ΝΣΚ/187/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προαγωγή αξιωματικού ε.α. ανακληθέντος στην ενέργεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως βαθμός από τον οποίο επιτρέπεται η περαιτέρω προαγωγή αξιωματικού ε.α. ανακληθέντος στην ενέργεια, θεωρείται, σύμφωνα με την διάταξη της παρ.11 του άρθρου 23 του Ν 2439/1996, ο βαθμός στον οποίο αυτός είχε προαχθεί σε αποστρατεία, κατά την αρχική του έξοδο από το στράτευμα, ακόμη και στην περίπτωση κατά την οποία διατηρεί (φέρει) τον βαθμό αυτό, σε χρόνο μεταγενέστερο της ημερομηνίας ανάκλησής του, κατ’ εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 23 του ιδίου νόμου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/501/2002
Αξιωματικοί. Ανάκληση αξιωματικού στην ενεργό υπηρεσία. Συνυπολογισμός του χρόνου υπηρεσίας αυτού ως μετακλητού υπαλλήλου στον ελάχιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό για προαγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διανυθείς σε δημοσία υπηρεσία χρόνος εν αποστρατεία αξιωματικού με ιδιότητα μετακλητού υπαλλήλου, ο οποίος λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις περιπτώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 33 Ν 1558/1985, δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, κατ άρθρο 5 παρ.1 Ν 2439/1996, για τη θεμελίωση δικαιώματος προαγωγής αξιωματικού ανακληθέντος στην ενεργό υπηρεσία, κατά την ειδική διάταξη του άρθρου 23 παρ.7 Ν 2439/96, παρά μόνο αν έχει διανυθεί μετά την ανάκληση στην ενέργεια, (συνυπολογιζομένου και του τυχόν διανυθέντος προ της αποστρατείας του χρόνου στον κατεχόμενο βαθμό).
ΝΣΚ/126/2006
Αποστρατεία Συνταγματάρχη, που διανύει τον τελευταίο βαθμό εξελίξεως στο στράτευμα, λόγω συμπληρώσεως 35ετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συνταγματάρχες που διανύουν τον τελευταίο βαθμό εξελίξεώς τους στο στράτευμα και λαμβάνουν μισθολογική προαγωγή, εφόσον κριθούν, λόγω συμπληρώσεως 35ετούς υπηρεσίας, ως ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους, αποστρατεύονται με τον βαθμό που φέρουν και όχι με τον αντίστοιχο της μισθολογικής τους προαγωγής βαθμό.
ΝΣΚ/88/2009
Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού– Υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 6 του Ν 1447/1984 και 29 περ.α του Ν 2439/1996 – Προαγωγή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν ήταν νόμιμη η υπαγωγή αξιωματικού στις διατάξεις των άρθρων 6 του Ν 1447/1984 και 29 περ.α του Ν 2439/1996. (ομοφ.) β) Ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της διοικήσεως η ανάκληση ή μη, μετά στάθμιση των συγκεκριμένων περιστατικών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/317/2009
Αποστρατευτικός βαθμός Συνταγματάρχη των Δικαστικών Γραμματέων. Σχέση μισθολογικών προαγωγών με βαθμολογικές. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α),β) Από της ισχύος της διατάξεως του άρθρου 6 παρ. 5 του Ν 2838/2000 κατηργήθη έμμεσα πλην σαφώς κατά περιεχόμενο η διάταξη του άρθρου 20 παρ. 22 του Ν 2439/1996, η οποία συνδύαζε τη μισθολογική προαγωγή με τη βαθμολογική προαγωγή, τούτο δε ενόψει της αδιαστίκτου διατυπώσεως της νέας διατάξεως, διαλαμβάνουσας τη φράση «σε καμμία περίπτωση». γ) Δεν τίθεται θέμα εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 20 παρ. 17 του Ν 2439/1996, καθόσον εκάστη των μνημονευομένων παραγράφων στο άρθρο αυτό αφορά κατηγορία Αξιωματικών τελούσα υπό διαφορετικές προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/114/2008
Υποχρεωτικός ή μη συνυπολογισμός του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της 35ετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λ.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Πρόεδρος: Γ. Πουλάκος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ν. Μουκαζής, Πάρεδρος Κατά τη μία γνώμη υπάρχει κενό στο νόμο και ως εκ τούτου εφαρμόζονται αναλογικά οι ισχύουσες για τους Αξιωματικούς των Ε.Δ. διατάξεις του Ν 2439/1996. Συνεπώς δεν είναι υποχρεωτική η προσμέτρηση του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της πραγματικής 35ετίας. Κατά την άλλη γνώμη ο διανυθείς στις Ένοπλες Δυνάμεις, προς εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων κληρωτών και εφέδρων χρόνος λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη.
