ΝΣΚ/179/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης του υπαλλήλου Γ.Κ., λόγω πλάνης αυτού σχετικά με τον υπολογισμό του συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας του. Μετά την ανάκληση της παραίτησής του, αν υφίστανται στο πρόσωπό του οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτόν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/178/2012
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης υπαλλήλου, λόγω πλάνης αυτής σχετικά με την δυνατότητά της να υποβάλει αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση κατά το χρονικό διάστημα που τυχόν θα ετίθετο σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. Μετά την ανάκληση της παραίτησής της, αν υφίστανται στο πρόσωπό της οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτήν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)
242900/9144/2012
Διαπίστωση αυτοδίκαιης κατάργησης οργανικών θέσεων που κενώνονται λόγω αυτοδίκαιης απόλυσης και θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα υπαλλήλων που τις κατείχαν, κατ’ εφαρμογή των παρ. 1β, 1γ και 2 του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.
ΝΣΚ/479/2011
Νομιμότητα ή μη ανάκλησης παραίτησης δημοσίου υπαλλήλου σε περίπτωση πρόωρης υποβολής της δεύτερης αίτησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εκ μέρους του δημοσίου υπαλλήλου υποβολή δεύτερης αίτησης παραίτησης προ της παρόδου των δεκαπέντε ημερών από την υποβολή της αρχικής δεν επιφέρει αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής του σχέσης με το Δημόσιο και δεν τον αποστερεί του δικαιώματος να προβεί σε ανάκληση της υποβληθείσης παραίτησής του, η οποία όμως πρέπει να λάβει χώρα εντός της αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την επομένη της υποβολής της αρχικής αίτησης παραίτησής του. (ομοφ.)
2/27432/0022/2014
ΘΕΜΑ: «Ενέργειες της Διοίκησης για την οικονομική αποκατάσταση των υπαλλήλων που τέθηκαν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα ή απολύθηκαν κατ' εφαρμογή των παρ. 1γ και 2 του αρ. 33 του ν. 4024/2011, σε συμμόρφωση προς την αριθ. 3354/2013 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας»
52924/14189/2012
Διαπίστωση αυτοδίκαιης κατάργησης οργανικών θέσεων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, που κενώνονται λόγω αυτοδίκαιης απόλυσης και θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που τις κατείχαν, κατ’ εφαρμογή των παρ. 1 β, 1γ και 2 του άρθρου 33 του Ν.4024/2011.
ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/756/οικ.21872/2011
ΘΕΜΑ: Καθορισμός του περιεχομένου των διαπιστωτικών πράξεων α) κατάργησης των οργανικών θέσεων που κενώνονται λόγω της αυτοδίκαιης απόλυσης και της θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και β) αυτοδίκαιης απόλυσης και θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που πληρούν τις προϋποθέσεις και του τρόπου διαπίστωσης των εξαιρέσεων από την αυτοδίκαιη απόλυση και την προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.
ΝΣΚ/112/2015
Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ – Ανάκληση ή μη της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα υπαλλήλου και επαναφορά της στην ενεργό υπηρεσία – Αποκατάσταση της υπαλλήλου στο πλαίσιο συμμόρφωσης με προηγηθείσα απόφαση του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν οφείλει, μετά την έκδοση της 4745/2014 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, να ανακαλέσει τη διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης απόλυσης της Δ.Μ. και να την επαναφέρει στην Υπηρεσία, καθόσον, ήδη, πριν την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, με την οποία ακυρώθηκε η ατομική πράξη με την οποία διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη θέση της υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα, η Διοίκηση είχε αποκαταστήσει τη συγκεκριμένη υπάλληλο στο πλαίσιο συμμόρφωσης προς την προηγηθείσα 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, με βάση και τη ρητή βούλησή της, η οποία διαμορφώθηκε σύμφωνα με όσα η ίδια η Διοίκηση είχε υποδείξει, με σχετική εγκύκλιό της, στους υπαλλήλους που εθίγησαν από την ακυρωθείσα, με την 3354/2013 απόφαση του ΣτΕ, υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/ 756/οικ.21872/4-11-2011 (ΦΕΚ 2619/τ.Β΄/8-11-2011) κοινή υπουργική απόφαση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/356/2004
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου λόγω πλάνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή μέσα σε εύλογο χρόνο η ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου και όταν συντρέχει περίπτωση ουσιώδους πλάνης περί το συνταξιοδοτικό του δικαίωμα.
ΝΣΚ/166/2017
Ανάκληση παραίτησης υπάλληλου ΥΠΑ, λόγω πνευματικής ή ψυχικής διαταραχής - Προϋποθέσεις - Αρμοδιότητα Συνηγόρου του Πολίτη για θέματα υπηρεσιακής κατάστασης δημοσίων υπαλλήλων.Η ΥΠΑ ενήργησε ορθώς αναφορικά με τη λύση της υπαλληλικής σχέσης του Δ.Δ., κατόπιν της από 17-09-2015 αίτησης παραίτησής του, θεωρώντας τον, βάσει των ιατρικών βεβαιώσεων που είχε στη διάθεσή της, δικαιοπρακτικά ικανό. Δεν μπορεί να γίνει ανάκληση της παραίτησής του, καθώς ο Δ.Δ. δεν επικαλείται ούτε προσκομίζει νόμιμα και αναγκαία στοιχεία. Ο Συνήγορος του Πολίτη δεν έχει αρμοδιότητα επί θεμάτων προσωπικής κατάστασης των δημοσίων υπαλλήλων (ομοφ).
ΔΙΔΑΔ/Φ.58/359/16504/2012
ΘΕΜΑ: Εφαρμογή διατάξεων πειθαρχικού δικαίου του ν.3528/2007 όπως ο νόμος αυτός τροποποιήθηκε με το ν. 4057/12 κατά την προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα