ΝΣΚ/12/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα αγοράς του ξενοδοχείου «ΞΕΝΙΑ ΧΙΟΥ» από τον Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Σ. μέσω της εταιρείας «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.» απευθείας και άνευ μειοδοτικού διαγωνισμού, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 50 παρ.3 του ΠΔ 715/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για να εφαρμοσθεί η διάταξη του άρθρου 50 του ΠΔ 715/1979 απαιτείται ο αγοραστής να είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Ο Ειδικός Κλάδος Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού (Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Σ.) δεν είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να προβεί στην αγορά του ξενοδοχείου «ΞΕΝΙΑ ΧΙΟΥ» από την εταιρεία «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.» απευθείας χωρίς την διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/446/2009
Εκμίσθωση ακινήτων ιδιοκτησίας Ν.Π.Δ.Δ. – Νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το νομικό καθεστώς που διέπει τις εκμισθώσεις ακινήτων Ν.Π.Δ.Δ. είναι το ΠΔ 715/1979 και ειδικότερα το τμήμα ΙΙΙ (άρθρα 26-49) που φέρει τον τίτλο «ΜΙΣΘΩΣΙΣ – ΕΚΜΙΣΘΩΣΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ».
Τ/1436/2001
Έγκριση της απόφασης της 14ης/21.12.2000 συνεδρίασης του Δ.Σ. της “Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.”.
ΝΣΚ/197/2016
Μισθωτική σύμβαση κυλικείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ 715/1979 - Δυνατότητα αποδοχής αιτήματος του μισθωτή για την πρόωρη λύση της.Δεν είναι κατά νόμο δυνατή η αποδοχή από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας του αιτήματος της μισθώτριας του κυλικείου του Πανεπιστημίου για την πρόωρη λύση της από 29-8-2014 μισθωτικής σύμβασης, η οποία συνήφθη κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ 715/1979. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/447/2003
Ν.Π.Δ.Δ. - Αγορά ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση κατά την οποία με απόφαση Υπουργού, εποπτεύοντος Ν.Π.Δ.Δ., έχει εγκριθεί η διεξαγωγή δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού για την από αυτό αγορά ακινήτου κατά τις διατάξεις των άρθρων 50 επ. του Π. Δ/τος 715/1979, μετά την ολοκλήρωση του εν λόγω διαγωνισμού, απαιτείται η έκδοση απόφασης του ίδιου Υπουργού περί εγκρίσεως της, κατ’ άρθρο 56 παρ.1 του ίδιου ως άνω Π. Δ/τος, αποφάσεως του διοικούντος το εν λόγω Ν.Π.Δ.Δ. συλλογικού οργάνου.
ΝΣΚ/341/2002
Μετοχικό Ταμείο Στρατού. Σύμβαση παραχώρησης της διαχείρισης του Κεντρικού Μεγάρου του ΜΤΣ. Παράταση ισχύος της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι κατά νόμο δυνατή η παράταση ισχύος της από 20-4-2000 σύμβασης παραχώρησης της διαχείρισης (management) του Κεντρικού Μεγάρου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) με αρχική διάρκεια 25 έτη, για άλλα 15 έτη και δικαίωμα περαιτέρω παράτασης για άλλα 10 έτη, καθόσον, εν προκειμένω, δεν πρόκειται περί μίσθωσης ακινήτου η οποία διέπεται από τις διατάξεις του ΠΔ 715/1979, αλλά περί σύμβασης υπηρεσιών, που διέπεται από τις διατάξεις του ΠΔ 346/1998, το οποίο εκδόθηκε προς προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 92/50 ΕΟΚ.
