Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ν.Δ.671/1948

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 671/1948
ΦΕΚ: 122/Α/07.05.1948

Περί επιβολής προσθέτου εισφοράς επί των εισιτηρίων μουσικών θεαμάτων υπέρ του Ωδείου Αθηνών και άλλων παρεμφερών σκοπών


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Αριθμ. 1085742/819/Τ& Ε.Φ/ΠΟΛ. 1116/2009

Καθορισμός του τύπου και του περιεχομένου της δήλωσης απόδοσης και της πράξης καταλογισμού της εισφοράς επί των εισιτηρίων δημοσίων θεαμάτων.


Ν.29/1975

Περί επιβολής ειδικής εισφοράς υπέρ του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (Ν.Α.Τ.)


ΣΤΕ/1139/2019

Φορολογία κληρονομιών. Παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να εκδώσει και κοινοποιήσει πράξη επιβολής κύριου και προσθέτου φόρου λόγω υποβολής ανακριβούς δηλώσεως. Με απόφαση της Ολομελείας κρίθηκε ότι τα άρθρα 10 του Ν. 3790/2009, 82 του Ν. 3842/2010, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 92 παρ. 3 περ. β` του Ν. 3862/2010, περί παράτασης του χρόνου της παραγραφής, αντίκεινται στο Σύνταγμα. Εσφαλμένη αντίθετη κρίση της προσβαλλόμενης απόφασης. Η αναίρεση ασκήθηκε παραδεκτά κατά το άρθρο 12 παρ. 1 του Ν. 3900/2010. Δεκτές η αναίρεση και η προσφυγή (αναιρεί την αριθ. 572/2015 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών)


ΕλΣυνΚλ.Τμ.7/265/2016

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, το «... Πνευματικό Κέντρο» προέβη στην ανάθεση της παροχής των επίμαχων υπηρεσιών στη φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής, καθόσον, με τη σχετικώς συναφθείσα σύμβαση, καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες του εν λόγω νομικού προσώπου. Τούτο δε, διότι, μεταξύ των καταστατικών σκοπών του περιλαμβάνεται η διάδοση του δημοτικού και παραδοσιακού τραγουδιού και της παραδοσιακής μουσικής, στα πλαίσια της οποίας προβλέπεται η λειτουργία Δημοτικού Ωδείου και χορωδιών, το δε αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης, όπως αυτό περιγράφεται τόσο στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ανωτέρω νομικού προσώπου περί έγκρισης της ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών και ψήφισης της αναγκαίας πίστωσης, όσο και στη σχετική απόφαση της Προέδρου του και στην ίδια τη σύμβαση, δεν είναι ποσοτικά και χρονικά περιορισμένο, αλλά ανακύπτει σε μόνιμη βάση. Εξάλλου, οι ανατεθείσες υπηρεσίες ανάγονται στη συνήθη λειτουργική δραστηριότητα των προβλεπόμενων στον οικείο Ο.Ε.Υ. Γραφείων Πολιτιστικού και Μουσικής -Ωδείου, που έχουν, μεταξύ άλλων, την ευθύνη για την οργάνωση και τη λειτουργία των χορωδιών του Δήμου, και τη διοργάνωση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, όπως φεστιβάλ, σεμιναρίων μουσικής και εκδηλώσεων χορωδιών.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη είναι μη νόμιμη, και, συνεπώς, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/443/2022

