ΓΓΑΔΔΤ 329/6770/2023
Τύπος: Αποφάσεις
Προσδιορισμός και εξειδίκευση των προσόντων, των αρμοδιοτήτων, των υποχρεώσεων και του τρόπου πλήρωσης της θέσης του Υπευθύνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.) στους φορείς του δημόσιου τομέα σύμφωνα με την περ. α της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4990/2022 (Α’ 210).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
47312/2023
Εξειδίκευση της διαδικασίας υποβολής, παραλαβής και παρακολούθησης της αναφοράς σε φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα κατά το άρθρο 10 του ν. 4990/2022 (Α’ 210) δυνάμει του εδαφίου α’ της παρ. 4 του άρθρου 24 του ίδιου νόμου.
ΔΙΔΑΔ/Φ.69/231/οικ:8690/2023
Α) Τροποποίηση υπουργικής απόφασης για πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου Β) Ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν τον Σύμβουλο Ακεραιότητας Γ) Ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν τον Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.), ν. 4990/2022, (ΦΕΚ Α΄ 210) ΑΔΑ:91ΟΚ46ΜΤΛ6-57Ω
39228/2023
Προσδιορισμός της διαδικασίας διαβίβασης της αναφοράς από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας στους αρμόδιους δημόσιους φορείς καθώς και της προθεσμίας επικοινωνίας και ενημέρωσής της για την εξέλιξη της αναφοράς, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 12 του ν. 4990/2022 (Α' 210) δυνάμει της παρ. 5 του άρθρου 24 του νόμου.
ΔΙΔΑΔ/Φ.69/223/οικ.1604/2023
Πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου ΑΔΑ:ΨΓ4Λ46ΜΤΛ6-ΣΡΩ
ΔΙΔΑΔ/Φ.69/231/οικ:8690/2023Α) Τροποποίηση υπουργικής απόφασης για πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου Β) Ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν τον Σύμβουλο Ακεραιότητας Γ) Ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν τον Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.), ν. 4990/2022, (ΦΕΚ Α΄ 210) ΑΔΑ:91ΟΚ46ΜΤΛ6-57Ω
ΔΙΠΑΑΔ/ΕΚΔΔΑ/Φ.4/45/οικ.5212/2023
Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/ΕΚΔΔΑ/Φ.4/26/οικ.13726/5.7.2021 κοινής απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών και του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας «Καθορισμός του περιεχομένου, των προϋποθέσεων και διαδικασίας συμμετοχής στο Πρόγραμμα Πιστοποίησης Επαγγελματικής Επάρκειας Συμβούλων Ακεραιότητας, του τρόπου, της διάρκειας, της διαδικασίας παρακολούθησης και του τύπου του πιστοποιητικού» (Β’ 2973).
ΔΙΔΑΔ/Φ.64/990/οικ.6526/2023
Εξειδίκευση των κριτηρίων επιλογής των Συμβούλων Ακεραιότητας, των πρόσθετων επιθυμητών προσόντων που μπορούν να περιλαμβάνονται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και του τρόπου αξιολόγησης των κριτηρίων.
Δ6Α/110484/ΕΞ2013
Καθορισμός στρατηγικών σκοπών, επιχειρησιακών στόχων και εξειδίκευση των αρμοδιοτήτων της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων, καθορισμός του αριθμού του προσωπικού, της περιγραφής της θέσης ευθύνης και των θέσεων εργασίας, καθώς και των ουσιαστικών και τυπικών προσόντων, που απαιτείται να διαθέτει το προσωπικό αυτό.
ΝΣΚ/258/2009
Πάρκο κεραιών Αττικής. Νομιμότητα λύσης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών του Χρηματοοικονομικού-Τεχνικού Συμβούλου. Προσδιορισμός ημερομηνίας παραλαβής εκτελεσθεισών εργασιών. Υποχρέωση Δημοσίου πληρωμής πρόσθετων εξωσυμβατικών εργασιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και Κοινοπραξίας για παροχή υπηρεσιών «Χρηματοοικονομικού και Τεχνικού Συμβούλου για το έργο του Πάρκου Κεραιών Αττικής». Πρόταση Αναδόχου για λύση της Σύμβασης. Υπουργική απόφαση για συγκρότηση της «Ειδικής Επιτροπής επίλυσης ζητημάτων συνεπεία λύσης της Σύμβασης». Ειδική Επιτροπή. Η τελευταία επαναβεβαίωσε την ήδη γενομένη οριστική παραλαβή και κοστολόγησε τις εκτελεσθείσες εργασίες. Η Σύμβαση θεωρείται λυθείσα με την έκδοση της παραπάνω υπουργικής απόφασης. β) Οριστική παραλαβή στις 16-12-2004 από την αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης των τριών πρώτων παραδοτέων της Α΄ φάσης. γ) Εξωσυμβατικές εργασίες. Οι τρεις πρόσθετες εργασίες του Αναδόχου πρέπει να θεωρηθούν συμβατικές εργασίες. Άλλως, έπρεπε να ακολουθηθεί η διαδικασία του άρθρου 9 παρ. 3 περ. ε΄ του Π.Δ. 346/1998. Αδικαιολόγητος πλουτισμός. Δεν υπάρχουν εν προκειμένω οι προϋποθέσεις του.
