×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/103/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Παραδεκτό ή μη της συμμετοχής και της προσφοράς σε διαγωνισμό προμήθειας, ανώνυμης εταιρίας που προέκυψε από μετασχηματισμό ατομικής επιχείρησης, λόγω μη υποβολής υπεύθυνης δήλωσης, κατ άρθρο 18 παρ.3 του ΠΔ 396/1994, του υποκατασκευαστή της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι επιτρεπτή, σε περίπτωση μεταβολής στο πρόσωπο των διαγωνιζόμενων, η συνέχιση της διαδικασίας του διαγωνισμού με τη συμμετοχή νέου εταιρικού σχήματος, που δεν έλαβε υπό το όνομα αυτό μέρος στο διαγωνισμό, υπό την προϋπόθεση ότι η επελθούσα μεταβολή στο πρόσωπο του διαγωνιζόμενου γνωστοποιείται δεόντως στην υπηρεσία και ότι η νέα εταιρία καλείται να προσκομίσει τα αναγκαία, τυπικά δικαιολογητικά προκειμένου να κριθεί εάν και στο πρόσωπό της συντρέχουν οι τυπικές προϋποθέσεις συμμετοχής, σε περίπτωση δε μη υποβολής της κατ άρθρο 18 παρ.3 του ΠΔ 394/1996 υπεύθυνης δήλωσης του υποκατασκευαστή της περί αποδοχής εκτέλεσης της προμήθειας σε περίπτωση που ανατεθεί σ αυτήν, υφίσταται δέσμια αρμοδιότητα της αναθέτουσας αρχής να απορρίψει την τεχνική προσφορά της εταιρίας ως απαράδεκτη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/99/2006

Αντικατάσταση υποκατασκευαστή κατά τους όρους της συμβάσεως προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η προβλεπόμενη στη σύμβαση προμήθειας δυνατότητα αντικαταστάσεως υποκατασκευαστή επιτρέπεται, προκειμένου να διασφαλισθεί η απρόσκοπτη εκτέλεση της συμβάσεως και χωρίς αύξηση στο κόστος, προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του συγκεκριμένου άρθρου της συμβάσεως, που προβλέπει την ανωτέρω δυνατότητα.


ΝΣΚ/399/2008

Δικαιολογητικά συμμετοχής σε διαγωνισμό προμήθειας του Δημοσίου, σύμφωνα με τα άρθρα 8, 8α και 18 του ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Η προσκομιζόμενη από τον συμμετέχοντα, ο οποίος δεν είναι ο ίδιος κατασκευαστής του τελικού προϊόντος, σε διαγωνισμό προμήθειας του Δημοσίου, περιγραφή του τεχνικού εξοπλισμού της επιχείρησης που κατασκευάζει τα προσφερόμενα είδη και των μέτρων που λαμβάνει αυτή για την εξασφάλιση της ποιότητάς τους, πρέπει να έχει εκδοθεί από την κατασκευάστρια επιχείρηση. 2. Αν ο συμμετέχων στο διαγωνισμό δεν κατασκευάζει ο ίδιος τα προσφερόμενα είδη σε δικό του εργοστάσιο και τα οποία θα τεθούν στη διάθεσή του μέσω ενδιάμεσου τρίτου προσώπου, ενεργούντος ως εμπορικού αντιπροσώπου, πράκτορα ή διανομέα του κατασκευαστού οίκου, απαιτείται, επί ποινή απαραδέκτου, η υποβολή δήλωσης από τον προσφέροντα για την επιχειρηματική μονάδα που θα κατασκευαστούν τα υπό προμήθεια είδη καθώς και για τον τόπο εγκατάστασής της, και η υποβολή υπεύθυνης δήλωσής του ότι η κατασκευή του τελικού προϊόντος θα γίνει από την επιχείρηση στην οποία ανήκει ή η οποία εκμεταλλεύεται ολικά ή μερικά τη μονάδα κατασκευής του τελικού προϊόντος, ενώ η συνδρομή της προϋπόθεσης που απαιτεί, επί ποινή απαραδέκτου, το άρθρο 18 παρ. 3 εδ. β του ΠΔ 118/2007 καλύπτεται και με την υποβολή δήλωσης του προσφέροντος, ότι το ενδιάμεσο πρόσωπο έχει αποδεχθεί έναντί του την εκτέλεση της συγκεκριμένης προμήθειας, εφ όσον όμως η εξουσία του ενδιάμεσου προσώπου να δεσμεύει, με δήλωση του νομίμου εκπροσώπου του, τον κατασκευαστή οίκο, πιστοποιείται από στοιχεία, υποβαλλόμενα με την προσφορά, επί ποινή απαραδέκτου αυτής.


ΔΙΔΔΑ/Φ.15/1/2192/2019

Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής αίτησης -υπεύθυνης δήλωσης ετεροδημότη, αίτησης -υπεύθυνης δήλωσης Έλληνα εκλογέα κατοίκου Ε.Ε.


ΑΕΠΠ/828/2021

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκρινε αποδεκτή την προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης εταιρίας για το Τμήμα Α' της δημοπρατούμενης σύμβασης, με αντικείμενο την 'Προμήθεια Κινητού Εξοπλισμού ΧΥΤΑ Κεντρικής Εύβοιας', συγκεκριμένα ενός Τεμαχιστή Απορριμμάτων, εκτιμώμενης αξίας 400.000,00 € (χωρίς Φ.Π.Α.). Η προσφεύγουσα καταθέτει έξι λόγους για την πλημμέλεια της προσφοράς της αντιπάλου εταιρίας, μεταξύ των οποίων η έλλειψη πιστοποίησης ISO 9001 & ISO 14001, η μη υποβολή υποχρεωτικής υπεύθυνης δήλωσης, το μη αποδεκτό υπόδειγμα CE, η έλλειψη δήλωσης για προσκόμιση του CE, η εσφαλμένη συμπλήρωση του Φύλλου Συμμόρφωσης και η ύποπτη επανάληψη δήλωσης του κατασκευαστικού οίκου. Αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης και την επιστροφή του παραβόλου ύψους 2.000 ευρώ.


ΣτΕ/2591/2010

Παροχή υπηρεσιών τεχνικής – εφοδιαστικής υποστήριξης πέντε ελικοπτέρων ιδιοκτησίας του Πυροσβεστικού Σώματος (...) Επειδή, κατά την έννοια των προπαρατεθεισών διατάξεων της ένδικης διακήρυξης και του πδ/τος 118/2007, ερμηνευομένων ενόψει και της αρχής της τυπικότητας που διέπει τους δημόσιους διαγωνισμούς, η υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 παρ. 4 του ν. 1599/1986, με το παρατιθέμενο σε αυτές περιεχόμενο, αποτελεί ουσιώδη τυπική προϋπόθεση συμμετοχής στο διαγωνισμό, παράβαση δε του εν λόγω κανόνα εκ μέρους του συμμετέχοντος στο διαγωνισμό, δηλαδή παράλειψη συνυποβολής με την προσφορά της παραπάνω δήλωσης ή υποβολής ελλιπούς κατά περιεχόμενο δήλωσης, καθιστά την υποβληθείσα προσφορά του απαράδεκτη.(...)Επομένως, αδιαφόρως του αν η παρεμβαίνουσα εταιρία, ως νομικό πρόσωπο, υπείχε υποχρέωση να προσκομίσει υπεύθυνη δήλωση, στην οποία να προσδιορίζει «το ειδικό επάγγελμα» που ασκεί, πάντως, υπείχε, σε κάθε περίπτωση, υποχρέωση να προσκομίσει δήλωση, στην οποία να αναφέρεται το συγκεκριμένο (και κατά τόπο και κατ’ είδος) Επιμελητήριο, στο οποίο είναι εγγεγραμμένη. Περαιτέρω, η αναθέτουσα αρχή, δεν μπορούσε, εν προκειμένω, να αναπληρώσει την προαναφερθείσα έλλειψη με τις ανωτέρω περιγραφείσες ενέργειες, στις οποίες προέβη η ίδια, ενόψει αφενός της προαναφερθείσας αρχής της τυπικότητας που διέπει τους δημόσιους διαγωνισμούς, αφετέρου δε και της υποχρεώσεως, που επιβάλλει η οικεία διακήρυξη, τα σχετικά δικαιολογητικά να είναι επικαιροποιημένα, προβλέποντας ειδικότερα ότι στην υπεύθυνη δήλωση πρέπει να αναφέρουν οι συμμετέχοντες το επιμελητήριο, στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι κατά την ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού. Διά ταύτα Δέχεται την αίτηση



ΝΣΚ/137/2002

Προσήκων φορολογικός συντελεστής επί προϋφιστάμενων μετοχών ανώνυμης εταιρίας, που διατίθενται σε δημόσια εγγραφή, ενόψει διαπραγμάτευσης αυτών στο Χρηματιστήριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η μεταβίβαση μετοχών ανώνυμης εταιρίας, οι οποίες για λόγους διασποράς αυτών πρέπει να διατεθούν στο κοινό με δημόσια εγγραφή, μετά την έγκριση της εισαγωγής της εταιρίας στο Χρηματιστήριο, κατ άρθρο 3 παρ.ΙΙ περίπτ. 4β του ΠΔ 350/85, αποτελεί χρηματιστηριακή μεταβίβαση μετοχών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο, ανεξάρτητα αν δεν έχει αρχίσει ακόμη η ελεύθερη διαπραγμάτευση αυτών και συνεπώς νομίμως στην περίπτωση αυτή παρακρατείται φόρος 3%ο (ή 6%ο), σύμφωνα προς τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.2 του Ν 2579/98.


ΝΣΚ/14/2005

Υπαγωγή ή μη στις ρυθμίσεις του άρθρου 8Α του ΠΔ 81/2003 του «ευκαιριακώς» απασχολούμενου προσωπικού της ανώνυμης εταιρίας «Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το «ευκαιριακώς», με σύμβαση εργασίας μίας έως τριών ημερών, εβδομαδιαίως, απασχολούμενο προσωπικό της εισηγμένης στο Χ.Α.Α. εταιρίας «Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.» δεν εμπίπτει στις ρυθμίσεις των διατάξεων του άρθρου 8Α του ΠΔ 81/2003, το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 4 του ΠΔ 180/2004.


ΝΣΚ/71/2004

Κήρυξη εκπτώτου από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας του Δημάρχου Βεγορίτιδος, λόγω ασυμβιβάστου στο πρόσωπό του, κατ’ άρθρο 47 παρ.2 και 8 του Δ.Κ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υφίσταται ασυμβίβαστο, κατ’ άρθρο 47 παρ.2 και 8 του ΠΔ 410/1995 «Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας» (Α’ 231), στο πρόσωπο Δημάρχου, ο οποίος είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, διευθύνων σύμβουλος και μέτοχος ανώνυμης εταιρίας, με την οποία ο Δήμος συνήψε συμβάσεις, το οικονομικό αντικείμενο των οποίων υπερέβαινε το ποσό του 1.000.000 δραχμών. Συνεπώς, ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας υποχρεούται να εκδώσει την προβλεπόμενη από την διάταξη του άρθρου 50 του ως άνω ΠΔ 410/1995 πράξη περί εκπτώσεως του Δημάρχου από το αξίωμά του.


ΝΣΚ/89/2009

Έννοια του «τελικού προϊόντος», κατά τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ως «τελικό προϊόν» κατά τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007 νοείται αυτό καθ αυτό το είδος που αποτελεί αντικείμενο της προμήθειας, όπως αυτό προσδιορίζεται στην οικεία διακήρυξη και στις τεχνικές προδιαγραφές. Σε περίπτωση που το τελικό προϊόν, δεν κατασκευάζεται από τον υποψήφιο προμηθευτή, αλλά το προμηθεύεται από τρίτον, ως κατασκευαστής του «τελικού προϊόντος» νοείται ο τρίτος με τον οποίο συναλλάσσεται ο υποψήφιος προμηθευτής, ο οποίος αναλαμβάνει την τελική επεξεργασία και κατασκευή του προϊόντος, ανεξαρτήτως εάν τμήμα ή φάση της επεξεργασίας και παραγωγής αυτού γίνεται από άλλο πρόσωπο για λογαριασμό αυτού που έναντι του υποψήφιου προμηθευτή αναλαμβάνει την τελική επεξεργασία και κατασκευή του υπό προμήθεια είδους.


ΝΣΚ/396/2002

Μετοχές – μέτοχοι. Χρηματιστήριο. Φορολογία από κινητές αξίες. Φορολογία μεταβίβασης μετοχών ΑΕ. Δημόσια εγγραφή. Διαπραγμάτευση μεταβίβασης μετοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η μεταβίβαση μετοχών ανώνυμης εταιρίας, οι οποίες για λόγους διασποράς αυτών πρέπει να διατεθούν στο κοινό με δημόσια εγγραφή, μετά την έγκριση της εισαγωγής της εταιρίας στο Χρηματιστήριο, κατ άρθρο 3 παρ.ΙΙ περίπτ. 4β του ΠΔ 350/85, αποτελεί χρηματιστηριακή μεταβίβαση μετοχών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο, ανεξάρτητα αν δεν έχει αρχίσει ακόμη η ελεύθερη διαπραγμάτευση αυτών και συνεπώς νομίμως στην περίπτωση αυτή παρακρατείται φόρος 3%ο (ή 6%ο), σύμφωνα προς τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.2 του Ν 2579/98. (πλειοψ.)