×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/149/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τράπεζες. Πρόσληψη δικηγόρων στην ΑΤΕ ΑΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η πρόσληψη δικηγόρων στην ΑΤΕ ΑΕ, εξακολουθεί να διέπεται από τις διατάξεις του Ν 1649/86 και μετά την έκδοση του ΠΔ 307/96, δυνάμει του οποίου η, εν λόγω, Τράπεζα εξήλθε από τις διατάξεις που αφορούν το δημόσιο τομέα, εκτός από αυτές που αφορούν την πρόσληψη του προσωπικού της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/148/2008

Επιτρεπτό ή μη έκδοσης απόφασης του Νομάρχη για πρόσληψη «Νομικού Συμβούλου (Δικηγόρου)» κατ’ εφαρμογήν της προβλεπόμενης στο άρθρο 11 παρ.1 εδάφιο δεύτερο του Ν 1649/1986.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της ΝΑ Αιτωλοακαρνανίας δεν προβλέπεται θέση Νομικού Συμβούλου, αλλά θέσεις δικηγόρων και δεν είναι νόμω επιτρεπτή η έκδοση απόφασης του Νομάρχη για πρόσληψη «Νομικού Συμβούλου (Δικηγόρου)» κατ’ εφαρμογήν της προβλεπόμενης στο άρθρο 11 παρ.1 εδάφιο δεύτερο του Ν 1649/1986, όπως ισχύει τροποποιημένο από το άρθρο 18 του Ν 1868/1989, εξαίρεσης από τη διαδικασία επιλογής από επιτροπή, κατόπιν προκήρυξης.


ΝΣΚ/211/2001

ΟΤΑ. Πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης. Νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προκειμένου περί υδρονομέων άρδευσης, στα πλαίσια συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου (προς κάλυψη εποχιακών ή πρόσκαιρων αναγκών) που καταρτίζονται από τους ΟΤΑ και μόνον, εφόσον η αμοιβή τους καλύπτεται από τα επιβαλλόμενα σε τρίτους (ωφελούμενους από την άρδευση καλλιεργητές) ανταποδοτικού χαρακτήρα τέλη, η πρόσληψη τούτων εξακολουθεί να διέπεται από τις ειδικές ρυθμίσεις των διατάξεων του από 28-3/15-4-1957 Β. Δ/τος.


ΝΣΚ/416/2002

ΟΤΑ. Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Πρόσληψη. Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 27 παρ.5α και 5β του Ν 3013/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 27 παρ.5α και β του Ν 3013/2002 καταλαμβάνει, μόνο, το μόνιμο προσωπικό των ΟΤΑ και δεν αναφέρεται και στο αντίστοιχο προσωπικό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Η πρόσληψη προσωπικού των ΟΤΑ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, σε ανταποδοτικού χαρακτήρα υπηρεσίες, εξακολουθεί να διέπεται από το άρθρο 57 παρ.2 του Ν 2218/1994.


ΝΣΚ/74/2017

Μίσθωση ακινήτου χωρίς δημοπρασία για τη στέγαση υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). (Κατάσταση : Αποδεκτή) Το άρθρο 3§2 περ, β’ του ν. 3130/2003 τυγχάνει εφαρμογής για την εκμίσθωση ακινήτου από την ΕΤΑΔ ΑΕ για τη στέγαση υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, υπό την εξυπακουόμενη προϋπόθεση ότι το ακίνητο περιήλθε και ανήκει στην κυριότητα της ΕΤΑΔ ΑΕ, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι το σύνολο των μετοχών της τελευταίας μεταβιβάσθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.». Η ΕΤΑΔ ΑΕ εξακολουθεί να διέπεται από τις διατάξεις του ν. 2636/1998 και να αξιοποιεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος και με κάθε πρόσφορο μέσον τα περιουσιακά στοιχεία που περιήλθαν σε αυτήν, συμπεριλαμβανομένης και της εκμισθώσεώς τους.


