IKA/E57/1/1993
Τύπος: Εγκύκλιοι
<Βεβαιώσεις ασφαλιστικής ενημερότητος κατ΄ εφαρμογή του Ν. 2084/92 και των ΠΔ 173/90 και 265/91>.ΕΓΚ/6/1993
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/22310/0022/2012
ΘΕΜΑ:<< Παρέχονται πληροφορίες>>-Αναφορικά την ειδική Επιτροπής Πιστοποίησης και ελέγχου ιδιωτικών γυμναστηρίων και αθλητικών σχολών του άρθρου 9 του ΠΔ 219/2006
Π.Δ.52/1998
Συμπλήρωση διατάξεων του Π.Δ. 197/1993<< Εισαγωγή σπουδαστών στο πρώτο έτος σπουδών των σχολών ή τμημάτων της παραγρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 1351/1983 με το σύστημα των γενικών εξετάσεων, διενέργεια εξετάσεων, ορισμός βασικών μαθημάτων >> (ΦΕΚ 71/τ.Α'/1993).
Π.Δ. 422/1991
Τροποποίηση διατάξεων του ΠΔ 402/88 <Οργανισμός Υπουργείου Γεωργίας> (Α 187)
Π.Δ. 398/1990
Συμπλήρωση και τροποποίηση διατάξεων του ΠΔ 402/88 <Οργανισμός Υπουργείου Γεωργίας> (Α 187)
391810/2023
Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας στο διπλάσιο, κατ΄εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 23 Ν.4997/2022, με το οποίο αντικαταστάθηκαν τα άρθρα 40 παρ.5 π.δ 169/2007 και 22 παρ.3 Ν.3865/2010. Αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο, ως χρόνου πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15 παρ. 9 και 12, 40 και 41 του ΠΔ 169/2007, 8 του Ν. 2084/1992 και 22 παρ.3 Ν.3865/2010» ΑΔΑ:9ΙΒΠ46ΜΑΠΣ-ΟΝΙ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 43/2023
ΝΣΚ/175/2012
Υποχρεωτική ή όχι η υπαγωγή στην ασφάλιση των νέων ασφαλισμένων (ασφάλιση το πρώτον μετά την 1-1-1993) μηχανικών που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.), και στον Τομέα Πρόνοιας Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του Ε.Τ.Α.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν.2084/1992, ο νέος ασφαλισμένος (μετά την 1-1-1993) μηχανικός και εργολήπτης Δημοσίων Έργων, ο οποίος είναι εγγεγραμμένος στο Μ.Ε.ΕΠ. ασφαλίζεται υποχρεωτικά βάσει του άρθρου 20 του Ν. 3518/2006 μόνο στον Κλάδο Εφάπαξ Παροχών του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. (νυν Τομέας Εφάπαξ Παροχών Μηχανικών και εργοληπτών Δημοσίων Έργων του Ε.Τ.Α.Α.), και δεν υπάγεται υποχρεωτικά και στην ασφάλιση του Ταμείου Πρόνοιας Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (νυν Τομέα Πρόνοιας Εργοληπτών Δημοσίων Έργων). (ομοφ.) Β) Περαιτέρω, με την εγγραφή και κατάταξη των εργοληπτικών επιχειρήσεων στο Μ.Ε.ΕΠ., σε ορισμένη τάξη ανά κατηγορία έργων με αίτησή τους, αποκτούν την ιδιότητα μέλους του Μ.Ε.ΕΠ. (άρθρο 16 του Ν.1418/1984), και η οποία ιδιότης παρέχει στα μέλη της αναγκαία προϋπόθεση για την συμμετοχή τους και την ανάληψη δημοσίων έργων, κ.λπ. Η διάταξη όμως αυτή δεν έχει χαρακτήρα κοινωνικής ασφάλισης, και δεν μπορεί από μόνη της να θεωρηθεί ότι θεμελιώνει υποχρέωση οιασδήποτε ασφαλιστικής κάλυψης. (ομοφ.) Γ) Επίσης, ο νέος ασφαλισμένος, ο οποίος υπάγεται σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 μόνο στην υποχρεωτική ασφάλιση του Κλάδου Προνοίας του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. δεν υποχρεούται να προσκομίσει για τη συμμετοχή του σε δημόσιους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, τη βεβαίωση υποχρεωτικής ενημερότητας του Τ.Π.Ε.Δ.Ε., βάσει της Υ.Α. Α.48271της 26 Αυγ./9 Σεπτ.1960 απόφασης, ακόμη και για την περίπτωση που θα επέλεγε να ασφαλισθεί προαιρετικά και σε αυτό. (ομοφ.)
ΝΣΚ/269/2012
Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 12 του Ν.1976/1991 (ασφαλιστική αναπηρία) σε νεοασφαλιζόμενους από 1-1-1993 και εφεξής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η περί συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας νομοθεσία του ΙΚΑ, επεκτείνεται, με το άρθρο 25 του Ν.2084/1992, στους από 1-1-1993 νέους ασφαλισμένους όλων ανεξαιρέτως των εποπτευομένων από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ασφαλιστικών φορέων, οι οποίοι πλέον υποχρεούνται να συνταξιοδοτούν για την αιτία αυτή τους ασφαλισμένους τους, με τα προβλεπόμενα στο ΙΚΑ ποσοστά ασφαλιστικής αναπηρίας (50%, 67% και 80%). Ενόψει της μη παραπομπής, με το άρθρο αυτό, στη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 12 του Ν.1976/1991, αλλά μόνο σε εκείνη της παρ. 1 του άρθρου 27 του Ν.1902/1990, σαφώς συνάγεται, ότι η ιατρική αναπηρία της ανωτέρω κατηγορίας ασφαλισμένων, μπορεί να προσαυξηθεί, με βάση ασφαλιστικά κριτήρια, το πολύ κατά ποσοστό 15%, και όχι με 17 ποσοστιαίες μονάδες, που ισχύουν για τους μέχρι 31-12-1992 παλαιούς ασφαλισμένους. Συνεπώς, η κρίση για την αναπηρία των ως άνω φορέων, διέρχεται υποχρεωτικώς από δύο στάδια: α) αυτό των υγειονομικών επιτροπών των ΦΚΑ και από 1-9-2011 των αντιστοίχων επιτροπών των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), οι οποίες αποφαίνονται δεσμευτικά, όχι μόνο ως προς το ποσοστό ιατρικής αναπηρίας του ασφαλισμένου, βάσει των παθήσεών του, αλλά και ως προς την επίδραση τούτων στην καθολική ικανότητά του για άσκηση του συνήθους ή παρεμφερούς επαγγέλματός του ή την ανάκτηση της ικανότητας αυτής, δηλ. και επί κριτηρίου ασφαλιστικής αναπηρίας και β) εκείνο των ασφαλιστικών οργάνων των ως άνω φορέων, που προσδιορίζουν την αναπηρία, επί τη βάσει των λοιπών ασφαλιστικών κριτηρίων (ηλικίας, μόρφωσης, δεξιοτήτων κ.λπ.). Οι φορείς που μέχρι πρότινος και με βάση τη νομοθεσία τους, χορηγούσαν σύνταξη αναπηρίας, στους νεοασφαλιζόμενους τους, στηριζόμενοι αποκλειστικά και μόνο σε ιατρικά κριτήρια, θα χορηγούν πλέον, τέτοια σύνταξη, σ’ αυτούς, βασιζόμενοι και σε ασφαλιστικά κριτήρια, κατά την διέπουσα και αυτούς περί αναπηρίας νομοθεσία του ΙΚΑ. (ομοφ.)