×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/132/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συγχώνευση, δι’ απορροφήσεως, αποσχιζόμενου εργοληπτικού κλάδου ανώνυμης εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανώνυμη εταιρεία στην οποία εισφέρεται ο αποσχιζόμενος εργοληπτικός κλάδος (άλλης) ανώνυμης εταιρείας, μπορεί να είναι εργοληπτική επιχείρηση, εγγεγραμμένη ήδη στο ΜΕΕΠ, με πτυχίο κατώτερης τάξεως, συνεπεία δε της συγχωνεύσεως και της καθολικής διαδοχής που αυτή συνεπάγεται, θα καταταγεί αυτοδίκαια και χωρίς να προηγηθεί διαδικασία νέας επανάκρισης ή έκτακτης αναθεώρησης, στην τάξη του ΜΕΕΠ, όπου είναι ήδη καταταγμένη η επιχείρηση στην οποία ανήκε ο απορροφούμενος κλάδος. Προϋπόθεση για την ως άνω αυτοδίκαιη κατάταξη είναι ότι θα διαπιστωθεί, από την υπηρεσία ΜΕΕΠ, επί τη βάσει του προς τον σκοπό της συγχώνευσης συντασσόμενου ισολογισμού, ότι ο αποσχιζόμενος (και εισφερόμενος) κλάδος διαθέτει τα νόμιμα ελάχιστα κατώτατα όρια, που πρέπει να διατηρούν, καθόλη τη διάρκεια ισχύος του πτυχίου τους, οι εργοληπτικές επιχειρήσεις της τάξης αυτής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/181/2017

Ύπαρξη ή μη ευθύνης εκπροσώπου της απορροφήσασας ημεδαπής ανώνυμης εταιρείας για χρέη προς το Δημόσιο της απορροφηθείσας, τα οποία ανάγονται σε χρόνο πριν από τη συγχώνευση.(...)Σε περίπτωση απορροφήσεως ημεδαπής ανώνυμης εταιρείας από άλλη ανώνυμη ημεδαπή εταιρεία, τα φυσικά πρόσωπα που είχαν στη διοίκηση της απορροφώσης εταιρείας κάποια από τις ιδιότητες του άρθρου 115 του ν.2238/1994, είτε πριν είτε μετά από την ολοκλήρωση της συγχωνεύσεως, δεν είναι συνυπόχρεα με την απορροφήσασα εταιρεία για την πληρωμή του φόρου εισοδήματος, παρακρατουμένων φόρων και ΦΠΑ, οι οποίοι, κατόπιν ελέγχου που ενεργήθηκε από την αρμόδια φορολογική αρχή μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης, προέκυψαν από δραστηριότητα και υποχρεώσεις της απορροφηθείσης εταιρείας, προσδιορίσθηκαν με εξωλογιστικό τρόπο και βεβαιώθηκαν σε βάρος της απορροφώσης εταιρείας.


ΝΣΚ/313/2010

Ισχύς της παρασχεθείσας εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου (άρθρου 1 Ν 2322/1995) σε δύο διακεκριμένες αρχικά επιχειρήσεις, που στην πορεία συγχωνεύθηκαν δι’ απορροφήσεως της μίας από την άλλη, υπέρ του νέου νομικού προσώπου και ύψος του ποσού αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπέρ των δύο, αρχικά, επιχειρήσεων παρασχεθείσες εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου, κατ’ άρθρο 1 του Ν 2322/1995, ισχύουν υπέρ του νέου νομικού προσώπου, που προέκυψε από τη συγχώνευση αυτών (δι’ απορροφήσεως της μίας από την άλλη), διατηρούνται δε αυτούσιες και ισχύουν ενιαία και σωρευτικά, ως αποτέλεσμα της οιονεί καθολικής διαδοχής που επέρχεται με την ως άνω μετατροπή των νομικών προσώπων, στις επιχειρήσεις των οποίων παρασχέθηκαν αρχικά οι εγγυήσεις. Αρμόδιο για τυχόν λήψη εξασφαλίσεων, πλέον των ήδη υφισταμένων, σε περίπτωση χειροτέρευσης της περιουσιακής κατάστασης του, μετά τη συγχώνευση, νέου νομικού προσώπου, είναι το Συμβούλιο Διαχείρισης της Εγγυητικής Ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/49/2004

Συνέπειες στην εκτέλεση συμβάσεων προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων συνεπεία της καθολικής διαδοχής που επήλθε λόγω συγχωνεύσεως Ανωνύμων Εταιρειών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι νόμιμη η συνέχιση της εκτελέσεως όλων των εκκρεμών συμβάσεων που έχουν συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ε.Β.Ο. Α.Ε. ή της ΠΥΡΚΑΛ Α.Ε., με την εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η οποία συνεστήθη ύστερα από συγχώνευση των ως άνω αμυντικών εταιρειών.


ΝΣΚ/117/2004

Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Έκτακτη αναθεώρηση λόγω δυσμενών οικονομικών στοιχείων. Ανάκληση απόφασης για την έγκριση συγχώνευσης εργοληπτικών επιχειρήσεων. Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατάσταση που διαμορφώθηκε μετά την ανάκληση της συγχώνευσης της επιχείρησης "....ΑΒΕΤΕ" και του εργοληπτικού κλάδου της εταιρείας "ΑΕ ...." πρέπει να εκτιμηθεί, στα πλαίσια της αρμοδιότητας της υπηρεσίας τήρησης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων να διενεργεί έκτακτη αναθεώρηση αν περιέλθουν σε γνώση της οικονομικά στοιχεία δυσμενή για οποιαδήποτε επιχείρηση του ΜΕΕΠ. Η υπηρεσία αυτή, κατά την έκτακτη αναθεώρηση του πτυχίου της εταιρείας "....ΑΒΕΤΕ", πρέπει να τηρήσει τη συνήθη διαδικασία της έκτακτης αναθεώρησης, δηλαδή έλεγχο τήρησης των κατωτάτων υποχρεωτικών ορίων κατά το χρόνο της αναθεώρησης για την παραμονή της ε.ε. στην τάξη και στις κατηγορίες όπου είναι εγγεγραμμένη.


ΝΣΚ/291/2003

Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Διαδικασία επανάκρισης των εργοληπτικών επιχειρήσεων, επί τη βάσει των διατάξεων των παρ.17 και επ. του άρθρου 4 Ν 2940/01. Ερμηνεία διατάξεων άρθρου 6 Ν 3127/03.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Εργοληπτικές επιχειρήσεις, που δήλωσαν κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 Ν 2940/2001 την πρόθεσή τους να συγχωνευθούν, έχουν το δικαίωμα, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 Ν 3127/2003, να ολοκληρώσουν την διαδικασία συγχώνευσής τους, παρόλο που το αρχικό σχήμα συγχώνευσης (όπως δηλώθηκε πριν τις 31-1-2002) άλλαξε και στην συγχώνευση μετέχει πλέον στη θέση μιας εκ των εταιριών, ο αποσχιζόμενος κατασκευαστικός κλάδος της. Ως αίτηση επανάκρισης θα εκληφθεί η εντός της προθεσμίας του μηνός, που παρείχε η ως άνω διάταξη του Ν 3127/2003 δήλωση έναρξης διαδικασίας συγχώνευσης, επιπλέον δε, κατά την αληθή βούληση του νομοθέτη, πρέπει να δοθεί ο απαραίτητος, εύλογος εκ των πραγμάτων, χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας συγχώνευσης και την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών, επ’ ονόματι του νέου σχήματος, η δε απόφαση της αρμόδιας για την επανάκριση Επιτροπής του ΜΕΕΠ θα ληφθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της συγχώνευσης. Οι οικονομικές καταστάσεις που θα χρησιμοποιηθούν είναι οι προβλεπόμενες από το Ν 2940/2001, δηλαδή προσωρινές οικονομικές καταστάσεις βεβαιωμένες από ορκωτό εκτιμητή και δημοσιευόμενες πριν από την υποβολή του θέματος στην Επιτροπή ΜΕΕΠ. (πλειοψ.) 2. Κατά την επανάκριση μεμονωμένης εταιρείας με βάση αίτηση που υποβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 Ν 3127/2003, θα ληφθεί υπόψη το αίτημά της για κατάταξη στην 4η τάξη του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Η αίτηση αυτή είναι αυτοτελής και δεν συνδέεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με εκπρόθεσμη, κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 του Ν 2940/2001, παλιότερη αίτηση της ίδιας εταιρείας για κατάταξη στην 3η τάξη. (ομόφωνα)


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/148/2025

Η Πράξη 148/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας τριών νέων σχεδίων συμφωνιών-πλαίσιο για την τετραετή προμήθεια υγρών καυσίμων στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης και στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου του Δήμου, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 4.684.400,00 ευρώ. Ενώ η αρχική ανάθεση είχε ελεγχθεί θετικά (Πράξη 114/2025) με ανάδοχο την εταιρεία «... Ο.Ε.», πριν την υπογραφή των συμφωνιών έλαβε χώρα συγχώνευση δι' απορροφήσεως, με την εταιρεία «...» να απορροφά την αρχική ανάδοχο. Τα νέα σχέδια συμφωνιών υποβλήθηκαν με αντισυμβαλλόμενη την απορροφήσασα εταιρεία. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι, εφόσον η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου είχε ήδη θετική κρίση και η μεταβολή αφορά μόνο το πρόσωπο του αναδόχου λόγω καθολικής διαδοχής (άρθρο 18 του ν. 4601/2019), δεν κωλύεται η υπογραφή των τριών νέων σχεδίων συμφωνιών.


ΝΣΚ/474/2003

Δυνατότητα και προϋποθέσεις εγγραφής εργοληπτικής επιχείρησης στα νέα Μητρώα Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εργοληπτική επιχείρηση η οποία λειτουργούσε με τη μορφή Α.Ε. και ήταν γραμμένη στη Ζ’ τάξη του (παλαιού) Μ.Ε.ΕΠ., διαγράφεται από τα νέα μητρώα, έστω και αν υποβάλει εμπρόθεσμη αίτηση επανάκρισης, εφόσον η «καθαρή της θέση» είναι αρνητική, αλλά τα στελέχη της μπορούν να ιδρύσουν νέα επιχείρηση και να εγγραφούν στις τάξεις Α1 και Α2 του νέου Μ.Ε.ΕΠ., εφόσον πληρούν τις οριζόμενες, στην παρ.20 του άρθρου 16 του Ν 1418/84 (όπως ισχύει) προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/206/2004

Εγγραφή στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ). Έννοια ημεδαπής επιχείρησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Θεωρείται ως ημεδαπή επιχείρηση, έχουσα δικαίωμα εγγραφής στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων, επιχείρηση που συστήνει αλλοδαπό φυσικό πρόσωπο, με τήρηση των φορολογικών διατάξεων του ελληνικού κράτους. Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή αυτή είναι να έχει εξασφαλιστεί από τον αλλοδαπό – ιδιοκτήτη της αιτούσας επιχείρησης η κατά το Ν 2910/01 νόμιμη άδεια παραμονής στην Ελλάδα, για άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας.


ΝΣΚ/406/2003

Δημόσιος διαγωνισμός για την ανάθεση δημοσίου έργου. Η (ισχύουσα) βεβαίωση εγγραφής στο ΜΕΕΠ, ως προϋπόθεση για τη νομότυπη συμμετοχή διαγωνιζομένων. Υποκατάσταση διαγωνιζομένου κατά την εξέλιξη της διαδικασίας του διαγωνισμού.1) Δεν είναι νομότυπη η συμμετοχή σε διαγωνισμό ανάθεσης δημοσίου έργου ατομικής εργοληπτικής επιχείρησης, εφόσον ο ατομικός εργολήπτης και μοναδικό τεχνικό στέλεχος (ως πτυχιούχος του Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών) της επιχείρησης, στελέχωσε άλλη εργοληπτική επιχείρηση – ετερόρρυθμη εταιρεία, η οποία εγγράφηκε στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων πριν την ημέρα του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα να στερηθεί η ατομική εργοληπτική επιχείρηση τη βεβαίωση εγγραφής της στο ΜΕΕΠ. 2) Δεν επιτρέπεται η υποκατάσταση διαγωνιζομένου, ή η αλλαγή της σύνθεσης διαγωνιζόμενης κοινοπραξίας (με την υποκατάσταση μέλους αυτής), κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Έννομη συνέπεια της παρά το νόμο γενομένης υποκατάστασης επισύρει ως συνέπεια τον αποκλεισμό του διαγωνιζομένου. (πλειοψ.)


ΕλΣυν/Ε Κλιμ/361/2010

Συμπληρωματική σύμβαση. Υποκατάσταση αναδόχου μετά την κατακυρωτική απόφαση από τρίτο. Απαιτείται εγκριτική απόφαση της προϊσταμένης αρχής, στην οποία να αιτιολογείται πλήρως αν η εργοληπτική επιχείρηση, που θα υποκαταστήσει τον ανάδοχο έχει τα ίδια προσόντα που απαιτήθηκαν για την ανάληψη του έργου και παρέχει τα απαραίτητα εχέγγυα για την κατασκευή του. Ως τρίτος νοείται και η ανώνυμη εταιρεία, στην οποία μετά την κατακύρωση εισφέρθηκε ένα-ντι μετοχών της ο κατασκευαστικός κλάδος της αναδόχου ανώνυμης εταιρείας, αφού η απόσχιση του κατασκευαστικού κλάδου και η εισφορά του σε άλλη εταιρεία χωρίς να λυθεί η δότρια εται-ρεία διέπεται από τους κανόνες της ειδικής διαδοχής του άρθρου 4 παρ. 3 του ν.2166/1993. Στην περίπτωση αυτή για την υποκατάσταση απαιτείται η τήρηση της προμνησθείσας διαδικασίας. Διαπίστωση ουσιωδών νομικών πλημμελειών, καθόσον α) αορίστως αιτιολογείται η συνδρο¬μή των απροβλέπτων περιστάσεων, β) η αναθέτουσα αρχή ομολογεί για κάποιες εργασίες ότι οφείλονται σε αστοχία των εγκεκριμένων μελετών και κατασκευαστικών σχεδίων, γ) υπάρχουν εργασίες, οι οποίες αποτελούν επέκταση του τεχνικού αντικειμένου του έργου ή αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητάς του, δ) υπάρχουν εργασίες που έχουν προβλεφθεί στα συμβατικά τεύχη και επομένως αποτελούν τεχνικό αντικείμενο της κύριας σύμβασης. Με την 2838/2010 απόφασή του το VI Τμήμα, επιληφθέν αιτήσεως ανακλήσεως κατά της προμνησθείσας πράξης ανέβαλε την έκδοση οριστικής απόφασης, προκειμένου να προσκομισθεί αιτιολογημένη απόφαση της προϊσταμένης αρχής, με την οποία να εγκρίνεται η υποκατάσταση της αναδόχου Κ/Ξ από το νέο κοινοπρακτικό σχήμα, κατά το άρθρο 65 του ν.3669/2008.