ΝΣΚ/1/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κοινοτικό Δίκαιο. Δυνατότητα εγγραφής στη βάση δεδομένων εταιρίας ως μεταποιητής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Δεν απαιτείται η μεταποιητική επιχείρηση να διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις για αποθήκευση και μεταποίηση της ανεπεξέργαστης σταφίδας. Αρκεί το πραγματικό γεγονός να διαθέτει τις ενδεδειγμένες εγκαταστάσεις, δηλαδή να διαθέτει ο μεταποιητής δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης και ακώλυτης χρήσης των εγκαταστάσεων βάσει οιασδήποτε συμβάσεως έτσι ώστε να είναι επιτεύξιμο το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Εφόσον οι μεταποιητές πληρούν τους τεχνικούς όρους για τη συμμετοχή στο καθεστώς ενίσχυσης, εγγράφονται υποχρεωτικά στη βάση δεδομένων. Το εάν πληρούνται οι ως άνω όροι, είναι ζήτημα πραγματικό κρινόμενο από την αρμόδια υπηρεσία. Η μη -παράθεση τιμολογίων στην αίτηση δήλωσης επιβάλλει στην αρμόδια αρχή να επισημάνει στην αιτούσα την τυπική παράλειψη και να χορηγήσει σύντομη προθεσμία συμπλήρωσης των ελλειπόντων στοιχείων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/5/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Εννοια παραγωγού (πολλαπλασιαστού σπόρων).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Παραγωγός (πολλαπλασιαστής) σπόρου θεωρείται είτε ο συμβεβλημένος με την σποροπαραγωγική επιχείρηση παραγωγός ο οποίος πράγματι παράγει το σπόρο είτε και αυτή η ίδια η σποροπαραγωγική επιχείρηση μόνο όμως όταν συμβάλλεται με παραγωγούς οι οποίοι αναλαμβάνουν να της προμηθεύσουν το σπόρο ή όταν πολλαπλασιάζει η ίδια το σπόρο σε ιδιόκτητες ή ενοικιαζόμενες εγκαταστάσεις.
ΝΣΚ/424/2002
Ιατροί. Άδεια άσκησης επαγγέλματος. Επαγγελματική έδρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) α) Ιατρός που διαθέτει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και αποδεικνύει ότι παρέχει υπηρεσίες μόνο σε ιδιωτικές κλινικές και άλλους φορείς δεν αποκλείεται να δηλώσει ως επαγγελματική του έδρα την κατοικία του, προκειμένου να του χορηγηθεί από την αρμόδια ΔΟΥ Δελτίο Απόδειξης Παροχής Υπηρεσιών (ΔΑΠΥ), υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι δεν θα δέχεται ασθενείς και γενικά δεν θα λειτουργεί ιδιωτικό ιατρείο στην ανωτέρω διεύθυνση. β) Ιατρός χωρίς ειδικότητα, που διαθέτει, όμως, άδεια ασκήσεως επαγγέλματος μπορεί να πάρει άδεια λειτουργίας ιατρείου.
ΝΣΚ/184/2013
Αναδρομική θέση δημοσίου υπαλλήλου σε διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας. Η γνωμοδότηση πραγματεύεται, υπό συγκεκριμένο πραγματικό και αποφαίνεται ότι ήταν υποχρεωτική η θέση σε διαθεσιμότητα, λόγω ασθενείας του υπαλλήλου, σε επίκαιρο χρόνο και αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία και περαιτέρω ότι αυτή (διαθεσιμότητα), μπορεί νομίμως να γίνει αναδρομικά από του χρόνου λήξεως της αναρρωτικής του άδειας, αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία, ενώ, παρέλκει η παραπομπή του στις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των άρθρων 165 ή 167 Υ.Κ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/28/2023
Ερωτάται εάν, ενόψει συγκεκριμένου πραγματικού, οφείλει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να χορηγήσει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα φορολογικά στοιχεία Α.Ε., εν όψει και των διατάξεων περί φορολογικού απορρήτου.(...)H Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (φορολογική αρχή) δεν μπορεί να αντιτάξει το φορολογικό απόρρητο έναντι της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά οφείλει, ως αρμόδια δημόσια αρχή να χορηγήσει τα αιτούμενα στοιχεία για την ελεγχόμενη ανώνυμη εταιρεία, παρέχοντάς της έτσι την προβλεπόμενη εκ του Συντάγματος και του νόμου συνδρομή προς επιτέλεση του σκοπού της (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/268/2016
Χρήση του όρου «Κολλέγιο» στην επωνυμία, στον διακριτικό τίτλο ή στις εγκαταστάσεις του ιδιωτικού εκπαιδευτήριου «Αριστοτέλειο Κολλέγιο» καθώς και σε κάθε άλλο φορέα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας, βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου αδειοδότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ οφείλει να εγκρίνει την τροποποίηση των σχετικών αδειών χωρίς να απαιτεί την απαλοιφή του όρου «κολλέγιο» από τον διακριτικό τίτλο ή τις εγκαταστάσεις κλπ από φορέα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που κάνει χρήση του όρου αυτού, τον οποίο, όμως, έχει κατοχυρώσει με εμπορικό σήμα για πρώτη φορά πριν την ισχύ του Ν.4093/2012.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/224/2017
Νομιμότητα του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Άρδευσης ... και του Δήμου ... για την υλοποίηση της Πράξης «Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων και Δίκτυα Αποχέτευσης Δήμου ... και Παραλίας Οφρυνίου (Β΄ Φάση)»(...)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει αναγκαίο να αναβάλει την οριστική του κρίση προκειμένου να προσκομισθεί έγκριση του νέου σχεδίου προγραμματικής σύμβασης από τα αρμόδια για τη σύναψη της προγραμματικής σύμβασης όργανα των συμβαλλομένων φορέων, καθώς και το Τεχνικό Δελτίο που περιλαμβανόταν στην αίτηση ένταξης της Πράξης «Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων και Δίκτυα Αποχέτευσης Δήμου ... και Παραλίας Οφρυνίου (Β΄ Φάση)» στο οικείο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα.
