×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/82/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπαγωγή σωματείου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που επιδιώκει πολιτιστικούς σκοπούς στο άρθρο 51 του ν. 3943/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η γνωμοδότηση πραγματεύεται, υπό συγκεκριμένο πραγματικό, ζητήματα που άπτονται της συνταγματικότητας ή μη της διατάξεως του άρθρου 51 του ν. 3943/2011 και, λόγω της μείζονος σπουδαιότητας των ζητημάτων αυτών, παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/264/2016

Ζητήματα συμψηφισμού οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου με το μέρισμα που δικαιούται το Ελληνικό Δημόσιο από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ερώτημα παραπέμπεται, στο σύνολό του, στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, λόγω ισοψηφίας των γνωμών σε τρία από τα τέσσερα σκέλη του ερωτήματος, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 7 παρ.3 του ν. 3086/2002 και λόγω μείζονος σπουδαιότητας. Εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 338/2016 Γνωμ. Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/84/2013

Αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Υποστήριξης και Επιθεώρησης του ΥΠ.Α.Α.Τ., μετά την εφαρμογή των διατάξεων των ν.3871/2010 και ν. 3943/2011 – Θητεία, επίδομα θέσης ευθύνης και δίμηνη προθεσμία προς αποχώρηση του Προϊσταμένου της ανωτέρω Γενικής Διεύθυνσης, μετά την ρητή κατάργησή της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., λόγω ισοψηφίας των δύο γνωμών που σχηματίσθηκαν στο Τμήμα.-- ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ.


ΝΣΚ/131/2019

Προσδιορισμός του χρόνου έναρξης υπερωριακής εργασίας και κατ’ επέκταση της αμοιβής των ναυτικών, σε εφαρμογή των όρων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Πορθμείων Εσωτερικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο προβλεπόμενος στην παράγραφο 4 του άρθρου 6 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Πορθμείων Εσωτερικού, που κυρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 2242.5-1.6/6695/2018/25-01-2018 υ.α., όπως συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 2242.5-1.6/26670/2018/12-04-2018 υ.α. χρόνος διακοπής του συνεχούς οκταώρου εργασίας, δεν θεωρείται ως χρόνος εργασίας και δεν συνυπολογίζεται στο οκτάωρο (πλειοψ.). Λόγω μείζονος σπουδαιότητας, το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 203/2019 γνωμοδότηση της Β΄Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/290/2017

Αν στον απαιτούμενο για την εξέλιξη μέλους Δ.Ε.Π. χρόνο συνυπολογίζονται και οι χρόνοι: α) της χορηγηθείσας παράτασης της προθεσμίας ανάληψης καθηκόντων του άρθρου 20 παρ. 1 περ. α’ εδ. γ’ του ν. 4009/2011, β) της άδειας χωρίς αποδοχές που χορηγήθηκε, κατά το άρθρο 26 παρ. 3 του ν. 4009/2011, για την παράλληλη απασχόλησή του σε Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν συνυπολογίζεται στον χρόνο που απαιτείται (τριετία) στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή, για θεμελίωση του δικαιώματός του να εξελιχθεί στην ανώτερη βαθμίδα, η χορηγηθείσα από τον Πρύτανη του Ε.Μ.Π. σε Αναπληρωτή Καθηγητή εξάμηνη παράταση της προθεσμίας για την ανάληψη των καθηκόντων του, επειδή κατοικούσε μόνιμα στην αλλοδαπή κατά την ημερομηνία διορισμού του στο Ε.Μ.Π. (ομόφ.) β) Αντιθέτως, προσμετρώνται για τον υπολογισμό της ως άνω τριετίας, τα εξάμηνα χρονικά διαστήματα που χορηγήθηκαν στον αιτούντα, με απόφαση του Πρύτανη Ε.Μ.Π., για την απασχόλησή του σε Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, κατά το άρθρο 26 παρ. 3 του ν. 4009/2011 (πλειοψ.) Λόγω μείζονος σπουδαιότητας, το β΄ σκέλος του ερωτήματος παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. Εκδόθηκε η 91/2018 γνωμοδότηση Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/460/2013

Ζητήματα σχετιζόμενα με τη συμμόρφωση της Διοίκησης προς τελεσίδικη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά και εφαρμογή ή μη της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 4 του ν. 3068/2002 περί αναγκαστικής εγγυοδοσίας εκ μέρους της προμηθεύτριας εταιρείας. Η γνωμοδότηση πραγματεύεται, υπό συγκεκριμένο πραγματικό, ζητήματα σχετιζόμενα με τον τρόπο συμμόρφωσης της Διοίκησης προς την ακυρωτικού χαρακτήρα υπ’ αριθμ. 160/2013 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά, την καταβολή ή μη τόκων στην προμηθεύτρια εταιρεία και την εφαρμογή ή μη της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 4 του ν. 3068/2002 περί αναγκαστικής εγγυοδοσίας εκ μέρους αυτής, στα πλαίσια εκτέλεσης της ως άνω αποφάσεως. Το τρίτο ερώτημα, κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, πρέπει να παραπεμφθεί, λόγω της μείζονος σπουδαιότητας, στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 παρ.3 του Οργανισμού του ΝΣΚ (ν. 3086/2002, Α΄ 324). 

ΝΣΚ/101/2018

Ευθύνη του δικαστικά διορισμένου προσωρινού διαχειριστή Μονοπρόσωπων ΕΠΕ και ΕΠΕ για χρέη που αφορούν οφειλές ΦΠΑ και ΦΜΥ και γεννήθηκαν κατά το χρόνο λειτουργίας του νομικού προσώπου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο δικαστικά διορισμένος προσωρινός διαχειριστής Μονοπρόσωπων ΕΠΕ και ΕΠΕ κατά το χρόνο λειτουργίας αυτών έχει, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 115 παρ. 3 του ν. 2238/1994 (ΚΦΕ), αλληλέγγυα ευθύνη για χρέη που γεννήθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4174/2013 (ΚΦΔ), αλλά και για εκείνα που γεννήθηκαν μετά την έναρξη ισχύος αυτού, (κατ' άρθρο 50 παρ. 2 ν. 4174/2013) και αφορούν μη απόδοση ΦΠΑ και ΦΜΥ. (πλειοψ.) Παραπέμπεται στην Ολομέλεια ΝΣΚ, λόγω μείζονος σπουδαιότητας του κρίσιμου νομικού θέματος. Εκδόθηκε η υπ' αριθ.168/2018 γνωμοδότηση Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/41/2018

Αν απαιτείται γνωμοδότηση Υπηρεσιακού Συμβουλίου για συμμετοχή αποσπασθέντος υπαλλήλου στο Δ.Σ. ανώνυμης εταιρείας «Δ. Α.Ε.», η οποία τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και σε καταφατική περίπτωση, ποιο είναι το αρμόδιο για την παροχή της γνώμης Υ.Σ. (της υπηρεσίας προέλευσης ή της υπηρεσίας υποδοχής).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τη χορήγηση άδειας σε αποσπασμένο υπάλληλο για τη συμμετοχή του στο διοικητικό συμβούλιο της ανώνυμης εταιρείας «Δ. Α.Ε.» απαιτείται η προηγούμενη σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου, κατά τα άρθρα 31 παρ.1 και 32 παρ. 2 του Υ.Κ.. (ομόφ.) Η ως άνω άδεια πρέπει να χορηγηθεί και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από σύμφωνη γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων. (πλειοψ.) Παραπέμπεται στην Ολομέλεια, λόγω μείζονος σπουδαιότητας και οριακής πλειοψηφίας.


ΝΣΚ/30/2015

Άδειες άνευ αποδοχών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανατροφή τέκνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Για τη χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών για ανατροφή τέκνου ηλικίας έως έξι ετών στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ειδική διάταξη του άρθρου 16 περ.Ε΄ του ν.1566/1985, συμπληρωματικά δε η διάταξη του άρθρου 53 παρ.1 του Υ.Κ. και μόνο ως προς το διαδικαστικό θέμα της χορήγησής της χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου. β) Η διάταξη του άρθρου 50 του ν.4075/2012 δεν ευρίσκει πεδίο εφαρμογής, δεδομένης της ευνοϊκότερης ρύθμισης του επίμαχου ζητήματος δια της προαναφερόμενης ειδικής διάταξης, όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, αλλά και δια της διάταξης του άρθρου 53 παρ.1 σε συνδυασμό με αυτή του άρθρου 51 παρ.2 του Υ.Κ. (ν.3528/2007), όσον αφορά εν γένει στους υπαλλήλους που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του. (ομοφ.) Επειδή όμως η επίλυση των ως άνω νομικών ζητημάτων, λόγω του μεγάλου εύρους εφαρμογής των ρυθμιστικών τους διατάξεων κρίνεται μείζονος σπουδαιότητας, το Τμήμα ομόφωνα αποφασίζει την παραπομπή αυτών στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/325/2022

