ΥΠ.ΕΣ/71075/2020
Τύπος: Εγκύκλιοι
Αίτημα απόσπασης υπαλλήλου της ΔΕΥΑ Φαρσάλων με τις διατάξεις του άρθρου 93 παρ.7 του ν.3852/2010 όπως ισχύει
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/62/2015
Δυνατότητα ή μη υπαγωγής δικαστικού επιμελητή στη ρύθμιση του άρθρου 93 παρ.7 του Ν.3852/2010, ώστε να ικανοποιηθεί αίτημά του περί μετάθεσης ή απόσπασης.(...)Ο δικαστικός επιμελητής δεν μπορεί να υπαχθεί στη ρύθμιση του άρθρου 93 παρ.7 του Ν.3852/2010, διότι δεν συντρέχει στο πρόσωπό του η ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου που αποτελεί προϋπόθεση εφαρμογής της διατάξεως αυτής. (ομοφ.)
ΥΠΕΣ/5802/2012
ΘΕΜΑ: Μισθοδοσία υπαλλήλων αποσπασμένων με τις διατάξεις των άρθρων 93 παρ.7 και 182 παρ.8 του ν.3852/10.
ΝΣΚ/12/2025
Μετακίνηση αιρετών των Ο.Τ.Α. που φέρουν και την ιδιότητα του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ. Ερωτάται εάν οι διατάξεις του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010 (87 Α΄) κατισχύουν των διατάξεων του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 36 του νόμου 4778/2021 (26 Α΄). όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 73 του νόμου 4997/2022 (219 Α΄).(...)α) Οι διατάξεις του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010 κατισχύουν - αν και προγενέστερες - ως εξαιρετικό και ειδικό δίκαιο, έναντι των διατάξεων του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 36 του νόμου 4778/2021, όπως η παράγραφος αυτή τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 73 του νόμου 4997/2022 και όπως το χρονικό διάστημα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής παρατάθηκε, αρχικά με την υπ’ αριθ. 749/5.1.2024 και ακολούθως, με την υπ’ αριθ. 53888/17.12.2024 Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (ομόφωνα). β) Εάν κατά την εξέταση μίας νομικής διάταξης προκύπτουν, βάσει της γραμματικής της διατύπωσης, πολλαπλές - εναλλακτικές - ερμηνευτικές εκδοχές, εκ των οποίων η μία, αν επιλεγεί, δημιουργεί πρόβλημα αντίθεσής της με άλλες, αναγκαστικού δικαίου, διατάξεις, ενώ η άλλη καταλήγει με το ερμηνευτικό αποτέλεσμά της να προσδίδει στη διάταξη μία σημασία που αφενός επιτυγχάνει πλήρως τον επιδιωκόμενο από το νομοθέτη σκοπό και αφετέρου, εναρμονίζεται με τις υπόλοιπες διατάξεις, χωρίς να δημιουργεί αντινομίες στη συστηματική διάρθρωση του δικαίου, θα πρέπει να προκρίνεται η επιλογή της δεύτερης ερμηνευτικής πρότασης, ώστε να διαφυλάσσεται η συστηματική ενότητα στο δίκαιο, ως αίτημα της έλλογης δικαιοθετικής λειτουργίας (ομόφωνα). γ) Κατά την ορθή και σύμφωνη προς τον σκοπό του νομοθέτη ερμηνεία της διάταξης του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010, οι αιρετοί των Ο.Τ.Α. που φέρουν την ιδιότητα του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, εφόσον υπηρετούν στα διοικητικά όρια άλλου Δήμου, μετά από αίτησή τους μετατίθενται ή αποσπώνται κατά προτεραιότητα σε περιφερειακή υπηρεσία του Φορέα της οργανικής τους θέσης, η οποία βρίσκεται εντός του Δήμου στον οποίο έχουν εκλεγεί. Διαφορετικά, και μόνο σε περίπτωση που δεν υφίσταται τέτοια περιφερειακή υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, μετατίθενται ή αποσπώνται σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες που βρίσκονται στον Δήμο όπου έχουν εκλεγεί. Διά της ανωτέρω ερμηνείας επιτυγχάνεται ο επιδιωκόμενος από το νομοθέτη της διάταξης του εδαφίου β΄ της παραγράφου 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010 σκοπός, ο οποίος συνίσταται στη διευκόλυνση της μετακίνησης του υπαλλήλου σε υπηρεσία (της περιφέρειας) του Δήμου στον οποίο έχει εκλεγεί, ώστε αυτός να μπορεί να ασκεί απρόσκοπτα τα καθήκοντα που συνδέονται με την ιδιότητά του ως αιρετού Ο.Τ.Α., χωρίς ο υπάλληλος να απομακρύνεται από την υπηρεσία στην οποία ανήκει χωρίς νομικά σημαντικό λόγο και μάλιστα, εν προκειμένω, ενώ βρίσκονται σε ισχύ οι απαγορευτικές των μετακινήσεων υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ διατάξεις του άρθρου 36 παρ. 1 του ν. 4778/2021 (ομόφωνα).ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
158277/2019
Ορισμός αναπλήρωσης χωρικών Αντιπεριφερειαρχών κατά άρθρο 160 παρ. 7 ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α' 87).
