ΝΣΚ/104/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας του έργου «Ανακατασκευή Συστήματος Θέρμανσης Κεντρικών Εγκαταστάσεων ΤΕΙ Πειραιά - Εξόφληση λογαριασμών του έργου μετά από επιθεώρηση του ΣΕΔΕ - Εκδήλωση ενέργειας κατ’ άρθρο 177 παρ. 9 του Ν 3669/2008.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η ολοκλήρωση της χρηματοδοτήσεως υπό του Υπουργείου Παιδείας (Π.Δ.Ε.) έργου εκτελεσθέντος υπό του Τ.Ε.Ι. Πειραιώς.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/214/2005
Αρμόδια Υπηρεσία σε θέματα πρόσληψης και υπηρεσιακής κατάστασης του ωρομισθίου προσωπικού του ΥΠ.ΠΟ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιοι για την πρόσληψη και την υπηρεσιακή κατάσταση του ωρομισθίου προσωπικού του ΥΠ.ΠΟ. είναι οι Προϊστάμενοι των Κεντρικών, Περιφερειακών και Ειδικών Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠ.ΠΟ., που εκπονούν τις μελέτες για την κατασκευή των εν γένει αρχαιολογικών έργων και εκτελούν τα έργα αυτά. Όμως, στις περιπτώσεις της επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης εκτελέσεως κάποιου αρχαιολογικού έργου και της χρηματοδοτήσεως του έργου από τον Ειδικό Λογαριασμό, οι Προϊστάμενοι των παραπάνω Υπηρεσιών του ΥΠ.ΠΟ., πρέπει προηγουμένως να έχουν εξασφαλίσει την έγκριση των σχετικών δαπανών πληρωμής από τις Δ/νσεις Οικονομικών Υποθέσεων και Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του ΥΠ.ΠΟ.
ΝΣΚ/21/2003
Νομιμότητα αποστολής για δημοσίευση στην Εφημερίδα Κυβερνήσεως της 387/2001 πράξεως του Προέδρου του ΤΕΙ Θεσ/νίκης που αφορά την μονιμοποίηση υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη η αποστολή για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της υπ’ αριθ. 387/13-11-2001 πράξεως του Προέδρου του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, με την οποία μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις μονίμων υπαλλήλων οι οργανικές θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων του ως άνω ΤΕΙ, διότι η πράξη αυτή δεν είναι σύννομη κατ’ άρθρο 14 του Ν 2738/1999.
ΝΣΚ/443/2002
ΤΕΙ. Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου. Λευκοί ψήφοι. Έλεγχος νομιμότητας πράξεων Εφορευτικής Επιτροπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την ψηφοφορία της 13ης Ιουνίου 2002 για την εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του ΤΕΙ Σερρών ο συνδυασμός «Μουρατίδης Ερρίκος – Μπαλουκτσής Αναστάσιος» έλαβε την απόλυτη πλειοψηφία των ψηφισάντων μελών του εκλεκτορικού σώματος χωρίς τον υπολογισμό των λευκών ψήφων και, επομένως, δεν είναι νόμιμη η απόφαση της Εφορευτικής Επιτροπής για επανάληψη της ψηφοφορίας. Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν θα εκδώσει διαπιστωτική πράξη για την εκλογή, αλλά θα αναπέμψει την υπόθεση στην Εφορευτική Επιτροπή για να ενεργήσει τα νόμιμα.
