ΑΕΠΠ/433/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 95/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτές τις προσφορές του δεύτερου προσφεύγοντος και του παρεμβαίνοντος και ανέδειξε τον τελευταίο ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για τα κτίρια των παιδικών σταθμών και άλλων εγκαταστάσεων του Δήμου, με εκτιμώμενη αξία 71.761,80 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Οι προσφεύγοντες επικαλούνται ελλείψεις στις υποβολές των προσφορών, όπως η έλλειψη πίνακα ανάλυσης οικονομικής προσφοράς, υπόνομές για κόστος κατώτερο του νομίμου και μη σωστό υπολογισμό εισφοράς υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/432/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 95/2020, καθώς αυτή έκρινε αποδεκτές τις προσφορές του δεύτερου προσφεύγοντος και του παρεμβαίνοντος, ενώ ανακήρυξε τον τελευταίο ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες καθαριότητας των κτιρίων των παιδικών σταθμών και άλλων εγκαταστάσεων του δήμου, με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 71.761,80 ευρώ. Οι προσφεύγοντες προσβάλλουν την απόφαση επειδή οι αναδεχθέντες δεν υπέβαλαν πίνακα ανάλυσης οικονομικής προσφοράς ανά τμήμα σύμβασης και επειδή ο παρεμβαίνων υπέβαλε προσφορά με κόστος απασχόλησης και ασφάλισης κατώτερο του νόμιμου.
ΑΕΠΠ/812/2020
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της με αρ. 893/2020 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία τους απέκλεισε και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο τον παρεμβαίνοντα, κρίνοντας τις προσφορές τους ως αδικαιολόγητα χαμηλές. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά ανάθεση δημόσιας σύμβασης έργου εκτιμώμενης αξίας άνευ ΦΠΑ 27.016.129 ευρώ, η οποία προκηρύχθηκε με διακήρυξη που δημοσιεύθηκε στις 06-11-2018. Οι προσφεύγοντες επικαλούνται παράβαση ουσιώδους τύπου στην αξιολόγηση των προσφορών και παραλείψεις της αναθέτουσας να ζητήσει εξηγήσεις από τον παρεμβαίνοντα και τον έσχατο μειοδότη σύμφωνα με το άρθρο 88 του Ν. 4412/2016. Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά έργο μεγάλου κόστους που εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.
ΕΑΔΗΣΥ/443/2023
Με τις προδικαστικές προσφυγές ζητείται η ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που επικύρωσε το Πρακτικό 1 της Επιτροπής του διαγωνισμού και ανέδειξε τον οικονομικό φορέα «…» ως προσωρινό ανάδοχο για το έργο με τίτλο «…» και προϋπολογισμό 339.516,13 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Οι προσφεύγοντες επικαλούνται ότι η αποδεκτή προσφορά του προσωρινού αναδόχου είναι ασυνήθιστα χαμηλή και ζημιογόνα, καθώς ο υπολογισμός του κόστους δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα και δεν αφήνει περιθώριο κέρδους. Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι οι προσφορές των άλλων διαγωνιζόμενων δεν πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς τα δικαιολογητικά συμμετοχής και την τεκμηρίωση της οικονομικής επάρκειας.
ΑΕΠΠ/157/2018
Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή, επιδιώκοντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την οικονομική της προσφορά και ανέδειξε ως προσωρινή ανάδοχο την παρεμβαίνουσα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη 'Φύλαξη των χώρων του [αναφερόμενου φορέα] για 8 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης', με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 84.838,70 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην εσφαλμένη αξιολόγηση του κόστους εργοδοτικών εισφορών, ιδίως για τον ειδικό λογαριασμό παιδικών κατασκηνώσεων, και σε υποτιθέμενες παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η τελική της τιμή περιελάμβανε νόμιμες κρατήσεις, αλλά η αναθέτουσα αρχή δεν τις ελέγξει σωστά.
ΑΕΠΠ/832/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της Απόφασης 253/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία ήταν σχετική με τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για έργο επισκευής και αποκατάστασης κτηριακών μνημείων εκτιμώμενης αξίας 413.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η πρώτη προσφυγή ασκείται κατά της αποδοχής της προσφοράς του πρώτου μειοδότη, ενώ η δεύτερη προσφυγή ασκείται κατά της αποδοχής τόσο της προσφοράς του πρώτου μειοδότη όσο και του πρώτου προσφεύγοντος. Οι προσφεύγοντες επικαλούνται ότι δεν πληρούνται τα κριτήρια επιλογής, ιδίως η απαίτηση για τεκμηριωμένη εμπειρία σε έργα επισκευής μνημείων, καθώς και ότι δεν υπήρξε σωστή τεκμηρίωση και διευκρίνιση των απαιτήσεων από την αναθέτουσα αρχή.
