ΝΣΚ/125/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μετάθεση ιατρικού προσωπικού ΠεΣΥ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 67 του Υ.Κ. δεν εφαρμόζεται προκειμένου περί μεταθέσεως του διοριζομένου επί θητεία ιατρικού προσωπικού των ΠεΣΥ, το οποίο επομένως δύναται να μετατεθεί από μια αποκεντρωμένη μονάδα ΠεΣΥ σε άλλη αποκεντρωμένη μονάδα του ίδιου ΠεΣΥ και πριν παρέλθει διετία από τον διορισμό του. Η ίδια διάταξη εφαρμόζεται για το λοιπό προσωπικό των ΠεΣΥ, το οποίο, όπως όλοι οι υπάλληλοι ΝΠΔΔ, μονιμοποιείται μετά διετή δοκιμαστική περίοδο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/615/2012
Έδαφος εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 109 παρ.7 του ν. 3852/2010 περί μεταφοράς προσωπικού. Η διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010 περί μεταφοράς προσωπικού εφαρμόζεται σε περίπτωση λύσης δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης ή Δ.Ε.Υ.Α., εφόσον η δραστηριότητά τους αναλαμβάνεται και συνεχίζεται από τον οικείο δήμο ή από ν.π.δ.δ. αυτού. Άλλως εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 262 του ν.3463/2006. (ομοφ.)
ΝΣΚ/375/2007
Διορισμός στο Υπουργείο Εξωτερικών συγγενών υπαλλήλων αποβιωσάντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού καθήκοντος (άρθρο 18 παρ.1 Ν 3448/2006) – Έκταση εφαρμογής – Προϋποθέσεις διορισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ.1 του Ν 3448/2006 περί διορισμού στο δημόσιο τομέα συγγενών υπαλλήλων αποβιωσάντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού καθήκοντος εφαρμόζεται μόνον προκειμένου για την πλήρωση θέσεων τακτικού διοικητικού ή βοηθητικού προσωπικού. Δεν εφαρμόζεται η διάταξη αυτή προκειμένου για την πλήρωση θέσεων υπηρεσιών, που περιλαμβάνονται στην παρ.2 του άρθρου 14 του Ν 2190/2004 και γενικότερα για θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού ή προσωπικού για την πρόσληψη του οποίου εφαρμόζονται ειδικές διαδικασίες ελέγχου της συνδρομής ειδικών και αυξημένων ουσιαστικών προσόντων. Προκειμένου περί του Υπουργείου Εξωτερικών η διάταξη αυτή εφαρμόζεται μόνον για τους κλάδους ΠΕ και ΤΕ Διοικητικού, Διοικητικών Γραμματέων και Επιμελητών. Προϋποθέσεις και απόδειξη συνδρομής δικαιώματος διορισμού.
ΝΣΚ/437/2008
Προσαύξηση της άδειας μητρότητας του γυναικείου πυροσβεστικού προσωπικού στην περίπτωση απόκτησης τέκνου πέραν του τρίτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 52 παρ.1 εδ.β΄του Ν 3528/2007 (Κ.Δ.Υ.), με την οποία προσαυξάνεται κατά δύο μήνες η άδεια μητρότητας που χορηγείται στις υπαλλήλους στην περίπτωση απόκτησης τέκνου πέραν του τρίτου, εφαρμόζεται και επί του γυναικείου πυροσβεστικού προσωπικού. (πλειοψ.)
ΕΣ/Τ1/167/2006
Πρόσληψη των φερομένων ως δικαιούχων δεν ευρίσκει έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 13 του Ν.2130/1993, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 22 του Ν.3274/2004, η οποία εφαρμόζεται σε έργα που εκτελούνται με αυτεπιστασία από τους Δήμους και όχι στην περίπτωση του ανωτέρω προσωπικού, το οποίο προσλήφθηκε για να παράσχει πάσης φύσεως εργασίες καθαρισμού κοινοχρήστων χώρων.