119075/3485/2014
Ανάθεση άσκησης συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων από τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, σε Περιφερειακό Σύμβουλο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 159 παρ. 1 ιγ΄ του Ν. 3852/2010.τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, σε Περιφερειακό Σύμβουλο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 159 παρ. 1 ιγ΄ του Ν. 3852/2010
Β1/οικ.37019/4149/2011
Ν. 3887/2010 Οδικές εμπορευματικές μεταφορές - Αρμοδιότητα συγκρότησης και λειτουργίας εκτιμητικών επιτροπών άρθρου 7 παρ. 4 Ν. 3887/2010 μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α' 87, Πρόγραμμα Καλλικράτης)
Β1/οικ.52909/5629/2011
Ν. 3887/2010 Οδικές εμπορευματικές μεταφορές - Αρμοδιότητα συγκρότησης και λειτουργίας εκτιμητικών επιτροπών άρθρου 7 παρ. 4 Ν. 3887/2010 μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α' 87, Πρόγραμμα Καλλικράτης)
1147/2018
Αποδοχή αίτησης παραίτησης από το αξίωμα του Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου (άρθρο 64 παρ. 7 του ν.3852/2010).(AΔΑ:Ψ1ΡΔ465ΧΘ7-ΕΙ1)
ΝΣΚ/615/2012
Έδαφος εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 109 παρ.7 του ν. 3852/2010 περί μεταφοράς προσωπικού. Η διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010 περί μεταφοράς προσωπικού εφαρμόζεται σε περίπτωση λύσης δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης ή Δ.Ε.Υ.Α., εφόσον η δραστηριότητά τους αναλαμβάνεται και συνεχίζεται από τον οικείο δήμο ή από ν.π.δ.δ. αυτού. Άλλως εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 262 του ν.3463/2006. (ομοφ.)
ΝΣΚ/226/2017
Δικαίωμα λήψης της ειδικής άδειας του άρθρου 93 του ν. 3852/2010 από εργαζόμενους με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου.:Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, προκειμένου να ληφθεί η ειδική άδεια για την διευκόλυνση των καθηκόντων των σε αυτή αναφερομένων αιρετών, η οποία εκτείνεται καθόλη την διάρκεια της θητείας τους, στην έννοια των δημοσίων υπαλλήλων, των υπαλλήλων των ν.π.δ.δ., των υπαλλήλων κρατικών ν.π.ι.δ. και των δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, καθώς και των υπαλλήλων των λοιπών ν.π.ι.δ. περιλαμβάνονται όλοι οι υπάλληλοι, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν υπηρετούν, με εξαίρεση αυτών που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (πλειοψ.). Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 5 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, προκειμένου να ληφθεί η ειδική άδεια για την διευκόλυνση των καθηκόντων των σε αυτή αναφερομένων αιρετών, περιλαμβάνονται όλοι οι υπάλληλοι, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν υπηρετούν, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ομοφ.). Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 5 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, ο συνολικός χρόνος της ειδικής αδείας, ορίζεται σε 60 και μέχρι 30 ημέρες, αντιστοίχως, κατά περίπτωση, πλην, η κρίση της υπηρεσίας, προκειμένου να χορηγήσει την άδεια, πρέπει να στηρίζεται στα επί μέρους στοιχεία της συμβάσεως, ιδίως δε στον χρόνο αυτής, σε συνδυασμό με την συμβατικώς σκοπούμενη κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας και την αρχή της αναλογικότητας (ομοφ.).