ΑΕΠΠ/1164/2021
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με αριθμό 128/2021, με την οποία κρίθηκαν αποδεκτά τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του οικονομικού φορέα «...» και ορίστηκε ως ανάδοχος για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης. Η σύμβαση αφορά την κατασκευή αδρευτικού δικτύου στην περιοχή «...» του Δήμου «...», με εκτιμώμενη αξία χωρίς ΦΠΑ 356.407,80 ευρώ. Οι προσφυγές επικαλούνται ελλείψεις στα υποβληθέντα δικαιολογητικά του αναδόχου, όπως η έλλειψη προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής σε υπεύθυνες δηλώσεις και η μη υποβολή απαραίτητων πιστοποιητικών, τα οποία οδήγησαν σε μη νόμιμη αξιολόγηση και επιλογή του αναδόχου.
ΑΕΠΠ/1487/2021
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της υπ’ αριθ. …/2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου …, η οποία έκανε δεκτά τα δικαιολογητικά κατακύρωσης και ανακήρυξε ως ανάδοχο της σύμβασης την εταιρεία «…». Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια τροφίμων στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος επισιτιστικής και βασικής υλικής συνδρομής του Δήμου, με συνολικό προϋπολογισμό 1.706.530,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Οι προσφυγές επικαλούνται πλημμελή επικύρωση των πιστοποιητικών ISO της ανάδοχου εταιρείας, μη συμβατότητα των πιστοποιητικών με τους όρους της προκήρυξης, καθώς και σφάλματα στην διαδικασία αξιολόγησης, θέτοντας ζητήματα νομιμότητας στην κατακύρωση.
ΑΕΠΠ/1684/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 1055/2021 της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία αναδείχθηκαν προσωρινοί ανάδοχοι για τη σύναψη διετούς σύμβασης καθαριότητας κτιριακών εγκαταστάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας. Συγκεκριμένα, αμφισβητεί την έγκριση των προσφορών τριών εταιρειών, καταγγέλλοντας ότι (α) δεν υπολόγισαν την παρακράτηση φόρου 8% επί της καθαρής αξίας, (β) υποεκτίμησαν τις ημέρες εργασίας ανά έτος (261 αντί για 240-260) και (γ) παρέλειψαν την εισφορά υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων (20€/άτομο). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες καθαριότητας 22 τμημάτων κτιρίων, με εκτιμώμενη αξία 212.350€ (συμπλ. ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/60/2018
Η προσφεύγουσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νέας Σμύρνης με αριθμό πρωτ. 515/2017, η οποία αφορά την κατακύρωση δημοσίου διαγωνισμού για τις υπηρεσίες φύλαξης (έργο «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΥΛΑΞΗΣ»). Αναφέρει ότι η κατακυρωθείσα προσφορά της αντιπάλου εταιρίας («STARGUARD Ε.Π.Ε.») παρουσιάζει παράβαση διατάξεων εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, ειδικά σε σχέση με υπολογισμούς εισφορών υπέρ Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.), επιδομάτων εργατών, και μη υποβολή ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.) του 2017. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης για το έτος 2017-2018 με προϋπολογισμό €161.290,32 (χωρίς ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/1838/2021
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 192/7-10-2021, η οποία απέκλεισε τον πρώτο προσφεύγοντα και έκρινε δεκτό τον τρίτο προσφεύγοντα στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου για υπηρεσίες φύλαξης, με εκτιμώμενη αξία 3.009.437,32 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσβαλλόμενη πράξη αφορά την περάτωση σταδίων δικαιολογητικών συμμετοχής, τεχνικών και οικονομικών προσφορών. Οι προσφυγές επικεντρώνονται σε αιτιώσεις σχετικά με τη μη σύμμορφη τεκμηρίωση κριτηρίων όπως η οικονομική επάρκεια (ειδικά για το ασφαλιστήριο επαγγελματικής και αστικής ευθύνης), η εμπειρία προσωπικού φύλαξης και ο τρόπος υπολογισμού της οικονομικής προσφοράς, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης διοικητικού κόστους, αναλωσίμων και κερδών.