×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/334/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επιβολή ή μη σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια διοικητικού προστίμου, λόγω μη νομίμου αυξήσεως των ετησίων διδάκτρων τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, εφ’ όσον, εν προκειμένω, διαπίστωσε ότι τα ανωτέρω ιδιωτικά εκπαιδευτήρια προέβησαν, κατά παράβαση του προαναφερθέντος εδαφίου στ’ της παρ.2 του άρθρου 11 του Ν 3279/2004, σε αύξηση των διδάκτρων τους για το σχολικό έτος 2010-2011, θα πρέπει να επιβάλλει σε βάρος τους, το διοικητικό πρόστιμο που προβλέπεται από την παρ.5 του ανωτέρω άρθρου 11. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/315/2009

Δίδακτρα ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Υπαγωγή ή μη των τάξεων λυκείων, στις οποίες εφαρμόζεται το σύστημα Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΝΤΕRNATIONAL BACCALAUREATE), στις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν 3279/2004, ως προς το ύψος των διδάκτρων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι τάξεις Β΄ και Γ΄ των λυκείων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, στις οποίες εφαρμόζεται το εκπαιδευτικό σύστημα του «ΙΝΤΕRNATIONAL BACCALAUREATE», δεν υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν 3279/2004, ως προς τον καθορισμό του ύψος της ετήσιας αύξησης των καταβαλλόμενων διδάκτρων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/408/2005

Παράβολο φοίτησης μαθητών σε ιδιωτικά σχολεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το προβλεπόμενο από το άρθρο 46 του Ν 682/1977 παράβολο φοίτησης, θα καταβάλλεται, υπολογιζόμενο κατ’ άρθρο 33 παρ.3α του Ν 2009/1992, επί του 1% των διδάκτρων κάθε ιδιωτικού σχολείου, έτσι όπως αυτά καθορίζονται και δημοσιοποιούνται από τον ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου κατ’ άρθρο 11 του Ν 3279/2004 και όχι επί του ποσού το οποίο τυχόν συμφωνήθηκε μεταγενεστέρως, κατόπιν κατ’ ιδίαν συμφωνίας μεθ’ ενός εκάστου συγκεκριμένου μαθητού και του ιδιοκτήτου του σχολείου.


ΝΣΚ/13/2010

Ιδιωτικά σχολεία. Δυνατότητα εμπορικής εκμετάλλευσης των αθλητικών τους εγκαταστάσεων, κατά τις ώρες μη λειτουργίας τους, από τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι επιτρεπτή η εμπορική εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων, κατά τις ώρες της μη λειτουργίας τους, καθόσον ο νομοθέτης θέλησε, ενόψει του δημόσιου σκοπού που επιτελούν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, οι εγκαταστάσεις των τελευταίων να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκπλήρωση αυτού, έτσι ώστε αφενός να διασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών και αφετέρου να μην προκαλείται σύγχυση μεταξύ εμπορικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Εξάλλου, η εν λόγω εκμετάλλευση εμπίπτει στη νομοθεσία περί ιδιωτικών γυμναστηρίων και αθλητικών σχολών, σύμφωνα με την οποία απαιτείται κάθε γυμναστήριο και αθλητική σχολή να έχει τις δικές του εγκαταστάσεις που θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκπλήρωση των σκοπών τους, έτσι ώστε να προστατεύεται η υγεία των εκγυμναζόμενων και να διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.


ΝΣΚ/65/2014

Καταβολή ή μη, κατ’ άρθρο 162 εδ.ι’ του ν. 3566/2007, των διδάκτρων φοίτησης των τέκνων των υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών, έπειτα από τη θέσπιση του άρθρου 30 του ν. 4024/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 162 εδ.ι’ του ν. 3566/2007, που αφορά την καταβολή των διδάκτρων φοίτησης σε τέκνα υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών, διατηρείται σε ισχύ και ως προς τους υπαλλήλους του Κλάδου Πτυχιούχων Διοικητικών, Επικοινωνιών και Πληροφορικής, και Διοικητικών Γραμματέων του Υπουργείου Εξωτερικών ως μη καταργηθείσα από το άρθρο 30 του ν. 4024/2011, οι δε προϋποθέσεις καταβολής τους ορίζονται στο άρθρο 11 του ν. 2398/1996 και στην κατ’ εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσα υπουργική απόφαση καθορισμού των δικαιολογητικών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/254/2010

