ΝΣΚ/292/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προσφορά υπό αίρεση εταιρείας σε διεθνή διαγωνισμό προμήθειας των Ενόπλων Δυνάμεων. Αξιολόγηση προσφορών όταν στοιχείο του κόστους του προς προμήθεια προϊόντος δεν περιλαμβάνεται στη διακήρυξη του διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι υπό αίρεση προσφορά εταιρείας, η οποία στην οικονομική της προσφορά, εκτός από την κύρια πρότασή της, περιλαμβάνει και ρήτρα εκπτώσεως τιμής. Εναλλακτική προσφορά. Υπό ποίες προϋποθέσεις είναι νόμιμη. Ακυρότητα της εναλλακτικής προσφοράς δεν επιφέρει ακυρότητα ολόκληρης της προσφοράς. Δεν δύναται να ληφθεί υπόψη κατά την αξιολόγηση των προσφορών το κόστος τροποποιήσεως όπλων προκειμένου αυτά να συνδεθούν με εξομοιωτές βολής, εφόσον στη διακήρυξη του διαγωνισμού δεν περιλαμβανόταν ο αριθμός των όπλων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/113/2002
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Διακήρυξη. Προσφορές. Δυνατότητα προμήθειας μέρους των υλικών. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε διαγωνισμό προμηθείας υλικών για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, εάν στη Διακήρυξη και στους ειδικούς όρους συμφωνιών δεν ορίζεται δυνατότητα υποβολής προσφορών για μέρος μόνο της προμήθειας, οι συμμετέχοντες (ενδιαφερόμενοι προμηθευτές) υποχρεούνται να υποβάλλουν προσφορά για το σύνολο των υλικών της προμηθείας, άλλως η προσφορά τους είναι απαράδεκτη. Ωσαύτως απαράδεκτη είναι και η ασαφής και υπό αίρεση προσφορά.
ΑΕΠΠ/1844/2021
Η προδικαστική προσφυγή αιτείται την ακύρωση του Πρακτικού της Επιτροπής αξιολόγησης τεχνικών στοιχείων προσφορών και της βαθμολόγησης βάσει κριτηρίων ανάθεσης του φακέλου Β των προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Μελέτη του νέου συγκροτήματος κτιρίων διοίκησης» της ΔΕΗ, με προϋπολογισμό 3.090.050 € πλέον ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η αξιολόγηση των αρχιτεκτονικών προτάσεων ήταν ανεπαρκής, με ελλιπή αιτιολογία, εισαγωγή νέων κριτηρίων που δεν περιλαμβάνονταν στη Διακήρυξη, και μη ορθή αξιολόγηση των προτάσεων σε σχέση με κριτήρια όπως τα μέτρα ασφαλείας, τη χωροθέτηση των γραφείων Διεύθυνσης, την κυκλοφορία αυτοκινήτων, το επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων και την πυρασφάλεια. Επίσης, υποστηρίζει ότι δεν αναγνωρίστηκε η χρήση της τεχνολογίας BIM στην πρότασή της και ότι τα κριτήρια LEED και WELL εφαρμόστηκαν εσφαλμένα στο παρόν στάδιο αξιολόγησης.
ΕλΣυν/6 Τμ/119/2007
Ο καθορισμός των κριτηρίων για την αξιολόγηση των προσφορών και την ανάθεση σύμβασης προμήθειας ή παροχής υπηρεσιών, εντάσσεται στο ελάχιστο αναγκαίο περιεχόμενο της οικείας διακήρυξης για τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού. Τυχόν αξιολόγηση των προσφορών των συμμετεχόντων στη διαδικασία με κριτήρια στοιχεία που δεν καθορίζονται στη διακήρυξη, αλλά τίθενται από την Επιτροπή διαγωνισμού μεταγενέστερα και ειδικότερα κατά την αξιολόγηση των προσφορών, συνιστά παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης.
ΝΣΚ/290/2001
Δημόσια έργα. Συνέπειες σε διαγωνισμό για την κατασκευή δημόσιου έργου από την ακυρότητα πιστοποιητικού, μιας των διαγωνιζομένων εργοληπτικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι νόμιμη η ακύρωση του διαγωνισμού, στο σύνολό του, για την ανάθεση της κατασκευής ενός δημόσιου έργου, συνεπεία της ακυρότητας ενός προβλεπόμενου με ποινή απαραδέκτου της προσφοράς πιστοποιητικού, από ένα των διαγωνιζομένων, το οποίο υπέπεσε στην αντίληψη της αναθέτουσας Αρχής, έστω και μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, αλλά πριν την έκδοση της τελικής απόφασης. β) Η Αναθέτουσα του έργου Αρχή πρέπει προς αυτεπάγγελτη αποκατάσταση της εμφιλοχωρήσασας παρανομίας να επιστρέψει τους σχετικούς φακέλλους στην Επιτροπή Εισήγησης Ανάθεσης η οποία οφείλει να διαμορφώσει την πρότασή της με αποκλεισμό της εργοληπτικής επιχείρησης της οποίας η προσφορά -κατά τα ιστορούμενα στο σχετικό ερώτημα- δεν είναι παραδεκτή.
ΝΣΚ/80/2000
Κρατικές Προμήθειες. Διαγωνισμός μειοδοσίας-πλειοδοσίας. Αξιολόγηση προσφορών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η τιμολογούσα "άδειες χρήσεως" οικονομική προσφορά καίτοι η διακήρυξη του διαγωνισμού αλλά και η τεχνική προσφορά της εταιρείας που υπέβαλε την οικονομική αυτή προσφορά έχουν ως αντικείμενο παροχής την πλήρη επί του πηγαίου (πρωτογενούς) κώδικος εφαρμογών κυριότητα, δεν είναι νόμιμη ούτε δεκτική εκτιμήσεως αφού τιμολογεί διάφορον παροχήν εκείνης που αποτελεί αντικείμενο του διαγωνισμού και της τεχνικής προσφοράς της εν προκειμένω εταιρείας.
