ΝΣΚ/124/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χαρακτηρισμός των ποσοστών και ποσών που αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο από τα ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. ως φόρου ή τέλους ή εισφοράς - Ζητήματα που ανακύπτουν κατά τη διαδικασία βεβαίωσης και στις περιπτώσεις μη αποδόσεως, ανακριβούς ή εκπρόθεσμης αποδόσεως των ως άνω ποσοστών και ποσών.Η επιβληθείσα, αρχικά με το άρθρο 39 του ν. 2963/2001 και στη συνέχεια με το άρθρο 120 του ν. 4199/2013 επιβάρυνση στα Ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. (ΙΚΤΕΟ), αποτελεί ειδικό φόρο επί των συναλλαγών, του οποίου το υποκείμενο, η κατηγορία των βαρυνόμενων συναλλαγών και ο συντελεστής καθορίζονται από το άρθρο 39 παρ.1 του ν. 2963/2001, επομένως, η φορολογική αρχή του τόπου εγκατάστασης του ΙΚΤΕΟ, δύναται να προβεί σε φορολογικό έλεγχο αυτού. Σε περίπτωση μη απόδοσης ή ανακριβούς ή εκπρόθεσμης απόδοσης του ως άνω οικονομικού βάρους, έχουν εφαρμογή, για την επιβολή κυρώσεων, οι διατάξεις του ν. 2523/1997 (για το χρονικό διάστημα πριν και μετά την 1-1-2014) και όχι τα άρθρα του ν. 4174/2013 (Κ.Φορ.Δ/σίας). Δεν τίθεται ζήτημα αποδόσεως, ανακριβούς ή εκπρόθεσμης αποδόσεως από τα ΙΚΤΕΟ στο Ελληνικό Δημόσιο του πρόσθετου ειδικού τέλους εκπρόθεσμης προσκόμισης οχημάτων για αρχικό ή επαναληπτικό έλεγχο, καθόσον το ως άνω τέλος δεν εισπράττεται ως μέρος της αμοιβής από τα Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., αλλά εισπράττεται είτε με διπλότυπο είσπραξης τύπου Α, είτε με ειδικά έντυπα παραβόλων σε ευρώ, τα οποία κυκλοφορούν βάσει της υπ΄αριθ. 1093246/5486/0016/2000 απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, που προσκομίζουν οι υπόχρεοι ιδιοκτήτες των οχημάτων προκειμένου να διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ.1088/2018
Κοινοποίηση της υπ' αριθ. 124/2017 Γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. (Β΄ Τμήμα) σχετικά με τη φύση των ποσοστών και ποσών που αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο από τα ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. καθώς και τον έλεγχο και τις κυρώσεις στις περιπτώσεις μη αποδόσεως, ανακριβούς ή εκπρόθεσμης αποδόσεως των ως άνω ποσοστών και ποσών.(ΑΔΑ:ΨΗΔΡ46ΜΠ3Ζ-Η0Ρ)
ΝΣΚ/461/2004
Προϊστάμενος και υπεύθυνος γραμμών στα Ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προϊστάμενος ΙΚΤΕΟ : Τη θέση καταλαμβάνουν μόνο οι διπλωματούχοι μηχανικοί με την ειδικότητα του «μηχανολόγου-μηχανικού» και όχι άλλης ειδικότητας από τις αναφερόμενες στο άρθρο 1 του Ν 6422/1934 – Υπεύθυνος γραμμής ελέγχου ΙΚΤΕΟ : Τη θέση καταλαμβάνει είτε διπλωματούχος «μηχανολόγος-μηχανικός», είτε τεχνολόγος μηχανικός.
ΠΟΛ 1012/2016
Κοινοποίηση της υπ. αρ. 258/2015 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σχετικά με την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη απόδοσης, ανακριβούς ή εκπρόθεσμης απόδοσης στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και την διαδικασία βεβαίωσης κατόπιν φορολογικού ελέγχου του ποσοστού 5% επί των νοσηλίων που εισπράττουν και υποχρεούνται να καταβάλλουν στο Δημόσιο οι Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης (Μ.Χ.Α.) που λειτουργούν βάσει των διατάξεων του π.δ. 225/2000.(ΑΔΑ ΩΞΥΕΗ-9Ν7)
ΝΣΚ/18/2007
Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. – Άδεια ίδρυσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η υπηρεσία οφείλει να μη χορηγήσει άδεια ίδρυσης ΙΚΤΕΟ, εάν σε χρόνο μεταγενέστερο της υποβολής της αιτήσεως για άδεια, εγκατασταθεί σε απόσταση μικρότερη των 100 μ. από το περίγραμμα του οικοπέδου του ΙΚΤΕΟ μία από τις εγκαταστάσεις του άρθρου 34 παρ.5 του Ν 2963/2001. Ομοίως, οφείλει να μη χορηγήσει την άδεια λειτουργίας, εάν σε χρόνο μεταγενέστερο του χρόνου έκδοσης της άδειας ίδρυσης, εγκατασταθεί μία από τις παραπάνω εγκαταστάσεις σε απόσταση μικρότερη των 100 μ. από το περίγραμμα του οικοπέδου του ΙΚΤΕΟ. Η διοίκηση, πριν την έκδοση των αδειών ίδρυσης ή λειτουργίας, οφείλει να προβαίνει σε αυτοψία για τη συνδρομή ή μη των προϋποθέσεων του νόμου και, ιδίως, των συνθηκών γειτνιάσεως της εγκατάστασης του ΙΚΤΕΟ προς τις απαγορευόμενες εγκαταστάσεις που προβλέπονται από το νόμο 2963/2001.
ΝΣΚ/178/2010
Ανέγερση ΙΚΤΕΟ – Έκδοση οικοδομικής άδειας – Έννοια «γηπέδου» κατ άρθρο 2 παρ.12 του ΓΟΚ και 36 του Ν 2963/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανέγερση ΙΚΤΕΟ. Σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχή απαιτείται γήπεδο τουλάχιστον 4000 τ.μ. Η έννοια του «γηπέδου» του άρθρου 2 παρ.12 του ΓΟΚ είναι ταυτόσημη με αυτήν του «γηπέδου» του Ν 2963/2001. α) Δεν είναι δυνατή η έκδοση οικοδομικής άδειας για ανέγερση ΙΚΤΕΟ σε γήπεδο άρτιο κατά παρέκκλιση, εμβαδού μικρότερου των 4000 τ.μ. β) Δεν είναι δυνατόν ο κύριος του άρτιου κατά παρέκκλιση γηπέδου να συμπληρώσει αυτό κατά το ελλείπον, έτσι ώστε να φτάσει αυτό τα 4000 τ.μ. με σύναψη συμβάσεως μισθώσεως ενός ή περισσοτέρων εδαφικών τμημάτων με όμορη, δομημένη ιδιοκτησία.
ΔΕΛ Δ 1168423/2014
Παροχή διευκρινίσεων σε θέματα ελέγχου ενδοομιλικών συναλλαγών και εκπρόθεσμης υποβολής της κατάστασης ενδοομιλικών συναλλαγών και του συνοπτικού πίνακα πληροφοριών.(ΑΔΑ:ΨΞΓΓΗ-2ΝΛ)
ΝΣΚ/68/2008
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Χορήγηση ή μη άδειας λειτουργίας σε ΙΚΤΕΟ, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.12 του άρθρου 8 της υπ' αριθμ. 30861/3651/6-6-2007 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πρέπει να χορηγηθεί άδεια λειτουργίας, σύμφωνα με τη μεταβατική διάταξη της παρ.12 του άρθρου 8 της υπ' αριθμ. 30861/3651/6-6-2007 υπουργικής απόφασης, στο εξοπλισμένο ήδη με άδεια ίδρυσης KTEO HELLAS A.E., εφόσον η άδεια ίδρυσης αυτού προηγήθηκε της χορήγησης άδειας λειτουργίας του παιδικού σταθμού, η τυχόν δε ύπαρξη (προγενέστερης της άδειας ίδρυσης ΙΚΤΕΟ) οικοδομικής άδειας κτιρίου για εγκατάσταση σ' αυτό παιδικού σταθμού, δεν είναι αρκετή να εμποδίσει την προώθηση της σχετικής διαδικασίας για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας του ΙΚΤΕΟ.
ΝΣΚ/281/2010
Μεταβίβαση της άδειας λειτουργίας ιδιωτικού ΚΤΕΟ που βρίσκεται σε περιοχή γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Λόγω αντίθεσης προς την απαγόρευση της παρ.3 του άρθρου 34 του Ν 2963/2001, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 11 του Ν 3710/2008, σε συνδυασμό και του 23-2/6-3-1987 Π.Δ/τος, κωλύεται η έκδοση νέας αδείας στο όνομα του προς όν η μεταβίβαση του ΙΚΤΕΟ που βρίσκεται σε περιοχή γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου.
ΝΣΚ/453/2006
Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων. Φορείς διενέργειας του ελέγχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δυνατότητα ιδρύσεως ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο. από πρόσωπα φυσικά ή νομικά, που δραστηριοποιούνται στην επισκευή και συντήρηση οχημάτων, την οποία παρέχει σήμερα ο νόμος (άρθρο 34 Ν 2963/2001), μπορεί να καταργηθεί με νόμο, δεδομένου, άλλωστε, ότι στην Οδηγία υπ’ αριθ. 96/96/ΕΚ του Συμβουλίου της 20-12-1996 δεν εξειδικεύονται οι φορείς, που θα διενεργούν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, αλλά ο προσδιορισμός τους επαφίεται στα κράτη μέλη. Εξάλλου η κατάργηση της δυνατότητας αυτής δεν προσκρούει στο Σύνταγμα ή σε άλλη υπερνομοθετικής ισχύος διάταξη.
ΝΣΚ/258/2015
Διαδικασία βεβαίωσης στην περίπτωση διαπίστωσης μετά από φορολογικό έλεγχο μη απόδοσης, ανακριβούς ή εκπρόθεσμης απόδοσης στο Δημόσιο, του ποσοστού 5% επί των εισπραττομένων νοσηλίων των Μονάδων Χρόνιας Αιμοκάθαρσης (Μ.Χ.Α.) – Εφαρμογή σχετικών διατάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανεξάρτητα από τη νομική φύση της επιβάρυνσης, σε ποσοστό 5%, επί των νοσηλίων που εισπράττουν και υποχρεούνται να καταβάλλουν στο Δημόσιο οι Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης (Μ.Χ.Α.) που λειτουργούν βάσει των διατάξεων του π.δ. 225/2000, σε περίπτωση μη απόδοσης, ανακριβούς ή εκπρόθεσμης απόδοσής της στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του ν. 2523/1997 και όχι του ν. 4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας), η δε διαδικασία βεβαίωσής της, μετά από διενέργεια φορολογικού ελέγχου, είναι η προβλεπόμενη στις διατάξεις της Υ3β/Γ.Π./οικ. 35106/28-03-2011 (Β΄ 647/19-4-2011) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