ΝΣΚ/226/2004
Αποστρατεία αξιωματικού. Καταβολή αποζημίωσης έντοκα. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η αξίωση καταβολής αποζημιώσεως 800.000 δρχ., με προσαύξηση τόκων από το έτος 1987 μέχρι σήμερα, του ε.α. Ασμχου Ν. Κ., για επιπρόσθετα έξοδα στα οποία υποβλήθηκε κατά το διάστημα της ασθενείας του το 1987, η οποία οφείλεται (όπως ισχυρίζεται) σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας, είναι παραγεγραμμένη. β) Το Π.Δ. αποστρατείας του ανωτέρω (ΦΕΚ 161 Γ ), το οποίο εκδόθηκε κατ αποδοχή αιτήσεως αποστρατείας του ιδίου είναι νόμιμο και δεν υπάρχει νόμιμος λόγος ανακλήσεως αυτού (ομοφ.).
ΝΣΚ/203/2004
Αξιωματικοί των ΕΔ αποστρατευόμενοι αυτεπαγγέλτως. Μισθολογική προαγωγή. Αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2838/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η, κατ’ επέκταση ή αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2838/2000, με την οποία προβλέπεται η χορήγηση για τους αξιωματικούς από τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη και άνω και αντιστοίχους, που αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα, μισθολογικής προαγωγής στον αμέσως επόμενο βαθμό από εκείνον με τον οποίο μισθοδοτούνται με πλήρη βασικό μισθό, ένα μήνα πριν από την αποστρατεία τους, και σε άλλη κατηγορία αξιωματικών (πχ. διατηρητέους στον αυτό βαθμό), οι οποίοι παραμένουν και συνεχίζουν την σταδιοδρομία τους στο στράτευμα (ομόφωνα). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 537/2004 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/233/2018
Ζητήματα που αφορούν την κατάταξη και προαγωγή Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), ειδικότητας Υγειονομικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σχετικά με την Αξιωματικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., η οποία κατατάχθηκε απευθείας στο Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή ως Ανθυποπλοίαρχος Λ.Σ. ειδικότητας Υγειονομικού, σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς, με το σχετικό π.δ/γμα, με το οποίο ορίσθηκε ως ημερομηνία κατάταξής της στο πλαίσιο διοικητικής της αποκατάστασης, η 19-05-2009, θα πρέπει να διενεργηθεί έκτακτη κρίση αυτής για το έτος 2013, από το αρμόδιο Συμβούλιο Κρίσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ώστε να υπάρξει πλήρης αποκατάστασή της και, εφόσον κριθεί ως προακτέα στον κατεχόμενο βαθμό, να προαχθεί στον επόμενο βαθμό του Υποπλοιάρχου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικού, με την προαγωγή της αυτή λογιζόμενη από την ημερομηνία προαγωγής των τότε Ανθυποπλοιάρχων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και νυν Υποπλοιάρχων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. της αυτής ειδικότητας και τάξεως και να ενταχθεί στην επετηρίδα των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικών, βάσει του τελικού πίνακα βαθμολογίας που συγκέντρωσε η εν λόγω Αξιωματικός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (ΥΙ) με το πέρας της εκπαίδευσής της. (ομόφ.)
