×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/134/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δήμοι - Κοινότητες. Ορια οικισμού, που έχει ορισθεί ως έδρα ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του άρθρου 1 του Ν 2539/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμφωνα με την υπ αριθμ. 3362/2000 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ως όρια του οικισμού, που έχει καθορισθεί, ως έδρα ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του Ν 2539/1997, νοούνται εκείνα που έχουν διαμορφωθεί, σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία. (Αντίθετη η υπ αριθμ. 613/2000 γνωμοδότηση ΝΣΚ, η οποία δέχεται την οριοθέτηση της έδρας, με βάση τα διοικητικά όρια της καταργηθείσης κοινότητος).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/226/2003

ΟΤΑ. Αντιδήμαρχοι. Έξοδα παράστασης προκειμένου για δήμους με πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Είναι επιτρεπτή η απόληψη εξόδων παράστασης από Αντιδήμαρχο Δήμου με πραγματικό πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων, εφόσον έχει προέλθει από εκούσια συνένωση (Ν 1416/1984 και 1622/1986). β) Δεν είναι επιτρεπτή η καταβολή εξόδων παράστασης σε Αντιδήμαρχο Δήμου με πραγματικό πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων, που έχει συσταθεί με το Ν 2539/1997.


ΝΣΚ/126/2003

Αντιδήμαρχοι. Έκταση εφαρμογής άρθρου 15 παρ.19 Ν 2539/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 15 παρ.19 του Ν 2539/1997, αναφορικά με τη σύσταση επιπλέον θέσεως Αντιδημάρχου, δεν εφαρμόζεται για τους ΟΤΑ που είχαν καταργηθεί και συνενωθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν 1416/1984 και 1622/1986.


ΝΣΚ/370/2000

Έδρα Δ.Ο.Υ. Ακράτας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά το ν.2539/1997 περί Συγκροτήσεως της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, η έδρα της Δ.Ο.Υ. Ακράτας εξακολουθεί να περιορίζεται στην εδαφική περιφέρεια της πρώην Κοινότητας Ακράτας, όπως είχε ορισθεί με το π.δ.645/1976 και ακολούθως με το π.δ.551/1988.


ΝΣΚ/31/2002

Ταμεία Ασφαλιστικά. Τοπικά όρια της ασφαλιστικής αρμοδιότητας του ΤΕΑΥΕΚ σε σχέση με τις ρυθμίσεις του Ν 2539/1997 (Συγκρότηση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την δημιουργία νέων διοικητικών ορίων των Δήμων, με τον Ν 2539/97, επέρχεται αυτοδικαίως και διεύρυνση της ασφαλιστικής αρμοδιότητας του ΤΕΑΥΕΚ, ως αρμόδιου ασφαλιστικού φορέα υποχρεωτικής ασφάλισης των υπαγομένων σ αυτόν, κατά τις καταστατικές του διατάξεις, υπαλλήλων και υπηρετών των εν λόγω Δήμων.


ΝΣΚ/218/2001

Εκπαίδευση. Εννοια της έδρας σχολείου για την καταβολή του επιδόματος μεταφοράς σε μαθητές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Έδρα του σχολείου κατά την έννοια της υπ αριθμ. ΙΒ/6071/26-8-1998 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας είναι η πόλη ή το χωριό στο οποίο λειτουργεί το σχολείο. Για την καταβολή του επιδόματος μεταφοράς πρέπει να υπολογίζεται η απόσταση από τον τόπο κατοικίας του μαθητή, μέχρι τα όρια του οικισμού, (πόλη ή χωριό), όπου είναι η έδρα και λειτουργεί το σχολείο.


ΝΣΚ/470/2000

Δήμοι-Κοινότητες. Κωλύματα και ασυμβίβαστα για τα μέλη των τοπικών συμβουλίων των δημοτικών διαμερισμάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ενόψη της ρητής πρόβλεψης της παραγράφου 17 του άρθρου 5 του Ν.2539/1997, οι διατάξεις των άρθρων 47 και 48 του Δ.Κ.Κ. (κωλύματα και ασυμβίβαστα, καθώς και ασυμβίβαστα εξαιτίας οφειλών προς ΟΤΑ), που αφορούν τους δημοτικούς συμβούλους, ισχύουν και για τα μέλη των τοπικών συμβουλίων των δημοτικών διαμερισμάτων.


ΝΣΚ/302/2002

Δημόσιοι υπάλληλοι. Μετάταξη σε συμβούλια περιοχής που μετατράπηκαν σε συνδέσμους ΟΤΑ. Μισθοδοσία τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμφωνα με τις παρ.16 και 17 του άρθρου 115 του ΠΔ 30/1996 (Κώδικας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης) η δαπάνη μισθοδοσίας του προσωπικού που μετατάσσεται σε συμβούλιο περιοχής του άρθρου 214 του ΠΔ 410/1995 (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας) βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Τα συμβούλια περιοχής του άρθρου 214 του ΠΔ 410/95 μετατράπηκαν αυτοδικαίως σε συνδέσμους ΟΤΑ του άρθρου 206 του ίδιου ΠΔ και ακολούθως καταργήθηκαν και απορροφήθηκαν από τους αντίστοιχους ΟΤΑ στους οποίους μεταφέρθηκε αυτοδικαίως το προσωπικό εκείνων. Ενόψει του ότι κατά ρητή πρόβλεψη του άρθρου 16 παρ.6 και 7 του Ν 2539/1997, οι ΟΤΑ υπεισέρχονται σε όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις των συνδέσμων ΟΤΑ, η μισθοδοσία του προσωπικού που είχε μεταταχθεί κατά το άρθρο 115 του ΠΔ 30/96 σε σύνδεσμο ΟΤΑ (πρώην συμβούλιο περιοχής) και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στον ΟΤΑ που απορρόφησε το σύνδεσμο ΟΤΑ εξακολουθεί να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.