Παροχή Υπηρεσιων:Ζητείται η ανάκληση της 657/2021 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι απαραδέκτως υποβάλλονται προς έλεγχο τριάντα δύο (32) σχέδια συμβάσεων και η προηγηθείσα διαγωνιστική διαδικασία για την υπηρεσία «Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2021 της Περιφερειακής Ενότητας ………», συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.507.867,65 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.).(....)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη προσφυγή ανάκλησης ναι μεν πρέπει, κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, να απορριφθεί, πλην το Τμήμα, μετά από σχετική συζήτηση μεταξύ των μελών του και αφού έλαβε υπόψη του ότι : α) κατά της ομοίου περιεχομένου 834/2019 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου δεν είχε ασκηθεί αίτηση ανάκλησης, ούτε είχε άλλως αχθεί σε ανώτερο δικαστικό σχηματισμό το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας των προαναφερθεισών διατάξεων, β) ο Αντεπίτροπος της Επικρατείας έχει εκφραστεί υπέρ της αποδοχής αυτής και γ) η προσφεύγουσα Περιφέρεια υπέβαλε αίτημα παραπομπής της υπόθεσης στην Ολομέλεια ως μείζονος σπουδαιότητας για την προστασία των ελαιοπαραγωγών, έκρινε ότι πρέπει να υποβάλει ερώτημα στην Ολομέλεια, κατ’ άρθρο 328 παρ. 6 του ν. 4700/2020, περί της συνταγματικότητας ή μη των διατάξεων του άρθρου 44 παρ. 1 του ν. 4325/2015, όπως ισχύει, ώστε η Ολομέλεια να εκφέρει γνώμη επί του ως άνω ζητήματος.Παραπέμπει την υπόθεση στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΜΕΙΖ.ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/792/2022.


ΝΣΚ/129/2017

Έξοδα κίνησης και παράστασης προϊσταμένων υπηρεσιακών λειτουργιών της ΟΤΕ ΑΕ.  Η παροχή με την ονομασία «έξοδα κίνησης και παράστασης προϊσταμένου», που χορηγήθηκε σε προϊσταμένους υπηρεσιακών λειτουργιών της ΟΤΕ ΑΕ, με βάση την από 16/5/1995 ΕΣΣΕ, η οποία υπεγράφη μεταξύ ΟΤΕ ΑΕ και ΟΜΕ-ΟΤΕ, αποτελεί εισόδημα από μισθωτή εργασία και υπόκειται σε φόρο εισοδήματος, τόσο υπό το καθεστώς του ΚΦΕ (ν. 2238/1994) όσο και του νέου ΚΦΕ (ν. 4172/2013), υπό την εξυπακουόμενη βεβαίως προϋπόθεση ότι οι εν προκειμένω ενδιαφέροντες όροι της εν λόγω ΕΣΣΕ είναι διαχρονικώς ενεργείς. Παρεπομένως, η ΟΤΕ ΑΕ, υποχρεούται να προβαίνει σε παρακράτηση φόρου μισθωτών υπηρεσιών (φ.μ.υ.) επί των εξόδων κινήσεως και παραστάσεως και σε απόδοσή του στο Ελληνικό Δημόσιο. Δεν δεσμεύουν το Ελληνικό Δημόσιο, αλλ’ ούτε και αποτελούν νομολογιακό δεδομένο για τη φορολογική διοίκηση οι αποφάσεις πολιτικών δικαστηρίων, με τις οποίες επιδικάσθηκε στους ενάγοντες εργαζομένους της ΟΤΕ ΑΕ, υπό μορφή αποζημιώσεως, ο παρακρατηθείς και αποδοθείς στο Δημόσιο φ.μ.υ., ο οποίος αντιστοιχούσε στα ποσά που καταβλήθηκαν από την ΟΤΕ ΑΕ ως έξοδα κινήσεως και παραστάσεως σε προϊσταμένους υπηρεσιακών λειτουργιών αυτού, με βάση την από 16/5/1995 ΕΣΣΕ, διότι κρίθηκε ότι τα έξοδα κινήσεως και παραστάσεως δεν υπέκειντο σε φόρο εισοδήματος και, επομένως, η παρακράτηση εχώρησε μη νομίμως. Η φορολογική διοίκηση δεν υποχρεούται σε επιστροφή στην ΟΤΕ ΑΕ, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων, των ποσών που παρακρατήθηκαν ως φ.μ.υ. και αποδόθηκαν στο Δημόσιο και τα οποία η ΟΤΕ ΑΕ κατέβαλε στους ενάγοντες με βάση τις δικαστικές αποφάσεις, δεδομένου μάλιστα ότι απορρίφθηκε η προσεπίκληση-παρεμπίτουσα αγωγή αποζημιώσεως που άσκησε κατά του Δημοσίου. (ομοφ.) Παραπέμπεται στην Ολομέλεια, παρά την ομόφωνη γνώμη των μελών του Τμήματος, λόγω της μείζονος σπουδαιότητας των νομικών ζητημάτων που ανακύπτουν.