ΝΣΚ/9/2006
Αγορά υπό κατασκευή ακινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Στην έννοια του όρου «αγορά ακινήτων» του άρθρου 50 του ΠΔ 715/1979 περιλαμβάνεται και η δυνατότητα αγοράς μέλλοντος κτιρίου ή άλλως αγοράς οικοπέδου και κτιρίου από τα σχέδια και τις προδιαγραφές με μελέτη και κατασκευή από τον πωλητή, με την προϋπόθεση ότι τόσο από το περιεχόμενο της διακηρύξεως όσο και από το περιεχόμενο της συμβάσεως προκύπτει ότι τα συμβαλλόμενα μέρη απέβλεψαν στην εφαρμογή των διατάξεων της πωλήσεως και όχι εκείνων περί μισθώσεως έργου. 2) Στην κρίση του οργάνου διοίκησης του Ν.Π.Δ.Δ. εναπόκειται ή η επανάληψη του διαγωνισμού ή η κατακύρωση του αποτελέσματος αυτού όταν από την επιτροπή διαγωνισμού κριθεί κατάλληλο ένα και μόνο ακίνητο. Στην περίπτωση της κατακυρώσεως του διαγωνισμού η σχετική απόφαση του οργάνου εγκρίνεται μόνον από τον εποπτεύοντα το Ν.Π.Δ.Δ. Υπουργό. 3) Εφόσον η διακήρυξη της δημοπρασίας και η σχετική σύμβαση αφορούν αμιγώς πώληση κατ’ άρθρο 50 του ΠΔ 715/79 και η σχετική πράξη ένταξης του έργου στο ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ πρέπει να περιέχει τη νομοθεσία που θα τηρηθεί για την απόκτησή του και να μην παραπέμπει στη νομοθεσία περί μισθώσεως δημοσίων έργων.
ΝΣΚ/219/2006
Νομιμότητα σύμβασης ανάθεσης υπηρεσιών συνολικού ποσού 1,8 εκατομμυρίων €, που συνήψε στις αρχές του παρελθόντος έτους η Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης Α.Ε. (ΕΤΑ ΑΕ) με διεθνή εταιρία με τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων (δηλ. χωρίς διαγωνισμό).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τις διατάξεις του άρθρου 21 του Κανονισμού ανάθεσης και εκτέλεσης προμηθειών, εργασιών και παροχής υπηρεσιών της εταιρίας «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.» και του άρθρου 9 του ΠΔ 346/1998 συνάγεται, ότι για λόγους δημοσίου συμφέροντος θεσπίσθηκε ο κανόνας, ότι για κάθε σύμβαση παροχής υπηρεσιών, που συνεπάγεται δαπάνη σε βάρος της Ε.Τ.Α. Α.Ε., επιβάλλεται η διενέργεια διαγωνισμού. Λόγοι επίσης δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν σε ορισμένες περιπτώσεις, η άνω αρχή να μην είναι άκαμπτη, όπως π.χ. σε περιπτώσεις κατεπείγουσας ανάγκης. Συνεπώς, και η ύπαρξη ή όχι λόγων κατεπείγουσας ανάγκης θα πρέπει, να ερευνάται υπό το πρίσμα του δημοσίου συμφέροντος. Εάν διαπιστωθεί από την νέα Διοίκηση, όπως στην προκείμενη περίπτωση ιστορείται, αποδιοργάνωση και μακροχρόνια απραξία της Ε.Τ.Α. Α.Ε. και επιτακτική ανάγκη σε πολύπλευρη αναδιάρθρωση της εταιρίας, εφόσον η ανάγκη αναστροφής του όλου κλίματος και της σωστής λειτουργίας της εταιρίας επιβάλλουν άμεσες λύσεις, δικαιολογείται η κάμψη της αρχής της διενέργειας διαγωνισμού και η απευθείας ανάθεση παροχής υπηρεσιών, δεδομένου ότι το κύριο στοιχείο της κρισιμότητας του βιώσιμου της εταιρίας διαπιστώθηκε από τη νέα διοίκηση και είναι αποτέλεσμα προβλημάτων που συσσωρεύτηκαν σταδιακά σε μακρά διαδρομή του χρόνου υπό διάφορο νομικό καθεστώς λειτουργίας και τρόπο διοικήσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/9/2005