Ιδιωτική Εκπαίδευση – Ισχύς της υπ’ αριθμ. 59/2008 Διαιτητικής απόφασης «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών όλης της χώρας» στα Ξένα Σχολεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υπ’ αριθμ. 59/2008 Διαιτητική απόφαση για τους όρους αμοιβής και εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που παρέχουν τις υπηρεσίες τους, σύμφωνα με τους όρους του Ν 682/1977, σε ιδιωτικά σχολεία γενικής εκπαιδεύσεως όλης της χώρας, μετά την κήρυξή της, με την ανωτέρω υπουργική απόφαση, ως υποχρεωτικής, για όλους τους εργοδότες και εργαζόμενους του επαγγέλματος στο κλάδο που αφορά αυτή, ισχύει και για τα ξένα σχολεία, καθόσον αυτά είναι εξομοιωμένα με τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία και διέπονται καταρχήν από τη σχετική για την ιδιωτική εκπαίδευση νομοθεσία. Εξάλλου, οι ιδιοκτήτες των ξένων σχολείων με βάση τις δραστηριότητές τους δύνανται να είναι μέλη του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.


ΝΣΚ/165/2013

Ισχύς της παρ.4 του άρθρου 11 του Ν. 2889/2001, μετά την εφαρμογή του Ν. 4009/2011 – Δυνατότητα ή μη πραγματοποιήσεως ιατρικών πράξεων από ιατρούς, μέλη Δ.Ε.Π., πλήρους και μερικής απασχόλησης, εντός ιδιωτικών κλινικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παράγραφος 4 του άρθρου 11 του Ν. 2889/2001, με την οποία απαγορεύεται στους πανεπιστημιακούς ιατρούς, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, που είναι εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι., να παρέχουν υπηρεσίες, με οποιαδήποτε σχέση, περιλαμβανομένης και αυτής του συμβούλου, σε ιδιωτικές κλινικές ή σε ιδιωτικά διαγνωστικά ή θεραπευτικά εργαστήρια και γενικότερα σε κάθε είδους ιδιωτικές επιχειρήσεις, που παρέχουν ή καλύπτουν ασφαλιστικά υπηρεσίες υγείας, καθώς και να εγκαθιστούν ιδιωτικά ιατρεία ή ιατρικά μηχανήματα εντός των παραπάνω ιδιωτικών φορέων, εξακολουθεί να ισχύει και μετά την έναρξη εφαρμογής του Ν. 4009/2011, για όλους, ανεξαιρέτως τους πανεπιστημιακούς ιατρούς, πλήρους και μερικής απασχόλησης. (ομοφ.)


ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/118/2013

"Τροποποιήσεις σχεδίου και σύνταξη πράξεων τακτοποίησης και αναλογισμού αποζημιώσεως προκειμένου να αξιοποιηθούν εγκεκριμένοι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι της πόλεως" (...)η ανάθεση, από δήμο, της σύνταξης μίας μελέτης σε ιδιώτες μελετητές και ιδιωτικά γραφεία μελετών επιτρέπεται, κατ' αρχάς, μόνο στην περίπτωση που στον οικείο δήμο δεν υπάρχει τεχνική υπηρεσία ή η υπάρχουσα αδυνατεί να συντάξει την υπό ανάθεση μελέτη. Οι ανωτέρω δε διατάξεις, ως εισάγουσες παρέκκλιση από τον, σύμφωνο και με την αρχή της οικονομικότητας, η οποία διέπει τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών και επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών των δήμων με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους (βλ. και άρθρο 1 του ν.3871/2010 Δημοσιονομική Διαχείριση και Ευθύνη, ΦΕΚ 141 Α΄), κανόνα της σύνταξης της μελέτης από τους υπηρετούντες, στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου, υπαλλήλους, πρέπει να ερμηνεύονται συσταλτικά, ο δε δήμος, που προτίθεται να κάνει χρήση της πιο πάνω δυνατότητας φέρει το βάρος απόδειξης ότι συντρέχει πράγματι περίπτωση που δικαιολογεί την προσφυγή στην ως άνω ανάθεση (βλ. Ελ.Συν., Τμ. VII πράξεις 106, 79, 55/2012, 137/2011, 437/2010, 294/2007, βλ. 29/2013, 55, 18/2012 πράξεις του Κλιμακίου τούτου).  (Ανακλήθηκε λόγω συγγνωστής πλάνης- Πράξη Ελ. Συν. 47/2013)

ΕλΣυν.Τμ.V(ΚΠΕ)/18/2009

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Χρηματικό ένταλμα προπληρωμής.Συνεπώς, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα προπληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όπως βασίμως υποστηρίζει η διαφωνούσα Επίτροπος, πλην όμως, λαμβάνοντας υπόψη το δυσερμήνευτο των ανωτέρω διατάξεων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το πρόγραμμα εκπαιδεύσεων έχει ήδη ξεκινήσει να πραγματοποιείται καθώς και την ανάγκη για την κάλυψη των διδάκτρων στους ήδη εκπαιδευόμενους αξιωματικούς, το Τμήμα άγεται στην κρίση, ότι η έκδοσή του δεν έγινε με σκοπό την καταστρατήγηση των κείμενων διατάξεων αλλά επειδή τα αρμόδια όργανα του ........, κινούμενα εν πλάνη ως προς την έννοια αυτών, υπέλαβαν ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις έκδοσης Χ.Ε.Π., η πλάνη τους δε αυτή είναι συγγνωστή και συνεπώς το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί


ΝΣΚ/107/2012

Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, στους κατατασσόμενους στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με το άρθρο 11 του Π.Δ. 164/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με την ανωτέρω γνωμοδότηση του τμήματος του Ν.Σ.Κ. διατυπώθηκαν οι ακόλουθες δύο αντίθετες απόψεις, οι οποίες και ισοψήφισαν: Α) Οι περιπτώσεις κατάταξης προσωπικού σε συσταθείσες θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2004, για τις οποίες περιπτώσεις έχει ήδη εκδοθεί η κρίση του Α.Σ.Ε.Π. σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 11 του ανωτέρω Π.Δ., αποτελούν νέα πρόσληψη κατά την έννοια του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, όπως ισχύει, και κατά συνέπεια υπάγονται στις ρυθμίσεις αυτού. (ισοψ.) Β) Πρόκειται για αναγνώριση της φύσης της υφιστάμενης εργασιακής τους σχέσης ως αορίστου χρόνου και θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία κατάταξής τους χωρίς να απαιτείται η έκδοση κατανομής της απόφασης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, όπως ισχύει. (ισοψ.) [Παραπέμπεται στην Ολομέλεια.] ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΟ 2262/2012.


ΝΣΚ/21/2021

Εάν το δικαίωμα της Σ.Δ., χας του Δ.Κ. υπαλλήλου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των τέκνων τους Δ.Κ. και Γ.Κ., επί του εφάπαξ βοηθήματος του ν.103/1975 που δικαιούνταν ο ανωτέρω σύζυγός της, το οποίο ασκήθηκε με την από 29-11-2018 αίτησή της προς το ανωτέρω Υπουργείο, έχει υποπέσει ή μη σε παραγραφή.(...)Το δικαίωμα της Σ.Δ., χας του Δ.Κ. υπαλλήλου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά το χρόνο του θανάτου του και των τέκνων τους Δ.Κ. και Γ.Κ., για την απονομή σ’ αυτούς του εφάπαξ βοηθήματος του ν.103/1975 που δικαιούνταν αυτός, το οποίο ασκήθηκε με την από 29-11-2018 αίτησή της προς το ανωτέρω Υπουργείο, δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή λόγω του απαραγράπτου του σχετικού δικαιώματος κατ’ άρθρο 31 παρ.1 του ν.1027/1980 και επομένως η σχετική αξίωση των ανωτέρω δύναται να ικανοποιηθεί (ομόφωνα).