ΝΣΚ/148/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη χορήγησης σε ενδιαφερόμενο αντιγράφων εγγράφων, που δεν έχουν συνυπογραφεί από τα κατά νόμο διοικητικά όργανα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν αποτελούν διοικητικά έγγραφα, κατά την έννοια του άρθρου 5 του ν. 2690/1999, και δεν είναι χορηγητέα στον ενδιαφερόμενο τα έγγραφα τα οποία φέρουν μεν υπογραφή υπαλλήλου, πλην, όμως, ελλείπει η προσυπογραφή των κατά νόμο διοικητικών οργάνων (τμηματάρχη, διευθυντή και γενικού διευθυντή) και επιπροσθέτως δεν έλαβαν καν ημερομηνία και αριθμό πρωτοκόλλου, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκδόσεώς τους και να οριστικοποιηθεί το περιεχόμενό τους. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/313/2003
Συγκρότηση Επιτροπής για την επιλογή υποψηφίων Δημοτικής Αστυνομίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατός κατά νόμο ο ορισμός στην Επιτροπή του άρθρου 9 του ΠΔ 23/2002 του Γενικού Γραμματέα, αντί του ελλείποντος Γενικού Διευθυντού ως τακτικού μέλους. Είναι δυνατός, όμως, ο ορισμός του αναπληρωτού Προϊσταμένου, εφόσον έχει εκδοθεί προ της συγκροτήσεως της Επιτροπής πράξη τοποθετήσεώς του από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, για να ασκεί τα καθήκοντα του Γενικού Διευθυντού, που ελλείπει, μέχρι την εκλογή και την τοποθέτηση του νέου Γενικού Διευθυντή της Περιφέρειας.
ΝΣΚ/140/2014
Χορήγηση αντιγράφων ενημερωτικών σημειωμάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα ενημερωτικά σημειώματα των διοικητικών οργάνων προς την υπηρεσιακή ή πολιτική ιεραρχία δεν αποτελούν διοικητικά έγγραφα, κατά την έννοια του ν. 2690/1999. (ομοφ.)
ΝΣΚ/318/2016
Αν θεωρείται δημόσιο έγγραφο, εισηγητικό σημείωμα προς τα μέλη της Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων (ΕΣΕΛ) - Χορήγηση εγγράφων κατά τη διάρκεια διαδικασίας ελέγχου(...)Το εισηγητικό σημείωμα προς τα μέλη της ΕΣΕΛ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3492/2006, περιλαμβάνεται στα διοικητικά έγγραφα που είναι δυνατόν να χορηγούνται σε κάθε ενδιαφερόμενο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν.2690/1999. Είναι δυνατή η χορήγηση από την Υπηρεσία Ελέγχων σε άλλη Υπηρεσία ή και ενδιαφερόμενο τρίτο πρόσωπο έγγραφων αντιρρήσεων φυσικών προσώπων που συνδέονται με υπαλληλική σχέση με τον φορέα ή ιδιωτών, οι οποίες εξετάστηκαν στην ΕΣΕΛ. Η έγγραφη απάντηση της Διοίκησης, σε περίπτωση άρνησης χορήγησης των αιτούμενων εγγράφων, πρέπει να περιέχει επαρκή και ειδική αιτιολογία (με επίκληση συγκεκριμένων λόγων που στηρίζουν την άρνησή της), σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις και ειδικά εάν κρίνεται ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο αιτών δεν τεκμηριώνει το εύλογο ενδιαφέρον του για γνώση του αιτούμενου εγγράφου.(ομόφ.)