ΕλΣυν.Ολομ/879/2016
Αξιωματικοί λιμενικού σώματος-αποστρατεία: Αυτά δεχθέν το δικάσαν Τμήμα έσφαλε ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή των κρίσιμων διατάξεων, όπως βασίμως υποστηρίζει με την κρινόμενη αίτησή του το Ελληνικό Δημόσιο, καθόσον, όπως προκύπτει από τις ισχύουσες κατά το χρόνο αποστρατείας του αναιρεσίβλητου διατάξεις, η προαγωγή ομοιόβαθμου νεότερου στην επετηρίδα στη θέση του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος δεν επέφερε για τον παραλειφθέντα αναιρεσίβλητο την κρίση «ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του». Συνεπώς, κατά την κρίση της πλειοψηφίας η διάταξη της παρ.2 του άρθρου 6 του ν.2838/2000 δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην περίπτωση του αναιρεσίβλητου, που αποστρατεύθηκε αυτεπάγγελτα, χωρίς την κρίση του «ευδοκίμως τερματίσαντος», υπό την ισχύ ιδρυθέντος συστήματος ιεραρχίας, προαγωγών και αποστρατείας του ν.δ.139/1969 και του ν.1339/1983, το οποίο δεν προέβλεπε τον ευδόκιμο τερματισμό της σταδιοδρομίας των αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος, στην περίπτωση επιλογής στην Αρχηγία του Λιμενικού Σώματος νεότερου ομοιόβαθμου στην επετηρίδα, αξιωματικού.
ΣτΕ/4069/2013
ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ-ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΦΑΠΑΞ ΒΟΗΘΗΜΑ: (...) Τούτο δε, διότι το προβλεπόμενο από τις διατάξεις αυτές δικαίωμα προς λήψη εφάπαξ βοηθήματος αφορά όσους αποστρατεύθηκαν χωρίς να έχουν λάβει τέτοιο βοήθημα και εφόσον αυτοί πληρούν τις ειδικότερες προϋποθέσεις των διατάξεων αυτών (όπως να έχουν παραμείνει συνεχώς πέντε (5) τουλάχιστον έτη στην ενεργό υπηρεσία από την ημερομηνία ανάκλησής τους), γεγονός που τους διαφοροποιεί από τους μόνιμους εξ εφεδρείας αξιωματικούς, οι οποίοι, κατά την αρχική τους έξοδο από το στράτευμα, είχαν λάβει εφάπαξ βοήθημα, όπως εν προκειμένω ο αναιρεσείων. Εξάλλου, απορριπτέος ως αβάσιμος είναι και ο λόγος περί εσφαλμένης ερμηνείας της διατάξεως του άρθρου 1 του ν. 1544/1985 σε συνδυασμό με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.δ. 398/1974, διότι, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα στην πέμπτη σκέψη, η τελευταία διάταξη αναφέρεται σε κατηγορία αποστρατευθέντων αξιωματικών συνεπεία καταδίκης και οι οποίοι, κατόπιν αποκαταστάσεως, επανέρχονται στην ενεργό υπηρεσία ως μόνιμοι και θεωρείται ότι ουδέποτε απομακρύνθηκαν από την υπηρεσία τους, οπότε ανακτούν και συνεχίζουν τη μετοχική σχέση τους με το ανωτέρω Ταμείο και ο εκτός ενεργού υπηρεσίας χρόνος λογίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσεως. Αντιθέτως, οι μόνιμοι εξ εφεδρείας αξιωματικοί επανερχόμενοι στην ενεργό υπηρεσία, κατόπιν αιτήσεώς τους, όπως και ο αναιρεσείων, δεν λογίζονται ως μηδέποτε απομακρυθέντες και, ως εκ τούτου, δεν αναβιώνει στην περίπτωση αυτή η διακοπείσα μετοχική σχέση με το αναιρεσίβλητο Ταμείο, όπως αβασίμως προβάλλεται. Δια ταύτα Απορρίπτει την κρινόμενη αίτηση.