Ασφαλιστικοί Οργανισμοί – Αγοραπωλησία ακινήτων από Ν.Π.Δ.Δ. – Εκτίμηση αγοραίας αξίας από Σ.Ο.Ε. – Κατάργηση αντίστοιχης αρμοδιότητας της Επιτροπής Εκτιμητών – Περιεχόμενο δέσμευσης Ν.Π.Δ.Δ. από την εκτίμηση του Σ.Ο.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Οι διατάξεις των άρθρων 50 παρ.3, 52 παρ.2, 54 παρ.3 του ΠΔ 715/1979, κατά το μέρος που ρυθμίζουν το ίδιο θέμα με τη μεταγενέστερη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 39 του Ν 1041/1980, όπως ισχύει μετά την ως είρηται αντικατάστασή της, και συγκεκριμένα ως προς το θέμα της εκτίμησης της αγοραίας αξίας του ακινήτου από την Επιτροπή Εκτιμητών, δεν ισχύουν πλέον, διότι έχουν καταργηθεί από τις νεότερες και ειδικές, κατά το μέρος αυτό, διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 22 του Ν 2753/1999, η οποία ρητά προβλέπει «κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικό τρόπο εκτίμησης της αγοραίας αξίας των ακινήτων …..παύει να ισχύει». Κατόπιν αυτών, πρέπει να γίνει δεκτόν ότι με την ανωτέρω διάταξη, έχει καταργηθεί μόνον η αρμοδιότητα της Επιτροπής Εκτιμητών, που αναφέρεται στον προσδιορισμό της αγοραίας αξίας. Β) Το ενδιαφερόμενο Ν.Π.Δ.Δ., εάν μεν πρόκειται για αγορά ακινήτου δεν επιτρέπεται να προβεί στην αγορά με τίμημα μεγαλύτερο από τη σχετική εκτίμηση του Σ.Ο.Ε., εάν δε πρόκειται για εκποίηση ακινήτου του δεν επιτρέπεται να προβεί στην εκποίηση με τίμημα μικρότερο από τη σχετική έκθεση αυτού (Σ.Ο.Ε.), αλλά επιβάλλεται, κινούμενο στο πλαίσιο των υφισταμένων ρυθμίσεων του ΠΔ 715/1979, να επιδιώξει την επίτευξη της κατά περίπτωση επωφελέστερης για το Ν.Π.Δ.Δ. τιμής.
ΝΣΚ/440/2004
Λατομεία. Παραχώρηση κατά κυριότητα δημόσιας δασικής εκτάσεως σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 57 παρ.5 εδαφ.γ’ του Ν 998/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Νόμιμη η βάσει της διατάξεως του άρθρου 57 Ν 998/1979 παραχώρηση κατά κυριότητα δημόσιας δασικής εκτάσεως σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που νόμιμα ασκεί μεταλλευτική ή λατομευτική δραστηριότητα σε όμορη έκταση, με σκοπό την ανέγερση στην παραχωρούμενη έκταση μονίμων εγκαταστάσεων που θα εξυπηρετούν αποκλειστικά την δραστηριότητα αυτή.
ΝΣΚ/419/2004
Ανάκληση της υπ αριθ. 11025/29-12-2003 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Πολιτισμού. Δυνατότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, ως εκ του γεγονότος ότι η «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Ανώνυμη Εταιρεία» δεν τήρησε τον όρο υπ αριθ. 5 της άνω Κ.Υ.Α., μπορεί να επικαλεσθεί τούτο και να εκδώσει, τόσο ενόψει των διατάξεων του όρου 7 της ίδιας Κ.Υ.Α., όσο και για λόγους ασφαλείας του δικαίου, νεότερη Κ.Υ.Α. με την οποία θα ανακαλείται η παραπάνω Κ.Υ.Α. και ότι η εκδοθησομένη, στην περίπτωση αυτή, Κ.Υ.Α. θα έχει την έννοια της διαπίστωσης της αποβολής της ισχύος της άνω αρχικής Κ.Υ.Α.