ΝΣΚ/230/2005
Σύμβαση ανάθεσης έργου για τη μηχανοργάνωση του Ποινικού Μητρώου της Κ.Υ. του Υπουργείου Δικαιοσύνης και σύμβαση επέκτασης-τροποποίησης. Παραλαβή του έργου. Αμοιβή αναδόχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η απάντηση του πρώτου ερωτήματος παρέλκει, καθόσον έχει ήδη γίνει η προσωρινή και οριστική παραλαβή του έργου και των δύο συμβάσεων. 2) Το γεγονός ότι η παράδοση και παραλαβή του έργου των ανωτέρω συμβάσεων έγιναν σε χρόνο μεταγενέστερο του καθοριζομένου με τις συμβάσεις αυτές, δεν έχει από μόνο του ως συνέπεια την επιβολή κυρώσεων, διότι απαιτείται ο προηγούμενος προσδιορισμός του συμβαλλομένου, στη σφαίρα δράσεως του οποίου εμπίπτει ο λόγος της καθυστερήσεως και, εν προκειμένω, από τα συνοδεύοντα το ερώτημα στοιχεία δεν προκύπτει ότι η ανωτέρω καθυστέρηση οφείλεται στον ανάδοχο. Επίσης, η Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του εν λόγω έργου, στα σχετικά πρωτόκολλα δεν κάνει καμία σχετική αναφορά. 3) Η πληρωμή θα πρέπει να γίνει, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της αρχικής και της σύμβασης επέκτασης, αντιστοίχως. Ως προς το υποέργο, όμως, που αφορά την εισαγωγή πολύ μικρότερου αριθμού δελτίων από εκείνον που είχε εκτιμηθεί, δεδομένου ότι το κόστος των εν λόγω δελτίων υπολογιζόταν με βάση τον αριθμό που επρόκειτο να εισαχθεί, το Δημόσιο έχει τη δυνατότητα να επιδιώξει δικαστικώς την ακυρότητα, λόγω πλάνης, μέρους της συμβάσεως, εκτός αν ο αντισυμβαλλόμενος αποδεχθεί τη δήλωση βουλήσεως όπως την εννοεί το Δημόσιο, οπότε η εν λόγω πληρωμή είναι δυνατόν να γίνει αναλογικά με το πηλίκο των εισηγμένων ψηφιακών εγγραφών.
ΝΣΚ/33/2024
Δυνατότητα παράτασης του χρόνου παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης σύμβασης προμήθειας, μετά την άπρακτη πάροδο του προβλεπόμενου στη σύμβαση χρόνου παράδοσης. Προσδιορισμός των οργάνων που έχουν γνωμοδοτική και αποφασιστική αρμοδιότητα επί ζητημάτων τροποποίησης της σύμβασης, κήρυξης της προμηθεύτριας ως έκπτωτης και παράτασης του συμβατικού χρόνου παράδοσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η γνωμοδοτική αρμοδιότητα για τα ζητήματα εφαρμογής των άρθρων 132, 203 και 206 του ν. 4412/2016 ανήκει στην Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του άρθρου 221 παρ. 1 ζ΄ και 11 β΄ και ζ΄ του ιδίου νόμου. Η ως άνω Επιτροπή είναι, περαιτέρω, αρμόδια να γνωμοδοτήσει για το ζήτημα της δυνατότητας υλοποίησης του συμβατικού αντικειμένου, το οποίο προϋποθέτει ουσιαστική εκτίμηση των υφιστάμενων πραγματικών περιστατικών και, ως εκ τούτου, δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. β) Λόγω της λήξης του συμβατικού χρόνου παράδοσης της προμήθειας, η αναθέτουσα αρχή οφείλει να διερευνήσει την συνδρομή των προϋποθέσεων για την έκπτωση της προμηθεύτριας εταιρείας, δεδομένου ότι η κύρωση αυτή επιβάλλεται από τη Διοίκηση κατά δέσμια αρμοδιότητα. Εφόσον κριθεί ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την κήρυξη της προμηθεύτριας έκπτωτης, παρέχεται η δυνατότητα παράτασης του συμβατικού χρόνου παράδοσης και εν γένει του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης της σύμβασης, για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, κατ΄ εφαρμογή των άρθρων 200, 288, 341 και 342 του Α.Κ. γ) Σε κάθε περίπτωση είναι δυνατόν να επιδιωχθεί η λύση της σύμβασης προμήθειας, με την έκδοση μονομερούς εκτελεστής πράξης της Αναθέτουσας Αρχής, εάν μετά την επανεκτίμηση του αντικειμένου της σύμβασης διαπιστωθεί ότι, υπό τις διαμορφωθείσες πλέον πραγματικές συνθήκες, η ικανοποίηση του επιδιωκόμενου με την κατάρτισή της δημόσιου σκοπού, καθίσταται πλέον ατελέσφορη και αντίθετη προς το δημόσιο συμφέρον (ομόφωνα).