ΣτΕ/862/2007/ΕΑ
Ούτε στην διακήρυξη, ούτε σε άλλο κανονιστικό κείμενο που διέπει τον διαγωνισμό προβλέπεται ο ειδικότερος τρόπος και η ακολουθητέα διαδικασία βαθμολογήσεως των τεχνικών προσφορών, ώστε να πιθανολογηθεί ότι ο επιλεγείς τρόπος δεν είναι νόμιμος. Εξ άλλου, η Διοίκηση έχει παραθέσει λεκτική αιτιολόγηση της βαθμολογίας όλων των υποψηφίων και επίσης προέβη σε, κατ’ αρχήν, συγκριτική αξιολόγηση των προσφορών, εφ’ όσον κάθε προσφορά κρίνεται και σε σχέση με άλλες και βαθμολογείται ανάλογα με την, κατά την κρίση της Διοικήσεως, υστέρηση που παρουσιάζει προς αυτές.
ΕΑΔΗΣΥ/1541/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιχείρηση αιτείται την ακύρωση της απόφασης με την οποία ανακηρύχθηκε ως οριστικός ανάδοχος για την σύμβαση η εταιρεία «…». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «…» με συνολική εκτιμώμενη αξία €119.354,83 (χωρίς ΦΠΑ). Ως λόγους ακύρωσης προσβάλλει την τεχνική προσφορά της αναδόχου, υποστηρίζοντας ότι: (1) είχε καταθέσει ληγμένο πιστοποιητικό έγκρισης εργοστασίου, (2) το πιστοποιητικό που κατέθεσε ήταν υπό την αίρεση συμπερίληψης του προϊόντος σε διαδικτυακή λίστα, χωρίς να διαπιστώνεται η εν λόγω συμπερίληψη, και (3) δεν κατέθεσε υπεύθυνη δήλωση για τη χώρα παραγωγής και την επιχειρηματική μονάδα παραγωγής του προϊόντος, όπως απαιτούσε η διακήρυξη.
ΕΑΔΗΣΥ/1630/2023
Η προσφεύγουσα Ένωση ζητεί την ακύρωση ολόκληρης της διακήρυξης ενός ανοικτού δημοσίου διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών υπόργου (ΥΠΟΕΡΓΟΥ 1), με τίτλο '...' και εκτιμώμενη αξία 1.600.000,00 € άνευ ΦΠΑ. Η διακήρυξη δημοσιεύθηκε στις 17/08/2023 στο ΚΗΜΔΗΣ (ΑΔΑΜ ...) και στο ΕΣΗΔΗΣ. Η προσφυγή κατατέθηκε στις 09/09/2023, αμφισβητώντας τη νομιμότητα της διαδικασίας, ενώ η Ένωση δεν είχε υποβάλει προσφορά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη πράξη (ΟΠΣ MIS ...).
ΝΣΚ/456/2009
Κρατικές Προμήθειες. Ανοιχτός διαγωνισμός μειοδοσίας. Απόρριψη ή μη ως απαράδεκτης οικονομικής προσφοράς συμμετέχουσας εταιρείας υπό αίρεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατόπιν προκηρύξεως ανοιχτού δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού με σφραγισμένες προσφορές με κριτήριο κατακύρωσης την χαμηλότερη τιμή, για την ανάδειξη αναδόχου ή αναδόχων προμήθειας, μεταφοράς και παράδοσης πόσιμου νερού σε δεξαμενές των ΟΤΑ άνυδρων νησιών των νομών Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, το οποίο θα εξασφαλίζεται με οποιοδήποτε τρόπο, η μοναδική εταιρεία που συμμετείχε στον διαγωνισμό υπέβαλε την οικονομική προσφορά υπό την αίρεση ότι η υπηρεσία θα «εξασφαλίσει την παραλαβή πόσιμου νερού από τις δύο υπάρχουσες και λειτουργούσες λήψεις της ΕΥΔΑΠ στον λιμένα Λαυρίου, με μεταβίβαση της ισχύουσας σήμερα σύμβασης μεταξύ ΥΕΝΑΝΠ και ΕΥΔΑΠ, με την τρέχουσα τιμή αγοράς του νερού, ώστε να εξοφλείται η αξία του νερού από την εταιρεία. Η ανωτέρω προσφορά απορρίπτεται ως απαράδεκτη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 του ΠΔ 118/2007, από τις οποίες προκύπτει ότι οι υπό αίρεση υποβαλλόμενες προσφορές σε διαγωνισμό προμηθειών απορρίπτονται ως απαράδεκτες.
ΑΕΠΠ/397/2019
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης της Συγκλήτου του ΤΕΙ [....] με αριθ. 40/5/7-2/2019, η οποία αφορά την αξιολόγηση και βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών των εταιριών [....] και [....] για το Τμήμα 1 του συμβατικού αντικειμένου, καθώς και την επαναξιολόγηση και επαναβαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της ένωσης [....] για το ίδιο τμήμα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των εγκαταστάσεων του ΤΕΙ [....] με συνολική προϋπολογισμένη αξία 426.701,36 € (με ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η αξιολόγηση των προσφορών δεν ήταν σε συμφωνία με τους όρους της διακήρυξης, ήταν ελλιπής και μη αιτιολογημένη, ζητώντας επαναξιολόγηση των προσφορών σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζει η διακήρυξη.