Αποπεράτωση και εκσυγχρονισμός των κτιριακών υποδομών του Ωδείου ...», Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην 1η σκέψη, κατά τον χρόνο δημοσίευσης της προκήρυξης του έργου «Αποπεράτωση και εκσυγχρονισμός των κτιριακών υποδομών του Ωδείου Αθηνών», ο Μ.Δ.Σ.Ω.Α. δεν αποτελούσε οργανισμό δημοσίου δικαίου, με συνέπεια να μην αποτελεί οργανισμό δημοσίου δικαίου ούτε κατά το παρόν στάδιο ελέγχου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου αυτού. Τούτο διότι, καίτοι ο Μ.Δ.Σ.Ω.Α. είναι Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει συσταθεί για την επιδίωξη σκοπών γενικού συμφέροντος, μη εμπορικού ή βιομηχανικού χαρακτήρα, εντούτοις δεν πληροί επιπροσθέτως κάποιο από τα εναλλακτικώς τεθέντα κριτήρια του άρθρου 2 παρ. 1 περ. 4γ΄ του ν. 4412/2016 (βλ. και την προϊσχύσασα όμοια διάταξη του άρθρου 111 παρ. 8 του ν.3669/2008), ούτως ώστε να χαρακτηριστεί ως οργανισμός δημοσίου δικαίου, δοθέντος ότι, ούτε η διαχείρισή του υπόκειται σε έλεγχο από δημόσιες αρχές, ούτε η διοίκησή του διορίζεται κατά το μεγαλύτερο μέρος της από αυτές, ενώ, τέλος, κατά το έτος 2014 – χρόνο δημοσίευσης της προκήρυξης του επίμαχου έργου (2014/S 213-376426) και, συνεπώς, κρίσιμο χρόνο για να διαπιστωθεί αν για το εν λόγω έργο ο Μ.Δ.Σ.Ω.Α. θεωρείται οργανισμός δημοσίου δικαίου (βλ. ανωτέρω σκέψη 1) – δεν είχε χρηματοδοτηθεί από κρατικές αρχές, αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλους οργανισμούς δημοσίου δικαίου σε ποσοστό ανώτερο του 50% [βλ. ad hoc απόφ. ΔΕΑ (Τμήμα Α΄ Μονομελές) 441/2015, πρακτικό ΝΣΚ 1537/2018, βλ. επίσης, για τη δημόσια χρηματοδότηση που καταβάλλεται ως αντιπαροχή, «The University of Cambridge», C-380/98 σκέψη 21, Ελένη Τροβά - Παναγιώτη Σκουρή, Το Κοινοτικό Δίκαιο των Δημοσίων Συμβάσεων, 2009, σελ. 316, Ε. Σαββίδη σε Δ. Ράικο, Ε. Βλάχου, Ε. Σαββίδη Δημόσιες Συμβάσεις, Ν. 4412/2016, Ερμηνεία κατ’ άρθρο, Τόμος Ι, 2018, σελ. 19, Β. Χριστιανό, Θ. Πανάγο, Δημόσιες Συμβάσεις, Ερμηνεία κατ’ άρθρο, νόμοι 4412/2016 και 4413/2016, 2018, σελ. 14].Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, με δεδομένο ότι, στο πλαίσιο ανάθεσης και εκτέλεσης του έργου με τίτλο «Αποπεράτωση και εκσυγχρονισμός των κτιριακών υποδομών του Ωδείου Αθηνών», ο Μ.Δ.Σ.Ω.Α. δεν αποτελεί οργανισμό δημοσίου δικαίου, κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 1 περ. 4 του ν.4412/2016, το υποβληθέν σχέδιο της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου αυτού απαραδέκτως εισάγεται για την άσκηση ελέγχου νομιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 324 του ν.4700/2020.


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)29/2015

Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης των ανελκυστήρων του, καθόσον ενόψει του  αυστηρού νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις εργασίες συντήρησης ανελκυστήρων, τις επίμαχες εργασίες δύναται να εκτελεί – και μάλιστα επί ποινή επιβολής προστίμου υπέρ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης- αποκλειστικά πιστοποιημένο και ειδικώς αδειοδοτημένο από την αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης συνεργείο, τα μέλη του οποίου οφείλουν μεταξύ άλλων να απασχολούνται αποκλειστικά με τη συντήρηση ανελκυστήρων (ΚΥΑ οικ.Φ.Α/9.2/OIK.28425/22.12.2008, ΦΕΚ Β΄ 2604, Διορθ. Σφαλμ. στο Β΄ 424/10.3.09).