ΥΠΕΣ/16670/2008
Μείωση των υπογραφών στις διοικητικές πράξεις και τα διοικητικά έγγραφα
ΝΣΚ/34/2017
Χορήγηση σε αιτούντες πολίτες σχεδίων εγγράφων υπηρεσιών Υπουργείου και συνημμένων τους για ποινική χρήση και βεβαίωσης από το Τμήμα Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών περί παραλαβής ή μη από το Υπουργείο Εσωτερικών συγκεκριμένου εγγράφου από Ο.Τ.Α. α' βαθμού – Εύλογο ενδιαφέρον αιτούντος.(...) Τα σχέδια των διοικητικών εγγράφων αποτελούν διοικητικά έγγραφα των οποίων μπορεί να λάβει γνώση και να του χορηγηθούν επικυρωμένα αντίγραφα καθένας που έχει εύλογο ενδιαφέρον, εφόσον έχει οριστικοποιηθεί το περιεχόμενό τους και δεν βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας, φέρουν τα στοιχεία της Υπηρεσίας που τα εξέδωσε, την ημερομηνία σύνταξής τους, τον αριθμό καταχώρησης στο πρωτόκολλο της υπηρεσίας και τις υπογραφές όλων των αρμόδιων για την έκδοσή τους οργάνων. Το ίδιο ισχύει και για τα συνημμένα τους είτε πρόκειται για διοικητικά έγγραφα είτε και για ιδιωτικά, εφόσον, και στις δύο περιπτώσεις, αποτελούν στοιχεία του διοικητικού φακέλου, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη διαμόρφωση της κρίσης του διοικητικού οργάνου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως, στις αιτήσεις που υποβλήθηκαν δεν προσδιορίζεται ειδικότερα ο συγκεκριμένος προσωπικός λόγος ή η ιδιότητα του αιτούντος, λόγω της οποίας ζήτησε να του χορηγηθούν α) σχέδια εγγράφων της Υπηρεσίας με τα συνημμένα τους και β) βεβαίωση περί της παραλαβής από το Υπουργείο Εσωτερικών συγκεκριμένου εγγράφου από τον Δήμο Χαϊδαρίου. Υπό τα δεδομένα αυτά, δεν προκύπτει το απαιτούμενο εύλογο ενδιαφέρον του αιτούντος και δεν υφίσταται υποχρέωση της Διοίκησης να αποφανθεί επί των αιτημάτων του και να χορηγήσει τα ζητούμενα σχέδια, καθόσον μόνο το γενικό ενδιαφέρον του πολίτη για την τήρηση της νομιμότητας, την εύρυθμη άσκηση της Διοίκησης και την εφαρμογή των νόμων δεν καθιδρύει τέτοια υποχρέωση.
ΝΣΚ/139/2018
Διορισμός διακριθέντα αθλητή, ως πολιτικού υπαλλήλου, στην Ελληνική Αστυνομία.(...)Εφόσον η διοίκηση δεν έθεσε προθεσμία για την προσκόμιση, από τον ενδιαφερόμενο, των δικαιολογητικών που απαιτούνται, κατά το νόμο, για τον διορισμό πρώην αθλητή ως πολιτικού υπαλλήλου στην ΕΛ.ΑΣ., είναι υποχρεωμένη, εφόσον τα δικαιολογητικά αυτά προσκομίσθηκαν έστω και σε μακρύ χρόνο από τότε που ζητήθηκαν, να προβεί στο διορισμό, κατά τις διατάξεις του άρθρου 34 του ν.2725/1999, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, εκτός αν συντρέχει άλλος λόγος ο οποίος κωλύει κατά το νόμο το διορισμό, ο οποίος δεν τίθεται με το ερώτημα (ομόφ).