ΕΣ/ΤΜ.6/974/2019
Εργασίες μεταφοράς αποβλήτων...Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι αν και οι εργασίες μεταφοράς των αποβλήτων από εκσκαφές, κατασκευές και κατεδαφίσεις προς τη μονάδα εναλλακτικής διαχείρισής τους ανάγονται στην αρμοδιότητα του Δήμου … και συγκεκριμένα του Τμήματος Καθαριότητας αυτού, δεν υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης των αποβλήτων με ίδια μέσα καθώς οι συγκεκριμένες εργασίες απαιτούν ειδικές εγκαταστάσεις με άδεια λειτουργίας, πιστοποίηση κατά ΙSO καθώς και ΑΕΠΟ (άδεια Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων) όπου μπορούν να λάβουν χώρα οι εξειδικευμένες διεργασίες εναλλακτικής διαχείρισης τις οποίες ο Δήμος δεν διαθέτει ενώ παρόλο που του έχει χορηγηθεί άδεια συλλογής και μεταφοράς μη επικίνδυνων αποβλήτων από τα στοιχεία του φακέλου(βλ. σκέψηΙΙΙ) αποδεικνύεται ότι δεν διαθέτει επαρκή αριθμό οχημάτων για τη μεταφορά των ογκωδών απορριμμάτων και των ΑΕΚΚ από τα εργοτάξια προσωρινής αποθήκευσης στις εγκαταστάσεις του αναδόχου. Συνακόλουθα νόμιμα και αιτιολογημένα ο αιτών Δήμος προέβη στη διαδικασία διενέργειας δημοσίου διεθνούς διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου με εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία στη μεταφόρτωση και διάθεση Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών, Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) και Ογκωδών Απορριμμάτων
ΝΣΚ/91/2000
Παραχώρηση οικοπέδου σε αυθαίρετο κάτοχο, σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ.2 του Β.Δ.330/1960.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προϋποθέσεις παραχώρησης οικοπέδου διαχειριζόμενου από την Δ/νση Υγείας και Πρόνοιας Θεσσαλονίκης σε αυθαίρετο κάτοχο, σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ.2 του Β.Δ.330/1960. Η κρίση για συνδρομή εξαιρετικής περίπτωσης, προκειμένου να προβεί αρμόδια υπηρεσία στην παραχώρηση ή μη του κατεχομένου οικοπέδου, αποτελεί εκτίμηση των πραγματικών δεδομένων όπως διαμορφώνονται κάθε φορά, συνεκτιμωμένων κατά των προσωπικών δεδομένων του αιτούντα την παραχώρηση αυθαιρέτου κατόχου.
ΝΣΚ/427/2009
Νομιμότητα άρνησης υπαλλήλων ΥΠΕΞ ως προς την λήψη εξουσιοδότησης για άσκηση καθηκόντων χειρισμού διαβαθμισμένου υλικού και πληροφοριών, κατ’ επίκληση της προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών δικαιούται κατά νόμο να προβεί σε συλλογή και επεξεργασία προσωπικών και δη ευαίσθητων δεδομένων υπαλλήλων της, εφόσον τούτο είναι αναγκαίο για την ανάθεση σ’ αυτούς υπηρεσιακών καθηκόντων, στα πλαίσια των οποίων θα χειρίζονται διαβαθμισμένο υλικό και πληροφορίες, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεσή τους και χωρίς να υποχρεούται να ενημερώσει την Αρχή ή να ζητήσει την προηγούμενη άδειά της, με την προϋπόθεση ότι η συλλογή και επεξεργασία αυτή θα γίνουν με τους όρους και τις προϋποθέσεις των άρθρων 4 και 7Α παρ. 1 του Ν 2472/1977. Η εκ των προτέρων άρνηση ορισμένων υπαλλήλων να αναλάβουν την άσκηση των καθηκόντων αυτών, με την επίκληση γενικώς της προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων, και δη των ευαίσθητων, δεν είναι νόμιμη κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του Υ.Κ.
ΑΕΠΠ/902/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση του ειδικού όρου 6.1.1 της διακήρυξης, ο οποίος απαιτούσε ο ανάδοχος να διαθέτει εγκαταστάσεις (πρατήριο, πρακτορείο, αντλία ή δεξαμενή) σε απόσταση έως 2 χιλιόμετρα από τα όρια της πόλης για την προμήθεια των προσφερόμενων ειδών. Υποστήριξε ότι ο όρος αυτός παραβίαζε τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, δημιουργούσε αδικαιολόγητες διακρίσεις και περιορίζε τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, χωρίς να εξυπηρετεί τον σκοπό της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, λιπαντικών και άλλων ειδών για τις ανάγκες του Δήμου και των σχολικών μονάδων, με προϋπολογισμό 567.185,30€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).