ΝΣΚ/186/2004

Συγχώνευση Τραπεζών – Φορολογικά κίνητρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον η αγορά του 57,58% των μετοχών της ΕΤΒΑ ΑΕ από την Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ έγινε στο πλαίσιο του εγχειρήματος που ορίζεται κατά την δοθείσα προσφορά και την τελικώς υπογραφείσα σύμβαση (όρος 7), κεντρικός άξονας του οποίου και στόχος ήταν η συγχώνευση των δύο τραπεζών και όχι η απλή σύνδεσή τους, έπεται ότι η σύνδεση των δύο αυτών τραπεζών με την αγορά των μετοχών της πρώτης από τη δεύτερη, απετέλεσε απλώς ένα ενδιάμεσο και μη αυτοτελές στάδιο στη διαδρομή προς την επίτευξη του τελικού στόχου της συγχωνεύσεως και συνεπώς οι τράπεζες αυτές, δεν κατέστησαν στο μεσοδιάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της αγοράς της πλειοψηφίας των μετοχών της πρώτης και της τελικής συγχωνεύσεως συνδεδεμένες κατά την έννοια των άρθρων 9 του Ν 2992/2002 και 42ε του ΚΝ 2190/20. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/396/2010

Διαμόρφωση αποδοχών Δικηγόρου-Νομικού Συμβούλου της «Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων», μετά την ισχύ του άρθρου 11 του Ν 1649/1986 και του άρθρου 16 παρ.1 του Ν 3674/2008 με το οποίο συμπληρώθηκε το άρθρο 12 παρ.4 του Ν 1816/1988.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο Θ.Γ., δικηγόρος της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Τεχνικής Σχολής, κατέχει από την ημερομηνία διορισμού του νομίμως υφιστάμενη οργανική θέση δικηγόρου που προβλέπεται στους οικείους Οργανισμούς του Ιδρύματος, παρέχει τις υπηρεσίες του δυνάμει έμμισθης εντολής από την ημερομηνία πρόσληψής του και πρέπει να αμείβεται με το σύνολο των αποδοχών δικηγόρου-Προϊσταμένου Νομικής Υπηρεσίας που προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις. β) Το καθεστώς της παροχής των υπηρεσιών του εν λόγω δικηγόρου καθώς και η αμοιβή του δεν εθίγη από την μεταγενέστερη του διορισμού του ισχύ της διάταξης του άρθρου 11 του Ν 1649/1986 και δεν απαιτείται ως προς αυτόν η επίκληση της διάταξης του άρθρου 16 παρ.1 του Ν 3674/2008 με το οποίο συμπληρώθηκε το άρθρο 12 παρ.4 του Ν 1816/1988. γ) Οι υπ’ αριθμ.43/2007 και 286/2007 πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου (η δεύτερη εξεδόθη κατόπιν αιτήσεως ανακλήσεως της πρώτης) αφορούν στην πρόσληψη Νομικού Συμβούλου με απόφαση Δημάρχου, μετά την ισχύ της διάταξης του άρθρου 11 παρ.1 του Ν 1649/1986 και επομένως δεν αφορούν σε υποθέσεις όπου το κριθέν ζήτημα εμπίπτει στο καθεστώς παροχής υπηρεσιών που διέπει το συγκεκριμένο δικηγόρο.


ΝΣΚ/263/2004

Απαλλαγές της παρ.2 του άρθρου 31 Ν 2937/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Συμβάσεις εκχώρησης – προεξόφλησης μεταξύ Τραπέζης και Νοσοκομείων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν 2937/2001 καθώς και οι συμβάσεις μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Τραπεζών δυνάμει της αυτής διάταξης, με τις οποίες ανατίθεται στις Τράπεζες έναντι αμοιβής το έργο της συγκέντρωσης, κατάταξης και εξόφλησης των συσσωρευμένων οφειλών μέχρι ενός καθορισμένου ποσού για τις οποίες έχουν εκδοθεί τιμολόγια μέχρι 30.4.01 που αφορούν στην προμήθεια φαρμάκων, υγειονομικού υλικού, χημικών αντιδραστηρίων και ορθοπεδικών υλικών, έναντι αμοιβής, δεν υπόκεινται στην εισφορά του Ν 128/1975 και κατά συνέπεια δεν τίθεται θέμα απαλλαγής αυτών από την εν λόγω εισφορά δυνάμει των διατάξεων της παρ.2 του άρθρου 31 του Ν 2937/2001 (ΦΕΚ 169 Α’). Εξάλλου η αχρεωστήτως καταβληθείσα εισφορά του Ν 128/1975 πρέπει να επιστραφεί εντόκως από την ημερομηνία οχλήσεως της Τραπέζης της Ελλάδος από την Τράπεζα που κατέβαλε περί του αχρεωστήτου της καταβολής αυτής.