ΣΤΕ/1624/2015

Αναγκαστική απαλλοτρίωση:. Επειδή, εν προκειμένω, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, με την απόφαση υπ΄ αριθμ. 134/3.11.2007 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ...  κηρύχθηκε αναγκαστική απαλλοτρίωση στην περιοχή του Δ.Δ. ... του εν λόγω Δήμου, οικισμού που προϋπήρχε του 1923, έχει πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, δεν έχει εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και του οποίου τα όρια καθορίσθηκαν με την απόφαση υπ΄ αριθμ. Π-5010/7.4.1987 του Νομάρχη  (ΦΕΚ Δ΄ 392). Η απαλλοτρίωση αυτή κηρύχθηκε επί συνολικής εκτάσεως εμβαδού 937,55 τ.μ., τμήματος της οποίας, εμβαδού 919,62 τ.μ., εντασσόμενης στα όρια του οικισμού, φέρεται συνιδιοκτήτης ο αιτών, κηρύχθηκε δε υπέρ του ως άνω Δήμου, με σκοπό τη διάνοιξη και δημιουργία οδού, μετά πεζοδρομίων, εντός του Δ.Δ. .... Η νέα αυτή παρακαμπτήρια οδός κρίθηκε απαραίτητη διότι η ήδη υφιστάμενη οδός, η οποία οδηγεί στους λοιπούς οικισμούς του Δήμου, διέρχεται μπροστά από την πλατεία και τα καταστήματα του οικισμού, ακολουθώντας κυκλική πορεία, με συνέπεια, από την κυκλοφορία των οχημάτων να επιβαρύνεται κυκλοφοριακά το κεντρικότερο σημείο του χωριού και να δημιουργούνται κίνδυνοι ατυχημάτων, λόγω της συχνής κίνησης πεζών. Σκοπός, συνεπώς, της χαράξεως της παρακάμψεως είναι η διοχέτευση της κινήσεως οχημάτων εκτός του κέντρου του ως άνω οικισμού, ώστε να αποφεύγεται η κυκλοφοριακή επιβάρυνση αυτού. Παρά ταύτα όμως, εφόσον η διάνοιξη της προαναφερθείσης οδού δεν προβλέπεται από εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, δηλαδή από πολεοδομική μελέτη ή από τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο, η κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως για την εκτέλεση του εν λόγω έργου δεν είναι νόμιμη, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, και για το λόγο αυτό, ο οποίος βασίμως προβάλλεται, η ανωτέρω προσβαλλόμενη απόφαση υπ΄ αριθμ. 134/3.11.2007 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ...  πρέπει να ακυρωθεί. Κατόπιν τούτου, παρέλκει ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως.


ΕΣ/ΚΠΕ ΤΜ.1/24/2014

Εξοδα κίνησης.Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: Στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ βαθμού, που συγκροτήθηκαν με το ν. 2539/1997 και προήλθαν από τη συνένωση περισσότερων υφιστάμενων δήμων και κοινοτήτων και την προσάρτηση συνοικισμών, συστήθηκαν στην εδαφική περιφέρεια κάθε καταργούμενου Ο.Τ.Α. και κάθε προσαρτώμενου συνοικισμού τοπικά διαμερίσματα, κατά τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπου λειτουργούν, ως όργανα δημοτικής αποκέντρωσης, τοπικά συμβούλια. Οι πρόεδροι των τοπικών συμβουλίων μετέχουν στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου ως μέλη με αποφασιστική ψήφο, όταν στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται θέματα που αφορούν στα αντίστοιχα τοπικά διαμερίσματα, για τη δε μετακίνησή τους στην έδρα του δημοτικού συμβουλίου προς το σκοπό αυτό, δικαιούνται εξόδων κίνησης, το ύψος των οποίων καθορίζεται, σύμφωνα με την προεκτεθείσα κοινή υπουργική απόφαση, όπως αυτή ισχύει, με βάση τη χιλιομετρική απόσταση των τοπικών συμβουλίων από την έδρα του κάθε δήμου, σε συνδυασμό με τον αριθμό των μελών των τοπικών συμβουλίων. 


ΣΤΕ 3192/2015

Έκδοση οικοδομικής άδειας -Αίτηση ακυρώσεως: Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου και την 3537/26-10-2009 έκθεση απόψεων της Διεύθυνσης Πολεοδομίας της ΝΑ ... προς το Δικαστήριο, προκύπτει ότι η Πολεοδομική Αρχή δεν εξέφερε δική της αιτιολογημένη κρίση για την ύπαρξη και τα όρια του οικισμού, αλλά στηρίχθηκε αποκλειστικά «στο από 20-6-1978 τοπογραφικό διάγραμμα το οποίο συνετάγη από αρμόδια τριμελή επιτροπή με την 599/25-1-1977 απόφαση του τότε Νομάρχη ...» και ως εκ τούτου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην 5η σκέψη, η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια δεν εκδόθηκε νομίμως. Κατ’ ακολουθίαν, εσφαλμένως η εκκαλουμένη απόφαση έκρινε τα αντίθετα και για τον λόγο αυτό που προβάλλεται βασίμως πρέπει να εξαφανισθεί, ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση των λοιπών λόγων εφέσεως. Κατόπιν, τούτου πρέπει να εξετασθεί η αίτηση ακυρώσεως, να γίνει δεκτός ο σχετικός προβληθείς λόγος ακυρώσεως και, δεκτής γενομένης της αιτήσεως ακυρώσεως, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια, ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση των λοιπών λόγων ακυρώσεως.