×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ν.4826/2021

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:
ΦΕΚ: 160/Α/07.09.2021

Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση, ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΟΠΩΣ ΤΟ Α.39-ΠΑΡ.5 ΚΑΙ Α.39Α (ΠΡΟΣΘΗΚΗ) ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5239/2025-ΦΕΚ:178/Α/17.10.2025

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Αναθεώρηση Ν. 4826-2021-11.7.2025.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 11/07/2025

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ (Τροποποίηση παρ. 4 και 6 άρθρου 80) ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5216/2025-ΦΕΚ:118/Α/07.07.2025

Αναθεώρηση Ν. 4826-2021-10.12.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 10/12/2024

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ (ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΠΑΡ.7 ΣΤΟ Α.47) ΜΕ ΤΟΝ Ν.5163/2024 ΦΕΚ: 199/Α/06.12.2024

Αναθεώρηση Ν. 4826-2021-28.12.2023.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 28/12/2023

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5078/2023-ΦΕΚ:211/Α/20.12.2023

Αναθεώρηση Ν. 4826-2021-24.3.2023.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 24/03/2023

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ Ν.5006/2022-ΦΕΚ:239/Α/22.12.2022, Ν.4997/2022-ΦΕΚ:219/Α/25.11.2022, Ν.4967/2022-ΦΕΚ:171/Α/09.09.2022, Ν.4921/2022-ΦΕΚ:75/Α/18.04.2022, Ν.4892/2022-ΦΕΚ:28/Α/22.2.2022

Αναθεώρηση Ν. 4826-2021-ΦΕΚ.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 10/09/2021

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/484/2005

Επιβάρυνση από το Ν.Α.Τ. με πρόσθετα τέλη στους ενδιαφερόμενους ναυτικούς, οι οποίοι υποβάλλουν δεύτερη αίτηση για υπαγωγή τους στην επικουρική ασφάλιση του Κ.Ε.Α.Ν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ν.Α.Τ. δεν μπορεί να επιβαρύνει τον αιτούντα με πρόσθετα τέλη, κατ’ εφαρμογή της παρ.3 γ’ της 2311.1/18/89/27-2-89 απόφασης του Υ.Ε.Ν., στην περίπτωση μη ολοσχερούς καταβολής των εισφορών μιας πενταετίας, ενώ αντιθέτως στην περίπτωση ολοσχερούς καταβολής των εν λόγω εισφορών το Ν.Α.Τ. επιβάλλει πρόσθετα τέλη, διότι δια της καταβολής καθίσταται ενεργής η ασφαλιστική σχέση και ο αιτών θεμελιώνει δικαίωμα λήψης επικουρικής σύνταξης και μάλιστα αναδρομικά, δηλαδή από τον επόμενο μήνα υποβολής της σχετικής αρχικής αίτησής του.


73160/2022

Καθορισμός διαδικασίας, χρόνου και τρόπου είσπραξης και απόδοσης στο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Κ.Α.) των εισφορών των ασφαλισμένων και των εργοδοτών και καθορισμός αποζημίωσης του e-ΕΦΚΑ για το σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρει στο Τ.Ε.Κ.Α.


ΝΣΚ/28/2009

Υποχρεωτική υπαγωγή στην ασφάλιση του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης ή του Κλάδου Εφάπαξ Παροχών του ΤΣΜΕΔΕ, παράλληλα με την ασφάλιση σε φορέα επικουρικής ασφάλισης ή πρόνοιας που εποπτεύεται από άλλο Υπουργείο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Παλαιοί, μέχρι την 31-12-1992 ασφαλισμένοι του ΤΣΜΕΔΕ, οι οποίοι ασφαλίζονται υποχρεωτικώς στα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας (ΜΤΣ, ΜΤΝ, ΜΤΑ), δεν έχουν υποχρέωση να ασφαλισθούν και στους κλάδους επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας του ΤΣΜΕΔΕ, υπό την προϋπόθεση ότι τα Ταμεία αυτά τους χορηγούν μέρισμα (επικουρική σύνταξη) και εφ άπαξ βοήθημα ως ενίσχυση της κυρίας συντάξεώς τους. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/98/2005

Δυνατότητα ή μη ασφάλισης στο Τ.Ε.Α.Δ.Υ. και Τ.Π.Δ.Υ. ασφαλισμένης (πριν την 1.1.1993) στο Ταμείο Νομικών (για κύρια, επικουρική, Πρόνοιας και Περίθαλψης), η οποία έχει υπαχθεί για κύρια ασφάλιση προαιρετικά στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η συγκεκριμένη ασφαλισμένη (παλαιά) στο Ταμείο Νομικών, η οποία έχει επιλέξει προαιρετικά και την κύρια ασφάλιση του Δημοσίου, έχει δυνατότητα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του α.ν. 580/1945, εφόσον παραμένει στην υποχρεωτική επικουρική ασφάλιση του κλαδικού της Ταμείου, να ζητήσει την περαιτέρω προαιρετική υπαγωγή της και στους φορείς επικουρικής ασφαλίσεως (όπως είναι το Τ.Ε.Α.Δ.Υ.), στους οποίους ασφαλίζονται οι λοιποί δημόσιοι υπάλληλοι. Ο ως άνω όμως νομοθέτης δεν παρέχει το δικαίωμα αυτό της υπαγωγής στην προαιρετική ασφάλιση και άλλων επικουρικών φορέων και σε δεύτερο Ταμείο Πρόνοιας (όπως το Τ.Π.Δ.Υ.).


