με την προσφυγή του ενώπιον της Επιτροπής του άρθρου 152 του ΚΔΚ και επαναλαμβάνει με την υπό κρίση αίτηση, περί της ανάγκης εκπροσώπησης του Δήμου στο συγκεκριμένο συνέδριο, καθώς και περί του ότι κατά τον χρόνο διεξαγωγής του συνεδρίου δεν υπήρχε προγραμματισμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να χορηγηθεί προηγουμένως η έγκριση της μετακίνησης της Αντιδημάρχου στο εξωτερικό. Συνεπώς, η προσβαλλόμενη απόφαση, με την οποία κρίθηκε ότι δεν επληρούντο οι νόμιμες προϋποθέσεις εγκρίσεως της μεταβάσεως της Αντιδημάρχου στο εξωτερικό και συνακόλουθα εγκρίσεως καταβολής των δαπανών μετακινήσεώς της κατ` εφαρμογήν της τακτικής διαδικασίας, που απαιτεί εκ των προτέρων έγκριση και όχι της εξαιρετικής διαδικασίας που δικαιολογεί την εκ των υστέρων έγκριση λόγω κατεπείγοντος, εφ` όσον περιστάσεις κατεπείγοντος δεν επικαλέστηκε επικαίρως και προσηκόντως ο αιτών Δήμος κατά τη λήψη της σχετικής αποφάσεώς του, ούτε άλλωστε συνιστούν περιστάσεις κατεπείγοντος, κατά την έννοια του νόμου, οι δικαιολογητικοί λόγοι που προέβαλε εκ των υστέρων ο αιτών Δήμος, είναι νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένη. Συνεπώς, ο περί του αντιθέτου προβαλλόμενος λόγος ακυρώσεως είναι απορριπτέος ως αβάσιμος.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)179/2014
Μη νόμιμη η δαπάνη για την καταβολή εξόδων κίνησης για την μετάβαση Αντιδημάρχου στην Αθήνα για υπηρεσιακούς λόγους, καθόσον, αφενός μεν, κατά παράβαση της παρ.3 του άρθ.3 του ν.2685/1999, από τη μεταγενέστερη της μετακίνησης εκδοθείσα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν προκύπτουν οι λόγοι κατεπείγοντος που επέβαλαν τη μετάβαση του Αντιδημάρχου στην Αθήνα, χωρίς προηγούμενη απόφαση αυτού, αφετέρου δε, δε δικαιολογείται ως επιβεβλημένη η δαπάνη για έξοδα μετακίνησης με ταξί, αφού δεν προκύπτει η αναγκαιότητα χρήσης του, λόγω μη εξυπηρετήσεως από συγκοινωνιακά μέσα..
Π.Δ.27/2017
Περί εγκρίσεως εισαγωγής κεφαλαίων από το εξωτερικό βάσει του ν.δ. 2687/1953 εκ μέρους της εταιρείας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με δ.τ. «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α Α.Ε.