ΑΕΠΠ/109/2017

Η προσφεύγουσα εταιρεία 'ΦΑΣΜΑ ΑΕ' ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά του Γενικού Νοσοκομείου Πειραιά 'ΤΖΑΝΕΙΟ' και άλλων προσβαλλόμενων πράξεων, ζητώντας την ανάκληση των πράξεων που αφορούν την πρόσληψη 70 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας (κωδικός θέσης 100 ΥΕ ΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ/ΣΤΡΙΩΝ). Η προσφυγή επικαλείται παράβαση της Οδηγίας 2014/24, του Συντάγματος και του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, καθώς και παραβίαση του άρθρου 103 του Συντάγματος και των άρθρων 63 παρ.1 του ν.4430/2016 και 33 του ν.4270/2014. Η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται για την στέρηση της δυνατότητας να συμμετάσχει σε διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των υπηρεσιών καθαριότητας μέσω δημόσιας σύμβασης, τις οποίες θα μπορούσε να προκηρύξει το νοσοκομείο, καθώς δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/227/2019

Μετάταξη σε θέση ανώτερης εκπαιδευτικής κατηγορίας κλάδου ΠΕ Δημοσιογράφων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, μη νομίμως μετατάχθηκε η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος στην ειδικότητα ΠΕ Δημοσιογράφων, καθώς ελλείψει συγκεκριμένων ειδικών διατάξεων στον Ο.Ε.Υ. του Δήμου, που να προσδιορίζουν τα προσόντα διορισμού στον κλάδο αυτόν, τυγχάνουν εφαρμογής στη συγκεκριμένη περίπτωση οι γενικές διατάξεις του άρθρου 3 του π.δ. 50/2001 και απαιτείται ως τυπικό προσόν το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ (όπως είναι πτυχίο Α.Ε.Ι. Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας) ή ισότιμο αυτού, με συνέπεια να μην είναι δυνατή η μετάταξη της υπαλλήλου στον ως άνω κλάδο με το κατεχόμενο πτυχίο «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, ο οποίος δεν συνιστά ομώνυμο τίτλο σπουδών, ούτε προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι είναι ισότιμος αντίστοιχου τίτλου. Περαιτέρω, ο Δήμος .... ισχυρίζεται ότι αρκεί για τη διενέργεια της ανωτέρω μετάταξης η κατοχή οποιουδήποτε τίτλου σπουδών Α.Ε.Ι., καθώς για την καταβολή επιδόματος πτυχίου στους δημοσιογράφους (άρθρο 6 της ΚΥΑ 2/17805/0022/13.3.2013 και αντίστοιχο άρθρο 6 της ισχύουσας πλέον ΚΥΑ 1177/22.4.2019, Β΄ 1447) αρκεί κατοχή πτυχίου Α.Ε.Ι ή άλλου αναγνωρισμένου τίτλου, χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε διάκριση. Ο ισχυρισμός αυτός προβάλλεται αβασίμως, καθώς οι συγκεκριμένες διατάξεις ρυθμίζουν το διαφορετικό ζήτημα καταβολής του επιδόματος πτυχίου και όχι εκείνο του προσδιορισμού των προσόντων διορισμού στη θέση αυτή. Ομοίως αβασίμως γίνεται επίκληση των ρυθμίσεων του Οργανισμού του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, καθώς πρόκειται για φορέα που διέπεται από διαφορετικές οργανικές διατάξεις, ενώ οι αναφερόμενες από 12.11.2018 προκήρυξη της Περιφέρειας Αττικής και η 16743/9.3.2015 προκήρυξη του Δήμου .... αφορούν στην πρόσληψη διαφορετικών από την κρίσιμη κατηγοριών δημοσιογράφων. Τουτέστιν, η μεν προκήρυξη της Περιφέρειας Αττικής την πλήρωση μίας θέσης δημοσιογράφου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, η θητεία της οποίας, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν.4483/2017, διαρκεί όσο και η θητεία του Περιφερειάρχη, η δε προκήρυξη του Δήμου .... την πρόσληψη ενός δημοσιογράφου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ICT Policy Support Programme STORM – Ανάπτυξη Υπηρεσιών Έξυπνων Πόλεων μέσω Τεχνολογιών CLOUD. Η αδυναμία δε του Δήμου να προσδιορίσει στον Ο.Ε.Υ. του ειδικότερα προσόντα διορισμού για τις θέσεις Ι.Δ.Α.Χ. ΠΕ Δημοσιογράφων δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της συγκεκριμένης δαπάνης, καθώς στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται, όπως προεκτέθηκε, οι γενικές διατάξεις του π.δ.50/2001. Δοθέντος δε ότι συντρέχει ο λόγος αυτός μη νομιμότητας της δαπάνης, παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση του έτερου προβαλλόμενου από την Επίτροπο λόγου περί μη νόμιμης εκκαθάρισης της δαπάνης με βάση τις ρυθμίσεις της μη ισχύουσας κατά τον κρίσιμο χρόνο 2/17805/0022/13.3.2013 Κ.Υ.Α..