ΝΣΚ/496/2005

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Κρατήσεις – Επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθείσες – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την 1-1-1993, η ασφάλιση στο ΤΣΑΥ και στο ΤΣΜΕΔΕ είναι υποχρεωτική, για όσους υπάγονται στην ασφάλιση των ταμείων αυτών μετά την ημερομηνία αυτή και εφεξής, και στο Δημόσιο προαιρετική με την καταβολή σε αυτό του συνόλου των εισφορών από τους ασφαλισμένους. Συνεπώς για όσους υπάγονται, κατά το άρθρο 6 του Ν 2326/1940, στην ασφάλιση του ΤΣΜΕΔΕ και ασφαλίζονται μετά την 1-1-1993, η κύρια ασφάλιση στο ΤΣΜΕΔΕ είναι υποχρεωτική. Τα πρόσωπα αυτά ασφαλίζονται υποχρεωτικά στους φορείς επικουρικής ασφάλισης, ασθένειας και πρόνοιας που αντιστοιχούν στο φορέα της κύριας ασφάλισής τους, δηλαδή το ΤΣΜΕΔΕ. Μπορούν όμως τα πρόσωπα αυτά προαιρετικά με την υποβολή σχετικής δήλωσης μέσα στην προθεσμία που τάσσει ο νόμος (τρίμηνο από το διορισμό τους, ή, για όσους υπηρετούσαν κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2320/1995, εξάμηνο από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού), να επιλέξουν προαιρετικά και την ασφάλισή τους στο Δημόσιο και τους αντίστοιχους ασφαλιστικούς φορείς για επικουρική ασφάλιση καταβάλλοντας όμως το σύνολο των εισφορών. Εφόσον δεν υπέβαλαν τέτοια δήλωση για προαιρετική ασφάλισή τους και στο Δημόσιο και τον αντίστοιχο ασφαλιστικό φορέα επικουρικής ασφάλισης (Μ.Τ.Ν.) η καταβολή κρατήσεων υπέρ του προαιρετικού φορέα επικουρικής ασφάλισης (Μ.Τ.Ν.) γίνεται χωρίς νόμιμη αιτία και αναζητούνται κατά τις διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες. Η παραγραφή των αξιώσεων αυτών έναντι του Μ.Τ.Ν. είναι πενταετής, που διακόπτεται με την υποβολή σχετικής αίτησης στο Μ.Τ.Ν. και αρχίζει πάλι από την επόμενη της υποβολής της αίτησης αυτής.


Ν.5028/2023

Αναδιάταξη περιφερειών και αποκέντρωση αρμοδιοτήτων των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, οργάνωση της τηλεματικής συνεδρίασης, μετατροπή μεταβατικών εδρών και ίδρυση δικαστικών γραφείων τηλεματικής - Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις.


ΝΣΚ/305/2003

Επικουρική ασφάλιση. Αναγνώριση προϋπηρεσίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Καθορισμός αποδοχών για την αναγνώριση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Οι ανωτέρω διατάξεις των φορέων επικουρικής ασφαλίσεως εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παρ.12 του άρθρου 47 του Ν 2084/92 και η αναγνωριζομένη προϋπηρεσία θα υπολογισθεί μέχρι την θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος. 2) Ο επί πλέον αναγνωρισθείς χρόνος ως έγκυρος και νόμιμος, κατά το εδάφιο γ’ της παρ.12 του ιδίου άρθρου 47, δύναται να χρησιμοποιηθεί και για την προσαύξηση της συντάξεως. 3) Ο καθορισμός των αποδοχών, το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών και ο χρόνος καταβολής τους προσδιορίζεται εκάστοτε είτε από γενική διάταξη νόμου είτε από ειδική καταστατική διάταξη ενός συγκεκριμένου ασφαλιστικού φορέα.