ΝΣΚ/437/2004
Εξέλιξη μελών Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π.) κλάδου ΙΙ στην επόμενη βαθμίδα και πριν από τον απαιτούμενο χρόνο της πενταετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν εφαρμόζεται στα μέλη Ε.Ε.ΔΙ.Π. κλάδου ΙΙ, η διάταξη του εδ.δ’ της παρ.3 του άρθρου 2 του ΠΔ 118/2002, ότι δηλαδή εφόσον κατέχουν ή απαιτήσουν μεταπτυχιακό τίτλο να δύνανται να εξελιχθούν στην επόμενη βαθμίδα και πριν από τη συμπλήρωση της προβλεπόμενης πενταετίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/160/2002
Αυτόνομη Υπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Ενισχύσεων Ελαιολάδου (ΑΥΜΕΕΕ). Πρόσληψη προσωπικού. ΑΣΕΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 14 παρ.1 Ν 2190/1994, όπως ισχύει σήμερα, δεν εφαρμόζεται προκειμένου για τις προσλήψεις προσωπικού στην ΑΥΜΕΕΕ, του ΟΠΕΚΕΠΕ διότι όπως επισημαίνεται και στις γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ 4/1990 και 231/1998, το όλο πλέγμα και οι ρυθμίσεις της δια του νόμου αυτού θεσπιζομένης διαδικασίας προσλήψεως θίγουν την διοικητική αυτονομία του ΟΕΕΕ (και ήδη ΑΥΜΕΕΕ) στον τομέα των προσλήψεων προσωπικού και συνεπώς δεν συμβιβάζονται με την υπερέχουσα κοινοτική βούληση όπως αυτή εκφράζεται στους κανονισμούς 2262/84 και 27/85. Η γνώμη αυτή, ενισχύεται και από το γεγονός ότι ουσιαστικά το νομικό καθεστώς που διέπει τον ΟΕΕΕ, εξακολουθεί υφιστάμενο και για την ΑΥΜΕΕΕ σε ότι αφορά την διοικητική αυτονομία μιας ειδικής υπηρεσίας που διεξάγει τους ελέγχους στο ελαιόλαδο με εξειδικευμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, με ξεχωριστό προϋπολογισμό και ικανότητα αυτόνομης πρόσληψης του ειδικευμένου προσωπικού, εφόσον με τις νεώτερες ρυθμίσεις του Ν 2637/98 και τη σχετική ΚΥΑ 227195/6.3.2002 (ΦΕΚ Β’ 265) έγινε συνολική μεταφορά αρμοδιοτήτων ελέγχου από τον υπό κατάργηση ΟΕΕΕ στην ΑΥΜΕΕΕ και τεχνητή προσάρτηση ουσιαστικά της ΑΥΜΕΕΕ στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Άρα η από κοινοτική νομοθεσία προβλεπόμενη αυτόνομη εξουσία πρόσληψης του προσωπικού της ΑΥΜΕΕΕ που διενεργεί τους ελέγχους και ασκεί τις δραστηριότητες που προβλέπονται στον τομέα της ενίσχυσης του ελαιολάδου, επιβάλλει την μη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν 2190/94.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/33/2018
Αμοιβες ολοήμερης λειτουργίας ιατρικού και λοιπού προσωπικού Νοσοκομειου.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι, οι αμοιβές προς τους ιατρούς και το λοιπό επιστημονικό προσωπικό για τις υπηρεσίες που παρέχουν κατά την ολοήμερη λειτουργία του Νοσοκομείου, πέραν της τακτικής πρωινής, καταβάλλονται μόνο, ειδικά και κατά προτεραιότητα από τα έσοδα που σχηματίζονται από αυτή τη λειτουργία. Οι εν λόγω δε αμοιβές, για την καταβολή των οποίων το νοσοκομείο ενεργεί ως διαχειριστής, θεσπίζονται, καταρχήν, ως ποσά τα οποία τα νοσοκομεία διαχειρίζονται και οφείλουν να αποδώσουν στους ιατρούς και στο λοιπό απασχολούμενο προσωπικό, αφού τα εισπράξουν για λογαριασμό των τελευταίων από τους υπόχρεους χρήστες των υπηρεσιών (ειδικότερα κατά τις διακρίσεις που γίνονται στη σκέψη ΙΙ, είτε από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς είτε από τους προσερχόμενους ιδιώτες), και όχι ως οφειλές του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τα νοσοκομεία οι οποίες έχουν διαγραφεί...Περαιτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι μη νόμιμη και για το λόγο ότι οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκαν το πρώτον το 2016, ήτοι σε μεταγενέστερο οικονομικό έτος από εκείνα (2011, 2012, 2013 και 2014) της πραγματοποίησης της οικείας δαπάνης ...Δεδομένου, όμως, ότι η Υγειονομική Μονάδα ..., αναλαμβάνοντας εκ του νόμου την υποχρέωση οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας του θεσμού των απογευματινών ιατρείων, προέβη, εν προκειμένω, σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του, και συγκεκριμένα α) στην όχληση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. να διευθετήσει τις οικονομικές εκκρεμότητες εξόφλησης των νοσηλίων των παρακλινικών εξετάσεων των ολοήμερων ιατρείων κατά τα κρίσιμα έτη..καθώς και β) στην υποβολή αιτήματος προς το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας (βλ. το 5527/18.8.2016 σχετικό έγγραφο του Νοσοκομείου ...) για την επιχορήγησή του με το οικείο ποσό των ανεξόφλητων αμοιβών των ιατρών και του λοιπού επιστημονικού προσωπικού για την παροχή των αντίστοιχων υπηρεσιών τους κατά την ολοήμερη λειτουργία της Υγειονομικής Μονάδας ...,το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι μπορούν να καταβληθούν οι επίμαχες αμοιβές από άλλες πιστώσεις του προϋπολογισμού του Νοσοκομείου, που έχουν μεταφερθεί στους οικείους κωδικούς του μοναδιαίου λογαριασμού της ολοήμερης λειτουργίας της Υγειονομικής Μονάδας. ....το Κλιμάκιο κρίνει ότι η παράλειψη έγκαιρης δέσμευσης των σχετικών πιστώσεων και η ανάληψη το πρώτον των οικείων δαπανών στις πιστώσεις του προϋπολογισμού του 2016 έγινε χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων (συγγνωστή πλάνη)
ΝΣΚ/328/2016
Ταμείο Συντάξεως και Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Γεωργικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (Τ.Σ.Ε.Α.Π.Γ.Σ.Ο.) - Πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 61 παρ. 16 του ν. 4277/2014.(...)Η διάταξη του άρθρου 61 παρ. 16 του ν. 4277/2014 εφαρμόζεται στους εργαζόμενους που απασχολήθηκαν, από τις 1-8-2007 και μετά, σε συνεταιριστικές οργανώσεις και οι οποίοι α) είχαν ασφαλιστικό δεσμό με το Τ.Σ.Ε.Α.Π.Γ.Σ.Ο. στις 31-7-2007, β) είχαν ενεργό ασφαλιστικό δεσμό με το Τ.Σ.Ε.Α.Π.Γ.Σ.Ο. οποτεδήποτε προ της 31-7-2007, αλλά όχι και την ημερομηνία αυτή.
ΝΣΚ/84/2006
Πολιτικό Προσωπικό Γενικής Γραμματείας Οικονομικού Σχεδιασμού & Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΓΟΣΑΕ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α. Για το προσωπικό το οποίο, κατόπιν καταργήσεως των υπηρεσιών ΓΔΕ και ΓΔΑΒΕΤ, κατά ρητή διάταξη του νόμου εντάχθηκε στην ΓΓΟΣΑΕ, δεν απαιτείται να τηρηθεί διαδικασία μετατάξεως, αλλά η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξεως περί εντάξεώς του σ’ αυτή. Β. Για το λοιπό προσωπικό, το οποίο αποσπάσθηκε ή διατέθηκε από τα Γενικά Επιτελεία στην ΓΓΟΣΑΕ, θα κριθεί από την υπηρεσία εάν θα επανέλθει αυτοδικαίως στις υπηρεσίες που ανήκει, αναλόγως της συμπληρώσεως ή μη του ανωτάτου ορίου αποσπάσεως του κάθε υπαλλήλου. Γ. Στις κρίσεις για τις θέσεις ευθύνης του πολιτικού προσωπικού της ΓΓΟΣΑΕ εντάσσεται το προσωπικό, το οποίο όχι μόνον υπηρετεί σε οργανικές θέσεις της υπηρεσίας αυτής, αλλά και τυπικώς ανήκει σ’ αυτή.
ΝΣΚ/133/2005
Αποσπάσεις υπαλλήλων ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζεται στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών στην ίδια έκταση που εφαρμόζεται για τους υπαλλήλους των οριζομένων στην παραπάνω διάταξη Ν.Π.Δ.Δ., αρμόδιος (ή συναρμόδιος), δε, για την έκδοση της προβλεπομένης στο άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα απόφασης είναι ο Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εκτός εάν προβλέπεται άλλως από ειδικές διατάξεις. Υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. μπορούν να αποσπασθούν με βάση, τόσο τη διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, όσο και τη διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991. Η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 δεν έχει εφαρμογή στους υπαλλήλους των Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. Σε κάθε περίπτωση, για τις αποσπάσεις υπαλλήλων Δήμων ή Κοινοτήτων, καθώς και υπαλλήλων των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, απαιτείται και η γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό τους οργάνου. β) Δεν έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 για αποσπάσεις σε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, νομαρχιακά διαμερίσματα και τις κεντρικές υπηρεσίες των ενιαίων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. γ) Όπου, στις σχετικές με τις αποσπάσεις ή μετατάξεις υπαλλήλων διατάξεις, γίνεται αναφορά σε φορείς του δημόσιου τομέα, με ειδική παραπομπή για τον προσδιορισμό τους στο Ν 1256/1982, στους φορείς αυτούς περιλαμβάνονται και οι Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. δ) Υπάλληλοι, που αποσπάσθηκαν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 133 παρ.2 του Ν 1188/1981, 64 του Ν 1416/1984 και 19 παρ.2β του Ν 2344/1995 και συμπλήρωσαν διετία απόσπασης, δεν μπορούν να αποσπασθούν εκ νέου, με βάση το άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, πριν την πάροδο τριετίας από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασης, εκτός εάν συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι, οπότε είναι δυνατή η απόσπασή τους για τέσσερις, κατ’ ανώτατο όριο, μήνες. Η απαγόρευση αυτή δεν ισχύει για τους υπαλλήλους που αποσπάσθηκαν με βάση τις διατάξεις των άρθρων 133 παρ.3 του Ν 1188/1981, 19 παρ.2γ του Ν 2344/1995 και 22 παρ.7α του Ν 2738/1999.