ΝΣΚ/312/2013
Δικαίωμα αναφοράς – Πρόσβαση σε διοικητικά έγγραφα – Μηνυτήρια αναφορά. Το δικαίωμα της αιτούσας για πληροφόρηση, που άσκησε με τις από 29-11-2012 και 20-5-2013 αναφορές της, έχει πλήρως ικανοποιηθεί με την έγγραφη και αιτιολογημένη ενημέρωσή της με τα υπ’ αριθ. Ζ3-812/31-1-2013, Ζ3-2394/11-4-2013 και Ζ3-4520/28-6-2013 έγγραφα της Υπηρεσίας και δεν στοιχειοθετείται υποχρέωση αυτής για τη χορήγηση αντιγράφων των εγγράφων που αποδεικνύουν τη βασιμότητα όσων αναφέρονται στα απαντητικά της έγγραφα. Περαιτέρω, με την υπό κρίση αίτηση δεν γίνεται επίκληση, ούτε άλλως προκύπτει, κατά τρόπο αντικειμενικό, η ύπαρξη συγκεκριμένης προσωπικής έννομης σχέσης ή ιδιότητας που συνδέει την αιτούσα εταιρεία με τα αιτούμενα έγγραφα. Ομοίως, δεν γίνεται επίκληση, ούτε άλλως προκύπτει, η ύπαρξη ειδικού εννόμου συμφέροντος για την πρόσβαση αυτής στα αιτούμενα ιδιωτικά έγγραφα. Ως εκ τούτου, δεν στοιχειοθετείται υποχρέωση της Διοίκησης να χορηγήσει, κατά τους όρους του άρθρου 5 του ν. 2690/1999, άλλα έγγραφα, εκτός από εκείνα που αφορούν την αιτούσα και για τα οποία τεκμαίρεται ότι έχει εύλογο ενδιαφέρον, ενώ δεν δύναται να χορηγήσει αντίγραφα μηνυτήριων αναφορών που έχουν υποβληθεί στον Εισαγγελέα και εκκρεμεί η ποινική τους αξιολόγηση.
ΝΣΚ/462/2005
Δικαίωμα προσβάσεως σε έγγραφα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν δικαιούται να παράσχει αντίγραφο της ρηματικής διακοινώσεως της Πρεσβείας του Λιβάνου στον ενδιαφερόμενο, διότι η ρηματική διακοίνωση αποτελεί έγγραφο συνταγέν από ξένη Υπηρεσία και όχι ελληνική, κατά την έννοια της διατάξεως του άρθρου 5 του Ν 2690/1999. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/88/2019
α) Σε ποιες ενέργειες θα πρέπει να προβεί ο επικεφαλής της ακαδημαϊκής μονάδας στην οποία ανήκει το Εργαστήριο (Τομέας Οδοντικής Παθολογίας και Θεραπευτικής), για την εκλογή Διευθυντή στο Εργαστήριο Περιοδοντολογίας και β) μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας και μετά τη λήξη της θητείας του νυν Διευθυντή, ποιος θα διευθύνει το Εργαστήριο έως την εκλογή νέου Διευθυντή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μέχρι την πραγματοποίηση της εκλογής και την ανάληψη καθηκόντων του νέου Διευθυντή Εργαστηρίου εξακολουθεί να ασκεί τα καθήκοντά του ο έως τότε Διευθυντής, ακόμη και αν έχει λήξει η θητεία του. Αν ο Διευθυντής ελλείπει για οποιονδήποτε λόγο, ο επικεφαλής της ακαδημαϊκής μονάδας στην οποία ανήκει το Εργαστήριο αναθέτει καθήκοντα προσωρινού Διευθυντή στον έως τότε Αναπληρωτή Διευθυντή και προκηρύσσει αμέσως τη θέση του Διευθυντή.
ΝΣΚ/31/2014
Διοικητικά έγγραφα – Χορήγηση ή μη σε ιδιώτες και φορείς στατιστικών στοιχείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία δεν είναι υποχρεωμένη να χορηγεί σε ιδιώτες και φορείς στατιστικά στοιχεία, τα οποία δεν υπάρχουν, και τα οποία δύνανται να δημιουργηθούν μετά από ειδική και ξεχωριστή για κάθε περίπτωση μηχανογραφική επεξεργασία από εξειδικευμένους υπαλλήλους με σημαντική οικονομική και διοικητική επιβάρυνση και μπορεί να αρνηθεί την χορήγηση αυτών των στοιχείων.