ΝΣΚ/113/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Διακήρυξη. Προσφορές. Δυνατότητα προμήθειας μέρους των υλικών. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε διαγωνισμό προμηθείας υλικών για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, εάν στη Διακήρυξη και στους ειδικούς όρους συμφωνιών δεν ορίζεται δυνατότητα υποβολής προσφορών για μέρος μόνο της προμήθειας, οι συμμετέχοντες (ενδιαφερόμενοι προμηθευτές) υποχρεούνται να υποβάλλουν προσφορά για το σύνολο των υλικών της προμηθείας, άλλως η προσφορά τους είναι απαράδεκτη. Ωσαύτως απαράδεκτη είναι και η ασαφής και υπό αίρεση προσφορά.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/316/2003
Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η τροποποίηση Νο 1 της υπ’ αριθμ. 001Γ/2002 συμβάσεως προμηθείας και παροχής υπηρεσιών μεταξύ της Γενικής Διευθύνσεως Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕ) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της εταιρείας «SPAR Aerospace Ltd» ενόψει της αυξήσεως της οροφής αυτής λόγω προμήθειας επιπλέον υλικών.
ΝΣΚ/292/2003
Προσφορά υπό αίρεση εταιρείας σε διεθνή διαγωνισμό προμήθειας των Ενόπλων Δυνάμεων. Αξιολόγηση προσφορών όταν στοιχείο του κόστους του προς προμήθεια προϊόντος δεν περιλαμβάνεται στη διακήρυξη του διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι υπό αίρεση προσφορά εταιρείας, η οποία στην οικονομική της προσφορά, εκτός από την κύρια πρότασή της, περιλαμβάνει και ρήτρα εκπτώσεως τιμής. Εναλλακτική προσφορά. Υπό ποίες προϋποθέσεις είναι νόμιμη. Ακυρότητα της εναλλακτικής προσφοράς δεν επιφέρει ακυρότητα ολόκληρης της προσφοράς. Δεν δύναται να ληφθεί υπόψη κατά την αξιολόγηση των προσφορών το κόστος τροποποιήσεως όπλων προκειμένου αυτά να συνδεθούν με εξομοιωτές βολής, εφόσον στη διακήρυξη του διαγωνισμού δεν περιλαμβανόταν ο αριθμός των όπλων.
ΝΣΚ/490/2006
Τροποποίηση σύμβασης προμηθείας αεροσκαφών Πολεμικής Αεροπορίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Γνωμοδότηση κατ’ άρθρο 66 παρ. 2 του ΠΔ 284/1989 υπέρ της τροποποίησης της υπ’ αριθμ. 026Γ/2000 σύμβασης προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, χρονοδιαγράμματα παραδόσεως υλικών και στοιχείων τύπου αναπροσαρμογής της τιμής.
ΝΣΚ/322/2002
Προμήθειες. Σύμβαση προμήθειας των Ενόπλων Δυνάμεων - Τροποποίηση. Υποκατάσταση προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η υπεισέλευση νομικού προσώπου στα δικαιώματα και υποχρεώσεις συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, όταν η υπεισέλευση αυτή έγινε λόγω συγχωνεύσεως της αρχικής προμηθεύτριας (αλλοδαπής εταιρείας) με άλλη εταιρεία και υπό την προϋπόθεση ότι το Ελληνικό Δημόσιο συγκατατίθεται στη συνέχιση εκτελέσεως της συμβάσεως από το νέο εταιρικό σχήμα.
ΝΣΚ/82/2003
Προμήθεια των Ενόπλων Δυνάμεων. Διαπραγματεύσεις για την σύναψη συμβάσεως. Απ’ ευθείας ανάθεση σε εταιρεία στο κεφάλαιο της οποίας το Κράτος συμμετέχει σε ποσοστό άνω του 50%.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμο το αίτημα της υπηρεσίας προς την ΕΒΟ ΑΕ, στην οποία είχε εγκριθεί η υλοποίηση προμηθείας με απ’ ευθείας ανάθεση, για την υποβολή βελτιωμένων οικονομικών προσφορών από τις εταιρείες, οι οποίες πρόκειται να συμμετάσχουν στην συμπαραγωγή των υλικών της προμηθείας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/445/2006
Ένταξη νέων προμηθευτέων ειδών σε σύμβαση προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η συμβατική ένταξη νέων ειδών σε σύμβαση προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, εφ’ όσον συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις, τις οποίες η υπηρεσία οφείλει να διαπιστώσει: 1) Τα υπό ένταξη υλικά αποτελούν αμιγώς στρατιωτικό υλικό που εξαιρείται των κοινοτικών οδηγιών για τις προμήθειες, 2) η αντισυμβαλλομένη είναι η μοναδική κατασκευάστρια εν Ελλάδι και 3) πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής του όρου 7 της συμβάσεως.
