×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/13/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ιδιωτικά σχολεία. Δυνατότητα εμπορικής εκμετάλλευσης των αθλητικών τους εγκαταστάσεων, κατά τις ώρες μη λειτουργίας τους, από τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι επιτρεπτή η εμπορική εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων, κατά τις ώρες της μη λειτουργίας τους, καθόσον ο νομοθέτης θέλησε, ενόψει του δημόσιου σκοπού που επιτελούν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, οι εγκαταστάσεις των τελευταίων να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκπλήρωση αυτού, έτσι ώστε αφενός να διασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών και αφετέρου να μην προκαλείται σύγχυση μεταξύ εμπορικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Εξάλλου, η εν λόγω εκμετάλλευση εμπίπτει στη νομοθεσία περί ιδιωτικών γυμναστηρίων και αθλητικών σχολών, σύμφωνα με την οποία απαιτείται κάθε γυμναστήριο και αθλητική σχολή να έχει τις δικές του εγκαταστάσεις που θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκπλήρωση των σκοπών τους, έτσι ώστε να προστατεύεται η υγεία των εκγυμναζόμενων και να διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

42709/2023

Εγγραφή αθλητικών ομοσπονδιών στο Μητρώο Αθλητικών Φορέων (Μ.Α.Φ.): Καθορισμός στοιχείων που απαιτείται να καταχωρίζονται από τις αθλητικές ομοσπονδίες για την εγγραφή τους στο ηλεκτρονικό μητρώο αθλητικών φορέων του άρθρου 24 του ν. 4373/2016. 


οικ.219025/2023

Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΠΟΑ/42709/30-1-2023 (Β’ 558) απόφασης των Υπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και Επικρατείας σχετικά με την εγγραφή αθλητικών ομοσπονδιών στο Μητρώο Αθλητικών Φορέων (Μ.Α.Φ.): Καθορισμός στοιχείων που απαιτείται να καταχωρίζονται από τις αθλητικές ομοσπονδίες για την εγγραφή τους στο ηλεκτρονικό μητρώο αθλητικών φορέων του άρθρου 24 του ν. 4373/2016.


ΝΣΚ/22/2012

Υποχρέωση ή μη της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού να ικανοποιήσει χρηματικές απαιτήσεις εταιρειών κατά των Ν.Π.Ι.Δ. «Οργανωτικές Επιτροπές Αθλητικών Εκδηλώσεων».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν οφείλει να ικανοποιήσει χρηματικές απαιτήσεις της εταιρείας «… Ε.Π.Ε.» κατά των προαναφερομένων οργανωτικών επιτροπών αθλητικών εκδηλώσεων, οι οποίες πηγάζουν από συμβάσεις συναφθείσες μεταξύ τους, δηλαδή από συμφωνίες απότοκες μη δεσμευτικής για το Δημόσιο δράσεως Ν.Π.Ι.Δ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/61/2004

Κοινοτικές ενισχύσεις – Πρόωρη συνταξιοδότηση αγροτών – Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) – Αροτραίες καλλιέργειες – Τομέας αιγοπροβείου κρέατος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ενταχθέντες στο πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδοτήσεως παραγωγοί, αφής στιγμής καθένας από αυτούς εντάχθηκε στο καθεστώς αυτό οφείλουν να διακόψουν κάθε είδος εμπορική γεωργική δραστηριότητα, την οποία και δεν δικαιούνται να επαναλάβουν. Η, μετά την ένταξη των παραγωγών στο πρόγραμμα της πρόωρης συνταξιοδοτήσεως, επαναδραστηριοποίησή τους καθ’ οιονδήποτε –μη προβλεπόμενο από τις εξαιρέσεις των οικείων διατάξεων- τρόπο, δηλ. είτε δια συνεχίσεως διαχειρίσεως του συνόλου ή μέρους των παραγωγικών μονάδων που αποτελούν τη παραχωρητέα γεωργική τους εκμετάλλευση, είτε δια διαχειρίσεως νέων παραγωγικών μονάδων είναι –εν γνώσει τους- μη νόμιμη και έτσι το μεν παραβιάζονται οι όροι εντάξεώς τους στο καθεστώς της Π.Σ., το δε η στην πράξη υφισταμένη εκμετάλλευσή τους θεωρείται ως παρανόμως λειτουργούσα και μη δικαιολογούσα την υποβολή αιτήσεως στο ΟΣΔΕ και τη λήψη σχετικών ενισχύσεων, είτε αυτές αφορούν αροτραίες καλλιέργειες, είτε τον τομέα αιγοπροβείου κρέατος.


ΝΣΚ/334/2011

Επιβολή ή μη σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια διοικητικού προστίμου, λόγω μη νομίμου αυξήσεως των ετησίων διδάκτρων τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, εφ’ όσον, εν προκειμένω, διαπίστωσε ότι τα ανωτέρω ιδιωτικά εκπαιδευτήρια προέβησαν, κατά παράβαση του προαναφερθέντος εδαφίου στ’ της παρ.2 του άρθρου 11 του Ν 3279/2004, σε αύξηση των διδάκτρων τους για το σχολικό έτος 2010-2011, θα πρέπει να επιβάλλει σε βάρος τους, το διοικητικό πρόστιμο που προβλέπεται από την παρ.5 του ανωτέρω άρθρου 11. (ομοφ.)


ΕλΣυν/Τμ.7/88/2011

Δεν είναι λειτουργική κατά τα ανωτέρω δαπάνη, η οποία εξυπηρετεί την αξιοποίηση ή βελτίωση αλλότριας περιουσίας, ήτοι, μεταξύ άλλων, περιουσίας κινητής ή ακίνητης που ανήκει κατά κυριότητα σε άλλο ν.π.δ.δ., καθόσον η δαπάνη αυτή επάγεται ωφέλεια μόνο στο τελευταίο (πρβλ. Ελ.Συν. VII Τμ. πραξ. 207, 141/2010, 105, 129, 179/2009, 2, 207/2008, 338, 257, 39/2006). Δύναται, όμως, να θεωρηθεί λειτουργική εκείνη η δαπάνη που συντελεί στη βελτίωση μεν αλλότριας περιουσίας, συνεπάγεται, όμως, ωφέλεια για το Δήμο, στον οποίον έχει παραχωρηθεί η χρήση και εκμετάλλευση της περιουσίας αυτής, κινητής ή ακίνητης, για μακρό χρονικό διάστημα και συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών του.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη η εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή του έργου «προσθήκη κατ’ επέκταση Η/Χ και αντικατάσταση στέγης στο δημοτικό αναψυκτήριο ...», παρόλο που αφορά ακίνητο ιδιοκτησίας της Ιεράς Μητρόπολης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου, εξυπηρετεί την αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου ..., καθόσον επάγεται ωφέλεια για το Δήμο, στον οποίο έχει νομίμως παραχωρηθεί η χρήση και εκμετάλλευση του ακινήτου αυτού και μάλιστα για μακρό χρονικό διάστημα (είκοσι έτη), ο οποίος άλλωστε ήδη εκμεταλλεύεται το ως άνω Δημοτικό Αναψυκτήριο εκμισθώνοντας το. Επιπλέον, ο Δήμος ….. προβαίνοντας στην προαναφερόμενη μελέτη εκπληρώνει αναληφθείσα υποχρέωσή του προς την ως άνω Ιερά Μητρόπολη, σχετικά με τους όρους παραχώρησης του ακινήτου αυτού, καθόσον η παραχώρηση πραγματοποιήθηκε με σκοπό την ανάπλαση και αξιοποίηση του χώρου, ο δε όρος αυτός συντελεί αποτελεσματικά στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου.


ΝΣΚ/308/2007

Διακίνηση τσιμέντου σε μεγασάκκους (big bags).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διακίνηση στη χώρα του προοριζόμενου για χρήση σε δομικές κατασκευές τσιμέντου σε μεγασάκκους των 1,5 - 2 τόννων ταυτιζομένου κατά το άρθρο 3.1.1 του Κανονισμού Ελέγχου Κέντρων Διανομής Τσιμέντου με το χύδην τσιμέντο, με στόχο την εξασφάλιση της ασφαλούς διαχείρισης του τσιμέντου και σκοπό τη διατήρηση της ποιότητας κατά την αυτόνομη διακίνηση και πώληση από ενδιάμεσους φορείς προς τον τελικό καταναλωτή, πρέπει κατά τα ειδικότερα οριζόμενα με τις διατάξεις της κ.υ.α. 21720/241/17-11-2003 και του Κανονισμού του ΕΛΟΤ να διέρχεται από τα κέντρα διανομής τσιμέντων, ώστε να διασφαλίζεται το κοινό συμφέρον και ειδικότερα η ασφάλεια της κατασκευής, η υγεία των εργαζομένων και το περιβάλλον, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Οδηγίας, του Π.Δ. και των εναρμονισμένων προτύπων.


ΝΣΚ/378/2002

Δημόσιοι υπάλληλοι. Ιδιωτικά έργα υπαλλήλου. Άσκηση εμπορίας. Ασυμβίβαστο.α) Η άσκηση από δημόσιο υπάλληλο οδοντιατρικών εργασιών για τέσσερις ώρες κάθε απόγευμα, εκτός του ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών, συνιστά άσκηση του ελευθέρου επαγγέλματος του οδοντιάτρου και ως εκ τούτου δεν συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του, γιατί εμπίπτει στον κανόνα της απαγόρευσης που θέτει έμμεσα η διάταξη της παρ.1 του άρθρου 31 του Υπαλληλικού Κώδικα. (πλειοψ.) β) Η δραστηριότητα αυτή δεν συνιστά άσκηση εμπορίας. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/479/2005

Μέτρο εφ’ άπαξ πριμοδότησης πρώτης εγκατάστασης νέων γεωργών. Επιζωοτία που έπληξε κτηνοτροφική εκμετάλλευση. Απαλλαγή ενδιαφερομένου από συγκεκριμένη δέσμευση για λόγους ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στο πλαίσιο της εκτέλεσης του προβλεπομένου στον Κανονισμό 950/97 μέτρου της εφ’ άπαξ πριμοδότησης πρώτης εγκατάστασης νέων γεωργών, η επιζωοτία που έπληξε το ζωικό κεφάλαιο της κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης δικαιούχου αποτελεί περιστατικό ανωτέρας βίας, κατά την έννοια των άρθρων 11 της ΚΥΑ 303/98 και 16 παρ.10 της ΥΑ 336914/97, που μπορεί να δικαιολογήσει τη μη εκπλήρωση από τον ενδιαφερόμενο της συμβατικής του δέσμευσης για την επί 10ετία διατήρηση του μεγέθους της κτηνοτροφικής του εκμετάλλευσης και να τον απαλλάξει για τον λόγο αυτό από την υποχρέωση επιστροφής ως αχρεωστήτως καταβληθεισών των ενισχύσεων που έχει λάβει, όχι όμως και να δικαιολογήσει τυχόν μη εκπλήρωση των λοιπών εκ μέρους του αναληφθεισών εκ του προγράμματος αυτού δεσμεύσεων και συνολική για το λόγο τούτο απαλλαγή του από αυτές.


Φ-3193/1989

Προϊόντα που δεν εμφανίζονται υπό την πραγματική τους μορφή, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία ή ασφάλεια των καταναλωτών.