ΝΣΚ/112/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ – Ανάκληση ή μη της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα υπαλλήλου και επαναφορά της στην ενεργό υπηρεσία – Αποκατάσταση της υπαλλήλου στο πλαίσιο συμμόρφωσης με προηγηθείσα απόφαση του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν οφείλει, μετά την έκδοση της 4745/2014 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, να ανακαλέσει τη διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης απόλυσης της Δ.Μ. και να την επαναφέρει στην Υπηρεσία, καθόσον, ήδη, πριν την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, με την οποία ακυρώθηκε η ατομική πράξη με την οποία διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη θέση της υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα, η Διοίκηση είχε αποκαταστήσει τη συγκεκριμένη υπάλληλο στο πλαίσιο συμμόρφωσης προς την προηγηθείσα 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, με βάση και τη ρητή βούλησή της, η οποία διαμορφώθηκε σύμφωνα με όσα η ίδια η Διοίκηση είχε υποδείξει, με σχετική εγκύκλιό της, στους υπαλλήλους που εθίγησαν από την ακυρωθείσα, με την 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/ 756/οικ.21872/4-11-2011 (ΦΕΚ 2619/τ.Β΄/8-11-2011) κοινή υπουργική απόφαση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/178/2012
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης υπαλλήλου, λόγω πλάνης αυτής σχετικά με την δυνατότητά της να υποβάλει αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση κατά το χρονικό διάστημα που τυχόν θα ετίθετο σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. Μετά την ανάκληση της παραίτησής της, αν υφίστανται στο πρόσωπό της οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτήν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)
ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/756/οικ.21872/2011
ΘΕΜΑ: Καθορισμός του περιεχομένου των διαπιστωτικών πράξεων α) κατάργησης των οργανικών θέσεων που κενώνονται λόγω της αυτοδίκαιης απόλυσης και της θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και β) αυτοδίκαιης απόλυσης και θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που πληρούν τις προϋποθέσεις και του τρόπου διαπίστωσης των εξαιρέσεων από την αυτοδίκαιη απόλυση και την προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.
ΝΣΚ/179/2012
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης του υπαλλήλου Γ.Κ., λόγω πλάνης αυτού σχετικά με τον υπολογισμό του συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας του. Μετά την ανάκληση της παραίτησής του, αν υφίστανται στο πρόσωπό του οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτόν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)
2/27432/0022/2014
ΘΕΜΑ: «Ενέργειες της Διοίκησης για την οικονομική αποκατάσταση των υπαλλήλων που τέθηκαν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα ή απολύθηκαν κατ' εφαρμογή των παρ. 1γ και 2 του αρ. 33 του ν. 4024/2011, σε συμμόρφωση προς την αριθ. 3354/2013 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας»
52924/14189/2012
Διαπίστωση αυτοδίκαιης κατάργησης οργανικών θέσεων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, που κενώνονται λόγω αυτοδίκαιης απόλυσης και θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που τις κατείχαν, κατ’ εφαρμογή των παρ. 1 β, 1γ και 2 του άρθρου 33 του Ν.4024/2011.
242900/9144/2012
Διαπίστωση αυτοδίκαιης κατάργησης οργανικών θέσεων που κενώνονται λόγω αυτοδίκαιης απόλυσης και θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα υπαλλήλων που τις κατείχαν, κατ’ εφαρμογή των παρ. 1β, 1γ και 2 του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.
ΝΣΚ/159/2015
Δημόσιοι υπάλληλοι – Καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας – Συμμόρφωση της Διοικήσεως προς ακυρωτική δικαστική απόφαση – Καταβολή παρακρατηθεισών αποδοχών – Βαθμολογική και μισθολογική επανακατάταξη. Α) Η Διοίκηση υποχρεούται, σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 1940/2013 απόφαση του ΣτΕ, με την οποία ακυρώθηκε η διαπιστωτική πράξη της θέσεως της υπαλλήλου αυτής σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας, να αποδώσει στην υπάλληλο τις παρακρατηθείσες κατά το χρόνο της αργίας αποδοχές. (πλειοψ.) Β) Η Διοίκηση υποχρεούται, για τον ίδιο δικαιολογητικό λόγο, να εκδώσει νέα πράξη αναδρομικής βαθμολογικής και μισθολογικής κατάταξης της υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 28 και 29 του ν. 4024/2011, με συνυπολογισμό, ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας, του χρονικού διαστήματος που αφετηριάζεται από την ημέρα που είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία μέχρι την ημερομηνία που ελήφθη υπόψη για την βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στους βαθμούς και τα μισθολογικά κλιμάκια του ν. 4024/2011 (31.10.2011). (ομοφ.)
ΝΣΚ/115/2015
Προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα – Παραίτηση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας – Τοποθέτηση νέου Προϊσταμένου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η επιλογή και τοποθέτηση του αναφερόμενου στο ερώτημα υπαλλήλου σε θέση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας του Υπουργείου Οικονομικών με μόνη απόφαση του οικείου Υπουργού, δεν ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 33 του Ν.4024/2011. 2) Παρέλκει η απάντηση επί του ερωτήματος εάν ήταν επιτρεπτή η μετακίνηση του ανωτέρω επιλεγέντος Προϊσταμένου σε αντίστοιχης βαθμίδας οργανική μονάδα, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Υπαλληλικού Κώδικα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/98/2010
Συμμόρφωση Διοικήσεως σε απόφαση ΣτΕ. Ανάκληση πράξης διορισμού υπαλλήλου του Π.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση υποχρεούται, να προβεί σε ανάκληση της πράξης διορισμού υπαλλήλου του Πυροσβεστικού Σώματος, κατ’ εφαρμογή απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία εξαφανίστηκε απόφαση του Διοικητικού (Ακυρωτικού) Εφετείου, σε εκτέλεση της οποίας είχε αυτός διορισθεί.
ΝΣΚ/239/2017
Δυνατότητα επιστροφής αποδοχών αργίας δημοσίου υπαλλήλου κατόπιν μεταρρύθμισης της ποινής της οριστικής παύσης σε προσωρινή έξι μηνών, με απόφαση του ΣτΕ - Μη προσμέτρηση του χρόνου αυτοδίκαιης αργίας ως πραγματικής υπηρεσίας. Για την επιστροφή του συνόλου ή μέρους των αποδοχών μονίμου υπαλλήλου, που παρακρατήθηκαν στο σύνολό τους, κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης για το πειθαρχικό παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την άσκηση των καθηκόντων του, η οποία στη συνέχεια μεταρρυθμίστηκε, με δικαστική απόφαση του ΣτΕ, σε προσωρινή παύση έξι (6) μηνών, αρμόδιο να αποφανθεί είναι το πειθαρχικό συμβούλιο, με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή του. Για το χρονικό διάστημα μετά την 11-5-2015, οπότε κατόπιν της αντικατάστασης του άρθρου 105 του ΥΚ, η ποινή της προσωρινής παύσης δεν συνεπάγεται πλέον την πλήρη στέρηση των αποδοχών, και έως την λήξη της αυτοδίκαιης αργίας, το ήμισυ των παρακρατηθεισών αποδοχών πρέπει να αποδοθεί αυτοδικαίως, ενώ το άλλο ήμισυ ή μέρος αυτού ύστερα από ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου. Το χρονικό διάστημα που η υπάλληλος βρισκόταν σε αυτοδίκαιη αργία δεν υπολογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας (ομόφ.) Κατάσταση : Αποδεκτή