ΝΣΚ/95/2009
Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμηθείας – Δυνατότητα τροποποίησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων ώστε να καλύπτει την εν συνεχεία υποστήριξη αεροσκαφών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989. Μετά όμως την 1-1-2010, οπότε κατά το άρθρο 30 της συμβάσεως, η εν συνεχεία υποστήριξη θα παρέχεται υπό όρους και προϋποθέσεις που θα συμφωνηθούν από τα μέρη, θα έχει εφαρμογή ο Ν 3433/2006.
ΝΣΚ/37/2009
Εξέταση δυνατότητας τροποποιήσεως συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, που συνεπάγεται μείωση του συμβατικού αντικειμένου αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, εφόσον η προτεινόμενη τροποποίηση συνεπάγεται τη μείωση της αξίας του συμβατικού αντικειμένου σε ποσοστό που υπολείπεται του 10% της αξίας της συνολικής προμήθειας, στερείται αρμοδιότητος εκδόσεως της, προβλεπομένης στο άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, Γνωμοδοτήσεως.
ΝΣΚ/426/2009
Ένοπλες Δυνάμεις. Σύμβαση προμήθειας. Δυνατότητα τροποποίησης όρου της συμβάσεως περί της προθεσμίας ασκήσεως του δικαιώματος προαιρέσεως (ΟΡΤΙΟΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση με κοινή συμφωνία των συμβαλλομένων, όρου συμβάσεως προμήθειας των ενόπλων δυνάμεων, που προέβλεπε προθεσμία ασκήσεως δικαιώματος προαιρέσεως. (πλειοψ.)
ΕλΣυν/Τμ.4/100/2011
Οι προμήθειες, επομένως, όλων των άλλων υλικών των Ενόπλων Δυνάμεων, πλην των ειδικώς σχεδιασμένων αποκλειστικώς προς στρατιωτική χρήση ειδών, που καταλογογραφούνται στην - εκδοθείσα κατ΄εξουσιοδότηση των παρατεθεισών διατάξεων του ν. 3433/2006 - 121078/6.12.2006 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (Β΄ 1850) και στα οποία δεν συγκαταλέγονται τα συνήθη ανταλλακτικά των μηχανών των πλωτών μέσων του Πολεμικού Ναυτικού, διέπονται από τις γενικές περί προμηθειών του Δημοσίου διατάξεις του ν. 2286/1995 (Α΄ 19), καθώς και από εκείνες του π.δ/τος 118/2007 (Α΄ 150), που έχει εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του τελευταίου αυτού νόμου. Δοθέντος δε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 2 του ως άνω π.δ/τος, σε περίπτωση διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή του προμηθευτή, η διακήρυξη περιλαμβάνει υποχρεωτικώς και την προϋπολογισθείσα δαπάνη για τα προς προμήθεια είδη και επειδή, κατά την αρχή της τυπικότητας της διαδικασίας, όλοι οι όροι της διακήρυξης είναι ουσιώδεις, με εξαίρεση εκείνους για τους οποίους ρητώς ορίζεται το αντίθετο, η προσφορά στο διαγωνισμό τιμής υψηλότερης του προϋπολογισμού της προμήθειας, χωρίς τέτοια δυνατότητα να προβλέπεται ειδικώς από τη διακήρυξη, καθιστά την προσφορά αυτή απαράδεκτη και την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού στον υποψήφιο που την υπέβαλε μη νόμιμη (πρβλ. την 63/2010 Πράξη IV Τμ. Ελ. Συν.).