ΑΕΠΠ/433/2020

Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 95/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτές τις προσφορές του δεύτερου προσφεύγοντος και του παρεμβαίνοντος και ανέδειξε τον τελευταίο ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για τα κτίρια των παιδικών σταθμών και άλλων εγκαταστάσεων του Δήμου, με εκτιμώμενη αξία 71.761,80 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Οι προσφεύγοντες επικαλούνται ελλείψεις στις υποβολές των προσφορών, όπως η έλλειψη πίνακα ανάλυσης οικονομικής προσφοράς, υπόνομές για κόστος κατώτερο του νομίμου και μη σωστό υπολογισμό εισφοράς υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων.


NΣK/247/2016

Κατάσχεση εις χείρας τραπεζικού ιδρύματος - Δεσμευμένος λογαριασμός. Καταβολή του ποσού της κατασχεμένης απαίτησης - Εν μέρει αρνητική δήλωση - Αδικαιολόγητος πλουτισμός - Επιστροφή του ποσού(...)Συντρέχει νόμιμος λόγος επιστροφής του ποσού, το οποίο αποδόθηκε στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.), από την τραπεζική εταιρεία «...ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» κατόπιν επιβολής αναγκαστικής κατάσχεσης εις χείρας της, ως τρίτης, διότι το αποδοθέν ποσό προέρχεται από τον τηρούμενο στο υποκατάστημά της, ήδη δεσμευμένο, λογαριασμό του οφειλέτη του Δημοσίου Α.Β., υπέρ της τελούσας υπό εξυγίανση εταιρείας με την επωνυμία «...BANK PUBLIC. Co LTD», δυνάμει της από 23-05-2014 απόφασης του Επαρχιακού Δικαστηρίου της Λευκωσίας, που κηρύχθηκε προσωρινά εκτελεστή στην Ελλάδα με την υπ' αριθ.. 27/2016 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (πλειοψ.).


ΕΑΔΗΣΥ/113/2025

Με την προδικαστική προσφυγή καταγγέλλεται η νομιμότητα της απόφασης έγκρισης του πρακτικού του διαγωνισμού για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, καθώς και της απόφασης ανάδειξης της παρεμβαίνουσας ως προσωρινού αναδόχου. Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση αυτών των αποφάσεων ως προς το μέρος που έγιναν δεκτές οι προσφορές των άλλων διαγωνιζομένων και η κατακύρωση στην παρεμβαίνουσα, επικαλούμενη παράβαση της υποχρέωσης υπολογισμού νόμιμου εργατικού κόστους, συγκεκριμένα της εισφοράς υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων (20 ευρώ ετήσια ανά εργαζόμενο). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης επί της οδού ... για 24 μήνες με προαίρεση 37%, περιλαμβάνοντας τακτικές και έκτακτες υπηρεσίες με βάρδιες σε καθορισμένα ωράρια. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε με κριτήριο της πλέον συμφέρουσας προσφοράς.


ΑΕΠΠ/714/2019

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε τα Πρακτικά της Επιτροπής Διαγωνισμού και ανακήρυξε τον παρεμβαίνοντα ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Παροχή υπηρεσιών φύλαξης των εγκαταστάσεων του πρώην Ολυμπιακού Χωριού, των αθλητικών εγκαταστάσεων και άλλων χώρων», με προϋπολογισμένη δαπάνη 1.199.700,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επιδιώκει την απόρριψη της προσφοράς του παρεμβαίνοντα και τη δική του ανάδειξη ως προσωρινού αναδόχου, θεωρώντας ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντα πάσχει από σοβαρά πλημμελήματα, όπως μη εύλογο εργολαβικό κέρδος, παράλειψη υπολογισμού εισφοράς υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων και μη νόμιμος υπολογισμός του αριθμού των εργαζομένων.