ΕλΣυν/Κλ.1 (ΚΠΕ)/133/2016
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι δαπάνες μετακίνησης στην τοπική κοινότητα … του Δήμου Κεντρικών …. του … στις 21.4.2015 και 4.6.2015 και του …. στις 21.4.2015, νομίμως βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Δήμου …., καθόσον οι ως άνω μετακινήσεις πραγματοποιήθηκαν για το χαρακτηρισμό εδαφών του έργου «Κατασκευή φράγματος μετά προφράγματος στη θέση … χειμάρρου ….Δ.Δ. ….», κατ’ εντολή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου …., που ήταν η Διευθύνουσα Υπηρεσία του εν λόγω έργου. Επίσης, νομίμως βαρύνεται ο προϋπολογισμός του Δήμου …., ως φορέα υλοποίησης του έργου «Βελτίωση – Ασφαλτόστρωση δρόμου …. – ….», με τις δαπάνες που αφορούν τις μετακινήσεις του …στις 8.7.2015 και 10.7.2015, στο …. – …. του Δήμου ……, για την αποτύπωση – έλεγχο υψομέτρων του ανωτέρω αναφερόμενου έργου. Αντίθετα, μη νομίμως βαρύνεται ο προϋπολογισμός του Δήμου …. με τις δαπάνες, που αφορούν τις μετακινήσεις: α) του ….….: i) στις 4.3.2015, στην τοπική κοινότητα … του Δήμου Κεντρικών …., για την οριστική παραλαβή του έργου «Βελτίωση βατότητας οδών Τ.Κ. ….», ii) στις 12.11.2015, στη … του Δήμου Κεντρικών …. για την οριστική παραλαβή του έργου «Βελτίωση βατότητας οδών Τ.Κ. …» και iii) στις 26.2.2015 στις τοπικές κοινότητες …., Κλειδιού, ….. και …. του Δήμου …., για την προσωρινή παραλαβή του έργου «Αποκατάσταση ζημιών από θεομηνίες στο Δήμο Γ. …» και β) του …. στις 17.4.2015 στο …., … …., …., … του Δήμου …, για την οριστική παραλαβή του έργου «…», καθόσον οι δαπάνες για τις μετακινήσεις αυτές που πραγματοποίησαν οι εν λόγω υπάλληλοι του Δήμου …, ως μέλη των Επιτροπών παραλαβής των σχετικών έργων, βαρύνουν, σύμφωνα με το άρθρο 61 παρ.5 του ν.4257/2014 την Αναθέτουσα Αρχή των έργων αυτών, δηλαδή τους Δήμους Κεντρικών …. (μετακινήσεις στο …. και τη ….) και …. (μετακινήσεις στις τοπικές κοινότητες …., Κλειδιού, …. και …., καθώς επίσης στο …., Άνω …, ….και …).
ΝΣΚ/440/2001
ΤΕΙ. Συμβάσεις έργου. Κατάταξη προσωπικού σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Συμβάσεις έργου που υπεγράφησαν από την Πρόεδρο του ΤΕΙ Χαλκίδας - Πρόεδρο της Επιτροπής Ερευνών και Υπευθύνου του Εργου, στα πλαίσια εγκριθέντων προγραμμάτων του ΕΠΕΑΕΚ, χωρίς προηγούμενη εξουσιοδότηση της Επιτροπής Ερευνών και χωρίς καμία ευθύνη των αντισυμβαλλομένων, εκτελέσθηκαν δε πλήρως, με την αποδοχή από τα αρμόδια όργανα των συμφωνηθέντων έργων και την καταβολή στους αντισυμβαλλομένους της συμφωνηθείσας αμοιβής, πρέπει να θεωρηθούν νόμιμες κατά την έννοια της περ.δ της παρ.1 του άρθρου 17 του Ν 2839/2000.
ΝΣΚ/353/2002
ΤΕΙ. Ειδικό Τεχνικό Προσωπικό. Διορισμός σε θέση δομικού. Νομιμότητα έκδοσης υπουργικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη η έκδοση αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για το διορισμό της Γ. Γεωργιάδου σε θέση δομικού στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, διότι δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από τα άρθρα 21 παρ.3 του Ν 1404/1983 και 2 παρ.1 και 2 του ΠΔ 411/1984 διαδικασία επιλογής κατά το μέρος αυτής που αφορά στον έλεγχο των τυπικών προσόντων των υποψηφίων, στην εξέταση των υποψηφίων σε πρακτικά θέματα από το αρμόδιο όργανο και στην πρόταση του Συμβουλίου του Τμήματος επί της επιλογής.
ΕλΣυν/Τμ.6/2211/2011
«Ανακατασκευή του Πολιτιστικού Κέντρου “Παλαιού Δημαρχείου” που επλήγη από το σεισμό της 7.9.1999 στο Χαϊδάρι Αττικής» (...)Περαιτέρω, τα συμβατικά τεύχη δημοπρατήσεως, η διακήρυξη του διαγωνισμού και το επιλεγέν σύστημα νομίμως εγκρίθηκαν από τη νομαρχιακή επιτροπή Προγραμματισμού – Τεχνικών Έργων – Πολεοδομίας του Νομαρχιακού Διαμερίσματος Αθηνών (με την 53/12.6.2007 απόφασή της) αφού το έργο αναλήφθηκε από τη Νομαρχία, λόγω αδυναμίας του Δήμου ... να το εκτελέσει. Εκτός αυτού, με την 333/20.7.2005 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, εγκρίθηκε η προμελέτη που συντάχθηκε από την Τεχνική του Υπηρεσία και η επιλογή του συστήματος δημοπρατήσεως, όχι όμως τα συμβατικά τεύχη και η διακήρυξη, τα οποία, ως αναφέρθη, εγκρίθηκαν από την αρμόδια νομαρχιακή επιτροπή, μετά την 399/12.10.2005 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ... με την οποία διαπιστώθηκε ότι δεν διαθέτει την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή για την εκτέλεση του έργου και το 892/26.10.2005 έγγραφο αυτού, με το οποίο ο φάκελος της υποθέσεως μεταβιβάσθηκε στη Νομαρχία Αθηνών. Η τελευταία άλλωστε εισηγήθηκε (βλ. την από 27.6.2006 εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Αθηνών) προς τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. την εκτέλεση του έργου με σύστημα προσφοράς αυτό που περιλαμβάνει μελέτη – κατασκευή. Κατ’ ακολουθίαν αυτών που προηγουμένως έγιναν δεκτά η κρινόμενη αίτηση και η παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές, να ανακληθεί η 221/2011 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να αναπεμφθεί η υπόθεση σε αυτό προκειμένου να προβεί στον έλεγχο της χρηματοδοτήσεως του έργου της διαδικασίας αναδείξεως αναδόχου και του οικείου σχεδίου συμβάσεως.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/82/2017
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης που αφορά στην ανάθεση, από την Περιφέρεια Αττικής στην εργοληπτική επιχείρηση με την επωνυμία "… Α.Τ.Ε.Β.Ε.", του έργου "Ανακατασκευή χλοοτάπητα γηπέδου ποδοσφαίρου …".(....)Η ως άνω αναδειχθείσα ανάδοχος, όμως, δεν προσήλθε να υπογράψει το συμφωνητικό, δηλώνοντας, με το από 1.3.2017 έγγραφό της, ότι δεν επιθυμεί να παρατείνει την ισχύ της προσφοράς της που έληξε στις 28.2.2017.(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης που αφορά στην ανάθεση, από την Περιφέρεια Αττικής στην εργοληπτική επιχείρηση με την επωνυμία "… Α.Τ.Ε.Β.Ε.", του έργου "Ανακατασκευή χλοοτάπητα γηπέδου ποδοσφαίρου …".
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕλΣυν/Κλ.Ε/366/2016 ΚΑΙ ΕΣ/ΚΛ.Ε/15/2017.
ΝΣΚ/459/2013
Περί της συμμόρφωσης της Διοίκησης προς την υπ’ αρ. 1771/2013 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς, για τη νομιμότητα διορθώσεων στην τελική επιμέτρηση δημόσιου έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αν και εκκρεμεί κατά της υπ’ αρ. 1771/2013 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς αίτηση αναιρέσεως του Δημοσίου, η Διοίκηση υπέχει υποχρέωση άμεσης συμμόρφωσης προς τη δικαστική απόφαση. Το περιεχόμενο της συμμόρφωσης συνίσταται στην αποδοχή της τελικής επιμέτρησης μόνο με τις διορθώσεις της Υπηρεσίας που κρίθηκαν δικαστικώς σύννομες, οι δε περαιτέρω ενέργειες της Διοίκησης, στο πλαίσιο εκτέλεσης της εργολαβικής σύμβασης, προσδιορίζονται στις οικείες διατάξεις νόμου και στηρίζονται ή συμφωνούν με τη δικαστική κρίση για τις ποσότητες εκτελεσμένων εργασιών.
ΑΕΠΠ/1362/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης 2455/2019 της Οικονομικής Επιτροπής και της ΟΡΘΗΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ αυτής, καθώς και του Πρακτικού 1ου της Επιτροπής Διαγωνισμού, διότι θεωρεί ότι η προσφορά της εταιρείας "ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ", με ποσοστό έκπτωσης 58,35%, είναι ασυνήθιστα χαμηλή και έπρεπε να ζητηθεί αιτιολόγηση της. Επίσης, υποστηρίζει ότι το Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) του εκμισθωτή δεν ήταν ψηφιακά υπογεγραμμένο. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η συστηματική συντήρηση-ανακατασκευή της επιφάνειας κυκλοφορίας των οδικών αξόνων Λ. Συγγρού, Λ. Πειραιώς, Βασ. Σοφίας, Φειδιπίδου & Μεσογείων αρμοδιότητας Δ.ΔΙ.Μ.Υ. Περιφέρειας Αττικής, η αντιμετώπιση αστοχιών, η αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης, η συντήρηση και βελτίωση της οριζόντιας σήμανσης, η τροποποίηση της στάθμης φρεατίων, ο καθαρισμός φρεατίων υδροσυλλογής και αγωγών, καθώς και η συμπλήρωση πλακοστρώσεων όπου απαιτείται.