ΝΣΚ/424/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπάλληλοι. Απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας εκτός δημοσίου τομέα και διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απόσπαση στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας που δεν υπάγεται στον δημόσιο τομέα και η περαιτέρω διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής δεν είναι νόμιμη, έστω και αν η εταιρεία ασκεί επιχείρηση κοινής ωφελείας. Μη νόμιμη στην περίπτωση αυτή και η καταβολή των αποδοχών από το Υπουργείο όπου έγινε η απόσπαση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/320/2001
Απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας υπαγόμενης στον δημόσιο τομέα και διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νόμιμη η απόσπαση στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας που ανήκει στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός περιγράφεται στην παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982, και η περαιτέρω διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής, με βάση τη διάταξη του άρθρου 20 παρ.6 του Ν 2386/1996. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ΑΕ (ΔΕΠΑ ΑΕ) και η θυγατρική της Εταιρεία Διανομής Αερίου Αττικής (ΕΔΑ ΑΕ) υπάγονται στην έννοια του ευρύτερου δημόσιου τομέα που προσδιορίζουν οι παραπάνω διατάξεις.
ΝΣΚ/291/2008
Απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας σε Ν.Π.Δ.Δ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή, μετά την ισχύ του Ν 3528/2007, η απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας που δεν ανήκει στο δημόσιο τομέα σε Ν.Π.Δ.Δ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/10/2014
Επιτρεπτό απόσπασης στο Υ.ΔΙ.Μ.Η.Δ. για διάθεση σε βουλευτές και στη Γραμματεία της Ρ.Α.Ε., υπαλλήλων εταιρειών του Δημοσίου που περιήλθαν στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά τη μεταβίβαση εκ μέρους του Δημοσίου στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) ποσοστού 74% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε. και το 90% των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας Ο.Λ.Π. Α.Ε., είναι επιτρεπτή η απόσπαση υπαλλήλου της εταιρείας ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε. στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Υ.ΔΙ.Μ.Η.Δ.) για διάθεσή του σε βουλευτή, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ.6 του ν. 2386/1996, ενώ αντίθετα δεν είναι επιτρεπτή η απόσπαση υπαλλήλου στο ίδιο Υπουργείο για τον ίδιο σκοπό από την εταιρεία Ο.Λ.Π. Α.Ε. Επίσης, μετά τη μεταβίβαση στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. εκ μέρους του Δημοσίου του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., δεν είναι επιτρεπτή η απόσπαση υπαλλήλου της εταιρείας αυτής για τη κάλυψη αναγκών της Γραμματείας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.), σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 παρ.3 του ν. 3986/2011 και 41 παρ.4 του ν. 4001/2011. (ομοφ.)
ΝΣΚ/181/2014
Απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου Προϊσταμένου Δ/νσεως σε Πολιτικό Γραφείο Υπουργού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου, κατέχοντος θέση Προϊσταμένου Δ/νσης, για τη στελέχωση Πολιτικού Γραφείου Υπουργού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/370/2008
Απόσπαση υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων σε αρχή της Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλου της Βουλής των Ελλήνων σε αρχή της Εξωτερικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών, βάσει των σχετικών διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β΄) και του κυρωθέντος με το Ν 3566/2007 Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών.
ΝΣΚ/2/2020
Εάν οι δικηγόροι που απασχολούνται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα με σχέση έμμισθης εντολής με πάγια αντιμισθία, προκειμένου να αποσπαστούν στο Υπουργείο Εσωτερικών με σκοπό να διατεθούν σε βουλευτές και κόμματα της Βουλής των Ελλήνων και Έλληνες βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για τη γραμματειακή υποστήριξη του έργου τους, υπάγονται στους όρους και προϋποθέσεις των διατάξεων που αφορούν την απόσπαση και διάθεση των υπαλλήλων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα στα ως άνω πρόσωπα και φορείς.(...)Οι δικηγόροι που απασχολούνται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα με σχέση έμμισθης εντολής με πάγια αντιμισθία δεν έχουν την ιδιότητα του υπαλλήλου, και άρα προκειμένου να αποσπαστούν στο Υπουργείο Εσωτερικών με σκοπό να διατεθούν σε βουλευτές και κόμματα της Βουλής των Ελλήνων και Έλληνες βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για τη γραμματειακή υποστήριξη του έργου τους, δεν υπάγονται στους όρους και προϋποθέσεις των διατάξεων που αφορούν την απόσπαση των υπαλλήλων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα στα ως άνω γραφεία. Ως προς τη διάθεση δικηγόρων στα ανωτέρω γραφεία, η Διοίκηση οφείλει να εξετάζει τη συνδρομή ή μη των όρων και προϋποθέσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις της 19/8-2-1990 Π.Υ.Σ., όπως κυρώθηκε με το άρθρο 6 του ν. 1876/1990 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/40/2010
Νομιμότητα απόσπασης και διάθεσης υπαλλήλου του ευρύτερου δημόσιου τομέα και ειδικότερα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, στα γραφεία κόμματος που εκπροσωπείται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και η εν συνεχεία διάθεσή του στα γραφεία του Κόμματος των Οικολόγων Πράσινων, το οποίο εκπροσωπείται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, εν όψει του ότι κρίσιμο στοιχείο για τον προσδιορισμό των φορέων από τους οποίους προέρχονται οι αποσπώμενοι και διατιθέμενοι κατά τα ανωτέρω υπάλληλοι είναι και η ένταξή τους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως οριοθετείται με το άρθρο 1 παρ. 6 του Ν 1256/1982 και τις μεταγενέστερες συμπληρώσεις του, πριν την επαναοριοθέτησή του με το άρθρο 51 παρ. 1 του Ν 1892/1990, η δε Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ανήκει στον παραπάνω ευρύτερο δημόσιο τομέα, από τον οποίο ουδέποτε εξήλθε.
ΝΣΚ/175/2003
Τακτικοί δημόσιοι υπάλληλοι. Απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων που διανύουν διετή δοκιμαστική υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή εκ του νόμου η απόσπαση, από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Υπουργείο Πολιτισμού / Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων, τακτικού δημοσίου υπαλλήλου ο οποίος διανύει τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία του άρθρου 40 του Υπαλληλικού Κώδικα (άρθρο πρώτο Ν 2683/1999).
ΝΣΚ/68/2020
Δυνατότητα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 111 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β’), μετάταξης στη Βουλή, κατόπιν αίτησής της, δικαστικής υπαλλήλου η οποία υπηρετούσε εκεί με απόσπαση κατά την 20-1-2019.(...)Δεν είναι δυνατή η μετάταξη στη Βουλή, κατόπιν αίτησής της, δικαστικής υπαλλήλου, όπου και υπηρετούσε με απόσπαση κατά την 20-1-2019, αφενός μεν διότι από τις κρίσιμες διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 4440/2016, η εφαρμογή των οποίων επεκτάθηκε και στους υπηρετούντες με απόσπαση στη Βουλή με το άρθρο 111 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β’), εξαιρούνται, μεταξύ άλλων, οι δικαστικοί υπάλληλοι, αφετέρου δε διότι, σύμφωνα με τις ειδικές ρυθμίσεις του, εκδοθέντος κατ’ επιταγή του άρθρου 92 του Συντάγματος, Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων, η Βουλή, ως θεσμικό όργανο του Κράτους, δεν περιλαμβάνεται στις υπηρεσίες στις οποίες δύνανται να μετατάσσονται δικαστικοί υπάλληλοι (ομόφωνα).
ΝΣΚ/415/2009
Αναστολή ή μη ασκήσεως του λειτουργήματος δικηγόρου διοριζόμενου σε θέση μετακλητού υπαλλήλου της Βουλής. Επιτρεπτό ή μη αποσπάσεως στη Βουλή υπαλλήλων των ΕΛ.ΤΑ., του Ο.Τ.Ε. και της Δ.Ε.Η. Α.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δικηγόρος, διοριζόμενος σε θέση μετακλητού υπαλλήλου της Βουλής, ύστερα από πρόταση πρώην Πρωθυπουργού, τελεί σε αναστολή ασκήσεως του λειτουργήματός του. β) Επιτρέπεται, υπό όρους, η απόσπαση στη Βουλή υπαλλήλων των ΕΛ.ΤΑ., του Ο.Τ.Ε. και της Δ.Ε.Η. Α.Ε.