ΣτΕ/1314/2016

Περί υπαγωγής δημοσιογράφων στην επικουρική ασφάλιση του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. (..) Ειδικότερα, το διοικητικό εφετείο έκρινε, ερμηνεύοντας τη διάταξη του άρθρου 31 παρ. 2 του ν. 1264/1982, ότι από τη δημοσίευση του εν λόγω νόμου οι δημοσιογράφοι υπάγονται στην επικουρική ασφάλιση του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π., ανεξαρτήτως του εάν αυτοί είναι ή όχι μέλη των ενώσεων που αναφέρονται στο άρθρο 1 του α.ν. 248/1967. Και τούτο, κατά την κρίση του δικάσαντος δικαστηρίου, διότι, στην ανωτέρω διάταξη ορίζεται ρητώς ότι καταργείται κάθε διάταξη νόμου που περιορίζει ή εξαρτά τόσο την εργασία των απασχολουμένων στον τύπο, όσο και την παροχή παρεπόμενων της εργασίας τους δικαιωμάτων –μεταξύ των οποίων και το δικαίωμα της ασφαλίσεως– από τη συμμετοχή τους ή μη σε επαγγελματική οργάνωση, τέτοιες δε διατάξεις είναι και αυτές των άρθρων 1 και 3 του α.ν. 248/1967.(..)Κατόπιν αυτών το διοικητικό εφετείο έκρινε ότι, μετά τη δημοσίευση του ν. 1264/1982, οι εργαζόμενοι ως δημοσιογράφοι υπάγονται στην επικουρική ασφάλιση του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. (για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη, παροχή εφάπαξ οικονομικής ενισχύσεως και μηνιαίας επι...εως), ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους στις ως άνω επαγγελματικές ενώσεις, και απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς που προέβαλαν τα αναιρεσείοντα Ταμεία. ..Περαιτέρω, κατά την κρίση του δικάσαντος δικαστηρίου, ως παρεπόμενα της εργασίας δικαιώματα, εφόσον η ως άνω διάταξη δεν περιορίζει και δεν εξειδικεύει αυτά, εννοούνται τα πάσης φύσεως υπό ευρεία έννοια δικαιώματα και παροχές των εργαζομένων, τα οποία είναι απότοκα της εργασίας τους, δεδομένου δε ότι από τη νομοθεσία και το Σύνταγμα (άρθρο 22) επιβάλλεται με τη μέριμνα του Κράτους η κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων, και υπό την έννοια αυτή, η ασφαλιστική προστασία χαρακτηρίζεται από το, συμπλεκόμενο με το εργατικό, δίκαιο κοινωνικής ασφαλίσεως ως αυτοτελές μεν αλλά και ως παρεπόμενο της εργασίας δικαίωμα (βλ. σχετικές γνωμοδοτήσεις του καθηγητή Κ. Σταθόπουλου και την 673/2002 γνωμοδότηση της Ολομελείας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους). Τέλος, το γεγονός ότι ενδεχομένως οι ως άνω δημοσιογράφοι δεν έχουν υποβάλει προς τον Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. την προβλεπόμενη από την παρ. 4 του άρθρου 3 του Καταστατικού του αίτηση για την υπαγωγή τους στην ασφάλιση αυτού δεν αναιρεί, κατά την κρίση του διοικητικού εφετείου, το μη σύννομο της εκ μέρους του ΙΚΑ επιβολής εισφορών για την ασφάλισή τους, καθόσον κρίσιμο στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι αν αυτοί είχαν ολοκληρώσει τη διαδικασία ενάρξεως της ασφαλίσεώς τους στον Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. αλλά το γεγονός ότι αυτοί υπάγονταν, και μάλιστα υποχρεωτικώς, στην επικουρική ασφάλιση του τελευταίου αυτού Οργανισμού. (..)Επειδή, το διοικητικό εφετείο ορθώς έκρινε, ερμηνεύοντας τη διάταξη του άρθρου 31 παρ. 2 του ν. 1264/1982, ότι στην έννοια των παρεπόμενων της εργασίας δικαιωμάτων περιλαμβάνονται και τα δικαιώματα κοινωνικής ασφαλίσεως, τα περί του αντιθέτου δε προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση είναι απορριπτέα ως αβάσιμα


Ο.3016/2023

Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 40 και 46 του ν. 5028/2023 (Α΄ 54/09-03-2023) «Αναδιάταξη περιφερειών και αποκέντρωση αρμοδιοτήτων των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, οργάνωση της τηλεματικής συνεδρίασης, μετατροπή μεταβατικών εδρών και ίδρυση δικαστικών γραφείων τηλεματικής - Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις.»


ΑΕΠΠ/28/2021

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης που ανακήρυξε την παρεμβαίνουσα ως προσωρινή ανάδοχο του υποέργου με τίτλο «******» (εκτιμώμενης αξίας 2.129.032,26 ευρώ πλέον ΦΠΑ), το οποίο αποτελεί μέρος της Πράξης «******» (εκτιμώμενης αξίας 21.612.090,75 ευρώ με ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή επικαλείται ελλείψεις στα δικαιολογητικά της παρεμβαίνουσας, ιδίως ως προς την ασφαλιστική ενημερότητα των στελεχών της για την επικουρική ασφάλιση κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς, καθώς και άλλες νομικές ατέλειες. Επιπλέον, ζητεί η ίδια να ανακηρυχθεί ως προσωρινή ανάδοχος και να διαταχθεί η επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου.