×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/141/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αναδρομικότητα αποκατάστασης απολυθέντος υπαξκού μετά την έκδοση νεώτερης απαλλακτικής γνωμοδότησης Β΄ Βάθμιου Ανακριτικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αναδρομική η επαναφορά απολυθέντος υπαξκού (από τότε που διαγράφηκε των τάξεων της Π.Α., μετά τη θέση του σε οριστική απόλυση), με λογισμό του εκτός υπηρεσίας χρόνου ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις περιπτώσεις (κρίσεις, προαγωγές κλπ), λόγω της έκδοσης της νεώτερης απαλλακτικής γνωμοδότησης του Β΄ Βάθμιου Ανακριτικού Συμβουλίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/350/2000

Ένοπλες Δυνάμεις. Πολεμική Αεροπορία. Προαγωγές αξιωματικών. Εφαρμογή της διάταξης της παρ.12 άρθρου 25 ν.2439/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπότσιος, Πάρεδρος Για τους Σμηναγούς της Π.Α. (Λοχαγούς) προερχομένους εξ Ανθυπασπιστών ο χρόνος πραγματικής συνολικής υπηρεσίας περιορίζεται σε 16 έτη (αντί 17) και για τους Επισμηναγούς (Ταγματάρχες) της ίδιας κατηγορίας που ονομάσθηκαν μόνιμοι Υπαξιωματικοί μετά το 1970 σε 19 έτη (αντί 21), σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.12α και β του άρθρου 25 του Ν.2439/96. Βέβαια σε κάθε περίπτωση ισχύει η διάταξη της παρ.11 του άρθρου 11 του Ν.2439/96, διότι α) δι αυτής ρητά αποκλείεται η ανατροπή του προβαδίσματος (αρχαιότητος) των ιπταμένων αξιωματικών εν μέρει (διότι αφορά η διάταξη μόνον τους ιπταμένους αξιωματικούς οι οποίοι ονομάσθηκαν ανθυποσμηναγοί μέσα στο ίδιο έτος με τους προερχόμενους από ανθυπασπιστές αξιωματικούς), το οποίο καθιερώνει η περ.α της παρ.14 του άρθρου 4 του ιδίου νόμου, β) η ειδικότης της ρυθμίσεως του άρθρου 25 παρ.12 αφορά μόνον τον περιορισμό του χρόνου της πραγματικής συνολικής υπηρεσίας των Σμηναγών και Επισμηναγών της Π.Α. των προερχομένων εξ Ανθυπασπιστών έναντι του χρόνου που απαιτείται για τους αντιστοίχους βαθμούς του Στρατού Ξηράς και του Π.Ν.


ΝΣΚ/305/2014

Καταγγελία σύμβασης εργασίας εκπαιδευτικού (νηπιαγωγού) – Απόλυση – Χορήγηση βεβαίωσης χρόνου υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν μπορεί να θεωρηθεί εκπαιδευτική υπηρεσία, προκειμένου να χορηγηθεί σχετική βεβαίωση χρόνου υπηρεσίας, το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης εργασίας εκπαιδευτικού (νηπιαγωγού) (31-8-2010), που υπηρετούσε σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο, μέχρι την ημερομηνία της απόφασης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (11-1-2011) σχετικά με την απόλυσή του από το νηπιαγωγείο, που εκδόθηκε μετά την καταβολή της αποζημίωσης απόλυσης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/240/2004

Ανάκληση διαταγής απόλυσης εθελοντή πενταετούς υποχρεώσεως για λόγους υγείας, λόγω νεώτερης γνωματεύσεως ΑΑΥΕ με βάση το νέο ευμενέστερο νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η ανάκληση σχετικής διαταγής του Α/ΓΕΑ, που αφορά σε απόλυση (κριθείσα δικαστικώς ως νόμιμη), Υπαξιωματικού, εθελοντή πενταετούς υποχρεώσεως (Ε.Π.Υ.) κατόπιν γνωματεύσεως της Ανωτάτης Αεροπορίας Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΑΥΕ), με την οποία είχε κριθεί σύμφωνα με το τότε ισχύον νομικό καθεστώς (ΠΔ 426/1984), ως Ικανός τετάρτης κατηγορίας (Ι4), λόγω της, μετά παρέλευση ικανού χρόνου –κατά τον οποίο παρέμεινε στην υπηρεσία με αναστολή εκτελέσεως της περί απολύσεως διαταγής και της σχετικής αποφάσεως του Δ.Ε.Α. – κρίσεώς του από την ίδια ως άνω ΑΑΥΕ ως Ικανού δεύτερης κατηγορίας (Ι2) κατά τον επανακαθορισμό της σωματικής του ικανότητας, με βάση το νέο ευμενέστερο νομικό καθεστώς (ΠΔ 133/2002). (ομοφ.)


ΝΣΚ/382/2012

Θέση υπαλλήλου σε αργία – Υπολογισμός χρόνου αργίας ως πραγματικής ή μη δημόσιας υπηρεσίας – Μη έκδοση αμετάκλητης απόφασης επί ασκηθείσης πειθαρχικής δίωξης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εκκρεμούσης πειθαρχικής υποθέσεως ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου, κατόπιν ασκήσεως ενστάσεως εκ μέρους του υπαλλήλου, στον οποίο επεβλήθη η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης, ο χρόνος της διανυόμενης αργίας, δεν δύναται να υπολογισθεί ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για την αυτοδίκαιη απόλυση του υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 155 του Υπαλληλικού Κώδικα, λόγω μη υπάρξεως αμετάκλητης απόφασης επί της ασκηθείσης πειθαρχικής δίωξης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/189/2013

Ένοπλες Δυνάμεις – Υπαξιωματικοί – Απόλυση από το στράτευμα και επαναφορά του σ’ αυτό – Χρόνος πραγματικής υπηρεσίας – Καταβολή αναδρομικών αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Ο Γ.Κ. πρέπει να επανέλθει στο στράτευμα με το βαθμό του Λοχία από τότε που αρχικά είχε απολυθεί από τις τάξεις αυτού, μετά από την έκπτωσή του από το βαθμό του Λοχία και τη μεταφορά του στις τάξεις του στρατιώτη. (ομοφ.) 2. α) Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την αρχική απόλυσή του από το στράτευμα (μετά την έκπτωσή του από το βαθμό του Λοχία και τη μεταφορά του στις τάξεις του στρατιώτη), μέχρι την επαναφορά του στο στράτευμα με το βαθμό του Λοχία θα λογισθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις συνέπειες (προαγωγές, μισθολογικά, σύνταξη κ.λπ.). β) Δικαιούται να λάβει για όλο το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, (από την αρχική απόλυσή του από το στράτευμα μέχρι την επαναφορά του σ’ αυτό) το σύνολο των οικονομικών αποδοχών, που θα είχε λάβει αν δεν είχε απολυθεί από το στράτευμα με τις εν τέλει ακυρωθείσες πράξεις της Διοίκησης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/196/2008

Υποχρεωτικός ή μη συνυπολογισμός του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ως τριακονταπενταετής πραγματική και συντάξιμη δημόσια υπηρεσία, για την αυτοδίκαιη απόλυση των δημοσίων υπαλλήλων, θεωρείται μόνον αυτή που παρέχεται εκουσίως στο κράτος και συνεπώς δεν λαμβάνεται υπόψη η υποχρεωτική υπηρεσία που παρέχουν οι κληρωτοί και οι έφεδροι προς εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων. Κατ ακολουθίαν και για την ταυτότητα του νομικού λόγου πρέπει να γίνει δεκτό ότι ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας δεν λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη για τον υπολογισμό της, κατ άρθρο 45 του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Κ.Π.Λ.Σ.), τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος.


ΝΣΚ/399/2000

Δημόσιοι υπάλληλοι. Διδακτορικά διπλώματα. Προαγωγές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπάλληλος της κατηγορίας ΠΕ, κάτοχος διδακτορικού διπλώματος, που έτυχε του ευεργετήματος της μειώσεώς του προς προαγωγή ή του απαιτούμενου για κρίση προϊσταμένου χρόνου κατά δύο έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 34 παρ.7 του Ν.2190/94 και 18 παρ.8 του Ν.2503/97, δικαιούται να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική του εξέλιξη σε οποιοδήποτε βαθμό κατά ένα έτος, υπό την προϋπόθεση ότι ο τίτλος του υπαλλήλου είναι συναφής με τα αντικείμενα στα οποία απασχολείται ή είναι δυνατόν, κατά τις οργανικές διατάξεις της υπηρεσίας του, να απασχοληθεί.


ΝΣΚ/119/2003

Μονιμοποίηση υπαλλήλου χωρίς δοκιμαστική υπηρεσία και εκθέσεις αξιολόγησης επί αναδρομικού διορισμού σε εκτέλεση ακυρωτικής επιταγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προκειμένου περί της υπαλλήλου Β.Π.Μ., που διορίστηκε αναδρομικά σε εκτέλεση ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ, το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, εντός ευλόγου χρόνου από την έκδοση της πράξης διορισμού, οφείλει να αποφανθεί περί της καταλληλότητας αυτής για μονιμοποίηση. Η κρίση του θα ανατρέξει στο χρόνο κατά τον οποίο θα είχε αποφανθεί, εάν δεν είχε εκδηλωθεί η ακυρωθείσα παράλειψη και θα μορφωθεί από την εκτίμηση του συνόλου των υφισταμένων περί αυτής στοιχείων, χωρίς, βεβαίως, η υπάλληλος να έχει διανύσει ενεργή δοκιμαστική υπηρεσία και χωρίς εκθέσεις αξιολόγησης, καθόσον, κατά το χρόνο κατά τον οποίο όφειλε να διανύσει δοκιμαστική υπηρεσία και να αξιολογηθεί, βρισκόταν εκτός υπηρεσίας. Οι βαθμολογικές και μισθολογικές προαγωγές της υπαλλήλου μετά την τυχόν μονιμοποίησή της θα γίνουν ως αν αυτή βρισκόταν στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων που ίσχυαν κατά το χρόνο στον οποίο αφορά η κάθε πράξη. (ομοφ.)


Φ.421.4/1/503691/Σ.4000/2017

Οριστική απόλυση από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων Επίκουρων Σημαιοφόρων και οπλιτών του Πολεμικού Ναυτικού που υπηρετούν σε πολεμικά πλοία.

Φ.421.4/1/322490/Σ.1493/2021- ΦΕΚ: 853/Β/2021 άρθρο 5 παρ. ε:Από την έναρξη ισχύος της απόφασης αυτής και με την επιφύλαξη του άρθρου 4, καταργούνται: ε) Η υπό στοιχεία Φ.421.4/1/503691/Σ.4000/23 Ιουν 2017 (Β΄2720) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθώς και κάθε άλλη γενική και ειδική διάταξη, που ρυθμίζει τα ίδια θέματα με διαφορετικό τρόπο.

-Φ.421.4/1/322490/Σ.1493/2021- ΦΕΚ: 853/Β/2021 άρθρο 4:Άρθρο 4 Μεταβατικές διατάξεις Όσοι οπλίτες και πρότακτοι οπλίτες υπόχρεοι πλήρους ή μειωμένης στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης εννεάμηνης διάρκειας και Έφεδροι Αξιωματικοί (Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί-Έφεδροι Ανθυπολοχαγοί του Στρατού Ξηράς), υπηρετούν στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης, απολύονται οριστικά από αυτές μετά τη συμπλήρωση του χρόνου πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, όπως καθορίστηκε με τις προϊσχύσασες διατάξεις.


ΝΣΚ/120/2010

Πρόσληψη ιδιωτικών εκπαιδευτικών με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη δημόσια εκπαίδευση, βάσει των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η σύμβαση εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών Α.Δ. και Π.Β. που προσελήφθησαν σε ιδιωτικά σχολεία, χωρίς αυτοί να έχουν εγγραφεί στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι άκυρη και η Υπηρεσία έχει τη διακριτική ευχέρεια (όχι όμως και την υποχρέωση) να ανακαλέσει τα διοριστήρια αυτών, ως παράνομων διοικητικών πράξεων, επωφελών για τον διοικούμενο. Αρμόδια Υπηρεσία για την ανάκληση είναι η Υπηρεσία που εξέδωσε το διοριστήριο. Αν η τελευταία δεν προβεί στην ανάκληση του διοριστηρίου, η ερωτώσα Υπηρεσία δεν νομιμοποιείται να αρνηθεί την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003 περί πρόσληψης εκπαιδευτικών ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη δημόσια εκπαίδευση και, κατ’ επέκταση, την προσμέτρηση της υπηρεσίας τους στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 6 παρ.5 του Ν 3255/2004. Ακολούθως, και στην περίπτωση που η αρμόδια Υπηρεσία καθυστερεί ή αδρανεί να πιστοποιήσει εγγράφως τη νομιμότητα των εν λόγω προσλήψεων, η ερωτώσα Υπηρεσία δεν νομιμοποιείται να μην προβεί στην εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003, καθόσον θα πρέπει να διεκπεραιώσει τα σχετικά αιτήματα εντός του ευλόγου χρόνου. 2) Στα πλαίσια εφαρμογής του άρθρου 5 του Ν 3194/2003, τα αρμόδια όργανα της Διοικήσεως ελέγχουν αν ο αιτούμενος την πρόσληψη είναι ιδιωτικός εκπαιδευτικός, ήτοι αν υφίσταται πρόσληψη κατόπιν διορισμού με πράξη του ασκούντος την εποπτεία διοικητικού οργάνου, αν έχει συμπληρώσει την απαιτούμενη προϋπηρεσία και αν υπάρχει απόλυση, όπως την ορίζει ο νόμος, για την οποία, επίσης, εκδίδεται πράξη του αρμοδίου διοικητικού οργάνου. Ως εκ τούτου, στα πλαίσια εφαρμογής των εν λόγω διατάξεων δεν τίθεται ζήτημα ελέγχου πλήρωσης των προϋποθέσεων του άρθρου 20 παρ.5γ του Ν 3475/2006, ήτοι της προηγούμενης συμμετοχής των απολυθέντων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, κλάδου ΤΕ 16, σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Έλεγχος συνδρομής των εκ του νόμου απαιτουμένων προσόντων διορισμού μπορεί να γίνει μόνο στα πλαίσια