Π.Δ.28/2017
Περί εγκρίσεως εισαγωγής κεφαλαίων από το εξωτερικό βάσει του ν.δ. 2687/1953 εκ μέρους της εταιρείας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με δ.τ. «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β Α.Ε »
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/210/2019
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι με νόμιμη αιτιολογία εγκρίθηκε η μετακίνηση του φερόμενου ως δικαιούχου δημοτικού συμβούλου, η οποία πραγματοποιήθηκε χωρίς προηγούμενη έκδοση σχετικής απόφασης του δημοτικού συμβουλίου. Και τούτο διότι, κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβούσε μεταξύ της ενημέρωσης των οργάνων του Δήμου περί πραγματοποίησης του Συνεδρίου της Κ.Ε.Δ.Ε. και της έναρξης των εργασιών αυτού, δεν επρόκειτο να συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο, ώστε να λάβει απόφαση περί μετακίνησης του δημοτικού συμβούλου. Επιπλέον, η ως άνω εγκριτική απόφαση εκδόθηκε εντός του απολύτως αναγκαίου χρόνου μετά την επιστροφή του φερόμενου ως δικαιούχου, ήτοι κατά την πρώτη συνεδρίαση, της οποίας η πραγματοποίηση κατέστη δυνατή μετά από αλλεπάλληλες ματαιώσεις προγενεστέρως προγραμματισμένων συνεδριάσεων. Τέλος, ο λόγος διαφωνίας που προβάλλεται, κατ’ εκτίμηση του περιεχομένου του, από τον Αναπληρωτή Επίτροπο, ότι η δαπάνη είναι μη νόμιμη κατά το μέρος που υπερβαίνει το αντίτιμο του φθηνότερου συγκοινωνιακού μέσου, το οποίο δικαιούται να λάβει ο δημοτικός σύμβουλος, δοθέντος ότι τελικώς δεν πραγματοποίησε διαδοχική μετακίνηση, αφού από τα δικαιολογητικά εκκαθάρισης της δαπάνης συνάγεται ότι δεν υπήρχε χρονικό περιθώριο για την πραγματοποίηση της συνάντησης με τους αρμόδιους φορείς του προγράμματος Interreg στη Θεσσαλονίκη, τυγχάνει απορριπτέος ως αβάσιμος, καθόσον από το επισυναπτόμενο στο 12592/9.11.2018 έγγραφο επανυποβολής του χρηματικού εντάλματος πληρωμής αντίγραφο βεβαιώνεται ότι η εν λόγω συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 17.4.2018 μεταξύ των ωρών 12:00 και 12:30. Σε περίπτωση δε αμφιβολίας του ως άνω Επιτρόπου αναφορικά με το αν πράγματι παρευρέθηκε ο φερόμενος ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος πληρωμής στην εν λόγω συνάντηση, γεννάται ζήτημα το οποίο ανάγεται στο ουσιαστικό μέρος της δαπάνης και για το οποίο πρέπει να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 28 παράγραφος 6 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 (Α΄ 52), διαδικασία.
ΕλΣυν.Κλ.1/297/2015
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ.Γενικά:Μη νόμιμη η καταβολή δαπάνης μετακίνησης σε Δήμαρχο και Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου στο εσωτερικό και το εξωτερικό για τη διεκπεραίωση υποθέσεων του Δήμου, καθόσον οι ανωτέρω αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, με τις οποίες εγκρίθηκαν εκ των υστέρων οι μετακινήσεις του Δημάρχου και του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν φέρουν ειδική αιτιολογία ως προς τους κατεπείγοντες υπηρεσιακούς λόγους που κατέστησαν αναγκαία την άμεση και χωρίς καθυστέρηση μετακίνηση αυτών στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, ώστε να μην είναι δυνατή η προηγούμενη έγκριση αυτών από το Δημοτικό Συμβούλιο (άρθρο 20 παρ. 8 του ν. 3731/2008, ΦΕΚ Α' 263).
ΝΣΚ/311/2007
Αρμοδιότητα του Νομάρχη προς έκδοση αποφάσεως περί εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την ακύρωση από το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσεων της Διοικήσεως προς εκτέλεση έργου λόγω ελλείψεως αποφάσεως περί εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων και με βάση την κατάταξη του εκτελουμένου έργου, ύστερα από την έκδοση της ως άνω ακυρωτικής αποφάσεως, στην τέταρτη υποκατηγορία της δευτέρας κατηγορίας έργων, αρμοδιότητα για την έκδοση της αποφάσεως περί εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων έχει ο οικείος Νομάρχης.
3094/64621/2020
Έγκριση της υπ' αρ. 43/18.05.2020 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Κύμης-Αλιβερίου, περί τροποποίησης του καταστατικού του ΝΠΔΔ του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου «Ινστιτούτο Τεκμηρίωσης, Πληροφόρησης και Έρευνας του καρκίνου Γεώργιος Ν. Παπανικολάου».
30727/4815/1971
Περί εγκρίσεως Κανονισμού “περί προϋποθέσεων παροχής κατοικίας και δανείων υπό του Ο.Ε.Κ.”
21545/1927
Περί εγκρίσεως του Καταστατικού του Ταμείου Συντάξεων του Προσωπικού της Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος.
60556/1940
Περί εγκρίσεως κανονισμού της Υγειονομικής Υπηρεσίας του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων