×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/89/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έννοια του «τελικού προϊόντος», κατά τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ως «τελικό προϊόν» κατά τις διατάξεις του ΠΔ 118/2007 νοείται αυτό καθ αυτό το είδος που αποτελεί αντικείμενο της προμήθειας, όπως αυτό προσδιορίζεται στην οικεία διακήρυξη και στις τεχνικές προδιαγραφές. Σε περίπτωση που το τελικό προϊόν, δεν κατασκευάζεται από τον υποψήφιο προμηθευτή, αλλά το προμηθεύεται από τρίτον, ως κατασκευαστής του «τελικού προϊόντος» νοείται ο τρίτος με τον οποίο συναλλάσσεται ο υποψήφιος προμηθευτής, ο οποίος αναλαμβάνει την τελική επεξεργασία και κατασκευή του προϊόντος, ανεξαρτήτως εάν τμήμα ή φάση της επεξεργασίας και παραγωγής αυτού γίνεται από άλλο πρόσωπο για λογαριασμό αυτού που έναντι του υποψήφιου προμηθευτή αναλαμβάνει την τελική επεξεργασία και κατασκευή του υπό προμήθεια είδους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/449/2005

Απ’ ευθείας ανάθεση προμηθείας Αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων κατά τις περιπτώσεις (ια) και (ιβ) του άρθρου 73 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Είναι δυνατή η απ’ ευθείας ανάθεση Αμυντικού υλικού σε Έλληνα προμηθευτή, ο οποίος, συντρεχόντων των όρων των διατάξεων των περιπτώσεων (ια) και (ιβ) του άρθρου 73 του ΠΔ 284/1989, έχει την ικανότητα παραγωγής (κατασκευής) ειδών ή μερών αμυντικών συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, αρμοδίως και αιτιολογημένως διαπιστωθείσης, εφόσον, δια της απ’ ευθείας αναθέσεως της προμηθείας και της συμπαραγωγής του τελικού προϊόντος -έτσι ώστε να εξασφαλίζεται σε αξιόλογο βαθμό η Ελληνική Βιομηχανική συμμετοχή στην παραγωγή του- βελτιώνεται η εγχώρια τεχνολογική υποδομή της χώρας. β) Κατά την έννοια της διατάξεως (ιβ) του άρθρου 73 του ΠΔ 284/1989 η τεχνολογία κατασκευής του υλικού στην Ελλάδα πρέπει να έχει εισαχθεί, έτσι ώστε ο δέκτης της τεχνολογίας να έχει καταστεί ικανός να χρησιμοποιήσει άμεσα την εισαγομένη τεχνολογία και επιπλέον να διαθέτει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό να παραγάγει, έστω και εν μέρει, το προϊόν σύμφωνα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές.


ΝΣΚ/399/2008

Δικαιολογητικά συμμετοχής σε διαγωνισμό προμήθειας του Δημοσίου, σύμφωνα με τα άρθρα 8, 8α και 18 του ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Η προσκομιζόμενη από τον συμμετέχοντα, ο οποίος δεν είναι ο ίδιος κατασκευαστής του τελικού προϊόντος, σε διαγωνισμό προμήθειας του Δημοσίου, περιγραφή του τεχνικού εξοπλισμού της επιχείρησης που κατασκευάζει τα προσφερόμενα είδη και των μέτρων που λαμβάνει αυτή για την εξασφάλιση της ποιότητάς τους, πρέπει να έχει εκδοθεί από την κατασκευάστρια επιχείρηση. 2. Αν ο συμμετέχων στο διαγωνισμό δεν κατασκευάζει ο ίδιος τα προσφερόμενα είδη σε δικό του εργοστάσιο και τα οποία θα τεθούν στη διάθεσή του μέσω ενδιάμεσου τρίτου προσώπου, ενεργούντος ως εμπορικού αντιπροσώπου, πράκτορα ή διανομέα του κατασκευαστού οίκου, απαιτείται, επί ποινή απαραδέκτου, η υποβολή δήλωσης από τον προσφέροντα για την επιχειρηματική μονάδα που θα κατασκευαστούν τα υπό προμήθεια είδη καθώς και για τον τόπο εγκατάστασής της, και η υποβολή υπεύθυνης δήλωσής του ότι η κατασκευή του τελικού προϊόντος θα γίνει από την επιχείρηση στην οποία ανήκει ή η οποία εκμεταλλεύεται ολικά ή μερικά τη μονάδα κατασκευής του τελικού προϊόντος, ενώ η συνδρομή της προϋπόθεσης που απαιτεί, επί ποινή απαραδέκτου, το άρθρο 18 παρ. 3 εδ. β του ΠΔ 118/2007 καλύπτεται και με την υποβολή δήλωσης του προσφέροντος, ότι το ενδιάμεσο πρόσωπο έχει αποδεχθεί έναντί του την εκτέλεση της συγκεκριμένης προμήθειας, εφ όσον όμως η εξουσία του ενδιάμεσου προσώπου να δεσμεύει, με δήλωση του νομίμου εκπροσώπου του, τον κατασκευαστή οίκο, πιστοποιείται από στοιχεία, υποβαλλόμενα με την προσφορά, επί ποινή απαραδέκτου αυτής.


ΕΣ/ΟΛΟΜ/32/2000

Η Διακήρυξη πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ως ελάχιστο ουσιώδες στοιχείο αυτής την ακριβή ποσότητα του προς προμήθεια αγαθού και αν το είδος αυτό αναλύεται σε περισσότερες κατηγορίες ή κάθε κατηγορία αναλύεται σε περισσότερες υποκατηγορίες διαφορετικών μεταξύ τους προϊόντων, που αποτελούν όμως το τελικό τιμολογήσιμο προϊόν, πρέπει να προσδιορίζεται η ποσότητα των αγαθών κάθε κατηγορίας ή υποκατηγορίας μέχρι το τελικό τιμολογήσιμο προϊόν.


ΝΣΚ/379/2011

Προμήθειες – Εκτέλεση. Παράδοση των υλικών από τον προμηθευτή στον τόπο παροχής. Μετάθεση του κινδύνου στον αγοραστή. Αδυναμία ποιοτικής παραλαβής. Μη εξόφληση του συμβατικού τιμήματος. Αυτοδίκαιη παραλαβή. Πληρωμή του προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το διδόμενο ιστορικό έχει συντελεσθεί, κατ’ άρθρο 28 παρ.3 του ΠΔ 118/2007, αυτοδίκαιη παραλαβή του συστήματος αέριας χρωματογραφίας, που παραδόθηκε από την προμηθεύτρια εταιρεία στο εργαστήριο του Α΄ Τμήματος της Δ΄ Χ.Υ. Αθηνών, και το Δημόσιο οφείλει πλέον, προς την εταιρεία το υπόλοιπο συμφωνηθέν τίμημα, τηρουμένης της προβλεπόμενης από το άρθρο αυτό διαδικασίας. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/198/2018

Προμήθεια έτοιμου σκυροδέματος:..Με τα δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, διότι από τα επισυναπτόμενα σε αυτό δικαιολογητικά αποδεικνύεται ότι το παραδοθέν αγαθό αποτελεί μέρος της συνολικής ποσότητας του απαιτούμενου από τη σχετική τεχνική περιγραφή τελικού προϊόντος (έτοιμου σκυροδέματος κατηγορίας C 16/20) και όχι των επιμέρους υλικών από τα οποία αυτό παράγεται.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/158/2004

Τουριστικά γραφεία. Χορήγηση ειδικού σήματος λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ως εμβαδόν της απαιτούμενης κατ’ άρθρο 4 παρ.1 του Ν 393/1976 (Α’ 199), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ΠΔ 288/1991, γραφειακής εγκατάστασης τουριστικού γραφείου νοείται ελεύθερη επιφάνεια χρήσης και δεν συνυπολογίζεται το πάχος των τοίχων του κτίσματος ή άλλων βοηθητικών χώρων.


ΝΣΚ/378/2010

Σύμβαση Ανάθεσης Έργου για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο: «Επεξεργασία Ιστορικών και Αρχαιολογικών Δεδομένων σε Συνάφεια με το Τουριστικό Ελληνικό Προϊόν» - Αρμοδιότητα γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το διδόμενο ιστορικό στο υπ’ αριθμ. 1749/15-9-2010 ερώτημα του Γενικού Γραμματέα Τουρισμού της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού σε σχέση με τα ερωτήματα που τίθενται σ’ αυτό, δεν περιέχει προβληματισμούς της Διοίκησης για την έννοια και το περιεχόμενο συγκεκριμένης νομοθετικής διάταξης και ως εκ τούτου δεν μπορεί να εισαχθεί προς συζήτηση παραδεκτά στο αρμόδιο Τμήμα του Ν.Σ.Κ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/217/2010

Μεταφορά προσωπικού και θέσεων στο νεοσυσταθέν Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η δυνάμει της διατάξεως του άρθρου 1 παρ.1 του ΠΔ 184/2009 μεταφορά θέσεων και προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, στο νεοσυσταθέν Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν συνιστά μετάταξη και δη αναγκαστική, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 69 επομ. του Ν 3528/2007 και συνεπώς δεν τίθεται θέμα ανακλήσεως διοικητικών πράξεων. β) Δεν νοείται η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης που θα διαπιστώνει την «μεταφορά» των υπαλλήλων αυτών, καθόσον αυτό δεν προβλέπεται στην ως άνω κρίσιμη διάταξη, ούτε και σαφώς συνάγεται απ αυτήν.


ΝΣΚ/35/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Ασφαλιστικές εταιρείες. Συγχώνευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της, κατ εξαίρεση του κανόνα της, για λόγους προστασίας των ασφαλισμένων, απαγορεύσεως της σωρευτικής ασκήσεως ασφαλίσεων κατά ζημιών μαζί με ασφαλίσεις ζωής (άρθρο 13 παρ.1 της Οδηγίας 79/267 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 16 της Οδηγίας 92/96) δυνατότητας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που κατά τη δημοσίευση του πδ 118/85 ασκούσαν, σωρευτικά τις ασφαλιστικές αυτές δραστηριότητες, να συνεχίσουν να τις ασκούν σωρευτικά, υπό τον όρο της ξεχωριστής διαχείρισης για κάθε μία από αυτές (άρθρο 13 παρ.3 και 6 της Οδηγίας 79/267 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 16 της Οδηγίας 92/96, άρθρο 3α παρ.2 νδ 400/1970 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6 πδ 252/96), είναι ότι επιτρέπεται η εξακολούθηση της σωρευτικής ασκήσεως των δύο αυτών ασφαλιστικών δραστηριοτήτων, εφόσον η ασφαλιστική επιχείρηση τις ασκούσε συνεχώς και αδιαλείπτως μέχρι την δημοσίευση του πδ 252/96, αφ ης και τερματίζεται η εν λόγω κατ εξαίρεση παρεχομένη ευχέρεια. Δεν εμπίπτει στην εν λόγω εξαίρεση, μικτή ασφαλιστική επιχείρηση, ασκούσα σωρευτικώς ασφαλίσεις κατά ζημιών μαζί με ασφαλίσεις ζωής κατά τη δημοσίευση του πδ 118/85, η οποία είχε στην συνέχεια ιδρύσει ξεχωριστή ανώνυμη εταιρία για την ξεχωριστή άσκηση από αυτήν των ασφαλίσεων ζωής, οι δύο δε αυτές ξεχωριστές εταιρίες πράγματι λειτούργησαν υπ αυτό το νομικό και πραγματικό πλαίσιο. Επομένως δεν είναι επιτρεπτή κατά νόμο η συγχώνευση των δύο ασφαλιστικών εταιριών του ερωτήματος προς τον σκοπό συνεχίσεως της διακοπείσης ασκήσεως μικτής ασφαλιστικής δραστηριότητας της μίας εξ αυτών. (Ομοια η 142/97 γνωμοδότηση ΝΣΚ)


ΝΣΚ/501/2006

Επιτρεπτό ή μη του «brandsharing» σε καπνικά προϊόντα, δυνάμει της Οδηγίας 2003/33/Ε.Κ. του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26-5-2003 και της ΚΥΑ Υ1/Γ.Π. οικ.81348/29-7-2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διαφήμιση μέσω της χρήσεως ενός ονόματος, σήματος ή συμβόλου καπνικού προϊόντος για ένα μη καπνικό προϊόν, δεν εντάσσεται στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2003/33/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, ήτοι δεν απαγορεύεται. Επίσης δεν απαγορεύεται ούτε με βάση την ΚΥΑ Υ1/Γ.Π. οικ.81348/29-7-2005 των Υπουργών ΕΣ.Δ.Δ.Α., Οικονομίας και Οικονομικών, Επικρατείας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την οποία γίνεται απλή μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της ως άνω Οδηγίας και δεν ασκείται η κατά την σκέψη 12 παρ. τελευταία της εισηγητικής-αιτιολογικής εκθέσεως αυτής προβλεπομένη αρμοδιότητα. Τέλος, διατηρείται η απαγόρευση κάθε μορφής διαφημίσεως καπνικών προϊόντων στα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα της ΕΡΤ Α.Ε., όπως προβλέπεται στο Ν 1730/1987 άρθρο 3 παρ. 9, όπως η εν λόγω παράγραφος αντικαταστάθηκε με το άρθρο 85 παρ. 2 του Ν 1943/1991 και όπως η εν λόγω απαγόρευση προβλέπεται, εν γένει, για τα τηλεοπτικά προγράμματα στο ΠΔ 236/1992, και ήδη στο ΠΔ 100/2000. (ομοφ.)