×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/116/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πρόστιμο ρύπανσης υδάτων και παραβίασης της νομοθεσίας για τα ύδατα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την επιβολή του προστίμου των παρ.1-3 του άρθρου 13 του Ν 3199/2003 δεν απαιτείται η έκδοση οποιασδήποτε κανονιστικής πράξης, η δε εξουσιοδοτική διάταξη της παρ.5 του ιδίου άρθρου αναφέρεται μόνο στη δυνατότητα να μεταβιβασθεί με υπουργική απόφαση στην τοπική αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού η αρμοδιότητα επιβολής του ως άνω προστίμου και των λοιπών κυρώσεων της παρ.4 και να καθορισθεί περαιτέρω η διαδικασία ελέγχου και επιβολής των κυρώσεων αυτών από τα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/415/2010

Επιτρεπτό ή μη επιβολής διοικητικών κυρώσεων (λιμενικού προστίμου) κατ’ άρθρο 29 παρ.1 του Ν 2971/2001 σε αυτούς, που επιφέρουν αυθαίρετες μεταβολές στον παλαιό αιγιαλό.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η κατ’ άρθρο 29 παρ.1 του Ν 2971/2001 επιβολή διοικητικών κυρώσεων (λιμενικού προστίμου) σε αυτούς, που επιφέρουν αυθαίρετες μεταβολές στον παλαιό αιγιαλό. Επιτρέπεται μόνον όταν οι ως άνω μεταβολές έγιναν σε τμήμα του παλαιού αιγιαλού, που έχει ήδη περιληφθεί στη ζώνη παραλίας.


ΝΣΚ/67/2004

Λιμνοθάλασσες. Ιδιοκτησία επί λιμνοθαλασσών. Κατάκλυση από ύδατα. Αλιευτικός Κώδικας. Εκμετάλλευση ιχθυοτρόφων υδάτων. Μίσθωση της λιμνοθάλασσας «Κόκκαλα Πηγών» Δήμου Κεραμωτής Ν.Α. Καβάλας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ελώδης έκταση, η οποία είχε μεταβιβασθεί με νόμιμο τίτλο σε Ο.Τ.Α., ως κοινόχρηστη έκταση, δυνάμει των διατάξεων του Αγροτικού Κώδικα, η οποία κατακλύσθηκε κατά μόνιμο τρόπο από φυσικά αίτια από θαλάσσια ύδατα, με αποτέλεσμα να καταστεί έκτοτε, με τον τρόπο αυτό, λιμνοθάλασσα, παύει να ανήκει κατά κυριότητα στον Ο.Τ.Α. στον οποίο μεταβιβάσθηκε και κύριος αυτής καθίσταται το Ελληνικό Δημόσιο. Επομένως η αλιευτική εκμετάλλευση αυτής διέπεται από τις διατάξεις του Αλιευτικού Κώδικα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/322/2005

Αποζημίωση μέλους του Δ.Σ. του ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών» (ΙΓΜΕ), που είναι καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το μέλος του Δ.Σ. του ΙΓΜΕ που είναι μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης, δεν δικαιούται δαπάνες μετακίνησης, η εξουσιοδοτική, όμως, διάταξη του άρθρου 4 παρ.9 του Ν 272/1976 δεν αποκλείει τη δυνατότητα με την κατ εξουσιοδότηση αυτής εκδιδόμενη υπουργική απόφαση να καθορισθεί προσαυξημένη αποζημίωση για τα μέλη που έχουν μόνιμη κατοικία εκτός Αθηνών.


ΔΕΔ/Θεσ/1236/2025

Η απόφαση 1236/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€, το οποίο επιβλήθηκε από τη Δ.Ο.Υ. βάσει του άρθρου 53 του Κ.Υ.Δ. (Ν. 5104/2024). Το πρόστιμο αφορούσε την εκπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε άγνοια σχετικά με την υποχρέωση υποβολής της συγκεκριμένης δήλωσης. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων (πρόστιμα) δεν απαιτείται εξέταση δόλου ή υποκειμενικής υπαιτιότητας, αλλά αρκεί η αντικειμενική διαπίστωση της παράβασης. Κατά συνέπεια, η πράξη επιβολής προστίμου κρίθηκε νόμιμη.


ΔΕΔ/Θεσ/33/2025

Η απόφαση 33/09.01.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός ιατρού κατά της πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ από τη Δ.Ο.Υ. Δ' Θεσσαλονίκης για πλημμελή φορολογικό έτος 2018. Το πρόστιμο είχε επιβληθεί λόγω εκπρόθεσμης ηλεκτρονικής υποβολής τροποποιητικής κατάστασης φορολογικών στοιχείων εσόδων (Μ.Υ.Φ.) στις 04.06.2019, μετά την καταληκτική προθεσμία της 22.04.2019, συνιστώντας διαδικαστική παράβαση. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι δεν υπήρξε θετική ενέργεια της Διοίκησης ικανή να δημιουργήσει εύλογη πεποίθηση περί μη επιβολής κυρώσεων, επικυρώνοντας ορθώς την επιβολή του προστίμου. Η οριστική φορολογική υποχρέωση καθορίστηκε στο ποσό των 100,00€.


ΔΕΔ/Αθ/95/2025

Η απόφαση αποτελεί μερική αποδοχή ενδικοφανής προσφυγής εταιρείας κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος Νομικών Προσώπων (ΦΕνπ), ΦΠΑ και προστίμων για τα φορολογικά έτη 2016-2018. Η φορολογική αρχή είχε καταλογίσει αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη βασιζόμενη σε ανεξήγητες τραπεζικές πιστώσεις. Η απόφαση επικυρώνει όλες τις πράξεις ΦΕνπ και ΦΠΑ, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς περί παραγραφής και αβάσιμης φορολόγησης των πιστώσεων. Ωστόσο, γίνεται δεκτός ο ισχυρισμός περί ευνοϊκότερου καθεστώτος κυρώσεων, τροποποιώντας τις πράξεις επιβολής προστίμου του άρθρου 57 παρ. 6 ν. 5104/2024. Τα εν λόγω πρόστιμα αντικαθίστανται από πρόστιμα του άρθρου 54 παρ. 2 ν. 5104/2024, διασφαλίζοντας τον ΦΠΑ μέσω του προστίμου ανακρίβειας δήλωσης, με αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού καταλογιζόμενου ποσού προστίμων στις σχετικές πράξεις.


ΝΣΚ/228/2019

Εάν δύναται, σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998, να επιβληθούν, από τη Λιμενική Αρχή Θήρας, εκ νέου διοικητικές κυρώσεις κατά των υπαιτίων διαρροής από τους χώρους του ναυαγίου του Κ/Ζ “S. D.” μικροποσοτήτων πετρελαιοειδών μιγμάτων, ενώ έχει ήδη επιβληθεί το προβλεπόμενο ανώτατο ύψος διοικητικού προστίμου εκ της κείμενης νομοθεσίας για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας και των ακτών της ευρύτερης περιοχής της νήσου Θήρας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επιβολή προστίμου σε περίπτωση σοβαρής ρύπανσης στο ανώτατο προβλεπόμενο ποσό, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 1 περ. (β) (i) εδαφ. τέταρτο του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 55/1998, δεν αποκλείει την επιβολή προστίμου για την εξακολούθηση της ίδιας ρύπανσης, σύμφωνα με το τρίτο εδάφιο των ιδίων ως άνω διατάξεων, εφόσον συντρέχουν οι εκεί τιθέμενες προϋποθέσεις, ότι δηλαδή, εξακολουθεί η ρύπανση και έχει παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που έταξε η αρμόδια αρχή για αποκατάσταση (ομόφ.).


ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/13096/1035/2018

Καθορισμός των περιπτώσεων και της διαδικασίας μερικής επιστροφής χρηματικών ποσών ενιαίου ειδικού προστίμου αυθαιρέτων κατασκευών, που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων των νόμων ν. 4014/2011,ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017.


ΔΕΔ/Αθ/456/2025

Η απόφαση 456/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ατομικής επιχείρησης κατά πράξης επιβολής προστίμου του άρθρου 58 του Ν. 5104/2024, ύψους 2.975,41 ευρώ, που επέβαλε η Δ.Ο.Υ. ΡΟΔΟΥ. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω μη διαβίβασης 2.054 ΑΛΣ συνολικής αξίας 46.557,80 ευρώ στην ψηφιακή πλατφόρμα Mydata. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε πλάνη περί τα πράγματα σχετικά με τον αριθμό του Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ) και δυσλειτουργία του λογισμικού διαβίβασης. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, επικυρώνοντας την πράξη επιβολής προστίμου, καθώς διαπιστώθηκε η συντέλεση της παράβασης, και τόνισε ότι για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων αρκεί η διαπίστωση της παράβασης, χωρίς να απαιτείται έλεγχος υποκειμενικής υπαιτιότητας.


104720/2010

Καθορισμός των οργάνων, της διαδικασίας ελέγχου πιστοποίησης των παραβάσεων και επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων, καθώς και των κριτηρίων προσδιορισμού του ύψους του προστίμου, της διαδικασίας είσπραξης των προστίμων καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για την εφαρμογή του Νόμου 3868/2010 (ΦΕΚ 129Α΄ /3.8.2010).